Ruszyła budowa nowego przedszkola

W Krzeszowicach rozpoczęły się prace przy budowie nowego budynku przedszkola samorządowego. Koszt inwestycji, której koniec zaplanowano na czerwiec 2010 roku, wyniesie o jeden milion złotych mniej niż planowano.

Przedszkole o łącznej powierzchni użytkowej 2 042,82 m2, pomieści dziesięć oddziałów (250 dzieci), w tym również oddziały integracyjne. Dwukondygnacyjny budynek, bez podpiwniczenia, z płaskim dachem powstanie przy ul. Batalionów Chłopskich, tuż obok kompleksu boisk z programu Orlik 2012. Przy nowym obiekcie nie zabraknie placu zabaw.

W przetargu brało udział 15 firm. Najniższą cenę – 5,5 mln brutto, zaproponował Zakład Remontowo-Budowlany „MURDZA” z Miechowa. Kwota ta, jest o 1 mln zł niższa, niż przeznaczone na ten cel środku w budżecie.

Pod budowę przedszkola zostaną częściowo wykorzystane istniejące już fundamenty z niezrealizowanego obiektu liceum. Prace budowlane mają zakończyć się w czerwcu 2010 roku.

źródło: www.krzeszowice.pl

56 komentarzy

56 Komentarzy

  1. rodzic

    12/03/2009 o 20:21

    fajnie, że powstaje przedszkole ale czemu na takim zadupiu? jak trzeba będzie z Kościuszki zaprowadzić jedno dziecko na Krakowską a drugie za świt to wędrówka przez całe miasto. Czy ci radni dzieci nie mają, że takie decyzje podejmóją.

  2. @

    12/03/2009 o 21:42

    Żeby tylko z tą zaplanowaną kwotą nie było tak jak w przypadku Ośrodka Zdrowia – plany i kosztorysy jedno a do zrealizowania trzeba było dopłacić drugie tyle! Jak wszystko Burmistrz tak planuje w budżecie to niedługo mieszkańcy będą musieli dopłacać do pomysłów naszej władzy.

  3. antyfan

    13/03/2009 o 08:07

    Drogi rodzicu!
    Takie pokonywanie drogi przez to miniaturowe miasto to samo zdrowie dla Ciebie i dla Twoich dzieci. Przecież i tak większość czasu spędzają przed komputerem lub telewizorem. Ty, zamiast płacić w klubach fitness masz ruch za darmo. Pisząc to nie ironizuję, tak uważam.

  4. ktoś

    13/03/2009 o 08:29

    Nowe domy na Bandurskiego,planowane domy na bażantarni,centrum biznesu koło dworca,kościół na Ćmanach a przedszkole w Czatkowicach i jak tu przebrnąć przez rewitalizowany rynek i autem czy na piechotę,a po pracy do parku pod pałac jak 100 letnie mosty wytrzymają.

  5. rodzic

    13/03/2009 o 09:15

    do antyfana
    jeśli wyglądniesz dziś za okno widać dzień jakich jest wiele w ciągu roku szkolnego deszcz śnieg plucha! jeśli kiedyś będzisz miał dwójkę dzieci, które trzeba zbudzić przed 7 nakarmić, ubrać, zaprowadzić do szkoły i przedszkola a potem zdążyć do pracy na 8 to dowiesz się że nie ma to nic wspólnego z porannym relaksującym spacerem. pozdrowienia!

  6. Aka

    13/03/2009 o 10:27

    Antyfan gdyby miał dzieci, pracę czy ew. do szkoły chodził to by nie pisał takich głupot. Po kolana w błocie z dzieckiem i teczka do pracy fitness po ch… zbóju.

  7. Ben

    13/03/2009 o 11:33

    To dobrze, że w Krzeszowicach powstaje przedszkole. Na pewno się przyda.
    Co do wątpliwości rodziców odnośnie lokalizacji to argumenty nie są pozbawione sensu. Inaczej się patrzy z perspektywy kogoś, kto może dzieciaka przywieźć własnym samochodem, a inaczej jeśli trzeba podreptać do przedszkola z maluchem kilometr lub więcej. Inne założenia należy czynić przy lokalizacji liceum, a inne – w przypadku przedszkola. Dana
    lokalizacja dla liceum może być bardzo dobra, a dla przedszkola – już niekoniecznie. Retorycznym pozostaje pytanie, czy aspekt dogodności lokalizacji przedszkola dla był brany pod uwagę, czy też nie? Przypuszczalnie nikt się nad tym nie zastanawiał.
    Z drugiej strony nie łudźmy się, że ktoś zdecyduje się na lokalizację przedszkola w tzw. „atrakcyjnym” miejscu. W takich lokalizacjach mogą powstać markety, centra handlowe, biura, a nie przedszkola czy szkoły. Takie czasy mamy …

  8. realista

    13/03/2009 o 12:05

    – bez wątpienia inwestycja taka jest potrzebna – zwłaszcza że miasto się rozrasta a więc i ludzi pewnie będzie przybywać …..
    – co do lokalizacji: – jest dokładnie jak powiedział mój Przedmówca Ben …..
    – czy ktoś wie może ile firm startowało do przetargu i jakie padały kwoty ?

  9. Ben

    13/03/2009 o 14:30

    W BZP jest tylko informacja o ilości złożonych ofert i wyborze oferty najkorzystniejszej : http://bzp0.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=23918&rok=2009-02-11

    W ogłoszeniu o przetargu jest informacja, że jedynym kryterium oceny ofert jest cena:
    http://bzp0.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=276571&rok=2008-10-21

    Uważam, wybór najkorzystniejszej oferty tylko na podstawie oferowanej ceny nie jest dobry, ponieważ może się to w przyszłości odbić na jakości wykonanych prac. Może, ale nie musi.

  10. mefisto

    13/03/2009 o 16:24

    a może lepiej było inspirowac ludzi do zakładania prywatnych przedszkoli niż wykładać 5,5 mil na samą budowę (bo jeszcze trzeba będzie wyposażyć, wybudować drogę,parking) następne koszty.
    Prywatnych przedszkoli jest w Krzeszowicach kilka i maja się chyba dobrze, a w ten sposób gmina pozbywa się kosztów prowadzenia tych placówek i co może ważniejsze odpowiedzialności.
    A co będzie jak dzieci ubędzie? albo rodzice zdecyduja się na bardziej dostępne placówki o bogatszej ofercie zajęć, proponującej dłuższy czas opieki nad dzieckiem nie że do 15,30 i wynocha? zafundujemy sobie niewpełni wykorzystany obiekt za kilka baniek o peryferyjnym położeniu ze względu na które wartość rynkowa obiektu w dniu jego oddania będzie
    o połowę niższa niż koszt terenu i budowy. Tak że myślę Benie, że lepiej budować w atrakcyjnym miejscu i w razie klapy sprzedać lub użytkować w inny sposób niż na zadupiu i być sporo w plecy.

  11. Wirgiliusz

    13/03/2009 o 17:39

    Bzdury opowiadacie! Teren jest fantastycznie położony: cisza, spokój, zieleń, bezpieczeństwo dla dzieci. Dojście będzie wzdłuż świtu a więc w prostej linii od rynku. Ja też mam małe diecko i bardzo mi się ta lokalizacja podoba i nie przesadzajcie że w ccentrum było lepiej. Przy długiej obecny plac zabaw przedszkola „tonie” w smrodzie spalin
    przejeżdżających tam co chwilę samochodów!

    Apropo prywatnych przedszkoli:
    Miałem w jednym z nich dziecko przez rok i Boga chwale że w reszcie znalazło się miejsce w samorządowym a to z dwóch powodów, a mianowicie: po pierwsze – prywatne przedszkole chciało mnie doprowadzić do ruiny finansowej (ponad 500 zł za m-c), po drugie warunki lokalowe – o zgrozo! Po trzecie nie oferowano więcej niż w samorządowym.
    A zatem niech nas Pan Bóg strzeże przed prywatnymi przedszkolami i radnym Gwiazdowskim który lansuje pomysł sprywatyzowania wszystkich przedszkoli (jego może błoby stać na takie wydatki mnie niestety nie stać)

  12. A

    14/03/2009 o 11:06

    ja uważam,że dzieci w przedszkolu samorządowym sa traktowane często jak zło konieczne i interes nauczyciela jest przedkładany nad interes dziecka i rodzica.
    Natomiast, gdyby nie osoba – ogólnie biorąc Gwiazdowskiego, to w radzie byłaby większa samowolka.

  13. A

    14/03/2009 o 20:09

    kto jest inspektorem nadzoru na tej budowie? ciekay jestem jak sobie Gmina poradzi z takimi wyjadaqczami jak firma „Murdza”…

  14. nie wiem,

    14/03/2009 o 20:38

    dlaczego właśnie teraz przypomniało mi się powiedzenie, które kursowało przed wyborami „panie Bartl, pan się nie boi, cała komuna za panem stoi”.

  15. do poprzednika

    14/03/2009 o 21:46

    no cóz taka prawda ,ale ostatnio jak chodze po miescie to wszyscy mówią że Bartl to już chyba wie że jest ju ż bez szans w przyszłych wyborach, ale patrząc na to co zrobił i robi to mnie smutno ze to juz takie oczywiste że wyleci na pysk , bo juz kompletnie oleje wszystko a tylko bedzie probował sie „nażreć”(albo jak mówi ulica nachapać) tym co
    sie da

  16. szkoda,

    14/03/2009 o 22:01

    mogło być nieźle, gdyby rzeczywiście zależało mu na mieście, ludziach, a nie sobie.

  17. obiektyw

    14/03/2009 o 23:28

    Idę o zakład, że Bartl wygra w pierwszej turze.

  18. i dobrze.

    14/03/2009 o 23:34

    musi spłacić zaciągnięte długi

  19. I

    15/03/2009 o 09:38

    szkoda, że na stronie ZRB”MURDZA” brakuje wykazu wykonanych przez nich zadań, co już czyni tę firmę mało wiarygodną.
    Ponadto zgadzam się z Benem nie zawsze tanie jest dobre.

  20. czy miechów

    15/03/2009 o 10:09

    to gdzieś koło proszowic?

  21. ja

    15/03/2009 o 10:55

    z tego co się orientuję to przedszkole z rynku ma być przeniesione do domu na żbickiej , tego starego koło nowowybudowanego przez p. skotnicznego . Też fajne miejsce .

  22. przedszkole

    15/03/2009 o 11:05

    w rynku jest chyba prywatne, więc co to ma do rzeczy?

  23. przeczytane-

    15/03/2009 o 12:56

    informacja na stronie urzędu – Dane techniczne budynku nowego przedszkola:
    Długość budynku – 43,66 m
    Szerokość budynku – 50,5 m
    Wysokość budynku 10,00 m
    Powierzchnia zabudowy – 1156,94 m2
    Powierzchnia użytkowa parteru – 993,75 m2
    Powierzchnia użytkowa piętra – 1049,07 m2
    Łącznie powierzchnia użytkowa 2 042,82 m2
    Kubatura budynku 11 560 m3
    Utrzymamy? Utrzymamy!!(?)

  24. Co

    15/03/2009 o 14:19

    za pytanie, pewnie że utrzymamy, a jak nie to się weżmie 15-ty kredyt na wyposażenie a 16-ty na utrzymanie i po kłopocie, a w 2011 roku rozliczymy to towarzystwo wzajemnej adoracji.

  25. do Co

    15/03/2009 o 15:01

    dlaczego dopiero w 2011?

  26. Rodzic

    15/03/2009 o 17:25

    A skąd ty Jasiu wiesz że w przedszkolu samorządowym jest dobro nauczyciela nad dobrem dziecka przecież póki co nie masz tam dzieci.
    Ja mam tam dzieci i uważam jest tam super. Dziecko zawsze jest na pierwszym miejscu.
    Najgorsze dla moich dzieci są dni wolne kiedy nie mogą iść do przedszkola a to chyba oznacza że lubią tam przebywać

    Jak tak czytam te wasze wypowiedzi to mam wrażenie że Wituś, Jasiu i Adaś utwierdzają się w tym co sobie sami wymyślają. Jeden coś wymyśli a koledzy go popierają (tylko ilu was jest chłopaki?)

    Chociażbyście się porobili to Bartl wygra wybory bo ludzie widzą co się w gminie dzieje i nie próbujcie nikomu wmawiać że jest inaczej.

  27. do A

    15/03/2009 o 17:32

    Ten wpis że Gwiazdowski powstrzymuje samowolke to napisał albo on sam albo Witold zresztą niezgodnie z prawdą.

    Byłem na kilku sesjach i zauważyłem (i ogromnie mnie to zaskoczyło) że na każdej z nich radny Gwiazdowski pisał esemesy i co chwile wychodził na korytarz z telefonem w ręce (czyżby sesemes od dziewczyny)

  28. chyba

    15/03/2009 o 18:50

    macie jakiś kompleks związany z pewnymi osobami. wyrazy współczucia. brak samodzielności w myśleniu naprawdę musi boleć.

  29. do Rodzica

    15/03/2009 o 18:53

    powinieneś się zastanowić, dlaczego twoje dzieci wolą przedszkole samorządowe od domu. czyżbyś się nie sprawdzał jako rodzic?

  30. do zakompleksiałych

    15/03/2009 o 19:22

    Faktycznie macie kompleksy ale nie dziwi to wcale bo przedewszystkim nie macie zadnych pomysłów jestecie grupką frustratów ktora dorwała sie do władzy i mimo że doicie ile sie da to ciągle wam mało Tak należy wam współczuc ale bardziej tej Gminie która jest w rękach nieudaczników

  31. do "do zakompleksiałych"

    15/03/2009 o 20:47

    Co Jasiu nerwy ci puszczają?
    Wyluzuj bo sie udusisz.

  32. do poprzednika

    15/03/2009 o 22:06

    masz na myśli Jana B.?

  33. zdziwiony

    16/03/2009 o 08:42

    Bardzo dziwne ze nie Chapabex Buduje czyzby sen przestał wspierac ojca?

  34. do "do poprzednika"

    16/03/2009 o 18:45

    Nie – mam na myśli Jana T. tego co pod apteką w rynku chce mieć darmowe parkingi.

  35. oj,

    16/03/2009 o 19:23

    to przepraszam. ale darmowe parkingi jak najbardziej popieram.

  36. do oj

    16/03/2009 o 20:58

    A co też prowadzisz biznes w rynku?
    to pewnie też przeciwko rewitalizacji jesteś

  37. Pytanie

    16/03/2009 o 21:03

    a co to jest rewitalizacja?odpow cos czego nie będzie dopóki bartl w krzeszowicach sie panoszy ! choc ostatnio się mało panoszy juz go prawie wcale w urzędzie nie ma widac przyzwyczaja się do życia jako ex-burmistrz

  38. noo,

    16/03/2009 o 21:03

    i codziennie skoro świt wystawiam swoje samochody na rynek, żeby żaden obcy nie mógł tutaj zaparkować…a broń boże, nie zaparkował żaden klient. a co, na nogach niełaska (zgodnie z zaleceniem najwyższej waadzy)

  39. do Pytanie

    16/03/2009 o 21:34

    A na czym ma polegać ta rewitalizacja konkretnie w Rynku?Tyle się mówi o tym ale bez uszczegółowienia jedni są „za” inni przeciw o co tu w zasadzie chodzi? czy ktoś może to wyjaśnić?

  40. do poprzednika

    16/03/2009 o 22:07

    konkretnie, to na wymianie płyty, usunięciu trawnika, wycięciu drzew ma tzw, małym rynku i położeniu na całości bruku, sadzawka obok firlita, a pod melba fontanna, obok banku pomnik (jeszcze nie wiadomo jaki, ale ważne, że ma być widoczny z ronda) reszta (czyli cała architektura) bez zmian.

  41. do poprzednika

    17/03/2009 o 15:25

    a co z kamienicami dalej większość z nich zostanie taka jak widzimy je dzisiaj? Właściciele budynków nie będą mieli wsparcia finansowego do remontu choćby elewacij budynków? Nie to nie możliwe, albo pozbawione sensu.

  42. i tu

    17/03/2009 o 15:55

    masz rację- to jest pozbawione sensu.

  43. z rynku

    18/03/2009 o 07:59

    no tak jak widac Rewitalizacja to po prostu PR czyli OSTATNIA DESKA RATUNKU dla tej ekipy

  44. rax

    19/03/2009 o 15:47

    A czy za kadencji poprzednika, mówiło się coś w ogóle o inwestycjach w centrum miasta? Bo z tego co pamiętam, to Wiesław się na Tenczynku koncentrował. Teraz są chociaż jakieś plany rewitalizacji. Co do dziury w budżecie – widzieliście rozwijającą się gminę bez dziury? Brak dziury budżetowej = brak inwestycji, marnowanie pieniędzy, brak rozwoju,
    wzrost inflacji problemy z drobnym handlem.

  45. do rax

    19/03/2009 o 15:56

    ty jakąś ciekawą teorię ekonomiczną przedstawiasz. może ją rozwiń…np. wątek: „jak brak dziury budżetowej w krzeszowicach spowoduje wzrost inflacji i problemy z drobnym handlem… „

  46. RAX GŁUPCZE!!

    19/03/2009 o 19:20

    problem w tym że nasza Gmina się nie rozwija ale zwija a wkrzeszowicach za wiesława zrobiono :kanalizacje ,hale ,chodniki a teraz co ? Gówno!

  47. Do rax

    20/03/2009 o 16:19

    pan Jagiełło dbał o rozwój wszystkich sołectw i jest to fakt niezaprzeczalny, jednocześnie koncentrował sie na rozwoju Tenczynka a summa-summarum nie wszyscy mieszkańcy to doceniali.
    Obecny burmistrz stawia znów na swoje miasto, ale jaki sposób wybrał – mamy tutaj odpowiedzi mieszkańców. Niestety poszedł na całość.

  48. i myślę,

    20/03/2009 o 18:00

    że się przeliczył. Panie burmistrzu, ten skok na kasę nie przejdzie.

  49. A

    22/03/2009 o 10:53

    z wiosną do Krzeszowic przyjechał żuraw na budowę przedszkola, zamiast bociana.
    Super!!! Się dzieje !!!

  50. ojoj

    22/03/2009 o 11:36

    ojej ale się dzieje jedna inwestycja czesiek wielki niedługo żenujące te wasze zachwytu Prawda jest taka że g..no się dzieje w krzeszowicach

  51. Dzieje sie

    25/03/2009 o 22:39

    Super ale sie dzieje. W tym grajdole nawet nie ma sie gdzie wysrać bo szalet nieczynny.

  52. jak to?

    26/03/2009 o 00:54

    w urzędzie można sie załatwić – za free, wiem bo byłem!!!

  53. No

    26/03/2009 o 07:36

    faktycznie dopry pomysł -chodzic sr.ć do urzędu Bede mówic na miescie ide ś..ć na czeska

  54. A

    03/04/2009 o 15:16

    ten szlet w Krzeszowicach, to trochę lepszy od tych po stronie ukraińskiej czy białoruskiej /dziura w ziemi i poręcz/.

  55. Ale

    09/04/2009 o 16:56

    jakie piękne będą odnowione kapiliczki!!!

  56. biedronka_mg

    31/07/2010 o 21:55

    może i ma być miejsce dla 250 dzieci, ale aby zapisać trzylatka to trzeba było w tym roku stać od 3 rano w kolejce.
    to jest chore. stoi się w kolejce aby pobrać formularz, a następnie trzeba zdobyć pieczątki z pracy i stać ponownie w kolejce aby po miesiącu dowiedzieć się że dziecko się nie dostało. a miało być tak pięknie….

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę