Gospodarka
Janusz Palikot szuka inwestorów. W Tenczynku poza piwem chce produkować okowitę
W poniedziałek o godzinie 18:00 na jednej z platform crowdfundingowym ruszyła sprzedaż akcji nowej spółki właściciela tenczyńskiego browaru. Cel? Uzbieranie 4 milionów by pod Buczyną uruchomić produkcję staropolskiego, mocnego, potrójnie destylowanego alkoholu.
Niegdyś okowita produkowana była wyłącznie w celach leczniczych, z czasem stała się wysokoprocentowym napojem alkoholowym. Zazwyczaj była destylowana trzy razy. Po pierwszej destylacji nazywana była brantówką, po drugiej – szumówką, a po trzeciej stawała się okowitą. Teraz my planujemy umieszczenie w Browarze w Tenczynku instalacji do destylacji słodu i zbóż w celu produkcji Tenczyńskiej Okovity wedle receptur z XIX w. w sposób rzemieślniczy. To pierwsza instalacja tego typu w Polsce. Oczywiście nasza Okovita będzie destylowana trzykrotnie – informuje nowa spółka.
By pierwsza okowita wyjechała z tenczyńskiego browaru potrzebne są pieniądze na zakup specjalnej wieży destylacyjnej, remont pomieszczeń, czy zakup beczek do postarzania. Janusz Palikot ma nadzieję, że potrzebne pieniądze uda się uzyskać za pośrednictwem platformy CrowdWay, na której w poniedziałek wystartowała sprzedaż akcji spółki Tenczyńska Okovita. – Nowi inwestorzy mają nie tylko wesprzeć rozwój rzemieślnicznych alkoholi, ale także zaangażować się jako ambasadorowie w promocję produktów tj. Okovity i piw Barrel Aged – pisze spółka.
Plany nie ograniczają się jedynie do produkcji nowej serii alkoholi. Palikot chce by w tenczyńskim browarze powstał tap room – przestrzeń do degustacji wyrobów Tenczynka, a przy budynku ogród chmielny. Całość w przyszłości miałaby tworzyć Centrum Kultury Piwa i Wódki.
Jeśli plan się powiedzie, okowita z Tenczynka trafiłaby na rynek w 2021 roku. Docelowo z linii produkcyjnej ma zjeżdżać około 700 tysięcy butelek rocznie.