Gospodarka

Wola Filipowska. Na przełomie listopada i grudnia PKP zamierza zamknąć przejazd na ulicy Kolejowej

Na zdjęciu powstający wiadukt w Woli Filipowskiej

Mimo wcześniejszych ustaleń, w trakcie najbardziej intensywnych prac na linii kolejowej w Woli Filipowskiej, PKP zamierza czasowo zamknąć przejazd na ulicy Kolejowej. Ruch ma zostać skierowany na objazd przez Rudno i Tenczynek do przejazdu na ulicy Sienkiewicza w Krzeszowicach. Duże utrudnienia czekają także pieszych. 

Od kilku miesięcy krajobraz na linii kolejowej Krzeszowice – Wola Filipowska dość mocno uległ zmianie. W Krzeszowicach i na Białce rosną wiadukty, powstaje też droga serwisowa wzdłuż torów. Niebawem prace wkroczą w kolejny etap, wymagający czasowego zamknięcia przejazdów kolejowych. Już na przełomie listopada i grudnia, na tydzień, z ruchu ma zostać wyłączony przejazd w ciągu ulicy Kolejowej w Woli Filipowskiej. Pomysł może zaskakiwać zwłaszcza, że w pierwotnym projekcie organizacji ruchu, jak twierdzi sołtys wsi,  PKP zakładało utworzenie w tym miejscu tzw. „bypassu”, który nadal umożliwiałby mieszkańcom przejazd do krajówki. 

– Projekt tymczasowej organizacji ruchu, uzgodniony przed dwoma laty z urzędem gminy, faktycznie zakładał wykonanie tymczasowego bypassu. Niestety, w trakcie wykonywania prac przygotowawczych stwierdzono występowanie skomplikowanej infrastruktury technicznej, która w połączeniu z koniecznością utrzymania ruchu pociągów w trakcie wykonywania prac budowlanych, uniemożliwia wykonanie tymczasowego objazdu zgodnie z pierwotnymi założeniami i zmusza wykonawcę robót budowlanych do czasowego zamknięcia przejazdu drogowego – informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.

W sprawie czasowego zamknięcia przejazdu interweniował sołtys i radny miejscowości Adam Godyń. W interpelacji skierowanej do burmistrza gminy zwraca uwagę, że ruch pieszych zostanie skierowany na ulicę Złota Dolina, przez przejazd na ulicy Spacerowej, do ulicy Długiej i dalej do krajówki. PKP nie przewidziało żadnego przejścia przez tory w rejonie stacji kolejowej, co oznacza, że piesi zostaną zmuszeni do nadrabiania około 2 kilometrów, albo, co bardziej prawdopodobne, będą przechodzić przez  tory w miejscach niedozwolonych.

Kolejnym problemem na jaki zwraca uwagę przewodniczący rady jest odcięcie dostępu do drogi publicznej mieszkańcom ulicy Różanej (przecznica od Kolejowej). Projektując rozwiązania na czas zamknięcia przejazdu, PKP nie pomyślało o alternatywnym drodze.

Projekt nowej organizacji ruchu w tej części gminy został już negatywnie zaopiniowany przez burmistrza. Co na to PKP? – Wykonawca zmaksymalizuje ilość personelu i sprzętu w trakcie wykonywania prac w rejonie przedmiotowego przejazdu, tak aby skrócić czas zamknięcia do niezbędnego minimum, który przy wykorzystywanej technologii budowy wynosi 7 dni. Jesteśmy w stałym kontakcie z władzami gminy Krzeszowice, z którymi omawiamy wszystkie planowane zmiany w organizacji ruchu – napisał w odpowiedzi na naszego maila Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Planowane zamknięcie nie jest jedynym jakie ma nastąpić w ciągu ulicy Kolejowej. Następne planowane jest na przełomie marca i kwietnia 2019 roku. Pełny harmonogram prac na odcinku Krzeszowice-Wola Filipowska opublikował na facebooku sołtys miejscowości.

Aktualizacja 06.11

13 komentarzy

13 Komentarzy

  1. Konstanty

    06/11/2018 o 09:14

    Wybraliście Wacka? To teraz macie.
    Skumbrie w tomacie, skumbrie w tomacie.

  2. Ben

    06/11/2018 o 09:57

    Nie bardzo rozumiem , o co chodzi z tym pierwotnym projektem. Projekt jest jeden – ten, który został zatwierdzony w pozwoleniu. Jeśli zatwierdzony projekt przewiduje zamknięcie przejazdu, to wszystko odbywa się zgodnie z prawem. Jeśli w projekcie jest bypass, to ktoś łamie prawo.

    Z treści interpelacji złożonej przez Pana Adama Godynia wnioskuję, że w projekcie jest bypass. Jeżeli tak jest istotnie, to moim zdaniem po zamknięciu drogi powinien on niezwłocznie o tym fakcie powiadomić burmistrza, nadzór budowlany i prokuraturę.

    • krzeszowiceone.pl

      06/11/2018 o 14:10

      Nie wiem czy dostatecznie to wybrzmiało, ale chodzi oczywiście o projekt organizacji ruchu.
      Z interpelacji wynika, że 2 lata temu przewidziano „by pass”, a teraz ruch chcą puścić objazdem przez przejazd na Sienkiewicza. Burmistrz wydał już negatywną opinię w sprawie zmiany organizacji ruchu. Pozostaje mieć nadzieje, że uda się znaleźć kompromis.

  3. krzeszowiceone.pl

    06/11/2018 o 15:34

    jest dodatkowe info w tekście skąd wynika zmiana wcześniejszych ustaleń

  4. PaKo

    07/11/2018 o 07:43

    Dobrze, że wydał negatywną opinię. Problemem jest zatwierdzenie w jakiejkolwiek formie/ wersji projektu tymczasowej organizacji ruchu kierującej ruch ciężki na drogę bez chodników ( Część Sienkiewicza i przede wszystkim Śląska w Tenczynku). Tutaj ciągle tragedia wisi w powietrzu.

  5. Dziabąk

    07/11/2018 o 21:25

    Kiedy ten (pi….) przełom nastąpi? przełom listopada i grudnia, ciekawe czy raczą poinformować o tym wcześniej, dokładnie od kiedy planują zamknięcie, to jest nieporozumienie, z dzieckiem do szkoły na Wolę objeżdżać Tenczynek i Krzeszowice

    • Niezmoheryzowani

      08/11/2018 o 20:04

      A po co dziecko? No chyba żeby lecieć po pińcet plus.

  6. Paulina

    08/11/2018 o 11:52

    Szok! Głupota! Zamiast jeździć z dzieckiem do przedszkola 5 min będziemy jeździć godzinę albo i lepiej jak będzie obiazd przez Tencznek.

    • Taka koncepcja

      08/11/2018 o 19:54

      Cza nie mieć dziecka

      • Paulina

        17/11/2018 o 21:00

        Zaraz usłyszę, że trzeba nie miec samochodu…..

      • Paulina

        17/11/2018 o 21:03

        Od moich dzieci to wiesz…. Zaraz powiesz, że po co mi auto…

  7. Dla móżdżków

    08/11/2018 o 20:02

    Pałlinko szanowna żeby było lepiej czasami musi być przez chwile gorzej chyba ze panujący stan na kolei ci odpowiadał

    • Paulina

      17/11/2018 o 21:02

      Jak już coś to Paulinko… Nie korzystam więc…. Głupotą jest odciąć jedna część wsi od drugiej…. Albo mieszkasz w Krzeszowicach, albo nie wiesz co piszesz…

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę