Gospodarka

Gmina chce kupić działkę od Polanu by połączyć Żbicką z krajówką

Fot. Google Maps

Czy na terenach byłego PHRO powstanie gminna droga? Urząd przymierza się do zakupu działki po dawnej Witamince by połączyć ulicę Żbicką w Krzeszowicach z krajówką.

Działkę po której w przyszłości mogłaby przebiegać droga wystawił na sprzedaż krakowski Polan. Nieruchomość o powierzchni 1,13 hektara wyceniono na 593 tysiące netto. Przetarg nieograniczony zaplanowano na koniec listopada. Jeśli gminie uda się kupić nieruchomość, nowa droga połączy ulicę Żbicką z krajówką w okolicach marketu Intermarche.

Z myślą o nabyciu nieruchomości na październikowej sesji radni zmienili uchwałę budżetową, zwiększając plan na zakup gruntów o 67 tysięcy złotych. W projekcie planu działka przeznaczona jest pod drogę. Teren jest częściowo utwardzony płytami betonowymi i asfaltem.

 

31 komentarzy

31 Komentarzy

  1. Anonim

    21/11/2017 o 00:43

    To zależy, w którym miejscu gmina zamierza się włączyć do Żbickiej, ale generalnie to dobry pomysł. Najlepsze, z kategorii „pierwsze wolne”, miejsce wydaje się w dolince, tuż za przedszkolem. Może nareszcie byłby to zalążek przyszłej obwodnicy miasta. Dobrze by było nie przegapić tej możliwości w myśl zasady: teraz albo nigdy 😉

  2. Mieszkaniec Krzeszowic

    21/11/2017 o 07:11

    Tam gdzie piszesz jest to raczej niemożliwe, żeby to zrobić to trzeb przejechać jakoś przez tory (chyba wiadukt bo tory idą w dole wiadukt albo przejazd). Druga sprawa to robić skrzyżowanie w tak niebezpiecznym miejscu nie jest dobrym pomysłem. Z żadnej strony nie byłoby nic widać jakby się wyjeżdżało z tej drogi na Żbicką. To skrzyżowanie byłoby nie dość, że w dole to jeszcze w połowie zakrętu.

  3. dingdong

    21/11/2017 o 09:28

    Dlaczego gmina chce wyrzucać pieniądze w błoto, jeśli już teraz jest bardzo dobry łącznik krajówki ze Żbicką? Wystarczy poszerzyć Reymonta gdzieś do 12 metrów i będzie super. Plus jest taki, że gmina by nie musiała kupować gruntu pod całą drogę, tylko pod poszerzenie. Zaoszczędzone środki można by wydać na remonty innych dróg, których stan z roku na rok jest coraz gorszy (np. tej do Dębnika przez Czatkowice). Myśleć panie burmistrz, myśleć!

    • Orto

      21/11/2017 o 10:40

      Bardzo dobry pomysł. Popieram.

      • Anonim

        21/11/2017 o 13:31

        Nie zgadzam się, mam tam działkę.

        • dingdong

          22/11/2017 o 01:20

          Twój problem. Interes społeczny jest ważniejszy niż widzimisię paru właścicieli działek. Jak się chce żyć z dala od cywilizacji to trzeba wszystko rzucić i wyjechać w Bieszczady.

          • Mhmm

            22/11/2017 o 07:32

            Niestety to niezrozumiałe dla polskiego społeczeństwa w większości. Podobno dlatego reymonta pozostanie drozka bez chodników. odwodnienia i oświetlenie. Będą mieli co chcieli???

          • Anonim

            22/11/2017 o 12:35

            Podobno w wolnym kraju żyjemy, więc nie rozumiem, dlaczego sugerujesz, że tylko w Bieszczadach będę miał spokój. Ja chcę spokoju tu. Mam działkę, na której – niestety w tym kraju tylko teoretycznie – mogę robić co mi się podoba. Co to za „wolność”, w której muszę pytać urzędnika, czy mi łaskawie pozwoli na MOIM terenie coś wybudować, zburzyć, wyciąć ?? To żadna demokracja, to jest właśnie komuna – bo ma być zgodnie z interesem społecznym…

          • Akogoto

            27/11/2017 o 15:23

            ..albo do Dębnika..
            A może zamiast kombinowania z poszerzaniem i robieniem dróg w totalnym centrum trzeba pomysleć o całkiem nowej alternatywnej drodze dalej od miasta – grunty orne staną się budowlane , miasto i tak rozszerza sie stopniowo – od razu przesuńmy te obwodnice aby miała perspektywy w najbliższych dziesięcioleciach…

  4. Gie

    21/11/2017 o 09:40

    Wg. Geoportalu działka 1,13 ha to jest dokładnie tyle co działka na której stoi Intermarche. To jest malutko patrząc na mapkę tamtych terenów. Jest jakaś mapka tej działki? Jeśli dobrze liczę, a nie byłem orłem z matematyki :D, to te 1,13 ha to jakiś kilometr drogi (plus chodniki itd.).

  5. Anonim

    21/11/2017 o 09:53

    Miałam na myśli estakadę w tym miejscu, nad Żbicką i nad torami (topograficznie idealne miejsce) i dalej w górę polami w stronę Czatkowic, za Ćmanami można poszukać włączenia do drogi czatkowickiej. To tylko jedna z możliwych wersji, ale daje możliwość docelowego rozwiązania przerzucenia ruchu ciężarowego od strony Czatkowic bezpośrednio do drogi krajowej, z ominięciem centrum miasta. A może Ty masz lepszy pomysł, szanowny „mieszkańcu Krzeszowic”?

    • Mieszkaniec Krzeszowic

      21/11/2017 o 13:40

      Kiedyś planowano, aby ta droga przechodziła przez teren PHRO, krzyżowała się ze Żbicką w okolicy nowego kościoła i wiaduktu nad torami i dalej szła kawałek wzdłuż torów i dalej odbijać do skrzyżowania istniejącą z ul. Batalionów Chłopskich.
      Może w ten sposób?
      Jeżeli droga wychodziłaby w okolicy zakrętu koło przedszkola to byłaby już dość blisko istniejącej obecnie ulicy Reymonta, co mija się z celem. Natomiast jeżeli wychodziłaby gdzieś w okolicy nowego kościoła to skróciłaby dojazd do osiedla Ćmany.
      Z kolei jeżeli chodzi o połączenie osiedla Żbik z Czatkowicami to myślę że droga ta powinna zaczynać się gdzieś w okolicy skrzyżowania ulic Żbickiej i Reymonta.

      • dingdong

        21/11/2017 o 14:23

        I to jest następny argument za tym żeby łącznikiem była Reymonta.

        • Mieszkaniec Krzeszowic

          22/11/2017 o 07:35

          Myślę, że na to samo nie wychodzi. Tutaj nie chodzi o połączenie krajówki ze Żbikiem tylko krajówki z Ćmanami i Czatkowicami (oraz kopalnią wapienia), tak aby samochody nie musiały jechać przez miasto.

          • dingdong

            22/11/2017 o 09:00

            Przez Reymonta ciężarówki nie mogą jechać? Bo co? Ta ulica jest drogą publiczną i może z niej korzystać każdy. Jak się ją trochę poszerzy i złagodzi łuki zakrętów, to każdy tir przejedzie.

        • Zorro

          22/11/2017 o 10:43

          Dingdong, ty sie lecz, albo poszerz sobie mózg… Od Reymonta z daleka….
          Przebieg drogi przez PHRO jest optymalny pod względem długości i lokalizacji.

          • dingdong

            22/11/2017 o 16:36

            Co z daleka? Co to Reymonta to twoja prywatna własność? Dużo lepszy jest łącznik od drogi 79 przez Reymonta do Żbickiej bo nie trzeba inwestować w zakup całego gruntu. Poza tym Reymonta od strony Orlenu jest już odpowiednio szeroka bo była planowana już dawno jako łącznik że Żbicką.

          • Anonim

            22/11/2017 o 20:19

            dingdong, kto z Reymonta tak ci zalazł za skórę?

        • Mieszkaniec Krzeszowic

          23/11/2017 o 07:22

          Do „dingdong”:
          Przez Reymonta jest 3 razy dłużej jest za daleko po prostu. Wykupienie gruntów pod poszerzenie Reymonta nie koniecznie będzie tańsze niż zakup tej działki od PHRO. Pomijając fakt czy da się faktycznie Reymonta poszerzyć.

          • uuu

            24/11/2017 o 09:42

            Polna droga bez odwodnienia i nazywa się imieniem najbardziej znanego pisarza polskiego 🙂

          • Anonim

            24/11/2017 o 13:18

            Na tej samej zasadzie hałaśliwe rondo, na którym skupia się największy ruch samochodów w mieście, nazwano imieniem jednego z największych Polaków w historii. Paradoks polega na tym, że ten wybitny Człowiek unikał hałasu. Uwielbiał góry, przyrodę, gdzie poszukiwał wyciszonych miejsc do kontemplacji i do modlitwy. Ale któż się tym w naszej mieścinie przejmuje. Ważne, że nadano i jest.

          • Gie

            24/11/2017 o 16:57

            A właśnie, ciekawe jak zostanie nazwana nowa ulica? Może Pomidorowa? 😀

        • Akogoto

          27/11/2017 o 15:14

          .. ja mam dom przy Reymonta.. i to tak blisko drogi ze jak będą chcieli go wykupić aby go zburzyć .. to taniej im wyjdzie koło Intermarche..

  6. iq

    21/11/2017 o 09:59

    Prawdopodobnie wjazd będzie gdzieś w okolicy portierni dawnej shro bo dalej droga ma biegnąć wzdłuż kościoła do Czatkowic.

  7. Ćmaniak

    21/11/2017 o 15:26

    Bardzo dobry pomysł z tą drogą.

  8. gt

    22/11/2017 o 13:46

    To jak malkontenci podoba się ten pomysł@ Czy dla zasady macie jakieś ale ? Liczę na cud zgody!

    • Gie

      22/11/2017 o 16:01

      Jaki pomysł? Póki co wiadomo że będzie droga ale nie wiadomo którędy dokładnie pobiegnie i jaki jest jej cel.

  9. Anonim-nie-Gall

    22/11/2017 o 21:32

    Pomysł naprawdę ciekawy, nawet jeśli tylko częściowo miałby rozładować ruch na 79. Chociaż mówienie, że to może być początek obwodnicy jest mocno na wyrost. W wielu miastach (i nie tylko) obwodnicę projektuje się od A do Z jako całość, a nie tak, że kawałek uda się za rok a następny jak dobrze pójdzie za 3-4 lata i może będzie to wyglądać tak jakby obwodnica. Najbliższe przykłady to Trzebinia, Chrzanów, Zabierzów. Niestety malkontenci zawsze są i będą, ciężko wszystkim dogodzić. Niektórzy nie umieją patrzeć dalej niż poza czubek własnego nosa, a do narzekania na korki czy inne niedogodności są pierwsi.

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © 2024 krzeszowiceone.pl. All Rights Reserved.

W górę