Gospodarka

Przedszkole w Tenczynku otwarte!

Dziś nastąpiło uroczyste otwarcie długo oczekiwanego przedszkola w Tenczynku. Kliknij na zdjęcie by zobaczyć w jakich warunkach będą bawiły się i uczyły przedszkolaki.

72 komentarze

72 Komentarzy

  1. Swojak

    30/08/2009 o 18:24

    A gdzie fotki z otwarcia?
    Czyżby już na takie imprezy nie zapraszali swojaków?

    Tak na marginesie!
    Gratulacje dla burmistrza i jego ludzi z inwestycji za realizacje tego obiektu.

  2. obywatel

    31/08/2009 o 05:33

    Szkoda tylko, że w naszym kraju każdą taką inwestycje, musi swym majestatem uświetniać jakaś kościelna szycha…
    Smam jej obecność i poświęcenie budynku byłaby niezwykle miłym i sympatycznym akcentem, szkoda tylko, że za taką przyjemność przedszkole musiało zapłacić 10tys. zł…

  3. aga

    31/08/2009 o 06:35

    Obywatelu jeśli to prawda, to odechciewa się przynależeć do takiej instytucji jak Kościół i dawać na tacę. Byłam pewna, że biskup i jego świta po zwiedzeniu przedszkola zadeklarowali pieniądze na nowe krzesełka do sal gdzie wstawiono mocno zużyte. Okazuje się, że potrzeby kurii są wielkie i nie w głowie im sponsoring. Co by na to powiedział Św.
    Franciszek z Asyżu. Podobnie zachowują się niektórzy radni, na wyżerkę przyszli z dziećmi. Brak podstawowych zasad przyzwoitości, ogłady i dobrego smaku.

  4. Ben

    31/08/2009 o 07:53

    Gratulacje dla burmistrza i gminy. Uważam, że nowe przedszkola (to oddane w Tenczynku i jeszcze budowane w Krzeszowicach) zdecydowanie polepszą sytuację rodzin z dziećmi w Krzeszowicach.
    Bardzo podoba mi się podejście burmistrza w tej dziedzinie. Nowe przedszkola, plac zabaw dla dzieci – wypełniana jest „pustka” w tym temacie po poprzednim burmistrzu.

    P.S.
    Czy ktoś może potwierdzić fakt zapłacenia przez PRZEDSZKOLE 10 tysięcy złotych za poświęcenie? Jeśli tak, to bardzo proszę o podanie informacji, kto zaakceptował taki wydatek?

  5. Ja

    31/08/2009 o 16:10

    tam byłam, wprawdzie miodu i wina nie piłam, ale gratuluję sołectwu pięknego obiektu a pani dyrektor życzę aby mądrze i w spokoju przeznaczonymi na przedszkole funduszami, aż do emerytury zarządzała.

  6. M.K.

    31/08/2009 o 22:27

    Szanowni Państwo. Otwarcie przedszkola rzeczywiście było wyjątkowym wydarzeniem dla mieszkańców Tenczynka i myślę, że także całej gminy. Należy pamiętać , że realizacja inwestycji nie była łatwa a tak naprawdę dokumentacja została zrobiona jeszcze za poprzedniego Burmistrza. Jest to więc sukces władz dwóch ostatnich kadencji,ale także mieszkańców
    Tenczynka. Jeśli chodzi o Księdza Biskupa to naprawdę wyjątkowy człowiek. Zainteresował się przedszkolem podczas wizytacji parafii w czerwcu i dlatego chętnie go zaprosiliśmy do poświęcenia przedszkola. Śmieszy mnie tylko fakt, że ktoś wymyślił te 10 tysięcy!!!! Skąd placówka wzięłaby takie pieniądze, przecież budżet jest jasno określony.Proszę
    nie siać plotek. PRZEDSZKOLE NIE ZAPŁACIŁO ANI ZŁOTÓWKI ZA MSZĘ ŚWIĘTĄ, WYJĄTKOWE KAZANIE I POŚWIĘCENIE BUDYNKU PRZEZ BISKUPA!!! Czy ktoś coś płacił nic mi o tym nie wiadomo, a chcę nadmienić, że ksiądz Biskup był zaproszony także przez proboszcza Tenczynka i był potem u niego goszczony. Z pozdrowieniem M.K.

  7. a

    31/08/2009 o 22:59

    jak święcili krzyżyk milenijny w czatkowicach to pan macharski zawinszował podobno 13000 pln.I musieli jeszcze go tam dowieść gratisowo z kropidłem.

  8. Ben

    01/09/2009 o 14:17

    „a”, podaj proszę źródło podanej przez Ciebie informacji o żądaniu przez kardynała Macharskiego 13 tysięcy za poświęcenie Krzyża Milenijnego. To co napisałeś(łaś) jest bardzo interesujące i chciałbym dla własnej satysfakcji tą informację zweryfikować.

  9. setki plotek

    01/09/2009 o 19:59

    setki plotek, dyrdymały
    od kardynała z daleka –
    – bo każdy z plotkarzy
    ma rozumek zbyt mały/
    /do bajek pierwsi,
    popaprańcy i punkersi…
    …w tym naszym grajdole,
    a ja ich ppp..ozdrawiam
    i do kultury namawiam/

  10. wolność

    01/09/2009 o 21:29

    Czarnosukienkowi pojawią się wszędzie gdzie można sobie zrobić reklamę cudzym kosztem… Jestem też pewny, że biskupik zgarnał niezłą sumkę tylko się o tym głośno nie mówi, a wręcz zaprzecza… A o Macharskim i jego 13tys. to pamiętam, że było głośno o tym i mało kto temu zaprzeczał nawet…

  11. Ben

    02/09/2009 o 07:07

    „wolność”, nie pisz proszę, kto nie zaprzeczał, ale podaj, kto potwierdzał.

  12. Obiektywny

    02/09/2009 o 07:46

    a przeciez Bartl jest z dystansem wrecz jest przeciw czarnym wiec to na pewno nie gmina dała .A o tym ze budowa przedszkola to zasługa 2-och kadencji to nie piszcie palanty bo Jagiełło g… 0 zrobił gdyby nie nasz Bartl to nic by w tym dziadostwie ktore pozostało po wiesławie nie było

  13. Ben

    02/09/2009 o 08:26

    „Obiektywny”, zmień proszę nicka na „Subiektywny” lub „Stronniczy”. Dopiero wtedy treść posta będzie odpowiadać nickowi.
    Wpis w takiej formie jak teraz jest manipulacją.

  14. ktoś 1

    02/09/2009 o 09:23

    Obiektywny nie jesteś obiektywny. Uważam, że osoba z nickiem M.K. to Pani dyrektor przedszkola, która w duży stopniu przyczyniła się do wybudowania nowego obiektu i która od wewnątrz zna problem, dlatego wierzę w to co pisze. Zresztą z taką kulturą słowa z góry nie jesteś dla mnie wiarygodny. Spróbuj do swoich racji przekonać nas argumentami, a
    nie wyzywając innych.

  15. Czy

    02/09/2009 o 13:14

    pan Bartl to ma urlop z gumy?
    Kolejne wtorki aż do 8 września nie będzie przyjmował stron z powodu urlopu,łatwo zauważyć że od początku kadencji robi regularne uniki od kontaktu z ludżmi.
    Kto z nich gryzie i kopie?

  16. bo

    02/09/2009 o 14:22

    Bartl to leń i oszust

  17. i tak

    02/09/2009 o 15:36

    wygra

  18. hi hi

    02/09/2009 o 15:56

    … na skrzypcach

  19. Nico

    02/09/2009 o 16:19

    Co pani dyrektor tak bez przerwy weryfikuje informacje o budowie przedszkola w Tenczynku? Za każdym razem naciskając że dokumentacja została przyjęta przez P. Jagiełłe zapomina tylko dodać że na tym iż przyjął dokument skończył się jego udział bo decyzję o budowie i kasę na budowę dał obecny burmistrz i nowa rada.Pani Marzeno prosze już przestać
    się wygłupiać z tym lansowaniem byłego burmistrza bo to już głęboka historia i tylko malutki wkładzik tamtego pana polegający na odebraniu od pani planów.
    Robi pani szum wokół byłego burmistrza (np. strona przedszkola) a jednym zdaniem załatwia że gmina wydała prawie 5 mln – pytam – gmina czyli kto – odpowiadam – burmistrz Bartl i Rada

  20. do M.K.

    02/09/2009 o 16:28

    Co zrobił poprzedni burmistrz w sprawie budowy przedszkola – prosze podać konkrety.

  21. jestescie

    02/09/2009 o 18:29

    jak tępy bartl -taki krzeszowicki zascianek Nie umiecie przyznac ze inni potrafią zrobic cos czasem lepiej. Ja oceniam bartl anegatywnie i nie uwazam tego ze zdecydował sie kontynuowac rozpoczeta inwestycje -bo jak piszeci eprojekt juz był , za jakis szczegolny sukces. Dajcie jjuz spokoj , kupcie dla bartlaq taczki

  22. Mariusz

    02/09/2009 o 19:41

    ale mamy fajne przedszkole :))

    i lato bylo ladne, i moze jesien tez bedzie OK
    czola wysoko i usmiech na twarz

    i nie zloscic sie za bardzo bo przejdzie na dzieci!

    no

  23. Z

    03/09/2009 o 12:00

    powyższych wypowiedzi wynika, że nie o dzieci tu chodzi, lecz o tzw. parcie na szkło, profity i ten bardziej widoczny, kto bliżej władzy.
    A Bartl łaski nie robi, że zagospodarowuje pieniądze, które położone są mu obecnie jak na tacy przez Urząd Marszałkowski i Ministerstwo Sportu. Ma na to jeszcze trochę czasu.
    Za rok wybierzemy na stanowisko burmistrza – lekarza a może wtedy zostanie dokonana radykalna zmiana w krzeszowickiej słuzbie zdrowia, do której jeszcze nie dotarły zmiany.

  24. Ben

    03/09/2009 o 13:33

    W sumie, to dobrze, że burmistrz zagospodarowuje otrzymane pieniądze. Gorzej by było, gdyby tego nie robił.

    Czy gminie potrzeba lekarza na stanowisku burmistrza, aby „uzdrowił” lokalną służbę zdrowia? Nie zgodzę się z Tobą. Krzeszowicom potrzeba managera z prawdziwego zdarzenia. Nie, kogoś, kto się (teoretycznie) zna na wszystkim, ale kogoś, kto będzie potrafił zorganizować pracę urzędu, dobierze do współpracy kompetentnych i odpowiedzialnych
    kierowników wydziałów. A sam będzie miał wizję rozwoju Krzeszowic, którą konsekwentnie będzie realizował.

    Dla mnie najlepszym przykładem są Niepołomice, które miały szczęście na początku lat 90-tych wybrać na stanowisko burmistrza Stanisława Kracika. Jak wysoką pozycję gospodarczą i kulturalną w Małopolsce mają Niepołomice nie trzeba udowadniać. A to dzięki między innymi temu, że Niepołomice mają doskonałego – przynajmniej w mojej opinii – burmistrza,
    który spełnia swoje obietnice. I skutecznie ściąga inwestorów. Coca Cola i MAN są wizytówką Niepołomic. I co ciekawe – burmistrz wcale nie musiał przepędzać działkowców, aby realizować swoje plany.

  25. Cezary

    03/09/2009 o 17:46

    Jedno jest pewne za rok wybierzemy Nowego burmistrza i nie będzie nim Czesław Bartl

  26. Do Bena

    03/09/2009 o 19:15

    Jeśli pozwolisz rozszerzę twoją jakże trafną opinię:
    …. dobierze do współpracy kompetentnych i odpowiedzialnych kierowników wydziałów ..”, wiceburmistrzów przepracowanych i nieprzepracowanego sekretarza” i dalej – A sam będzie miał wizję..”, a nie kierownicy wydziałów” rozwoju Krzeszowic, którą konsekwentnie będzie realizował.

  27. ktoś 1

    04/09/2009 o 07:09

    Krzeszowicom, zgadzam się z przedmówcami, jest potrzebny manager, ale spoza Krzeszowic. Ktoś spoza klik koterii i rodzinnych układów. Może nieudolne dzieci dzisiejszych urzędasów radnych i całej reszty tego towarzystwa – żeby nie powiedzieć bandy, niech szukają pracy daleko stąd. Teraz powoli zastępują wcześniejszych nieudaczników, bo póki co w
    Krzeszowicach nie liczą się kompetencje i pomysły, ale układy i koligacje. Moim zdaniem to jest przyczyna problemów tej gminy.

  28. Ben

    04/09/2009 o 07:13

    Cezary,
    jakby nie patrzeć w Krzeszowicach nastąpił podczas tej kadencji zdecydowany postęp. Spróbuj sobie na chłodno przeanalizować działalność burmistrza Jagiełły i burmistrza Bartla. Według mnie aktualny burmistrz jest zdecydowanie lepszy niż poprzedni. Problem tkwi w tym, że Pan Czesław Bartl kandydując na urząd burmistrza ustawił sobie bardzo wysoko
    poprzeczkę i rozbudził olbrzymie nadzieje mieszkańców Krzeszowic. Nie jestem do końca przekonany, że będąc już burmistrzem stara się osiągnąć ten wysoki poziom. Wiele decyzji i działań jest dla mnie niezrozumiałych (oprotestowanie roszczeń Potockich, brak porozumienia z mieszkańcami Rynku). Odnoszę dziwne wrażenie (być może mylne), że gminą
    „kieruje ktoś z tylnego fotela”. Może więc trzeba by tylko odświeżyć „tylną kanapę” aby odczuć zdecydowaną poprawę co do jakości podejmowanych decyzji?

    Podsumuję sprawę: inna osoba na stanowisku burmistrza? Tak, ale pod warunkiem, że zagwarantuje zdecydowanie wyższy poziom zarządzania gminą. Jeśli alternatywą ma być Pan Jagiełło czy pan Tekieli, to stawiam na Czesława Bartla. Jeśli pojawi się inny odpowiedni kandydat, to być może trzeba będzie postawić na niego.

  29. Ben

    04/09/2009 o 07:15

    Ktosiu1, bardzo cenna uwaga. Może to właśnie jest recepta na „krzeszowickie bolączki”?

  30. Ja

    04/09/2009 o 09:37

    na stanowisko burmistrza mam trzy kandydatury:
    – Pana „Bena”
    – Panią Stanisławę Grzędę
    – Panią Renatę Swędzioł.
    W tym środowisku „obcy” nie ma szans, potwierdzeniem moich słów niedługo będzie wybór dyrektora Krzeszowickiego Ośrodka Kultury.

  31. kate

    04/09/2009 o 14:35

    a wracając do tematu przedszkola – całkiem fajne :)dla mnie trochę na czasie…. Odprowadzając pierwszy raz dziecię do krzeszowickiego przedszkola uporczywie szukałam gdzie jest plac zabaw? dla 150 dzieci? no ale wiem, powinnam się cieszyć że moje dziecię może tam chodzić….

  32. do Ja

    04/09/2009 o 17:55

    Pan Ben ha intrygujące tyle ze on juz chyba probował?
    Pani Grzeda czy zechce?
    Pani Godyn śwedzioł haha ona ma za wysoki estanowiska to byłąby jej degradacja. Co do nowego dyrektora ośr kultury (I sportu) hm wiadomo kto nim będzie Tomasz P i będzie ciekawe:)

  33. ciekawy

    04/09/2009 o 18:06

    Mam pytanie: Co dla Krzeszowic jako radny powiatu załatwił pan , który ma zostać nowym dyrektorem Centrum Sportu i Kultury?:)

  34. jak to?!

    04/09/2009 o 18:45

    Tomasz P ma mocny łeb(wiadomo do czego ) oraz jest kumplem czesława B a bez układów nie ma w krzeszowicach stanowisk.A co do załatwiania hm on gł mysli jak załatwic sobie wiecej kasy..(z naszych pieniedzy)

  35. Ben

    04/09/2009 o 19:31

    Nie, Ben nie próbował …
    🙂

  36. Cezary

    04/09/2009 o 19:39

    ktoś podpuszcza naszego poczciwego Bena . Ale z Benem nie jest łatwo bo Ben jest zawsze za a nawet przeciw:)

  37. Ja

    04/09/2009 o 19:58

    pana Bena poznałem, On da radę!!!

  38. Ja2

    05/09/2009 o 10:47

    Gdyby bartl wymienił swoich zastępców, to zdecydowanie urząd zmieniłby swój wizerunek. Oczywiście pozytywnie.

  39. ale nudy

    05/09/2009 o 20:14

    ale nudy, czy ktoś moderuje tę stronę? To jest chyba jakiś miesięcznik w internecie, nudny jak flaki z olejem

  40. antystonka

    06/09/2009 o 11:14

    „ale nudy, czy ktoś moderuje tę stronę? To jest chyba jakiś miesięcznik w internecie, nudny jak flaki z olejem”

    Bo i w gminie się nic nie dzieje…

  41. A

    06/09/2009 o 11:40

    nowe przedszkole i nowy kościół rosną jak na drożdżach, powstają nowe chodniki, „tygryskowe” przedszkole porządkuje swój teren, złodzieje nadal włamują się do domów i mieszkań, pijaczynki nadal spożywają tam gdzie nie wolno, rośnie w siłę osobową straż miejska, urząd pozyskuje nadal nowych pracowników, kolejny raz zostaje zwołana nadzwyczajna
    sesja rady, rośnie zadłużenie gminy, a dofinansowaniem … narazie nikt się nie chwali.

  42. a propos pozyskiwania środków

    06/09/2009 o 15:22

    Region | Powiat krakowski 2009.08.21 06:00
    Jak zdobyć dodatkowe środki?

    FINANSE. Zaangażowani pracownicy, śledzenie programów, gotowe projekty – to recepta szefów gmin na pieniądze z zewnątrz

    Gmina Zabierzów od maja 2008 r. do lipca br. zdobyła prawie 12,2 mln zł.

    Przy zaplanowanych na 63,8 mln zł dochodach, to niemała kwota. Jest szansa, że dotacje będą większe po ocenie złożonych wniosków – m.in. na kanalizowanie Szczyglic czy budowę miejsc rekreacyjnych. Najwięcej gmina otrzymała na rozbudowę sieci kanalizacyjnej – około 5,3 mln zł oraz na turystyczny projekt „Jurajski Raj” – prawie 4,9 mln zł. –
    Interesujemy się wszystkimi programami, jakie tylko się pojawiają. Pracownicy śledzą wszystkie konkursy i nabory i od razu zastanawiamy się, w jaki sposób moglibyśmy z nich dostać pieniądze. W wielu dziedzinach mamy gotowe projekty, na przykład na budowę boiska w Pisarach czy budynku wielofunkcyjnego w Brzezince – mówi Elżbieta Burtan.

    Wójtowie zaznaczają, że wnioskują też o mniejsze kwoty, które mają duże znaczenie dla mieszkańców. Np. dzięki dotacji w wysokości 15 tys. zł zagospodarowano otoczenie pomnika i uporządkowano zieleń w Zabierzowie. W Radwanowicach odbudowano miejsce pamięci narodowej, na co pozyskano 10 tys. zł. W gminie Sułoszowa i Zielonki dzieci jeżdżą na basen w
    ramach programu „Już pływam”. Wójtowie podkreślają, że większość wniosków opracowują pracownicy urzędu. – Nie chcemy zlecać przygotowywania ich firmom specjalistycznym, bo nasi pracownicy znacznie lepiej czują problematykę i naprawdę się bardzo angażują – dopowiada Elżbieta Burtan. Właśnie przez błąd zewnętrznego autora studium wykonalności gmina
    nie dostała pieniędzy na budowę płyty Rynku w Zabierzowie, ale będzie się o nie starać w następnym naborze, podobnie jak o pieniądze na dodatkowe zajęcia dla uczniów.

    Udało się je zdobyć gminie Wielka Wieś, też należącej do rekordzistów w zdobywaniu pieniędzy. W ciągu tego i zeszłego roku pozyskała 6,5 mln zł, co jest niebagatelną kwotą przy dochodach w wysokości 28 mln zł. Na budowę kanalizacji gmina dostała prawie 4,2 mln zł, na utworzenie przedszkola w Modlniczce – 518 tys. zł, a na program edukacyjny dla
    uczniów ponad 1,7 mln zł. Ten projekt to duma gminy, bo dzięki niemu dzieci wielkowiejskiej gminy na zajęciach pozalekcyjnych zdobywają dodatkową wiedzę, jeżdżą na wycieczki i uczą się języków. – Nie gardzimy żadną kwotą, staramy się też o pieniądze w małych projektach. Dostaliśmy 45 tys. zł na modernizację placu przy remizie w Będkowicach i 77
    tys. zł na budowę boiska w Bęble – wymienia wójt Tadeusz Wójtowicz.

    Nieźle idzie pozyskiwanie funduszy gminie Sułoszowa, gdzie dochody w br. zaplanowano na 18 mln zł. Zdobyła pieniądze w 14 programach, m.in. ponad 5,7 mln zł na budowę kanalizacji, 531 tys. zł na adaptację oddziału przedszkolnego w sułoszowskiej Szkole Podstawowej i bezpłatne uczęszczanie dzieci przez dwa i pół roku. – Są też pieniądze na budowę
    chodnika w Wielmoży – ponad 251 tys. zł i 53 tys. zł na naprawę dróg rolniczych – wylicza wójt Stanisław Gorajczyk.

    Jednak sumy te nie odzwierciedlają rzeczywistych starań o dodatkowe fundusze, bo gminy czekają na rozstrzygnięcie konkursów w różnych programach, do których wnioski składa się zazwyczaj w drugiej połowie roku i pod koniec roku zdobyte sumy znacząco wzrosną.

  43. Cezary

    06/09/2009 o 15:42

    podoba mi sie poprzedni wpis bo pokazuje ze mozna a u nas no cóz 3 lata a pracownicy (dzieci radnych0 nadal sie muszą uczyc!

  44. nie przesadzacie

    07/09/2009 o 05:35

    trochę? dwa stawy, schetynówka, kapliczka i zdrój, hale sportowe. Przecież są złożone wnioski na rewitalizację. no i nie zapomanjmy o pieniadzach na kanalizację.

  45. nie

    07/09/2009 o 06:32

    przesadzamy. MÓWIMY O ŚRODKACH EUROPEJSKICH.

  46. Cezary

    07/09/2009 o 07:26

    dwa stawy kapliczka i zdrój? haha hahah

  47. No

    07/09/2009 o 07:30

    i tak właśnie, bo normalnie, pracuje się w ościennych gminach. Efektami pracy swojej i znających się na rzeczy pracowników, wójtowie mogą się podzielić na łamach konkretnych gazet /nie lokalnej jak u nas!/ oraz TV regionalnej.
    W Krzeszowicach takie działania są jeszcze w powijakach. Oj dzieci, dzieci bezradnych radnych.

  48. Ben

    07/09/2009 o 08:56

    Czy ktoś mógłby podać, w jakiej wysokości gmina Krzeszowice otrzymała dofinansowania do rożnych projektów za tej kadencji? Myślę, że znając kwotę można „na chłodno” dokonać porównania z gminą Zabierzów. Porównania typu: gmina Zabierzów otrzymała 12,2 mln złotych dofinansowania, a w Krzeszowicach dofinansowano Zdrój, Kapliczkę i dwa stawy jednak
    nie jest miarodajne …
    🙂

  49. do Bena

    07/09/2009 o 11:41

    proponuję uściślic termin.
    w artykule mowa o środkach pozyskanych przez Zabierzów
    od maja 2008 do lipca tego roku 12,2 mln – czyli nie w tej kadencji ale zaledwie w ciągu ostatnich 14 miesięcy.

  50. Cezary

    07/09/2009 o 11:53

    wygląda na to że w naszej gminie jest katastrofalnie w tym temacie

  51. Ben

    07/09/2009 o 12:10

    „do Bena”, masz całkowitą rację – powinniśmy porównać ten sam okres 14-tu miesięcy.

    Cezary, czy to jest katastrofa, czy nie powie nam porównanie „twardych” danych, do czego po prostu potrzebujemy znać kwotę wszelkiego rodzaju dofinansowań „zgarniętych” przez Krzeszowice.

  52. Bo

    07/09/2009 o 13:02

    piszemy legendę o szczycie możliwości naszego burmistrza w zadłużaniu gminy.

  53. Ben

    07/09/2009 o 13:18

    Wzięcie kredytu przez gminę musi zatwierdzić rada.

    Ś.p. Kazimierz Górski mówił, że „Tak się gra, jak przeciwnik pozwala.”

  54. do Bena

    07/09/2009 o 13:32

    nie rozśmieszaj. ta rada zatwierdzi nawet lot w kosmos.

  55. Bzdury na potęgę piszecie

    07/09/2009 o 13:37

    Bzdury na potęgę piszecie – sprawdźcie na http://www.krzeszowice.pl co się dzieje, gdzie mamy pozyskane pieniadze i nie powtarzajcie nonsensów.
    Już pływam- to dofinansowanie z urzędu marszałkowskiego a nie z UE, a nasza gmina też w tym uczestniczy. więc jak ktoś chce pisać bzdury niech się najpierw puknie w czoło i będzie wesoło.
    O innych środkach też nie wiecie a udajecie znawców tematu.
    Najpierw wypada sprawdzić a potem zabierać głos w sprawie.
    jeśli chodzi o różne środki zewnętrzne to jest tego sporo więcej, szkoda, że MAGAZYN KZRESZOWICKI rzadko o tym pisze. Bywajcie specjaliści!!!

  56. Ben

    07/09/2009 o 14:07

    „Bzdury …”, ja nie udaję znawcy tematu – jak to nazywasz. Postawiłem jasne i klarowne pytanie. I czekam na kogoś dobrze poinformowanego, kto by mógł mi odpowiedzieć na temat funduszy pozyskanych przez Krzeszowice w ciągu ostatnich 14-tu miesięcy. Jeśli wiesz, to podaj proszę kwotę.

  57. do "bzdury...

    07/09/2009 o 15:19

    kawa na ławę szanowny panie. skończcie z demagogią, podajcie konkrety.

  58. do"bzdury..."

    07/09/2009 o 20:27

    „bzdury….” zareagował/a w sposób „uderz w stół a nożyce się odezwą „, więc może odpowiedzialni za srodki zewnętrzne też tu są i piszą ;)..

  59. Cezary

    08/09/2009 o 07:24

    nasza Gmina mam wrazenie , „wyspecializowała” sie w zdobywaniu mini grantow ;a to na pływanie a to na kapliczke a to na jakis staw i jest wokół tego duzo bicia piany i zdenerwowania ze nie doceniamy. No ale nie ma cudów jesli Burmistrzem zostaje ktos kto tego nie kuma jak zdobywac srodki a do tego zamiast specialistow zatrudnia dzieci radnych to
    czego mozna się spodziewac ?

  60. Ben

    08/09/2009 o 08:04

    Być może gmina skupiła się na dużych projektach, których realizacja trwa lata. Gdyby Krzeszowice dostały dofinansowanie na rewitalizację, kanalizację i basen, to by dało kwotę prawie 150 milionów. A taka kwota dla Krzeszowic już powód do dumy. Tylko, że jest ona na razie w planach, a „marne” 12 milionów w kasie gminy Zabierzów. I to jest ta
    różnica.

  61. Cezary

    08/09/2009 o 09:04

    Piszesz Ben o dużym projekcie jakim jest(moze byc r0 rewitalizacja A na jaką kwote ten projekt ile mozna wydac na modernizacje rynku. No chyba ze władze chcą tam na siłe topic pieniądze wszak juz dzis mozna się domyslac kto będzie wykonawcą!!!

  62. To

    08/09/2009 o 09:21

    wtedy będzie mniejszy problem ze żle poinformowanymi mieszkańcami gminy, jeżeli w Magazynie Krzeszowickim o swoich osiągnięciach finansowych będzie szczegółowa i częsta informacja o wydatkach na co, kiedy i za ile. Nie wszyscy przecież korzystają z komutera!
    Poza tym dołączenie protokółu z sesji po dwóch miesiącach, to jakieś nieporozumienie. Sesje odbywają się regularnie i aktualne sprawozdanie powinno ukazywać się już na 15-tego.

  63. Ben

    08/09/2009 o 09:40

    Cezary, nie popadaj w skrajność. Dofinansowanie projektu wartego około 13 milionów ma być na poziomie 9 milionów. Projekt nie dotyczy tylko rynku, ale centrum Krzeszowic (część Krakowskiej, Wyki, część Daszyńskiego).
    Wykonawca to sprawa drugorzędna. Istotne jest, aby procedura przetargowa zakładała wybór wykonawcy rzetelnego, niekoniecznie zaś najtańszego. Wymagania wysokiego wadium, długiego okresu gwarancji plus zabezpieczenie rzetelnego wykonania prac powinny odstraszyć potencjalnych partaczy.

  64. Cezary

    08/09/2009 o 10:43

    Dzięki Ben za informacje mam wrazenieze 13 mln to ogromne pieniadze ciekawe co władze chcą za nie zrobic za taką sume mozna by zbudowac 3 hale sportowe ,wiec cos mi tu nie gra to chyba pomysł na gruby wałek

  65. Ben

    08/09/2009 o 12:27

  66. do Cezary

    08/09/2009 o 20:04

    Ciekawe czy korzystasz chociaż z jednej hali (może boiska – na pewno jesteś zapalonym sportowcem, a przecież to jest najbliższe sercu Naszego burmistrza ?
    Cieszę się, że ktoś jeszcze tak jak On stawia na sport w tej Gminie…

  67. do Cezarego

    08/09/2009 o 20:42

    Proponuję w pierwszej kolejności poszukac informacji a pózniej narzekac lub zwyczjnie cieszyc się tym co jest…zależy co kto woli:
    http://www.krzeszowice.pl/strony,11,144.htm

  68. optymista

    09/09/2009 o 15:20

    jeśli dostaniemy grant ze spójności, to jakieś 5 lat będziemy na pierwszym miejscu wśród sąsiednich gmin jeśli chodzi i ilość pozyskanych środków

    trzymajmy kciuki za burmistrza

  69. ale

    09/09/2009 o 17:16

    to tylko kanał.
    to tak, jakby potrzeby mieszkańców gminy postrzegano tylko przez pryzmat ostatniego za przeproszeniem odcinka przewodu pokarmowego.
    a gdzie reszta organizmu? a coś dla ducha? dni krzeszowic i ościennych wsi?

  70. do ale@

    10/09/2009 o 18:55

    spróbuj żyć bez tego odcinka przewodu pokarmowego a zrozumiesz projekt. Po tylu latach postoju trzeba od czegoś zacząć … nigdy nic nie będzie ci smakowało jeżeli się nie „wypróżnisz”….

  71. brawo

    10/09/2009 o 19:44

    to jest klasa!!! – dyskusja zeszła do szamba.

  72. mały

    11/09/2009 o 13:48

    do szamba jeszcze daleko

    Zaczekałbym z tym szambem, bo nie wiadomo czy jest szczelne :))))

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę