Kultura

Kolejni Tęczyńscy wracają do Krzeszowic

Stowarzyszenie „Ratuj Tenczyn” z przyjemnością informuje iż zrealizowało kolejny projekt wykonania reprodukcji historycznych portretów przedstawicieli rodu Tęczyńskich.

Tym razem udało się stworzyć repliki portretów Jana Magnusa Tęczyńskiego i jego siostry Agnieszki Tęczyńskiej Firlejowej. Oryginały dzieł stanowią ozdobę kolekcji malarstwa polskiego – wystawiane są obecnie  w  Muzeum Narodowym w Warszawie (portret Jana Magnusa Tęczyńskiego) i w muzeum w Wilanowie (portret Agnieszki Tęczyńskiej Firlejowej).

Stworzenie reprodukcji możliwe było dzięki uprzejmości Muzeum Narodowego w Warszawie które udzieliło stowarzyszeniu „Ratuj Tenczyn” zgodę na ich wykonanie i prezentację. Reprodukcje w skali 1:1 wykonane zostały w technice druku na płótnie która gwarantuje trwałość kolorów i ich zgodność z oryginałami.

Ich wykonanie a także oprawę stowarzyszenie „Ratuj Tenczyn” zleciło renomowanym  pracowniom  krakowskim co gwarantuje ich wysoką jakość i trwałość na co najmniej kilkadziesiąt lat. Koszty wykonania reprodukcji zostały w całości sfinansowane ze składek i darowizn członków stowarzyszenia „Ratuj Tenczyn”.

Reprodukcje portretów Jana Magnusa i Agnieszki Tęczyńskiej Firlejowej zaprezentowane zostaną wkrótce w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Krzeszowicach, gdzie zawisną obok wykonanej kilka miesięcy temu przez stowarzyszenie „Ratuj Tenczyn” repliki portretu Stanisława Tęczyńskiego (najmłodszego syna Jana Magnusa Tęczyńskiego). Wszystkie trzy portrety, a także będąca w posiadaniu stowarzyszenia mapa Tenczyna z okresu Potopu, stanowią kolekcję pamiątek po Tęczyńskich, jakie stowarzyszenie „Ratuj Tenczyn” zgromadziło w ostatnim czasie. Obecnie trwają także prace nad odtworzeniem historycznego proporca Tęczyńskich który ma się stać ozdobą zbioru. Stowarzyszenie „Ratuj Tenczyn” gromadzi i odtwarza pamiątki po Tęczyńskich licząc na to że trafią one do muzeum jakie stowarzyszenie chciało by stworzyć w remontowanym obecnie zamku Tenczyn.

Herb Tęczyńskich w wersji z 1561 r.; źródło: www.ratujtenczyn.org.pl

Jan Magnus Tęczyński herbu Topór (ur. w 1579 r. zm. 17 lipca 1637 r.) –  od 1620 r. wojewoda krakowski. W 1606 r. ożenił się z Dorotą Mińską z którą miał trzech synów: Gabriela, Krzysztofa i Stanisława oraz córkę Izabelę. Był człowiekiem starannie wykształconym, w czasie włoskich studiów zaprzyjaźnił się z Galileuszem, przyjaźnił się także  z uczonymi Akademii Krakowskiej. Opiekował się ludźmi sztuki, był m.in. protektorem Piotra Kochanowskiego (bratanka Jana), którego zainspirował do przetłumaczenia „Jerozolimy wyzwolonej” Torquato Tasso. Współpracował z siostrą Agnieszką przy fundacji klasztoru karmelitów w Czernej koło Krzeszowic (gdzie Agnieszka została później  pochowana).

Jan Magnus był ostatnim męskim przedstawicielem rodu Tęczyńskich. Po przedwczesnej śmierci wszystkich swoich trzech synów do końca życia podpisywał się jako VLTINVS VIRORVM DE TENCZYN (Ostatni mąż na Tenczynie) wiedząc iż na nim wygaśnie ród. Jego śmierć zapoczątkowała powolny, lecz konsekwentny proces upadku zamku Tenczyn, co doprowadziło do jego rujnacji. Jan Magnus Tęczyński pochowany został w kaplicy zamku Tenczyn, skąd w 1783 r. jego zwłoki zostały przeniesione do podziemi kościoła w Tenczynku.

Autor tekstu: Grzegorz Stępowski, Fot. Stowarzyszenie Ratuj Tenczyn

Czytaj również Tęczyński powróci na zamek?

66 komentarzy

66 Komentarzy

  1. NO

    13/05/2012 o 13:09

    gratulacje dla Stowarzyszenia, szczególnie dla G. Stępowskiego.
    Jakoś nie tańczą i nie wygłupiają się jak nasza władza, a robią po cichutku tyle dobrego dla naszego starszego i młodego społeczeństwa. Szacunek!

    • no bo

      13/05/2012 o 14:57

      są stowarzyszeniem a nie partią polityczną, czyli robią to co stowarzyszenie tego rodzaju robić powinno.

  2. gratulacje...

    13/05/2012 o 19:32

    za realizację zadań statutowych…. to takie krzeszowickie.

    • jomad

      14/05/2012 o 07:54

      No, ale przynajmniej coś robią a nie – „siedzą, ględzą i narzekają”. I prawda jest taka, że bez stowarzyszenia Zamek dalej by się sypał, a Gmina nie widziałaby w tym problemu.
      Co ciekawe jakoś niewiele słychać o inicjatywach SMZK.

  3. Najlepiej im dokopać

    13/05/2012 o 21:09

    bo to ich psi obowiązek żeby to wszystko robić. Mają z tego pewnie kupę kasy albo ciepłe posadki. Ludzie, litości ! Wreszczcie ktoś robi coś wartościowego ale chołocie to jednak dalej nie wystarczy i musi krytykować. Zobaczcie może do miłośników, tam też jest pewnie jakiś statut, obowiązki i masa członków. I co ? I nic ! A tu się ciągle coś dzieje ciekawego !

    • ależ

      14/05/2012 o 07:48

      szerzysz defetyzm. Nikt nie pisze o ciepłych posadkach, nikt nie pisze o kupie kasy. Napisano tylko że jako stowarzyszenie powinni robić to co założyli – powiedz mi, że to nie jest prawda ?
      A co do miłośników – to akurat zły przykład stowarzyszenia. Ale nikt nie porównuje SMZK do RT… więc zamiast kończyć dzień takimi wpisami faktycznie nie pisz nic, ale w ciszy pomyśl sobie jak to dobrze mieć takie stowarzyszenie w naszym mieście, które realizuje statutowe postanowienia.

    • Kwestia sprytu

      14/05/2012 o 14:21

      Już widać ze idzie o pracę w ew. przyszłym muzeum na zamku. To jest po prostu inwestycja we własną przyszłość . No tak .

      • Puste, zarośnięte trawą boiska,

        14/05/2012 o 14:39

        Czytałem, że otwarcie muzeum przewidywane jest na połowę 2013r. Podobno wszystkie miejsca pracy są już zajęte.

        • Ben

          14/05/2012 o 16:33

          Tak się zastanawiam, co by było można zobaczyć w takim muzeum? Trzy reprodukcje obrazów, kilka kartek pocztowych i kustosza?
          Pytanie – czy wogóle muzeum powstanie? Czas zwrotu majątku spadkobiercom Potockich zbliża się bowiem nieuchronnie.
          Z tonu wypowiedzi Pani Wiceburmistrz wnioskuję, że stanowisko władz uległo zmiękczeniu. Dobrze by było, aby zakończyć ten bezsensowny i skazany na porażkę (z punktu widzenia Gminy Krzeszowice) spór.

          • Puste, zarośnięte trawą boiska,

            14/05/2012 o 20:42

            Z przygotowaniem ekspozycji nie byłoby najmniejszego problemu. Na strychach u mieszkańców okolicznych wiosek leżą tony potencjalnych eksponatów pamiętających czasy Hrabiny Zofii.

  4. Błont

    13/05/2012 o 22:17

    Bardzo mi się podoba ta inicjatywa. Popieram i Gratuluję. Życzę wytrwałości oraz by kiedyś obrazy te mogły znaleść się na zamku.

  5. ktoś

    14/05/2012 o 08:43

    To Stowarzyszenie powinno być im.Janusza Kurtyki bo on pierwszy swymi książkami przybliżył historię rodu i zamku.Popieram działalność

  6. y

    14/05/2012 o 09:26

    Jakiś czas temu wydawało się, że coś drgnęło w nieruchawym SMZK. Jednak 2 lata temu Miłośnicy Własnych Osób wymienili zamki na Krakowskiej, odsunęli osoby z wyobrażnią, wiedzą i sukcesami i dalej śpią fraternizując się raz do roku z władzą na opłatku. Wystarczy porównać stronę internetową Ratuj Tenczyn i SMZK(po prostu brak takowej). O akceptacji pozornych działań przez naszą władzunię świadczy także nie zgłoszenie Ratuj Tenczyn do Żródła Sukcesu. Jest natomiast Pani Lubelska za to, że nieopatrznie przekazała 1/2 Willi Domańskich SMZK.

    • Insz Allah

      15/05/2012 o 22:46

      Nie płacz Marek 🙂

    • Sztefan

      15/05/2012 o 22:47

      Marek, nudny jesteś chłopie…

  7. obserwator z boku

    14/05/2012 o 10:01

    Nawet nie ma co porównywać tych dwóch stowarzyszeń! Wystarczy popatrzeć uważniej na aktywność prezesów – założycieli RT, którzy autentycznie robią coś pożytecznego dla swojego środowiska, bez potrzeby robienia sobie „misiów” z władzami gminy. Choć czasami te zbliżenia i przekraczanie granic niezbędnej współpracy psują dobry wizerunek , ale zakładam, że panowie S. wciąż zbierają doświadczenia w tej społecznej działalności i z czasem nabiorą właściwego dystansu do hipokrytów z magistratu.
    Co do marionetkowego prezesa SMZK, którego niestety nie widać w żadnych odruchach działalności społecznej na rzecz Krzeszowic poza pokazywaniem się z władzami na wspólnych imprezach, nie potrafiącego sformułować żadnego oficjalnego stanowiska na temat tych wszystkich poczynań lokalnych władz, które systematycznie i bezpowrotnie niszczą dawne wartościowe oblicze miasteczka, jest on zaprzeczeniem założeń tej szlachetnej niegdyś idei, gdy Stowarzyszenie powstawało.
    Szkoda, że jedni coś konkretnego i pożytecznego potrafią robić bez rozgłosu, a inni skupiają się wyłącznie na przepychankach personalnych i tworzą tylko pozory realizacji celów Stowarzyszenia, marnując w ten sposób energię wielu ludzi -członków organizacji i tworząc rodzaj fikcji, nie dla wszystkich zrozumiałej.

    • Anonim

      16/05/2012 o 13:17

      Co racja to racja… Oby tylko niejaki M.R.nie postanowił wspierać RT, bo może okazać się to zbyt dużym nieszczęściem dla tak małego stowarzyszenia. Wszyscy czekamy z napięciem na nowe – wspaniałe, aktywne i potężne stowarzeyszenie, które założy Marek R. – takie w którym wreszcie będzie mógł pokazać na co go stać, gdzie zademonstruje swoje ogromne możliwości intelektualne, talent organizacyjny, uczciwy i szczery zapał do bezinteresownej pracy społecznej… Kiedy to wreszcie nastąpi, kiedy?! 🙂

  8. Puste, zarośnięte trawą boiska,

    14/05/2012 o 10:48

    Taki ważny temat a na krzeszowiceone.pl żadnej notki.

    http://www.krzeszowice.pl/aktualnosci,2756.htm

  9. hermofrodyta

    14/05/2012 o 14:51

    mi stowarzyszenie 'ratuj tenczyn’ natomiast w ogole sie nie podoba, a szczegolnie ludzie go tworzacy, cos tu jest podejrzanego….
    ONI SA TACY MALO KRZESZOWICCY
    nie widac wsrod nich klimatow 'znajomych krolika’ nie widac 'rodzinnych pociotkow’ ani tez nic sie nie klei jak przylepic by sie chcialo. drazni to ze oni cos zrobili, nosz kurrrrrrr…..
    MY JAK BYLE GOWNO ZROBIMY TO ODRAZU SESJE W INTERNECIE POKAZUJEMY a tutaj naprawde kawal dobrej roboty zrobili i jeszcze nic za to nie chca, co to ma byc?

    oni sa zbyt zabierzowscy jak na moj gust, bo tam ludzie dzialac jakos potrafia sobie, albo jeszcze inaczej, to pewnie sa zydzi i geje, no bo jak tak cos robic, bez wlasnego interesu? cos nie tak

    • i dlatego

      14/05/2012 o 17:03

      za niedługo wójt zabierzowa zaproponuje im darmowe działki, dofinansowanie domów, byle tylko się tam przenieśli i zaczęli równie dobrze działać dla ich gminy 🙂

  10. Iza

    14/05/2012 o 19:25

    super, że RT działa i z determinacją prze do przodu. Tak trzymać, gratulacje i szacun. Natomiast SMZK to jak napisał 'obserwator z boku’ zupełnie inna bajka. Dla mnie jest to koło wzajemnej adoracji, którego nie stać ani na świeże pomysły ani na wsparcie inicjatyw lokalnych. Młody prezes miał być nadzieją na zmiany. Okazało się jednak, że zamiast pomysłów i determinacji ma jedynie wygórowane ambicje. Czy aż tak mało jest działaczy w SMZK, że prezes jest jednocześnie naczelnym Ziemi Krzeszowickiej? Skutkiem łapania zbyt wielu srok za ogon ZK ukazuje się nieregularnie i z opóźnieniami, nie ma w niej miejsca na problemy którymi żyje gmina, stale tylko podobne artykuły historyczne (nie mówię, że nie wartościowe, ale może by tak zadbać trochę o równowagę..?) Rozumiem, że ciężko zmienić skostniałe i nieruchawe już ciało organizacyjne, ale skoro się pchało się na stołek, to trzeba być konsekwentnym, a nie wyłącznie konserwować układy. No ale cóż, słyszałam, że prezes ma ambicje dyrektorskie, jakże więc ma znaleźć czas, żeby coś robić w stowarzyszeniu czy ożywić ZK? Panie Łukaszu, czas krytycznie ocenić swoje poczynania i albo wziąć się do roboty albo odpuścić

  11. babajaga

    14/05/2012 o 20:48

    w przypadku pana Ł.S. – ani jedno, ani drugie, ani to trzecie. Wszysko będzie po staremu, bo ambicje nie pozwolą skorzystać z żadnej z Twoich propozycji, droga Izo.

    • Iza

      15/05/2012 o 08:42

      szkoda, ale jeżeli tak, to nie dziwmy się, że powstają nowe NGOsy, które coś robią i są skuteczne, a SMZK, z taaaakimi tradycjami samo skazuje się na margines i status organizacji, o której nawet nie warto wspominać….

  12. obserwator z boku

    14/05/2012 o 22:27

    Wypowiedź pani wiceburmistrz (Ben 16:33) jest mętna i jednostronna i wcale z niej nie wynika wola zakończenia sporu! Ale wynika z niej coś innego: gmina ma teraz poważny problem! Ten etap bezsensownego blokowania zwrotu nieruchomości prawowitym spadkobiercom – na szczęście dla nich – gmina przegrała! Niestety, przeciwnie niż wnioskuje Ben, stanowisko władz gminnych wcale nie uległo z tego powodu zmiękczeniu. Gdyby tylko urzędnicy gminni znaleźli jakikolwiek sposób na przewlekanie sprawy, z pewnością będą to nadal czynić. Znając ich „zapobiegliwość” o utrzymanie obecnego status quo, prawdopodobnie już pracują nad znalezieniem następnych argumentów, aby nadal pozostać „w grze”. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. To jest kwestia postawy światopoglądowej i kwestia ambicji ludzi, którzy reprezentują gminę.
    Cała nadzieja w tym, aby rodzina pp. Potockich nie dała się już więcej nabierać na te sztuczki i wykazała bardziej stanowczą postawę. Teraz nie powinno już być żadnych ustępst! Tylko w ten sposób może się zakończyć pomyślnie dla spadkobierców ten wieloletni spór. W przeciwnym wypadku istnieje poważna obawa, że będzie rozwlekany jeszcze przez następne lata przez gminę „dla zasady”.

  13. y

    15/05/2012 o 06:45

    Niestety masz rację Obserwatorze z boku

  14. y

    15/05/2012 o 09:39

    Izo, Babojago, Obserwatorze i inni.Co do marionetkowego(jak ktoś wyżej napisał) prezesa SMZK i obecnego aż 10-osobowego zarządu to nic się nie zmieni do czasu aż sami nie odejdą lub rozsądni członkowie Stowarzyszenia ich nie odwołają.Być może nie ma w Polsce drugiego podobnego stowarzyszenia, które ma taki jak SMZK majątek; nieruchomości i zbiory. Zresztą wystarczy porównać efekty działań tych 10 osób plus 5 powiązanych z nimi z komisji rewizyjnej z działaniami 2 panów Stępowskich i mamy obraz beznadziei w SMZK. Obecny prezes na szczęście na początku 2013 r kończy już 2 kadencję a jego jedynym sukcesem w tym czasie było skreślenie opozycji, która 2-3 lata temu przygotowywała wystawy i doprowadziła do otwarcia domu Studenckich dla publiczności i udostępnienia zbiorów. Od 2 lat znowu wszystko pozamykane a prezes jak wcześniej udaje pracę społeczną składając kwiaty podczas gminnych uroczystości i przyjmując jedynie władzę na opłatku, który powinien być świętem wszystkich członków SMZK. To jest po prostu kpina z ze społecznej działalności. A ambicja każe mu jeszcze zasiadać w radzie rewitalizacji czy LGD Zdrój i starać się o mandat radnego czy dyrektorski stołek. Należy mmieć nadzieję, że dla dobra młodzieży z tym stołkiem wyjdzie tak jak z niedoszłym mandatem.W Ziemi Krzeszowickiej ostatnio teksty, które już wcześniej były publikowane a i tak często spóżniana lub jak pod koniec roku jeden nr na 4 miesiące. Ciekawe dlaczego i za co gmina dofinansowuje ZK kwotą aż 5.000,00 zł rocznie? Przecież w ten sposób przy ograniczonych środkach na granty blokuje się rozwój innych ciekawych propozycji wydawniczych.

    • Ben

      15/05/2012 o 11:28

      „Y”, poniżej kilka moich uwag na temat Twojej wypowiedzi.

      1. Nie uważam, że aktualny prezes i zarząd SMZK są marionetkowi. Chyba że inaczej rozumiemy pojęcie „marionetkowości” – dla mnie to pojęcie oznacza władzę ustanowioną i sterowaną z zewnątrz.
      2. 10-cio osobowy zarząd (nie wiem na ile te informacje są aktualne) również nie wzbudza we mnie emocji – jeżeli jest to zgodne ze statutem SMZK, to problemu nie widzę.
      3. O ile pamięć mnie nie myli, to „skreślenie opozycji” nastąpiło przez walny zjazd – nie przez prezesa.
      4. Przyznam, że interesuje mnie to, co „oferuje” Krzeszowicom SMZK i istotnie według mnie nastąpił tutaj spory zastój. Wygasła strona internetowa, brak informacji na temat dni otwartych Willi Domańskich czy wystawach w muzeum, opóźnienia w wydawaniu „Ziemi Krzeszowickiej”.

    • Ojra ojra

      15/05/2012 o 22:50

      Misiu kolorowy…. Skreślenie czego? Opozycji? hahahahaha Nazwijmy to po imieniu: wylanie na zbity pysk awanturnika i oszołoma.

  15. Iza

    15/05/2012 o 11:32

    zgadzam się z Benem, uderz w stół a 'y’ się odezwie. Ta 'opozycja’ to było przegięcie w drugą stronę, myślałam, ze ten temat mamy już za sobą, niech sobie 'opozycja’ założy własne stowarzyszenie i pokaże co potrafi

    • Puste, zarośnięte trawą boiska,

      15/05/2012 o 11:53

      Może powinna powstać grupa Ratuj Krzeszowice?

      • Ben

        15/05/2012 o 12:15

        A co by można w Krzeszowicach ratować? Nic mi nie przychodzi do głowy … Rynek jest „prawie zrewitalizowany”, dworzec kolejowy w remoncie, pałace, Balneologia, liceum, Vauxhall niedługo zmienią właściciela, budynek kościoła jest utrzymywany i remontowany przez parafian i proboszcza.

        • A

          15/05/2012 o 16:43

          Może nie tak uratować, ale patrzyć na ręce władzy gdy zabierze się za rewitalizację części parku przy grobie nieznanego żołnierza.
          Jaka piękna jest teraz ta część miasta.

          • o matko,

            15/05/2012 o 16:55

            mam nadzieję, że nie dostaną kasy! Już wiemy jak wygląda 'rewitalizacja’ po czesiowemu

  16. ktoś do Bena

    15/05/2012 o 12:44

    Boga Honor Ojczyzne

    • do ktosia

      15/05/2012 o 14:45

      Boga noś w sercu, Honorem się nie unoś a o Ojczyznę dbaj płacąc podatki.

      • Puste, zarośnięte trawą boiska,

        15/05/2012 o 14:50

        Nie wszyscy mogą płacić podatki, i to nie z własnej winy.

        • zawsze

          15/05/2012 o 17:43

          można znaleźć kilka sposobów na to by dbać o Ojczyznę i bezapelacyjnie stać na straży do samego końca. Swojego lub Jej 🙂

  17. babajaga

    15/05/2012 o 12:55

    jak to co? To, co jest jeszcze do uratowania przed bezmyślnymi decyzjami urzędników, a już niewiele tego pozostało. Niestety….

  18. y

    15/05/2012 o 16:02

    Masz rację Iza, należy wykorzystywać każdą możliwość aby próbować dotrzeć do ludzi którym się chce co robić dla wszystkich. Dobre i „nożyce” aby zmieniać panującą u nas beznadzieję, brak perspektyw a przede wszystkim oportunistyczne przyzwolenie na takie rzeczy jak w SMZK.
    Jeżeli więcej będzie ygreków starych i młodych to i stowarzyszenie odżyje.

  19. Konkurs

    15/05/2012 o 17:17

    na prezesa Wodociągów ogłoszony. Na razie złożona jest jedna oferta, v-ce prezeski. Na miejscu pana Skotnicznego również złożyłbym ofertę. Przecież ON ma większą wiedzę i doświadczenie a w dodatku namieszałby, oj namieszałby.
    Zbyt łatwo sprzedaje swoją skórę.

  20. ciekawe

    15/05/2012 o 17:20

    jak wybrną z sytuacji: on burmistrz, ona prezes wodociągów…..w formalnym związku nie są……..a moralność….to akurat można sobie darować

    • Nie

      15/05/2012 o 18:59

      są we formalnym związku i to ich ratuje, krzywdy sobie nie zrobią ani w czasie pracy ani pod pierzyną. Nadto patrząc na zatrudnienie np. w Ośrodku Zdrowia, nikt już na to nie zwraca uwagi.

      • he, he, he

        15/05/2012 o 19:01

        właśnie. szkoła, ośrodek zdrowia… sama rodzinka, a wy się czepiacie ludzi którzy nie są rodziną 😛

        • hermofrodyta

          15/05/2012 o 20:30

          jest fakt, temat o RT, ale to ze w krzeszkach rzadza rodziny, to naprawde mozna by zrobic kiedys temat, ten osrodek zdrowia i symbioze jak w firmie rodzinnej Ojciec&Syn to mnie rozwala. przeciez to wstyd, ale oczywiscie nie tutaj, nie w tej wsi

  21. oczywiście

    15/05/2012 o 19:54

    temat o zamku, stowarzyszeniu RT, ale trzeba pisać o wodociągach i burmistrzu,,,
    mieszkańcy krzeszowic nadawali by się na redaktorów takich „gazet” jak Super Expres czy Fakt. Byle o sensacji, a malutko o konkretach dotyczących danego tematu.

    • nikt

      15/05/2012 o 21:31

      No cóż, lepiej że wypisujemy w necie niż na murach, że pan Cz. popycha pewną damę w sposób dosłowny i metaforyczny. Bo obyczaje nam rzeczywiście skundlały i dobrze, że ktoś to wciąż jeszcze zauważa i się na to zżyma.

      • jakoś

        15/05/2012 o 22:37

        do Twojej sypialni nie zaglądają. Ciekawe jakby zaczęli co byś zrobił.

    • Sanka

      15/05/2012 o 21:34

      Czy ktoś wcześniej zawinął bułkę w skanowane dokumenty? Takie brudne, że aż wstyd! Ludzie, kultury trochę…

    • do CO WY NA TO?

      16/05/2012 o 16:06

      A po co w ogóle konkurs jak z góry wiadomo kto go wygra tylko jak to sie ma do wspólnego zamieszkiwania. Chyba żona burmistrza o ile dobrze pamiętam musiała poświęcić swoje stanowisko dla męża? Tu co prawda ślubu nie ma ale wspólnie prowadzone gospodarstwo domowe jest!

  22. Ludwik

    15/05/2012 o 21:47

    Jakikolwiek temat by się nie pojawił na tym portalu komentarze zawsze będą takie same i o tym samym. Wydaje się że banda frustratów opanowała to miejsce na dobre.
    Szkoda bo temat wyjściowy był ciekawy.

    • NO

      16/05/2012 o 19:38

      Ludwiku, temat ciekawy, a sam jeszcze nic nie napisałeś na żaden temat .

  23. babajaga

    15/05/2012 o 21:52

    co my na to? a dobra znajomość choćby jednego języka obcego (tak dla zasady) to już nie zmieściła się w kryteriach? przecież to już dzisiaj standard w każdej szanującej się firmie …..

  24. babajaga

    15/05/2012 o 22:04

    Zatem witaj Ludwiku w bandzie frustratów! Co byś nie napisał, Twój komentarz
    niechcący upodobnił się do tych, które już były, a więc też jest taki sam i o tym samym. Zapewne nawet nie zauważyłeś, kiedy sam zacząłeś narzekać razem
    z nami. Jesteś przyjęty do bandy bez egzaminu! Pozdrowienia

    • NO

      16/05/2012 o 19:40

      Babajago – właśnie o to chodzi 🙂

  25. BURMISTRZU , DOCEŃ TYCH LUDZI !

    20/05/2012 o 22:10

    WIELKIE GRATULACJE DLA STOWARZYSZENIA „RATUJ TENCZYN”, UZNANIE ZA DOTYCHCZASOWE STARANIA W ODBUDOWIE RUIN ZAMKU TENCZYŃSKIEGO , TYM SAMYM PODZIĘKOWANIA I PROŚBA: POKAŻCIE SWOJE TWARZE , CHCEMY POZNAĆ ZASŁUŻONYCH W TEJ WIELKIEJ SPRAWIE , TO WAM SIĘ NALEŻY I SPOŁECZEŃSTWO CHCE WIEDZIEĆ CZYJA TO ZASŁUGA !…

    • proponuję

      21/05/2012 o 07:22

      wrócić do szkoły, bo troszeczkę stylistycznie to nie wygląda. Piszesz do burmistrza czy do tych ludzi ?

      • Niewyspany Czatkowiczan

        21/05/2012 o 07:42

        To jest apel do burmistrza o docenienie tych ludzi, z tym że ludzie ci muszą najpierw pokazać swoją twarz by burmistrz wiedział kogo docenić.

        • no to

          21/05/2012 o 08:56

          autor chyba żyje na innej planecie. Ci ludzie twarz pokazują, wystarczy tylko dobrze poszukać.

    • ale

      21/05/2012 o 11:12

      to nie stowarzyszenie ale urząd remontuje zamek
      jakie zasługi ma stowarzyszenie? ze troche pijarowio działają
      Ludzie nie dajmy robic z siebie wariatow?

      • Kwestia sprytu

        27/05/2012 o 15:50

        dokładnie!

  26. y

    21/05/2012 o 12:13

    Urząd zrobił prawie wszystko aby nic nie robić przy zamku ! Wystarczy sprawdzić wypowiedzi medialne władzy z przed 3-4 lat. To był kliniczny wręcz przykład niegospodarności.
    Kontrole zewnętrzne i presja opinii publicznej oraz konsekwencja Ratuj Tenczyn zmusiły urząd do działania. Dlatego teraz niech nie wyciągają piersi do orderów.
    Urząd próbuje teraz zagadać prawdę ale nie damy z siebie zrobić wariatów.

  27. Do Burmistrza !

    30/05/2012 o 20:39

    Prace przy Zamku Tenczyńskim to na pewno sukces grupy Ratuj Tenczyn, ale sukcesem Burmistrza może być stworzenie bezpiecznego dojścia turystom od centrum Tenczynka do Rudna….

  28. Spartakus

    02/06/2012 o 10:40

    Same dobre nowiny!
    Czesiu stawia gladiatora a kochanka podobno jest w ciąży…

  29. Spartkaus

    02/06/2012 o 10:43

    Same dobre nowiny !
    Czesiu stawia gladiatora a kochanka podobno jest w ciąży…

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę