Gmina chce kupić działkę od Polanu by połączyć Żbicką z krajówką
Czy na terenach byłego PHRO powstanie gminna droga? Urząd przymierza się do zakupu działki po dawnej Witamince by połączyć ulicę Żbicką w Krzeszowicach z krajówką.
Działkę po której w przyszłości mogłaby przebiegać droga wystawił na sprzedaż krakowski Polan. Nieruchomość o powierzchni 1,13 hektara wyceniono na 593 tysiące netto. Przetarg nieograniczony zaplanowano na koniec listopada. Jeśli gminie uda się kupić nieruchomość, nowa droga połączy ulicę Żbicką z krajówką w okolicach marketu Intermarche.
Z myślą o nabyciu nieruchomości na październikowej sesji radni zmienili uchwałę budżetową, zwiększając plan na zakup gruntów o 67 tysięcy złotych. W projekcie planu działka przeznaczona jest pod drogę. Teren jest częściowo utwardzony płytami betonowymi i asfaltem.
Anonim
21/11/2017 o 00:43
To zależy, w którym miejscu gmina zamierza się włączyć do Żbickiej, ale generalnie to dobry pomysł. Najlepsze, z kategorii „pierwsze wolne”, miejsce wydaje się w dolince, tuż za przedszkolem. Może nareszcie byłby to zalążek przyszłej obwodnicy miasta. Dobrze by było nie przegapić tej możliwości w myśl zasady: teraz albo nigdy 😉
Mieszkaniec Krzeszowic
21/11/2017 o 07:11
Tam gdzie piszesz jest to raczej niemożliwe, żeby to zrobić to trzeb przejechać jakoś przez tory (chyba wiadukt bo tory idą w dole wiadukt albo przejazd). Druga sprawa to robić skrzyżowanie w tak niebezpiecznym miejscu nie jest dobrym pomysłem. Z żadnej strony nie byłoby nic widać jakby się wyjeżdżało z tej drogi na Żbicką. To skrzyżowanie byłoby nie dość, że w dole to jeszcze w połowie zakrętu.
dingdong
21/11/2017 o 09:28
Dlaczego gmina chce wyrzucać pieniądze w błoto, jeśli już teraz jest bardzo dobry łącznik krajówki ze Żbicką? Wystarczy poszerzyć Reymonta gdzieś do 12 metrów i będzie super. Plus jest taki, że gmina by nie musiała kupować gruntu pod całą drogę, tylko pod poszerzenie. Zaoszczędzone środki można by wydać na remonty innych dróg, których stan z roku na rok jest coraz gorszy (np. tej do Dębnika przez Czatkowice). Myśleć panie burmistrz, myśleć!
Orto
21/11/2017 o 10:40
Bardzo dobry pomysł. Popieram.
Anonim
21/11/2017 o 13:31
Nie zgadzam się, mam tam działkę.
dingdong
22/11/2017 o 01:20
Twój problem. Interes społeczny jest ważniejszy niż widzimisię paru właścicieli działek. Jak się chce żyć z dala od cywilizacji to trzeba wszystko rzucić i wyjechać w Bieszczady.
Mhmm
22/11/2017 o 07:32
Niestety to niezrozumiałe dla polskiego społeczeństwa w większości. Podobno dlatego reymonta pozostanie drozka bez chodników. odwodnienia i oświetlenie. Będą mieli co chcieli???
Anonim
22/11/2017 o 12:35
Podobno w wolnym kraju żyjemy, więc nie rozumiem, dlaczego sugerujesz, że tylko w Bieszczadach będę miał spokój. Ja chcę spokoju tu. Mam działkę, na której – niestety w tym kraju tylko teoretycznie – mogę robić co mi się podoba. Co to za „wolność”, w której muszę pytać urzędnika, czy mi łaskawie pozwoli na MOIM terenie coś wybudować, zburzyć, wyciąć ?? To żadna demokracja, to jest właśnie komuna – bo ma być zgodnie z interesem społecznym…
Akogoto
27/11/2017 o 15:23
..albo do Dębnika..
A może zamiast kombinowania z poszerzaniem i robieniem dróg w totalnym centrum trzeba pomysleć o całkiem nowej alternatywnej drodze dalej od miasta – grunty orne staną się budowlane , miasto i tak rozszerza sie stopniowo – od razu przesuńmy te obwodnice aby miała perspektywy w najbliższych dziesięcioleciach…
Gie
21/11/2017 o 09:40
Wg. Geoportalu działka 1,13 ha to jest dokładnie tyle co działka na której stoi Intermarche. To jest malutko patrząc na mapkę tamtych terenów. Jest jakaś mapka tej działki? Jeśli dobrze liczę, a nie byłem orłem z matematyki :D, to te 1,13 ha to jakiś kilometr drogi (plus chodniki itd.).
krzeszowiceone.pl
21/11/2017 o 10:18
ta działka to wąski, długi pasek: 1763/4, na geoportalu jej jeszcze nie ma
na stronie 143 jest widoczna po prawej stronie:
http://www.rpo.malopolska.pl/download/program-regionalny/rewitalizacja/029_Krzeszowice.pdf
Gie
21/11/2017 o 12:25
To mniej więcej tak będzie biegła ta droga?
https://s26.postimg.org/6ndcv7ot5/Screenshot_1.jpg
Wartość działek po jej lewej prawej stronie mocno wzrośnie. 🙂 Wróżę jakiś supermarket. 😀
iq
21/11/2017 o 19:21
U samej góry na pewno nie tak bo tam jest prywatna działka.
Anonim
21/11/2017 o 09:53
Miałam na myśli estakadę w tym miejscu, nad Żbicką i nad torami (topograficznie idealne miejsce) i dalej w górę polami w stronę Czatkowic, za Ćmanami można poszukać włączenia do drogi czatkowickiej. To tylko jedna z możliwych wersji, ale daje możliwość docelowego rozwiązania przerzucenia ruchu ciężarowego od strony Czatkowic bezpośrednio do drogi krajowej, z ominięciem centrum miasta. A może Ty masz lepszy pomysł, szanowny „mieszkańcu Krzeszowic”?
Mieszkaniec Krzeszowic
21/11/2017 o 13:40
Kiedyś planowano, aby ta droga przechodziła przez teren PHRO, krzyżowała się ze Żbicką w okolicy nowego kościoła i wiaduktu nad torami i dalej szła kawałek wzdłuż torów i dalej odbijać do skrzyżowania istniejącą z ul. Batalionów Chłopskich.
Może w ten sposób?
Jeżeli droga wychodziłaby w okolicy zakrętu koło przedszkola to byłaby już dość blisko istniejącej obecnie ulicy Reymonta, co mija się z celem. Natomiast jeżeli wychodziłaby gdzieś w okolicy nowego kościoła to skróciłaby dojazd do osiedla Ćmany.
Z kolei jeżeli chodzi o połączenie osiedla Żbik z Czatkowicami to myślę że droga ta powinna zaczynać się gdzieś w okolicy skrzyżowania ulic Żbickiej i Reymonta.
dingdong
21/11/2017 o 14:23
I to jest następny argument za tym żeby łącznikiem była Reymonta.
Mieszkaniec Krzeszowic
22/11/2017 o 07:35
Myślę, że na to samo nie wychodzi. Tutaj nie chodzi o połączenie krajówki ze Żbikiem tylko krajówki z Ćmanami i Czatkowicami (oraz kopalnią wapienia), tak aby samochody nie musiały jechać przez miasto.
dingdong
22/11/2017 o 09:00
Przez Reymonta ciężarówki nie mogą jechać? Bo co? Ta ulica jest drogą publiczną i może z niej korzystać każdy. Jak się ją trochę poszerzy i złagodzi łuki zakrętów, to każdy tir przejedzie.
Zorro
22/11/2017 o 10:43
Dingdong, ty sie lecz, albo poszerz sobie mózg… Od Reymonta z daleka….
Przebieg drogi przez PHRO jest optymalny pod względem długości i lokalizacji.
dingdong
22/11/2017 o 16:36
Co z daleka? Co to Reymonta to twoja prywatna własność? Dużo lepszy jest łącznik od drogi 79 przez Reymonta do Żbickiej bo nie trzeba inwestować w zakup całego gruntu. Poza tym Reymonta od strony Orlenu jest już odpowiednio szeroka bo była planowana już dawno jako łącznik że Żbicką.
Anonim
22/11/2017 o 20:19
dingdong, kto z Reymonta tak ci zalazł za skórę?
Mieszkaniec Krzeszowic
23/11/2017 o 07:22
Do „dingdong”:
Przez Reymonta jest 3 razy dłużej jest za daleko po prostu. Wykupienie gruntów pod poszerzenie Reymonta nie koniecznie będzie tańsze niż zakup tej działki od PHRO. Pomijając fakt czy da się faktycznie Reymonta poszerzyć.
uuu
24/11/2017 o 09:42
Polna droga bez odwodnienia i nazywa się imieniem najbardziej znanego pisarza polskiego 🙂
Anonim
24/11/2017 o 13:18
Na tej samej zasadzie hałaśliwe rondo, na którym skupia się największy ruch samochodów w mieście, nazwano imieniem jednego z największych Polaków w historii. Paradoks polega na tym, że ten wybitny Człowiek unikał hałasu. Uwielbiał góry, przyrodę, gdzie poszukiwał wyciszonych miejsc do kontemplacji i do modlitwy. Ale któż się tym w naszej mieścinie przejmuje. Ważne, że nadano i jest.
Gie
24/11/2017 o 16:57
A właśnie, ciekawe jak zostanie nazwana nowa ulica? Może Pomidorowa? 😀
Akogoto
27/11/2017 o 15:14
.. ja mam dom przy Reymonta.. i to tak blisko drogi ze jak będą chcieli go wykupić aby go zburzyć .. to taniej im wyjdzie koło Intermarche..
iq
21/11/2017 o 09:59
Prawdopodobnie wjazd będzie gdzieś w okolicy portierni dawnej shro bo dalej droga ma biegnąć wzdłuż kościoła do Czatkowic.
Ćmaniak
21/11/2017 o 15:26
Bardzo dobry pomysł z tą drogą.
gt
22/11/2017 o 13:46
To jak malkontenci podoba się ten pomysł@ Czy dla zasady macie jakieś ale ? Liczę na cud zgody!
Gie
22/11/2017 o 16:01
Jaki pomysł? Póki co wiadomo że będzie droga ale nie wiadomo którędy dokładnie pobiegnie i jaki jest jej cel.
Anonim-nie-Gall
22/11/2017 o 21:32
Pomysł naprawdę ciekawy, nawet jeśli tylko częściowo miałby rozładować ruch na 79. Chociaż mówienie, że to może być początek obwodnicy jest mocno na wyrost. W wielu miastach (i nie tylko) obwodnicę projektuje się od A do Z jako całość, a nie tak, że kawałek uda się za rok a następny jak dobrze pójdzie za 3-4 lata i może będzie to wyglądać tak jakby obwodnica. Najbliższe przykłady to Trzebinia, Chrzanów, Zabierzów. Niestety malkontenci zawsze są i będą, ciężko wszystkim dogodzić. Niektórzy nie umieją patrzeć dalej niż poza czubek własnego nosa, a do narzekania na korki czy inne niedogodności są pierwsi.