Inwestycje

Radni dostali do zaopiniowania wstępne plany sytuacyjne trzech wariantów obwodnicy Krzeszowic

Na zdjęciu propozycje przebiegu trzech wariantów obwodnicy Krzeszowic | GDDKiA

Pod koniec lipca do krzeszowickiego urzędu wpłynęły orientacyjne plany sytuacyjne dotyczące przebiegu proponowanych wariantów obwodnicy Krzeszowic. Dokument powstał na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Trzy warianty obwodnicy Krzeszowic powstały w ramach opracowywania dokumentacji „Studium sieciowe z elementami studium korytarzowego, obejmującego odcinek autostrady A4 od węzła Balice I do węzła Mysłowice oraz odcinek DK 79 od wyłączenia projektowanej obwodnicy Zabierzowa do węzła Byczyna na autostradzie A4”.

Radni wstępne propozycje wariantów obwodnicy otrzymali na początku sierpnia. W zeszłym tygodniu temat został poruszony na Komisji Rozwoju. Nowa droga miałaby wyprowadzić część ruchu z miasta. Wariant I i wariant II w mniejszym lub większym stopniu poprowadzone zostały przez tereny leśne Tenczyńskiego Parku Krajobrazowego. Natomiast wariant III przebiegałby po terenach osiedli Żbik, Czatkowice, przecinał ulicę Miękińską i po terenach niezabudowanych kończył się przy 79 w Woli Filipowskiej (okolice stacji auto-gaz).

Przedstawione warianty nie są wiążące, urząd może wprowadzić do nich zmiany. Zanim ewentualna obwodnica miałaby powstać potrzebne będą konsultacje społeczne.

 

98 komentarzy

98 Komentarzy

  1. Gie

    30/08/2021 o 06:34

    Warianty przez Czatkowice i Puszczę Dulowską to bardzie pasują na jakieś ścieżki rowerowe niż obwodnice. Ta przez Frywałd, Rudno jest chyba najlepsza. Od A4 do DK79 i tak będzie trzeba ciąć drzewa żeby połączyć te drogi więc przy tej trasie byłoby to jedno cięcie.

    • Gie

      31/08/2021 o 17:52

      Teraz jak patrzę na te warianty to ten przez Czatkowice może wygrać. Samochody z kopalni mogłyby tamtędy jeździć i omijać Krzeszowice. Dwa pozostałe warianty tego nie rozwiązują. Może przy tym wariancie ktoś pomyśli o zostawieniu miejsca dla drogi rowerowej? Nie robić jej od razu ale uwzględnić w projekcie. Ta obwodnica od strony do Krakowa będzie przecinała Velo Rudawa. Idealna odnoga w kierunku jakiejś trasy rowerowej w stronę Czernej i może dalej Gorenic, Olkusza czy Paczółtowic.

      • Wojtek

        05/09/2021 o 19:41

        od wożenia kamienia z Czatkowic jest linia kolejowa. Nie próbujcie „ratować” Tenczynka poparciem dla Czatkowic. Każda z tych opcji jest zła. Jedyna właściwa to uwolnienie A4 z rąk Stalexportu w 2027 kiedy kończy się koncesja.

        • Tenczynek

          10/09/2021 o 20:12

          Prawda. Tylko z autostradą musi się znierzyć szybciej ktoś z cojones.

          • Mazurowcy

            22/10/2021 o 17:02

            no to do roboty – ustalić kto ma kontrakt na zyski z A4. To bedzie jedna osoba.

        • JPII

          22/10/2021 o 16:56

          uwolnic z rąk Stalexportu? A może … kogoś, a nie czegoś, mądralo. To przypatrz się temu.

      • Gie

        18/09/2021 o 07:05

        O, proszę bardzo. 1,5 roku temu były plany budowy trasy rowerowej do Czernej.
        https://krzeszowiceone.pl/archive/2020/03/01/powstanie-trasa-rowerowa-laczaca-czerna-z-velorudawa.html
        Ciekawe czy ktoś to skoordynuje z ew. budową obwodnicy przez Czatkowice? Znając polskie realia pewnie nie.

  2. Mieszkancy mowia NIE

    30/08/2021 o 07:27

    Takiego WAŁA i won od Woli Filipowskiej.

    • Anonim

      31/08/2021 o 20:42

      To w takim razie gdzie, mądralo ?

      • Mieszkancy

        01/09/2021 o 22:36

        Przez środek Krzeszowic, niech wam capi smród z tirów.

  3. Anty

    30/08/2021 o 07:28

    Nie bedzie obwodnicy w Puszczy Dulowskiej i nie ma nawet o tym mowy.

  4. Ksiaże Pan

    30/08/2021 o 07:35

    Krzeszowiokom płacimy podatki i zmienia sie kilkakrotnie lampy w rynku do tego pomniki sie stawia a obwodnice chca wpier… innymm pod nos. Nie wasze doczekanie. Zreszta krzeszowiokow juz mało reszta to przyjezdne.

  5. Eugeniusz

    30/08/2021 o 07:50

    Panie vice Burmistrzu oczywiscie wypowie sie pan negatywnie na temat obwodnicy Krzeszowic przez jakakolwiek czesc Woli Filipowskiej? Co do tego nikt nie ma watpliwosci. Pozdrawiam. serdecznie.

    • Adam Godyń

      04/09/2021 o 10:33

      Panie Eugeniuszu, już przy pierwszej wewnętrznej analizie proponowanych wariantów przebiegu przyszłej obwodnicy zakwestionowałem jej wylot w centrum Woli Filipowskiej. Natomiast obca jest mi postawa „moja chata z kraja” i nie oddamy „ani piędzi naszej ziemi”. Po to już teraz trzeba wypracować rozwiązania komunikacyjne w perspektywie 15-20 lat, aby nasze dzieci i wnuki żyły w gminie nowoczesnej, funkcjonalnej, a przy tym przyjaznej środowisku. Wystarczy sięgnąć po krajowe, czy wojewódzkie strategie – jeśli nie będzie jakichś dramatycznych tąpnięć, kryzysów gospodarczych, społecznych, politycznych, to we wcale nie tak dalekiej przyszłości staniemy się mieszkańcami Krakowic – olbrzymiej konurbacji rozciągającej się od Górnego Śląska po Kraków. Należy zatem patrzeć systemowo, robić „swoje” u siebie, ale i obserwować sąsiedztwo – jak zafunkcjonuje obwodnica Zabierzowa i Trzebini, to gdzie będzie kumulował się ruch drogowy? Obecne propozycje GDKiA są dopiero początkiem, nawet jeszcze nie koncepcją, lecz ogólnym zarysem, pokazaniem możliwych rozwiązań. Będą one „obrabiane”, dyskutowane, a dopiero później procedowane (z obligatoryjnymi konsultacjami społecznymi). Tak więc radzę nieco powściągnąć emocje …

      • Eugeniusz

        04/09/2021 o 15:52

        Panie vice Burmistrzu bardzo pięknie wyglada to co Pan zaprezentował aczkolwiek żebyśmy nie wylali dziecka z kąpiela mianowicie nie wprowadzili sobie pod własnymi nosami i uszami dodatkowego ruchu ciężarowego, który może niekoniecznie będzie nam służył. Chciałbym się mylić. Czy nam mieszkańcom będzie służyła obwodnica czy posiadając łatwy dojazd do lotniska Balice do autostrady A4 jak również droga DK79 łącząca nas z centrum Krakowa i już szybka kolej nie są dostatecznymi argumentami za idealnym położeniem? Może rozwijajmy się szukając inwestorów dla infrastruktury sportowej rekreacyjnej abyśmy byli bardzo atrakcyjna miejscowościa z możliwościami zamieszkania ( południowy stok) jedyny na trasie z Krakowa bliskość ruin zamku mało jest tak położonych miejscowości. Ścieżki rowerowe do Krakowa miały powstawać nie wiadomo czy są w fazie projektu czy niewiadomo czego, czy jakaś obstrukcja się wkradła, powinno generalnie więcej być słychać o naszej miejscowości jako atrakcyjnej do zamieszkania, większe wpływy z podatków. W Puszczy Dulowskiej ostatnimi laty niekoniecznie dzieje się dobrze a to tez argument za nasza atrakcyjnością. Nasza czyli miejscowości. Ze spraw aktualnych ul Młyńska pięknie zmodernizowana gdyby nie sytuacja z odpływem wody który wydaje się fatalnie został zrobiony za takie pieniądze to powinno ze tak powiem „błyszczeć” a co mamy sam Pan widzi. Owocnego stania w obronie naszych spraw życzę.

      • ktoś

        05/09/2021 o 15:30

        o, tak, dobrze rokuje równanie do „Krakowic”
        1. Kraków ma już wprowadzony zakaz palenia paliwami stałymi- super.
        2. Kraków- Katowice łąki polne dla malutkich żyjątek (ograniczone koszenia 1-2 w roku)- super,
        3. ruchy obywatelskie w Krakowie – włodarze ich ostatnio posłuchali- zastopowana wycinka parku i innych obszarów leśnych, zostaje park dla mieszkańców z naturalnymi drzewami, których nikt nie wycina, by na ich miejsca sadzić tzw. miniaturki w betonowych donicach, które po sezonie usychają… kicz totalny;
        4. i wreszcie … hurra Katowice- 42% zieleni w mieście i 2 rezerwaty przyrody! W rankingu Europolis to drugie najbardziej zielone miasto w Polsce.

        Tak tak, równajmy do nich.

      • ktoś

        05/09/2021 o 15:32

        Tak, tak, równajmy do „Krakowic” a nie do pomysłów naszych włodarzy i ludzi, którzy projektując drogi zapominają o np. ścieżkach rowerowych, bo zazwyczaj sami na rowerze nie jeżdżą (patrz: wiadukt w Krzeszowicach, wiadukt w Woli Filipowskiej (bo tego co tam jest ścieżka rowerową nie można nazwać), droga do Rudna, itp) albo uważają że las należy wyciąć bo jeżdżą tylko samochodami, a las oglądają zza jego szyby .

      • Żary

        05/09/2021 o 15:45

        Dlaczego Wam – związanym z lokalną polityką – ludzie nie wierzą, Panie wiceburmistrzu?

        Otóż dlatego, że cokolwiek wprowadzaliście przez ostatnie lata, robiliście to po kryjomu. Zamieniliście miasto w jeden wielki parking, chcieliście zbudować fabrykę asfaltu w puszczy, tolerujecie ceny śmieci i ścieków z kosmosu, obciachowy kamienny napis z sercem, żenujący kamienny krąg na rondzie, zabytki w ruinie.
        Dlatego, że taki pan Łukasz Smółka podpisuje się pod żałosnym aktem nienawiści kierowanym wobec bogu ducha winnych ludzi, nie kierując się ani dobrem wszystkich mieszkańców, ani ekonomią, a wyłącznie interesikiem politycznym gościa, który nawet nie wie o istnieniu Krzeszowic. Ludzie czują wstyd, a nikt tego nie lubi.
        Dlatego, że pozwalacie rżnąć lasy dla forsy. Znowu – nawet nie naszej kasy. Nie bronicie ich, czyli nie bronicie nas.
        Wiadukty itp. – to PKP rządzi w gminie? To jest NASZA gmina, Państwo powinniście reprezentować NAS.
        Dwa przedsiębiorstwa zarabiające miliony, jeśli nie miliardy na kamieniu, rozwalają nam drogi, bo im tak łatwiej i taniej. Żadnych pomysłów? Naprawdę? A co to jest? Kolonizacja Republiki Środkowoafrykańskiej czy prowadzenie biznesu w naszej gminie? Na czyich warunkach powinien być prowadzony? Nie sądzi Pan, ze na NASZYCH? Tory i przeładunek, wszystko za pieniądze tych firm.
        Potoccy, pałac itd. – w 90% w Polsce sprawy są zamknięte, pałace remontowane. Mądrzy ludzie prowadzą tam negocjacje, idą na kompromisy.
        Wbrew Dniom Krzeszowic AD 2021 wszyscy ludzie tu nie są tacy durni i prości jak Wam się wydaje, są mądrzejsi. I są U SIEBIE. Może byście się Państwo tak otrząsnęli z przeszłości i zaczęli od nowa. Dla mieszkańców i w ich interesie.
        Świetnie, że Pan – jedyny – tu czasem pisze, naprawdę doceniam. Brawo za nową bibliotekę.
        Negocjujcie, stawiajcie twarde warunki, odizolujcie partyjniaków, zostawcie samorządowców, konsultujcie z ludźmi, róbcie miasto DLA MIESZKAŃCÓW.

        • Ly

          06/09/2021 o 16:40

          Zgadzam się, trwające od lat bezmyślne wycinanie jednego drzewa po drugim, rewitalizacja rynku, która jest, nie ma się co bać tego słowa, d e w a s t a c j ą, organizowanie wydarzeń w rodzaju targów ciepłowniczych, święta kupały czy innego bożka /to w Tenczynku, co ma kupała wspólnego z gminą, nie mnie pytajcie, dlaczego właśnie kupała, a nie manitou albo kilo kitu, też nie wiadomo/, zapraszanie zespołów, przy których Ich Troje to szczyt erotyzmu i wyrafinowania muzycznego, marnowanie potencjału ekologicznego i kulturalnego Krzeszowic, wszystko to razem i z osobna sprawia, że stały się zapyziałą, wręcz odstręczającą miejscowością do życia, zwłaszcza dla ludzi młodych.

          • Na naukę nigdy za pozno

            08/09/2021 o 17:48

            A propos kupały – to proste: nie wiesz – poczytaj tu i ówdzie. Zdziwisz sie i poznasz swoich przodków.

          • Anonim

            01/11/2021 o 19:36

            nic dodać

        • Adam Godyń

          10/09/2021 o 23:23

          szanowna(y) Pani(e). Nie mogę zgodzić się z tak tendencyjną oceną naszego samorządu. Bo to przecież nie brak wiedzy, ale przemożna chęć „dołożenia” lokalnej „władzy” determinuje zawartość powyższego tekstu. Dlatego prostuję niektóre podane w nim wiadomości. I tak:”jeden wielki parking” w centrum miasta powstał w wyniku zrealizowanego projektu rewitalizacji za czasów Pana burmistrza Bartla 10 lat temu! Jeszcze starsza jest sprawa ze „Strabagiem”, który rzeczywiście zamierzał uruchomić brudną produkcję nieopodal Bramy Zwierzynieckiej. Stawki za odpady są wysokie, ale nie z kosmosu – wszak sąsiednie gminy mają podobne. Nasza gmina nie ma nic wspólnego z nikomu niepotrzebną uchwałą podjętą przez Sejmik – to radni tego gremium, przynajmniej na razie, tylko oni- mają problem. Wspólna Gmina Krzeszowice jest apartyjnym, lokalnym ugrupowaniem samorządowym. Na koniec trochę o relacjach gmina – Lasy Państwowe, PKP, Tauron. Te podmioty, wielekroć przewyższające potencjałem gminy, w których działają, są już od lat, a zwłaszcza obecnie, w coraz bardziej scentralizowanej rzeczywistości, prawdziwymi „państwami w państwie”. Odczuwa to także nasz samorząd – rozmowy z ich przedstawicielami są bardzo trudne, gdyż mają poczucie rosnącej przewagi. Proszę o nieco większy obiektywizm w szafowaniu niesprawiedliwych opinii, a o stopniu poparcia („ludzie wam nie wierzą”),dla naszych działań niech zdecydują demokratyczne wybory.

          • à propos odpadów

            12/09/2021 o 07:54

            „Stawki za odpady są wysokie, ale nie z kosmosu – wszak sąsiednie gminy mają podobne.”Panie Burmistrzu, tak podobne, ale oferta bogatsza – przez cały rok odpady zmieszane co dwa tygodnie oraz brązowe kosze na bioodpady.

          • Żary

            12/09/2021 o 22:36

            Dziękuję za odpowiedź. Wziął Pan wszystko na klatę sam, a ja wylałem swoje żale na całe środowisko, nie tylko obecnie będące przy władzy.
            Co nie zmienia moich subiektywnych ocen.
            Nie dajecie sobie Państwo rady w negocjacjach? Poproście o wsparcie mieszkańców. Precedensy są.
            PS
            Krakowice nie powstaną w ciągu najbiższych 100 lat. Po pierwsze Polaków będzie coraz mniej a Śląsk się będzie wyludniał, po drugie nie ma takiej potrzeby biznesowej, po trzecie – kompletnie inna mentalność ludzi.

          • Pozdr Ż.

            13/09/2021 o 14:17

            Mam tylko dziecięco naiwną nadzieję, że następnym razem, zanim radośnie ubogacicie Państwo przestrzeń publiczną, czyli naszą, takimi pomnikami kiczu i bezguścia jak lapidarium na rondzie, kamienny witacz czy Parking Główny zamiast rynku (rewitaliacja poza tym dla nie super), nowy rzeźniczy herb czy dziecinne logo gminy, coś Was – faktycznie demokratycznie wybrani rajcy – tknie.
            Że może by tak zapytać o zdanie architekta krajobrazu, plastyka, kogoś, kto jeździ po świecie po miasteczkach podobnych do naszego. Mamy nawet w Krzeszowicach i okolicach świetnych ludzi z tego kręgu. Vide: choćby Siekowie.

            Na koniec: nasze własne Wodociągi i Kanalizacja to chyba nie za wysokie progi do negocjacji? Na marginesie: zna Pan jakieś inne miasto, które ma źródła wód leczniczych i je trzyma zamknięte? W czym rzecz? Toż to pieniądze leżące na ulicy. W kościele są bardzo ciekawe krypty. Może by je udostępnić dla turystów do zwiedzania?
            Jeszcze raz wyrazy uznania dla jedynej osoby z kręgów władzy lokalnej, która potrafi się w sieci podzielić swoim zdaniem z mieszkańcami, czyli Pana. Naprawdę, to buduje.

          • Oczywiste

            13/09/2021 o 19:03

            Krzeszowice będą dalekim przedmieściem Krakowa, Śląsk będzie się kurczył.

        • Adam Słomka w Realu 24 5 paźdz

          22/10/2021 o 17:13

          Łukasz Smółka . niezły zwaniaczek

      • Wojtek

        05/09/2021 o 19:46

        przecież krajówka idzie niejako z boku Krzeszowic. Nie przechodzi przez centrum. Mówi Pan o Krakowicach. Ok. Ale gdy tak będzie to nie wyobrażam sobie płatnej autostrady A4, bo to tak jakby płatna była obwodnica Krakowa (ta w ciagu A4) albo płatna część A4 w Katowicach robiąca za ich południową obwodnicę. Więc po co to straszenie mieszkańców np. Czatkowic, że zniszczy się im życie spalinami i hałasem?

      • www

        19/09/2021 o 11:54

        jakich Krakowic…. Przy takiej demografii..

  6. słonik balonik

    30/08/2021 o 08:35

    widzę ,że wszyscy „chcą” obwodnicy 🙂 tak nie przed moim oknem tylko pod oknem sąsiada….. rzeczona obwodnica NIGDY nie powstanie dopuki ludzie nie zmieną swojej mentalnosci ! wróżę całkowite fiasko tej inwestycji……

    • Kierownik

      31/08/2021 o 02:41

      Teee salonik chcesz obwodnicy to bedzie przed twoim oknem i powiesz saktamentalne TAK teraz i za wszy. Niech co smiga i cuchnie.

  7. Nemo

    30/08/2021 o 09:11

    Obiektywnie wariant 3 – przez Miękinię i Czatkowice – wydaje się najbardziej sensowny i najmniej ingerujący w zabudowę lub obszary leśne (planowana droga idzie głównie po polach). Dzięki takiemu wariantowi może się rozwijać północna część gminy….
    Droga przez las to nieporozumienie. Puszcza Dulowska i Lasy Tenczyńskie to płuca naszej gminy i miejsce odpoczynku oraz turystyki. Wycinka lasu pod drogę byłaby barbarzyństwem….

    • Irek

      02/09/2021 o 11:38

      Dokładnie tak. Rozładuje to też ruch ciężarowy przez miasto.

      • Uchwała radnych niezaleznych

        04/09/2021 o 01:26

        Proponuje wybudowac ferme trzody chlewnej na terenach Świt Krzeszowice, chyba mieszkancom Krzeszowic nie bedzie to zbytnio przeszkadzac a i dzieci sie wyzywi w przerwach obiadowych w szkole.

      • eryk

        06/09/2021 o 20:10

        Rozładuje ruch ciężarowy przez miasto ale innym pod oknami będą te ciężarówki jeździć. Pogratulować toku myślenia. Nie mówiąc już o dewastacji krajobrazu, już wystarczy, że linie energetyczne tam pobudowali. Ludzie pouciekali z miasta, pobudowali domy w cichej okolicy nie po to, żeby im tamtędy ciężarówki puścili. Jest linia kolejowa. Niech zrobią przeładunek na stacji.

  8. Michał

    30/08/2021 o 09:37

    Przecież burmistrz rozwali pół miasta, w życiu nie tknie okolic Tenczynka, bo stamtąd pochodzi

  9. Pablo

    30/08/2021 o 10:33

    Gdzie znajdę zdjęcia wariantów w lepszej rozdzielczości ?

  10. ~

    30/08/2021 o 12:13

    A te trasy to są wogóle koordynowane z kimkolwiek? Bo na Białce za chwilę będą 4 wiadukty nad torami co 200 metrów, jeden istniejący, drugi od obwodnicy Trzebini, trzeci od obwodnicy Krzeszowic i jeszcze jeden od drogi łączącej autostradę z Olkuszem

  11. Max

    30/08/2021 o 12:14

    Najsensowniejszy wydaje się wariant z wykorzystaniem autostrady, ale jednocześnie jest najdłuższy i nie przejmie w ogóle ruchu lokalnego, będzie służył tyło tranzytowi. Wariant przez Czatkowice wiąże się z bardzo dużymi niwelacjami terenu, bo wchodzi w zwałkę kopalnii, a potem musi zejść do poziomu drogi na Czerna, a potem znowu na Bartlowa, chyba że zbudują most na miarę alpejskich. Jak znam życie pomostami więc wariant przez puszczę, czyli mega wycinka.

    • Antoni

      02/09/2021 o 08:44

      Dokładnie to samo pomyślałem. Nie wiem jakie są i były wytyczne do prowadzenia tych obwodnic, ale północna obwodnica przez Czatkowice wydaje się zupełnie nierealna na różnicę poziomów! No chyba ze most o wysokości kilkudziesięciu metrów albo jakieś kosmicznie drogie tunele. Najtaniej wyjdzie pościć przez autostradę ale kto będzie nadkładał tyle drogi? Przez puszczę tez nie pójdzie bi to puszcza i koniec.

    • monika.flo

      03/09/2021 o 08:35

      Każdy wariant nie jest dobry! Krzeszowice to spokojne miasteczko i w tym cały jego urok. Nie psujmy tego. Zrobienie u nas uzdrowiska z cała infrastruktura i budowa obwodnicy ściągnie dużo osób. I tak już Tenczynek w sezonie jest zatłoczony. Czy tego naprawdę chcemy!

    • krzysiek

      04/09/2021 o 20:38

      jak sama nazwa wskazuje ruch lokalny jest… lokalny. Po co go wywalać poza miasto kosztem pięknych terenów górnych Czatkowic (najładniejsza część Krzeszowic) lub kosztem lasu. Obwodnica ma właśnie zabrać z miasta tranzyt. A ten by zniknął jakby głośno szczekający tylko rządzący mieli odwagę dobrać się stalexportowi do tyłka.

  12. Szczęść Boże Młodej Parze

    30/08/2021 o 12:54

    Jak spoglądam na mapkę, każdą z osobna i na wszystkie razem, w spujną całość synergicznie połonczone, to se myślę, że można by te wspaniałe zespoły, co tak piknie na Dniach Krzeszowic grały, szybciej na Śląsk dostarczyć, z ominięciem Krzeszowic, najlepiej koleją, podziemną może, ech mażenia.

  13. Anonim

    30/08/2021 o 14:18

    Z tego co widzę, chcą obwodnicę zrobić mi koło domu w Żbiku. Niedoczekanie

  14. Kierowca

    30/08/2021 o 15:55

    Już to widzę, żeby ominąć miasto, ktoś będzie jeździł takimi obwodnicami aż za Czatkowice, czy na autostradę. Chociaż
    ten nowy wjazd na autostradę, ciekawy, można ominąć bramki…

  15. Proste

    30/08/2021 o 18:17

    A co to Krzeszowice osrodek zdrowia, kurort ? Przeciez drogi sa 79 leci plus autostrada A4 i co wiecej jeszcze. Ew najwyzej zrobi sie zadyme wokol handlu w Krzeszowicach i nikt tam nic nie kupi.A wizja plajty w takiej miejscowosco to koniec.

  16. Wkur… na władze PISu i KLER

    30/08/2021 o 18:19

    Żadnych obwodnic Krzeszowic nie bedzie nikomu nie bedziecie krzeszowiczoki fundowac smrodu samochodow pod oknami

  17. Mieszkanka

    30/08/2021 o 18:26

    Kilka babek moherowych wymysliło sobie zeby wywalic z Czatkowic ruch przez Krzeszowice i wpiepszyc komus innemu i stawiaja
    to na ostrzu noza to musza wiedziec ze inni maja wiecej mocy w tym temacie i bedzie brzydko sie dzialo.

    • Tow. Balbina

      02/09/2021 o 11:07

      O, i o tako Polske mnie chodziło, ciamk ciamk ciamk.

  18. Grubas w szarfie

    30/08/2021 o 18:40

    Pieknie sie ukazała linia przecinajaca Puszcze Dulowska czyli kolejny kawalek obwodnicy Trzebini ale wczesniej włodarze ani mru mru, no to panstwo wlodarze musza miec swiadomosc ze wybory tuz tuz a i rodziny obfite nie pomoga.

  19. Wyborcy znajacy radnych

    30/08/2021 o 19:15

    Radni maja jednoglosnie zaipiniowac negatywnie budowe obwodnicy Krzeszowic.

  20. Anonimowy

    30/08/2021 o 22:03

    Wariant z wycinka Puszczy Dulowskiej to chyba żart… jak można niszczyć najpiekniejsze miejsca własnego regionu? Ta Puszcza to wizytówka na cała Polskę.

  21. Podatnik

    31/08/2021 o 00:43

    Jak to panowie wlodaze krzeszowiccy wytlumaczycie chcecie,odciazyc Krzeszowice zrobic sobie park zdrojowy a pod nosami kogos innego chcecie wyziewy uskuteczniac z rur wydechowych? Panowie taki numerek to wam sie nie uda bez konsekwencji.

  22. Mądrzyk

    31/08/2021 o 08:19

    Szanowni Państwo,
    Jako mieszkaniec ul. Mądrzyka trzymam kciuki za wariant I. Jako argument za, zniknie mi spod okien hałas tych tirów do i z kopalni w Zalesiu.
    Myślcie co chcecie obwodnica jest i będzie coraz bardziej potrzebna.
    Chcecie chronić Las Zwierzyniecki? Czyżby ten las był bardziej Wasz niż Nasz?

    Szanowny Panie Burmistrzu, w tak ważnej sprawie REFERENDUM!

  23. Bartlomiej

    31/08/2021 o 09:27

    Mam nadzieje ze pomysł dewastacji Puszczy Dulowskiej to jakiś żart…

  24. północny

    31/08/2021 o 11:30

    Nie zgadzamy się na wariant północny! Warianty południowe też są bez sensu. Wchodzimy w fazę gdzie tranzyt i transport są ważniejsze dla decydentów od lokalnych społeczności, przyrody, spokoju. A propos pól to Żbik i okolice Siedlca to bodaj ostatnie miejsca w gminie gdzie ludzie żyją z rolnictwa i niech tak pozostanie. Poza tym ta trasa mocno ingeruje także w zabudowę w Żbiku i Czatkowicach oraz otulinę Parku Krajobrazowego, który może za chwilę zostać parkiem tylko z nazwy. Kolejne drogi jeszcze przy takich niwelacjach terenu to proszenie się o podtopienia i osuwiska – ale tym decydenci z GDDKIA i gminy nie będą się martwić – to problem dla następców.

  25. Adam

    31/08/2021 o 15:29

    Wystarczy zrobić tańsza A-4 i żadnej obwodnicy Krzeszowic nie będzie trzeba budować.

    • Majster

      02/09/2021 o 08:53

      Myślę, że problemy gminy z tranzytem i obwodnicami najmniej interesują właściciela A4.

      • A my się mamy zagryzać między sobą

        04/09/2021 o 14:19

        To jedna z największych porażek tego Państwa, że nie chce takiego wału jak ten z A4 cofnąć i ukarać winnych.

        • www

          08/09/2021 o 21:53

          Rzad pisu mial ujawnic umowe ze stalexportem i co?

          • www

            19/09/2021 o 12:05

            Dokladnie, udajcie sie do swoich pisowskich wlodarzy; przeciez w Krzeszo wygral pis. No poproscie ich, przeciez to wasi ludzie.

    • Mądrzyk

      06/09/2021 o 18:29

      przecież koncesja wygasa w 2027 roku i tutaj trzeba odprowadzić ciężki transport z gminy na A4, oczywiście państwowej A4

  26. gilo

    31/08/2021 o 22:38

    Dobra – a kiedy BASEN?

    • Monika

      02/09/2021 o 08:54

      Zaraz po kosmodromie.

    • Kaśka

      06/09/2021 o 22:46

      Basen będzie jak bibliotekę zakończą.

    • Czytelniczka

      08/09/2021 o 11:06

      Zaraz po bibliotece

    • Ra

      10/09/2021 o 20:10

      To zależy od deszczu.

  27. zainteresowany

    01/09/2021 o 08:50

    Skąd można pobrać zdjęcia/mapy w wysokiej rozdzielczości?

  28. KAT

    01/09/2021 o 17:32

    Grupa grubasów zebrała się z inna grupa i zaczęli myśleć i wymyślili obwodnice. Ale obwodnicy nie będzie.

  29. Jan

    01/09/2021 o 17:47

    Panowie burmistrzowie pytanie, kto wpadł na tak genialny pomysł „wpiep…enia” ruchu ciężarowego komuś pod nos? Czyżby mieszkańcy krzeszowic mieli taka idee? Ale to się nie uda i szkoda siania niepotrzebnego fermentu wśród gawiedzi. Przez „Ćmany” wszak idzie już linia kolejowa z Czatkowic więc o co się rozchodzi? Może ja należy lepiej wykorzystać.

    • Dura lex sed lex

      01/09/2021 o 21:01

      Wymusić na Czatkowicach używanie tych torów i wypad z tirami z miasta.

  30. Mieszkaniec Starej Woli

    01/09/2021 o 21:07

    Panie Adamie Godyn prosimy o komentarz do sprawy. Prosimy o jasny przekaz Pana stanowiska w sprawie z uwzględnieniem aktualnego stanu zamierzenia inwestycyjnego.

  31. Kazimierz

    01/09/2021 o 22:40

    Włodarze rzucili mięso na żer i nadsłuchuja co z tego pozostanie. Żaden nie ma cywilnej odwagi zmierzyć się z mieszkańcami.

  32. przecież wiezienie są dla ludzi

    01/09/2021 o 22:55

    Zawuwazcie Państwo, jak sprytnie wprowadzono linie łącząca DK79 z A4 przez puszczę Dulowska tak jakby już było wszystko przesadzone ciekawe kto przesadził i na czyje polecenie.

  33. ktoś

    05/09/2021 o 14:47

    Zrobiłem sobie dzisiaj spacerek po tym co zostało z Puszczy Dulowskiej. Oczywiście z napisem: STOP WYCINCE PUSZCZY DULOWSKIEJ i LASU TENCZYŃSKIEGO. Nie wiem kto organizował ta akcję – fajnie byłoby ją powtórzyć.

  34. Jarosław Kotowicki

    05/09/2021 o 15:20

    Panowie radni i burmistrzowie Obwodnica jak sama nazwa wskazuje ma cos obwodzic w zwiazku z tym moze jedynie powstac na terenach niezamieszkałych bez uszczerbku dla mieszkancow i srodowiska czyli w naszym przypadku terenow Puszczy Dulowskiej takie tereny jesli juz znajduja sie gleboko na polnocnych terenach gminy a polaczenie z A4 tylko w rejonie Nawojowej Gory.

    • Kamil

      06/09/2021 o 20:51

      o jakie północne tereny gminy ci chodzi?

  35. Mieszkaniec Krzeszowic

    06/09/2021 o 09:34

    Myślę że podstawowym kryterium przy wyborze wariantu obwodnicy będzie cena.
    Wariant 2 wydaje się być najtańszy(długość dróg do wybudowania, tereny niezamieszkałe) a wariant 3 najdroższy (ukształtowane terenu i co za tym idzie jego niwelacja, wykup nieruchomości od prywatnych właścicieli – wystarczy sobie na mapach google wyświetlić „Teren” w menu warstwy).

    Pamiętam, że około 10-15 lat temu mówiło się że obwodnica Krzeszowic jest planowana wzdłuż torów kolejowych po południowej stronie. Czy ktoś wie co stało się z tym wariantem? Czy może były to tylko plotki? Patrząc na mapy wygląda, że jest na to miejsce. Przebiegałaby ona najbliżej obecnej drogi, co może wydawać się bez sensu, jednak jej przewagą byłaby bezkolizyjność i byłby to najkrótszy z wariantów.

  36. Michal_b

    06/09/2021 o 09:51

    Wariant III przechodzi przez aktualnie przebudowywaną częścią ul. Miękińskiej- czyżby już było coś wcześniej wiadome. Czy jak dojdzie do takiego finału znów parę milionów zostanie wywiezione koparkami.

    • mieszkaniec

      06/09/2021 o 20:54

      ponoć na zebraniu w Tenczynku padły słowa, że wariant „czatkowicki” jest najbardziej prawdopodobny. Interesujące biorąc pod uwagę fakt, że nawet konsultacji społecznych jeszcze nie było…

  37. Dr Zilberman

    06/09/2021 o 21:54

    Dosc juz wladzy dla pieniedzy dla emerytow etc wladza jest do sluzenia unizonego swoim wyborcom.

  38. Monter

    09/09/2021 o 17:36

    By ruch się zmniejszył u nas wystarczy wprowadzić bezpłatną A4 + więcej zjazdów i wjazdów, co to za demokracja jak A4 z Krakowa do Przemyśla można jechać „za darmo” a z Krakowa do Katowic trzeba „bulić”, koncesje, utrzymanie etc. wiem za czyją kasę wybudowano A4 ale mamy 21 wiek a Państwo nie może sobie poradzić z tak prozaiczną rzeczą jak koncesja na A4 Katowice Kraków, skoro potrafią repolonizować „wszystko” to czemu nie zapłacą „kary” i puszczą ruch na A4 bez opłat (i tak płacimy podatki w paliwie o reszcie nie wspomnę). Oczywiście drogi szybkiego ruchu są potrzebne ale nie(równolegle) 5-10 km w linii prostej od autostrady. O A4 można poczytać na Wikipedii i w Internetach Stalexport_Autostrada_Małopolska, materiał na film dokumentalny… Tak dalece jak bardziej będzie się opłacać jeździć „obcym” przez równolegle do autostrady drogi lokalne tak mieszkańcy nie pozbędą się „problemu” tranzytu. Wariant „Miękiński” jest aż śmieszny, tunele czy estakady? Ktoś popatrzył na mapę i mu się wydaje że jest „pole”, szkoda że nie zobaczył linii wysokiego napięcia”w śladzie planowanej obwodnicy”, może to będzie obwodnica z ładowaniem akumulatora w gratisie…

  39. Bolo

    09/09/2021 o 19:29

    Najlepiej jakby powstały wszystkie te drogi. Ruch rozłoży się równomiernie bo póki co to wszystko na A4 wali przez Tenczynek.

  40. Kat

    10/09/2021 o 15:27

    Jak mozna robic obwodnice dla jednych ze szkoda dla innych w Krzeszowicach jest linia kolejowa do Czatkowic i ja wykorzystujcie a nie szkodzcie innym mieszkancow wszak wiadomo ze wprowadzanie ruchu ciezarowego nigdy nie jest z korzyscia dla ludzi. To sa prosby jeszcze.

  41. Pan

    10/09/2021 o 19:52

    Kolej na kolej i skonczcie panowie notable z sianiem fermentu w postaci obwodnic. Korzysc jednych idreka drugich. Nie bedzie zadnej obwodnicy i koniec duskusji.

    • Ziem

      13/09/2021 o 21:56

      Najpierw pisze: ktoś przytulił kasę za narysowanie paru bzdurnych kresek, najlepiej podzielić puszcze żeby później łatwiej było ją ciąć i wywozić drewno!!! A potem: może się przydać to sama nitka pomiędzy nowym węzłem a krajówka na wysokości Frywałd kopce, i mamy obwodnice!!!

      Czyli co? Kopce zaorać i całą dolinę borowca w Młynce?
      Wyciąć wszystko ? Ktoś upadł na głowę.
      Dzieci i wnuki wam podziękują….

  42. Mądrzyk

    10/09/2021 o 20:02

    ktoś przytulił kasę za narysowanie paru bzdurnych kresek, najlepiej podzielić puszcze żeby później łatwiej było ją ciąć i wywozić drewno!!!

    Ludzie koncesja staleksportu na dzierżawę A4 kończy się w 2027 roku!! I się okaże czy ten proceder będzie dalej trwał czy Państwo ją przejmie, a w tedy skończy się omijanie bramek przez Tenczynek i Krzeszowice, głupie obwodnice będą bez sensu.
    My na terenie nie mamy przemysłu ani zbyt gęstej zabudowy, dlatego obwodnica jest zbędna, co najwyżej z tej mapy po odblokowaniu A4, może się przydać to sama nitka pomiędzy nowym węzłem a krajówka na wysokości Frywałd kopce, i mamy obwodnice!!!
    Od Trzebini pojadą A4 i zjada na 79 w kopcach albo w Krakowie, to samo w drugą stronę.
    Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiedzialność kamieniołomów za niszczone drogi.
    Kamieniołom w Zalasiu powinien puścić ruch aut z kamieniem przez drogę która istniała przez kamieniołom niedźwiedzia góra i Tenczynek rzeczki, a którą zniszczono!!! A nie szlak kruszywowy przez Zalas i Tenczynek!!!

    • U ciebie nie ale u nich to ok, co? Daj spokój - rozwiązanie jest proste i gotowe

      12/09/2021 o 22:22

      Mają tory, zmusić do używania i żadnego wożenia kamienia po drogach.

  43. Mieszkanka gminy

    10/09/2021 o 20:45

    Jedynie co możemy, to sobie tu pisać. I tak zrobią jak będą chcieli. Te konsultacje społeczne, to taka przykrywka demokratyczna:), że niby mieszkańcy zdecydują. Uzasadnienie zawsze się znajdzie(patrz- obniżka cen wywozu śmieci- A ceny po staremu). Ciekawe przypadki w naszej okolicy można zaobserwować:otwarcie węzła Rudno zbiegło się z otwarciem zamku, budowa szybkiej kolei, aż 3 wiaduktów, pojawienie się planów obwodnic, a wcześniej nic się nie dało. Stalexport ma się dobrze,mimo tej umowy do 2027 roku, zabezpieczył się na wiele sposobów. Zyski olbrzymie, a gdy powstanie więcej dróg, to nie będą zmuszeni budować trzeciej nitki autostrady, bo to by na pewno zabolało. Na wszelki wypadek reklamują się w Onecie. Jak komuś się podoba wizja Krakowic, to niech zamieszka w Krakowie, Katowicach, a jeszcze lepiej w Zatorze. Brud, smród, hałas, tłok. Za jakiś czas ludzie będę stąd uciekać, a nie osiedlać się.

    • Anonim

      12/09/2021 o 08:59

      Cała rzecz w tym że nie ma w mieszkańcach konsekwencji. Nie są rządzący ani państwem ani gminą rozliczani. Dużo gadania a jak przychodzi do wyborów amnezja, bo dali kiełbasę wyborczą są super trzeba na nich zagłosować, albo wybrać mniejsze zło. Potem te pieniądze są z nawiązką odbierane. Ile zostaje z tych 500-tek, jałmużny w postaci dodatkowych „emerytur” w kieszeni przy galopujacej inflacji? W dodatku żadnych reform które postawiły by na nogi służbę zdrowia. Podporzadkowywanie władzy centralnej oświaty. Czym to pachnie? Na dole podobnie. Władze samorządowe nie konsultujące z mieszkańcami ważnych projektów, przepychające je cichaczem. Radni bezradni, podporządkowani burmistrzowi. Tańczący jak im zagra.Po co ich wybieramy, kogo reprezentują? Suniemy po równi pochyłej. Opowiastki o polskim ładzie który jest na razie w sferze marzeń rządzących bo Unia zapowiada zakręcenie kurka z pieniędzmi. Walka z jakimś wyimaginowanym LGBT bo widać ich tylko jak grupka poparaduje w Warszawie. Wymyślanie tematów zastępczych byle odciągnąć ludzi od tego co naprawdę złego nam się funduje.Straszenie wyjściem z Uni. Ciekawe jak wtedy rządzący zrealizują obiecanki cacanki i ten rozbuchany socjal?

  44. rozliczymy was

    11/09/2021 o 15:32

    Jesli ktos jest np emerytem i pobiera emeryturę to nie ma prawa pobierać pensji z pełnionych jednocześnie stanowisk publicznych gminnych.

  45. Listopadowy

    13/09/2021 o 09:38

    Szanowni Państwo.
    Z uwagi, że komentarze są czytane przez Nasze władze samorządowe, w tym Radnych Gminy, z czego trzeba się cieszyć i za co bardzo dziękuję, zadam dwa pytania.
    1. Czy którykolwiek z wariantów, był przedmiotem analizy osoby tzw. Planisty?
    2. Czy którykolwiek z wariantów jest zgodny z obowiązującymi Planami Zagospodarowania Przestrzennego i Studium Uwarunkowań przestrzennych?
    Jeśli na obydwa pytania odpowiedź brzmi NIE, to zmiana Studium, MPZP, wszystkie uzgodnienia, pozwolenia, DUŚ itd. potrwają min. 10 lat.
    Proszę wszystkich mieszkańców o wzięcie tego pod uwagę, przy ewentualnych pretensjach lub uwagach.

    • wyborca

      15/09/2021 o 10:19

      Listopadowy jesteś wielkim optymistą. Przy tych rządzących prawo dotyczy tylko takich jak my. Oni mogą robić co im się podoba. Czytam Twój post i myślę że chyba nie śledzisz ich poczynań. Poza wszystkim mają jeszcze specustawy i na nie się powołają, a nawet gdyby nie mieli to jedna noc i je uchwalą. Kukiz pomoże.

  46. KONIEC Z KOLONIZACJĄ

    13/09/2021 o 14:20

    KAMIEŃ TYLKO TORAMI do krajówki.

  47. Szczęść Boże Młodej Parze

    14/09/2021 o 16:47

    Mimo gorliwych starań i uporczywej terapii rynek w Krzeszowicach, ani rynku tego przyległości ekologiczne, nie zdoła doścignąć rynków w Kutnie i Żywcu, ale to większe i zamożniejsze miasta, mówi się trudno, dlatego zawsze trzeba dawać, z serca trzeba i warto dać wszystko to, co się ma, lapidarium nie jedno na rondzie jednym, ale kilka lapidariów na jednym rondzie, a może rondo na lapidarium, obwodnicę jedną, ale to na początek, od czegoś trzeba zacząć, trzeba i warto zawsze oferować i dawać, właśnie to ma znaczenie, może ule dla pszczół przed biblioteką, może warto przebrać się za jakąś ciekawą postać z bajki.

    https://magazynkrzeszowicki.pl/wp-content/uploads/2021/06/MG_5334.jpg

  48. Gie

    15/09/2021 o 08:40

    Na FB ktoś rzucił kwotę 1 mld. za wariant przez Czatkowice. Ktoś to może potwierdzić? Jak mniemam większość kasy na tę inwestycję miałaby iść z UE. Biorąc pod uwagę że znajdujemy się w przegłosowanej przez PiS strefie wolnej od LGBT i niestosowaniu się PiS do wyroków TSUE, to o tych pieniądzach możemy zapomnieć. Czyli obwodnica raczej szybko nie powstanie. Ciekawe ile inwestycji w naszej gminie zaliczy opóźnienie z powodu zablokowania środków unijnych?

  49. Z boku

    15/09/2021 o 20:20

    Ludzie, nie dajcie sie pokłucic. Oni tylko na to czekają zeby żbik i północna część gminy optowała za południowym wariantem a ludzie z południa za północnym. W myśl starej zasady dziel i rządz. Nie pozwólmy zabetonować naszej gminy. Niech tiry przerzucą na pociągi. Na tych drogach to tylko kopalnie korzystają. Pamietajmy ze nowa droga nie oznacza ze przez stara krajowke bedzie mniej samochodow jezdzic. Po prostu tirow bedzie jeszcze wiecej niz dzisiaj. Niektorzy mysla,ze dzieki drodze beda miec blizej, szybciej ale niech pamietaja, ze za chwile kolo nich jakiś łącznik zrobią. Na tiry pieniadze sa a na chodniki i zielen w gminie nie ma. Nie dajmy sie cwaniakom rozgrywać.

    • Ludzie, to jest nasze miasto

      17/09/2021 o 19:17

      DOKŁADNIE TAK.

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę