Inwestycje

Przy dworcu kolejowym powstanie parking za 6 milionów złotych

Koniec z kałużami, błotem i parkowaniem w krzakach. Już w przyszłym roku, przy krzeszowickim dworcu kolejowym ma powstać 146 miejsc postojowych dla podróżnych przesiadających się na pociąg. Park & Ride ma kosztować gminę prawie 6 milionów złotych, połowę tej kwoty pokryje dofinansowanie ze środków unijnych.

Ilość wolnych miejsc wyświetli się na specjalnej tablicy, będą zatoczki autobusowe, miejsca postojowe dla rowerów z zadaszeniem i systemem zabezpieczenia przed kradzieżą, wydzielona strefa dla taksówek i cztery stanowiska do ładowania samochodów elektrycznym. Prace obejmą też przebudowę infrastruktury – sieci wodociągowej, energetycznej i teletechnicznej.

Pod koniec listopada gmina przekazała wykonawcy plac budowy. Na razie ruszyły prace przygotowawcze. Wycięto krzaki, pod topór poszły też drzewa rosnące w okolicy dworca. Inwestycja ma kosztować ponad 5.99 milionów złotych, ponad 3.1 miliona pochodzi ze środków unijnych. Nowy parking ma być gotowy w drugiej połowie 2021 roku.

61 komentarzy

61 Komentarzy

  1. ***** ***

    06/12/2020 o 04:40

    A co z nowym przystankiem w Woli Filipowskiej rowniez nalezacym do gminy Krzeszowice czyzby min Adamczyka przeroała ta inwestycja?

    • dom z papieru

      06/12/2020 o 17:19

      A co?Stacja Wola Filipowska została zaorana?

    • dom z papieru

      06/12/2020 o 17:22

      Z tego co widać, w Woli Filipowskiej przy E30 jest inwestycji za kilkadziesiąt milionów polskich złotych ….

      • matka polka z bąbelkami bez 500+ bo ja stać

        06/12/2020 o 21:54

        „dom z papieru” po co zabierasz głos w kwestii( trudne słowo) o której nie masz pojęcia?

      • Domie z papieru

        06/12/2020 o 22:10

        Tu się rozchodzi o nowoczesny parking przy przystanku PKP w Woli Filipowskiej, który nie jest robiony. Zrozumiełes przekaz?

  2. zadowolony

    06/12/2020 o 10:37

    no w końcu!

  3. Tomek

    06/12/2020 o 12:56

    A czy parking będzie bezpłatny? Jeśli nie to już wolę to darmowe błoto.

    • Anonim

      11/12/2020 o 16:01

      To zmień pracę, weź kredyt i nie żałuj kilkudziesięciu złotych na miesiąc.
      Co za ludzie, wszystko najlepiej za darmo żeby było.

  4. -

    06/12/2020 o 21:56

    Drogie to państwo PiS. Jeszcze niecałe 2 lata temu ten parking miał kosztować ponad 4 mln.
    https://krzeszowiceone.pl/archive/2019/01/27/gmina-oglosila-przetarg-za-niecale-trzy-lata-przy-dworcu-powstanie-pr.html

    A prawie 4 lata temu miało być jeszcze taniej i parking do końca tego roku.
    https://krzeszowiceone.pl/archive/2018/02/20/gmina-zrezygnowala-z-dofinansowania-budowy-parkingu-przy-dworcu-by-siegnac-po-wieksze-pieniadze.html

  5. MIN od wszystkiego adamczyk

    06/12/2020 o 21:57

    Przystanek w Woli Filipowskiej zostal nie do końca jeszcze zmodernizowany w związku z inwestycja która ma swój początek za czasów PO a nie PIS obecnie w dość dziwny sposób,niejasny owa inwestycja kolejowa na trasie Kraków Trzebinia zwalnia choć ma się niewątpliwie ku koncowi. Kiedy ów koniec nastąpi tego nikt nie wie.

  6. Tak ci dopomóż ojcze Redemptorze

    06/12/2020 o 22:05

    II Zastępco Burmistrza Gminy Krzeszowice magistrze Adamie Godyniu czas zakasać rękawy u koszuli i wziasc sprawy w swoje dłonie. A niechże ów dworzec w Woli Filipowskiej zaopatrzon będzie w nowoczesny parking jak przystalo na prężnie rozwijająca się miejscowość.

    • Adam Godyń

      10/12/2020 o 22:20

      Ojcze Redemptorze, burmistrzowsko-magisterskie rękawy zostaw w spokoju – sprawa urządzenia placu, na którym będziesz mógł parkować swojego rumaka pozostaje w moim stałym zainteresowaniu. Urząd Miejski już przed kilkunastu miesiącami złożył określone propozycje właścicielom działek nadających się do tej funkcji. Wkrótce będzie robiony kosztorys dla jednej z nich i podjęte konkretne decyzje. Tak więc proszę o nieco cierpliwości, wszak wokół peronów wciąż trwają roboty budowlane. A ponadto, zachowując staropolszczyźnianą konwencję, rzeknę „znaj proporcyjum, mocium panie”. PRZYSTANEK kolejowy w Woli Filipowskiej, to nie to samo, co DWORZEC kolejowy w Krzeszowicach – póki co, nie ma potrzeby budowania wielkiego parkingu, wystarczy zapewnić bezpieczne miejsce dla kilkunastu pojazdów.

      • Jego Redemptorystyczna mość

        11/12/2020 o 18:19

        Cudowna fredrowska odpowiedz świadcząca o zasobności językowej, brawo brawo i jeszcze raz brawo. Niemniej jednak wskazująca na pewne kompleksy w upominaniu się o swoje czytaj miejscowe sprawy. Bowiem cóż nas można by rzec obchodzą kolejne pomniki stawiane na rynku krzeszowickim czy może ów przeuroczy witacz kamienny z taka pieczołowitoscia artystyczna przygotowan ku uciesze okolicznej gawiedzi. 6 milionowy parking zapewne będzie wizytówka nie tylko Krzeszowic ale i całej małopolski.

      • Była wyborczyni

        12/12/2020 o 22:44

        Panie vice burmistrzu z Pana wypowiedzi mozna by wnosic iz w zasadzie po wykupieniu działek wystarczy zerwac dorń i udeptac klepisko i parking bedzie gotowy do przyjecia pierwszych rumakow jak Pan to zechciał ujac? Zastanawiajace tylko, co na to pańscy wyborcy?

        • Adam Godyń

          15/12/2020 o 01:02

          Szanowna Pani, dysponowanie terenem (działką) to podstawa, absolutny warunek prowadzenia jakichkolwiek dalszych działań, np. aplikowania o środki zewnętrzne. Nie uważam, że należy w tym przypadku poprzestać jedynie na „zerwaniu darni” i „udeptaniu klepiska”. Funkcjonując drugą dekadę w samorządzie, zawsze mam na względzie wolę zaspakajania rzeczywistych lokalnych potrzeb, nie analizując przy tym, jak przyjmą to „moi wyborcy”. Póki co, takie podejście znajduje akceptację naszej społeczności, która w sześciu kolejnych wyborach mocno i zdecydowanie powierzała mi swój mandat.

          • Była wyborczyni

            15/12/2020 o 20:18

            Panie Vice Burmistrzu mam nadzieje, ze mieszkańcy jak również przyjezdni którzy chętnie odwiedzają nasza miejscowość, ze względu na atrakcyjne połozenie będziemy mile zaskoczeni tak nowym parkingiem jak i innymi inwestycjami podnoszącymi atrakcyjność tego rejonu. Jeśli będą inwestycje zapewne o głosy wyborców nie będzie trzeba się martwić. Zalecam również skupienie się na większym marketingu naszej miejscowości gdyż naprawdę warto.

          • mieszkaniec Eugeniusz

            18/12/2020 o 20:44

            Panie VICE burmistrzu takie pytanie skoro już w tej konwencji Q&A, do czego służy czy służyć będzie ulica Dworcowa po stronie południowej torów kolejowych. Jakby Pan zechciał naświetlić sytuacje?

          • Powrót do rzeczywistości

            19/12/2020 o 14:12

            Mordowanie naszych lasów dla forsy też napawa Pana dumą?
            Kilkaset procent więcej raka codziennie w zaczadzonym najbardziej w EUROPIE powietrzu też Pana cieszy, bo Pana wybierze te 15 procent mieszkańców?
            Zamiana centrum miasta w parking też jest super?
            Brak obwodnicy też jest fajny?
            Zero ścieżek rowerowych w przyjaznej rowerzystom gminie – spoko?
            Sypiące się zabytki?
            Żałosny poziom szkół?

            Ma pan mylne pojęcie o ocenie własnych dokonań.

  7. ktoś

    08/12/2020 o 21:53

    Oby tylko zostały te piękne drzewa obok parkingu. Już dość betonu w Krzeszowicach i drzewek miniaturek. Posadźcie w końcu normalne drzewa, a stare zachowajcie. wystarczy ze puszcza Dulowska i las Tęczyński znikają w zastraszającym tempie.

    • Tomek

      10/12/2020 o 09:37

      Oczywiście że zostaną:) ale tylko korzenie

    • Mieszkaniec

      10/12/2020 o 10:53

      Muszą ciąć Tenczyński Park Krajobrazowy, bo jak nie zarobią to nie dostaną wypłaty. Poza tym muszą sfinansować prawomyślne fundacje. Przecież dopiero opisywała to prasa. Dochodzą jeszcze do tego tzw spotkania dyrektorów lasów. Wydatków jest dużo dlatego drzew jest coraz mniej. Nowe miotły które przyszły muszą zapunktować u przełożonych. W końcu dali im pracę. Tak funkcjonuje państwo pis.

    • Życzliwy

      10/12/2020 o 11:09

      To sposób leśników i ich przełożonych na walkę ze zmianami klimatycznymi- wycinanie drzew produkujących najwięcej tlenu i pochłaniających najwięcej dwutlenku węgla oraz zanieczyszczeń i sadzenie młodników które zaczną pełnić tę funkcję za kilkadziesiąt lat.

    • Anonim

      10/12/2020 o 11:49

      W poprzek kontynentu afrykańskiego sadzi się pas zieleni a my wycinamy to co mamy najcenniejszego – dojrzałe drzewa. Kto jest większym prymitywem i bezmózgowcem? To się już na nas mści. Mamy najmniejsze w Europie zasoby wody pitnej. Między innymi dlatego że niszczymy, wycinamy lasy, zabetonowaliśmy miasta. Teraz durni ludzie na wsi robią to samo ze swoimi ogrodami. Potem mają tylko w czasie ulewy co robić strażacy. Nic wody nie wchłania płynie po betonach zalewajac piwnice, podwórka, drogi.

      • Mieszkanka gminy

        11/12/2020 o 18:34

        Masz rację, teraz wszystkim przeszkadzają drzewa i liscie(a,to dobry nawóz).Wszędzie wokół cmentarne tuje,bo szybko rosną i nie śmiecą. Dołożyć do tego kamienie i suche trawy i mamy estetykę rodem z wystawki z supermarketu. Na rozsądek i opamiętanie nie ma co liczyć.

  8. Zacofanydwa

    09/12/2020 o 19:58

    Czyli 0,08 sasina. Spoko róbcie parking

  9. Polo

    11/12/2020 o 01:49

    Czyzby podatki z calej gminy miały ujscie tylko w inwestycjach krzeszowickich?

  10. Parkingowy

    11/12/2020 o 07:20

    6 mln złotych… to ile pięter będzie miał ten parking?

    • Anonim

      11/12/2020 o 16:00

      Widać, że się znasz na kosztach budowy…

    • Betonowe Krzeszowice

      11/12/2020 o 16:40

      Obawiam się, że mniej niż obecny.

    • Do parkingowy

      11/12/2020 o 18:16

      Jak się ma wybrukowany parking na 146 miejsc, plus inne udogodnienia za 6 mln złotych, z 1200 metrami chodnika za 1 mln 600 tys.???

      • Jurydyczny

        12/12/2020 o 22:38

        Do”Do parkingowy” gdyby tem sam chodnik powstał w Tenczynku to piałbys jak kogut z zachwytu.

        • Do Jurydyczny

          14/12/2020 o 20:14

          Może jurydyczny, ale alogiczny. Nie każdy ma osmotyczną mentalność Kalego. Nie mierz innych swoją miarą.

          • Jurydyczny

            15/12/2020 o 20:10

            ANONIMIE wymysł coś bardziej indywidualnego, nie posługuj się tezami zasłyszanymi, nie rób też osobistych wycieczek gdyż to obnaża twoje braki.

          • Anonim

            17/12/2020 o 19:56

            Jurydyczny, czy jak Ci tam, moimi brakami się nie przejmuj, bardziej martw się o swoje.
            Lubię swoje braki, jeżeli Ci one przeszkadzają, to zamilcz w dyskusji.

        • Anonim

          16/12/2020 o 22:37

          Jeszcze raz do Jurydyczny. Dowartościowałeś się nickiem i komentarzem? 😉 Kompleksy trochę zmalały? Będziesz miał już spokój ducha? Jeżeli tak, to cieszę się bardzo. Pomogłem jak mogłem. Twoje komentarze tylko potwierdzają, jak to uroczo określiłeś, moje tezy. Dzięki i szacun za wsparcie 😀 A przy okazji – jeżeli chcesz być oczko wyżej, to używaj dużych liter pisząc do kogoś – Twój, Ciebie itd. W przeciwnym wypadku pozostaniesz tam, gdzie jesteś, a tego Ci nie życzę. Zacznij w końcu myśleć obiektywnie i wyrośnij z zaścianka – durnie wydana kasa zubaża nas wszystkich, w tym Ciebie i mnie. Z pozdrowieniami Anonim. Over and out, czyli koniec i bez odbioru (to żebyś nie musiał szukać).

          • Jendrek Doopa

            18/12/2020 o 15:03

            Odszczeknij sie anonimie moze twoje bedzie kiedys na wierzchu.

          • Jurydyczny

            18/12/2020 o 15:10

            Masz racje anonimie tego typu grafomanskich tyrad jakie prezentujesz nie warto komentowac. Zawsze polecam odnosic sie do tematu a nie ad personam. To oznaka słabosci intelektualnej, ktora zawsze mozna ulepszyc.

          • Anonim

            18/12/2020 o 23:16

            Jurydyczny, skoro pijesz do mnie to śmiało, ulepszaj swoje słabości.

            P.S. Anonim wyżej to może ja, a może nie ja 🙂

  11. Paweł

    13/12/2020 o 14:31

    Wypisz wymaluj kolejny przykład polityki władz opartej na wspieraniu „ultra-ekologicznych” aut za kilka tysięcy, zamiast zorganizowania skutecznej i efektywnej sieci połączeń lokalnej komunikacji. Zabetonujemy kolejne miliony w asfalcie, a problemy środowiskowe pozostaną. Nie wiem, czy ktokolwiek zwraca uwagę jaka jest emisja trucizn z rur wydechowych parkujących tam „cudów motoryzacji”. Zapewne wysoka. A wystarczyłaby solidna siatka połączeń lokalnych, dopasowana do kursów kolejowych, wsparta ze środków publicznych. Kraków i inne stolice powiatów pokazują, że można. Ale przecież Krzeszowice kiedyś mogło być centrum powiatu krakowskiego, ale przy takim sposobie realizacji zadań lokalnych raczej długo nie będzie.

    • rbt

      17/12/2020 o 04:23

      Rozwój zrównoważonego transportu publicznego właśnie na tym polega aby powstawała infrastruktura sieciowa i rozproszona (czego rozumiem właśnie oczekujesz) łącząca różne środki transportu i umożliwiała korzystanie z niej przez poszczególnych użytkowników wg ich preferencji. Ja np. lubię jeździć samochodem – i nic póki co nie wpłynie na mój wybór środka transportu mimo istnienia sieci kolejowej, autobusowej i minibusów i bez znaczenia że jest ona dogodna. Mimo Twojej chęci eliminacji z ruchu ulicznego samochodów „za kilka tysięcy” takie samochody poruszają się pełnoprawnie po drogach nawet w XXI wieku i właśnie po to istnieje parking w Krzeszowicach znajdujących się na rogatkach Krakowa – aby te samochody (jak również te za 100 tyś zł) nie wjeżdżały wszystkie do centrum Krakowa i nie generowały dodatkowego zbędnego ruchu i zatłoczenia miasta. Najlepsza siatka połączeń nie spowoduje że ludzie przesiądą się do komunikacji zbiorowej jeśli sami tego nie będą chcieli. Najważniejsze jest danie ludziom wyboru – bo ludzie 'jeszcze’ chcą sami decydować co jest dla nich najlepsze. Ostateczny wybór będzie zawsze intuicyjnie związany z preferencją środka transportu, szybkością dotarcia do celu, przewidywalnością czasu dojazdu i komfortem jazdy oraz wieloma innymi pomniejszymi czynnikami. Parking w Krzeszowicach daje Ci wybór: jedziesz bezpośrednio do celu, lub parkujesz i jedziesz komunikacją. Przebudowa parkingu jest jak zamiana auta za kilka tysięcy na nowe auto za sto tysięcy. Auta za kilka tysięcy zł nie znikną z ulic, ale na pewno za niedługo tyle będą kosztowały samochody z emisyjnością euroVI. Na tym polega ewolucja dziejowa o której marzysz.

      Skończcie już w końcu z tym ekoterroryzmem. To chyba normalne że parking czy droga związana jest z utwardzeniem terenu na którym nie jest najważniejszą kwestią sadzenie kwiatków, pilnowanie usilne aby żadnemu drzewu nie stała się krzywda i trawnika było wystarczająco dużo – bo ekologia jest najważniejsza. Pamiętajmy, że jest to infrastruktura komunikacyjna służąca ludziom i jeśli się tylko da to i zieleń znajduje w niej miejsce na maksymalnej możliwej powierzchni. Jest wiele terenów niekomunikacyjnych gdzie ta zieleń ma swoje właściwe miejsce do dbania o jej najlepsze walory. Tam bądźcie murem za zielenią , walczcie i dbajcie o nią.

    • Jurydyczny

      21/12/2020 o 04:40

      Anonimie nie rob sztucznego tłoku. A co do picia to juz twoj problem.

      • Anonim

        22/12/2020 o 14:01

        Sztuczny tłok robisz Ty jak widać. Prosiłem, żebyś przestał pisać. To piszesz dalej.
        Znowu wychodzi, że musisz zawsze Ty skończyć, bo przecież jak by to wyglądało w oczach sąsiadów?

        • Anonim inny

          22/12/2020 o 19:44

          Zezwalam Ci pisać Anonimie.

    • Pozdrawiam Anonimów2😉

      21/12/2020 o 16:58

      Tak się dzieje, gdy z parkingowego robi się jurydyczny🙃 albo Jendrek😂

      • Usmiany/a

        22/12/2020 o 04:17

        Anonimie jestes wprost cudownie przewidywalny. :))))

  12. Maria

    16/12/2020 o 14:15

    Panie szanowny vice Burmistrzu to cieszy iz aktywnie bedzie Pan włączal sie w sprawy Woli Filipowskiej to cieszy a w zwiazku z tym z troche innej beczki, niech Pan swoim łaskawym okiem zerknie na to co wyprawia sie w naszej tak naszej Puszczy Dulowskiej czy te wycinki maja zredukowac puszcze do miana parku czy moze zagajnika a moze jakis tajny projekt władzy PISu?

    • Adam Godyń

      18/12/2020 o 22:43

      Szanowna Pani Mario. Nie znam żadnych tajnych projektów rządzącej partii, w tym dotyczących Puszczy Dulowskiej. Rzeczywiście intensywność wyrębu wzrosła, zwłaszcza jest to widoczne w części wschodniej kompleksu (sąsiadującej z naszą Wolą). Jeszcze będąc radnym pytałem przedstawicieli Lasów Państwowych o te kwestie. Zawsze odpowiedź była jedna – wyręby są prowadzone zgodnie z „Planem urządzenia lasu” (taki ich odpowiednik planu zagospodarowania przestrzennego). Władztwo gminy kończy się w Białce na przepuście tuż przed linią lasu przy parkingu… Dalej to już tereny Skarbu Państwa, na które urzędnik najniższego szczebla samorządu nie ma wpływu. Należy pytać przedstawicieli administracji rządowej.

      • Maria

        21/12/2020 o 04:52

        Zgadza sie Panie Burmistrzu aczkolwiek jako obywatelka zwracam sie do Pana jako do przedstawiciela. Jesli nie jest Pan władny w tej materii wiecej zdziałac to trudno aczkolwiek wiemy jak prowadzi sie obecnie polityke w Lasach Panstwowych. Poruszam temat gdyz naprawde mamy o co walczyc gdyz jestesmy w bardzo atrakcyjnym polozeniu i nasza biernosc nie bedzie nam słuzyc. No coz wiecej nie załamujmy rąk i walczmy o coraz wiecej projektow w naszej miejscowosci zebysmy nie byli dalszym kuzynem Krzeszowic.

  13. ktoś

    16/12/2020 o 21:16

    Nasze lasy i drzewa w mieście wycinają na potęgę. Puszcza Dulowska i Las Tęczyński wydają ostatnie tchnienie. Gołe place w lesie straszą… nie mówiąc o zwierzętach i ptakach…Nie znałam takiej Polski. Wykurzają mnie te wszystkie miniaturowe drzewa na 1 metrze kwadrtowym sadzone na parę lat by uschnąć w konsekwencji… rynek w Krzeszowicach… patelnia w lecie – jajko usmażyć można. Rynek powinien być sercem Krzeszowic – jest tak duży, że powinno się tam znaleźć miejsce na plac do spotkań i naturalną wysoką zieleń z normalna ziemią wokół drzew. Polecam książkę „Sekretne życie drzew”. u nas w gminie wydają one ostatnie tchnienie. Jak nie będzie lasu to nie będzie i nas… na szczęście pomału wraca moda na „zielone rynki i miasta”- może w tej kwestii będziemy pionierami?

    • -

      17/12/2020 o 23:09

      Spokojnie. W wielu miastach zaczyna się trend zrywania betonu z centrów miast i zastępowania go zielenią. Pewnie obecne władze gminy z takim programem będą startowały w następnych wyborach. Będą zrywać beton który same wylały. Może nawet jakiegoś jesiona posadzą w centrum miasta.

  14. do Powrót do rzeczywistości

    21/12/2020 o 20:01

    Jak to „Zero ścieżek rowerowych w przyjaznej rowerzystom gminie – spoko?” A Wola i ten 1,2 km z dwiema wiatami to co? Przekroczono wszelkie normy unijne, UE w tyle 😉 Cykliści z całej Unii i nie tylko będą przyjeżdżali, jak się zwiedzą 😀 A te 750 m ścieżki pieszo-rowerowej koło „Witaminki”? Dalej zero?

    • Szwagier nie beneficjent

      26/12/2020 o 23:58

      Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi.

  15. No b sie wku.....wiłam

    22/12/2020 o 19:50

    DO „do Powrót do rzeczywistości” gdzie mamy przenieść te dwie wiaty i odcinek sciezki rowerowej, Tenczynek czy Krzeszowice? Zaraz przeniesiemy ku szczęśliwości piszącego/ej. Jak w jednej czy drugiej z wymienionych miejscowości robi się co najmniej dziwne inwestycje czy robilo to nikt glosu nie podnosil, i ile milionów na to poszło, ale ze na Woli powstaje ścieżką rowerowa laczaca się w sieć ścieżek rowerowych w Polsce to ujadania nie ma końca. Tyle w temacie.

    • do wk...nej

      27/12/2020 o 18:51

      Jak to dokąd? Z Las Volas do Las Vegas. We wiatach pokerek i blackjack, a gdyby jeszcze przystanek przenieść, to i ruletka by szła 😉 a po roku nowy Dubaj w gminie. A tak naprawdę to 1. czy tam ta ścieżka była potrzebna, gdy brak chodnika dla pieszych, 2.dwie wiaty na 1,2 km to unikat na skalę europejską – wystarczy się rozejrzeć w pobliżu – WTR itd, 3. posurfuj po cenach i włącz kalkulator – da się taniej niż 1,6 mln, 4. jakie połączenie? czego z czym? 5.czy nie lepsza dla Las Volas byłaby inna inwestycja?

      • Tak pytam

        28/12/2020 o 05:31

        Czy rowniez byles taki sceptyczny gdy w Krzeszowicach powstawały co najmniej dziwne inwestycje? Oczywiscie, zaznaczam mozna sie zastanawiac nad kosztami i z tym sie zgadzam.

        • Tak odpowiadam

          28/12/2020 o 19:44

          Byłem, jestem i będę. Dotyczy to nie tylko gminy. Obiektywizm i sceptycyzm nie ma nic wspólnego z patriotyzmem lokalnym.

  16. Adam Godyń

    26/12/2020 o 10:28

    Nie mając możliwości na odpowiedź bezpośrednio pod zadanym przez „mieszkańca Eugeniusza” pytaniu o południowy odcinek ulicy Dworcowej informuję, że będzie on, póki co, drogą dojazdową do „PKP Energetyka” oraz przylegających doń posesji. Natomiast Panią ukrywającą się pod nickiem „Powrót do rzeczywistości” namawiam, by do niej faktycznie wróciła. Jeszcze trochę, a miałbym przypisaną odpowiedzialność za głód na świecie, ocieplanie klimatu i pandemię coronavirusa. Przecenia Pani moją rolę i możliwości wpływu na bieg wydarzeń. Post z 19 grudnia jest skrajnie subiektywny: jaki żałosny poziom szkół (są rankingi,zestawienia temu przeczące), sypiące się zabytki (restaurowany od 9 lat zamek, zabezpieczany pałac przejęty przez właściciela z perspektywą modernizacji), niedostrzeganie rozwoju infrastruktury, chociażby i w zakresie ścieżek rowerowych … i tak dalej i dalej. Nie odbierze mi nikt z satysfakcji z tego, że doprowadziłem do wielu, czasem całkiem pokaźnych projektów, ale zwłaszcza bardzo wielu drobniejszych, znanych tylko tym, komu służą. Przed kilkunastu laty na Woli nie było ani jednego kosza w publicznej przestrzeni – dziś jest ponad 30, cieszą trzy dodatkowe przejścia dla pieszych przez drogę 79, które „wydrapałem” praktycznie sam, już 12 lat funkcjonuje plac sportowy, cyba pierwszy w gminie, gdzie było kawałek nawierzchni poliuretanowej, bieżnia na rolki, przybory do ćwiczeń. Mógłbym wyliczać, ale nie chcę zanudzać. Świątecznie pozdrawiam.

  17. mieszkaniec Eugeniusz

    27/12/2020 o 00:42

    Panie Vice burmistrzu ad vocem, może jest to w zainteresowaniu aczkolwiek nie wiem mianowicie tak z jednej jak i z drugiej strony ul Dworcowej są działki, które można wykorzystać oczywiście po wykupieniu na parking po połnocnej i poludniowej stronie tejże ulicy. Prawdopodobnie nie będą mogly być zabudowane w żaden inny sposób a idealnie wpiszą się w uklad komunikacyjny PARK and RIDE. Jeszcze jedno 7300000 i mamy dwa baseny z budynkiem, warto pomyśleć jak zdobyć środki. Pozdrowienia.

  18. mieszkaniec Eugeniusz

    27/12/2020 o 00:51

    Zapomniałbym zupełnie panie Vice burmistrzu w nawiązaniu, szkoda ze nikt nie wpadl na pomysł aby właśnie od ulicy Dworcowej bylo również mozliwe wejście na Perony PKP tak od poludniowej jak i polnocnej strony.

    • Adam Godyń

      27/12/2020 o 22:18

      Dlatego informując o funkcji tego odcinka Dworcowej napisałem „póki co”. Przed kilku laty po szczegółowym zapoznaniu się z dokumentacją zwróciłem się w tej sprawie do PKP PLK. Niestety odpowiedź była negatywna – w ramach prowadzonej inwestycji nie było szansy na zaprojektowanie i wykonanie wejść na perony od ul. Dworcowej (tzw. „istotna zmiana projektu” wymagająca nowej decyzji lokalizacyjnej). Nie znaczy to, że w przyszłości o to nie powalczymy. W rejonie stacji jeszcze sporo może się zmienić …

  19. Eugeniusz

    29/12/2020 o 20:42

    Panie Vice burmistrzu rozdzielenie polnocnej czesci od poludniowej zwlaszcza ze czesc np placowek handlowych znajduje sie po polnocnej stronie dla mieszkanow nie jest zbyt fortunne. Zastanawiajace jest jakie argumenty musza przemawiac za tak oczywistymi rozwiazaniami. PKP z takimi mozliwosciami finansowymi nie jest w stanie zrobic dodatkowego przejscia podziemnego.

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę