Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022. Jak poradzili sobie uczniowie z gminy Krzeszowice?
Na stronie Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej pojawiły się już szczegółowe dane dotyczące wyników egzaminu po ósmej klasie. Sprawdziliśmy jak poradzili sobie uczniowie z gminy Krzeszowice.
Język polski, matematyka i język obcy, głównie angielski – to z tymi przedmiotami na egzaminie po ósmej klasie musieli zmierzyć się uczniowie kończący podstawówkę.
Najwięcej trudności sprawił w tym roku uczniom – i duże tu zaskoczenie – język ojczysty. Średni wynik z polskiego dla szkół z terenu gminy wyniósł 62,13%. Dla porównania z matematyki – 64,12% a dla języka angielskiego – 72,02%. Najlepiej egzamin z języka ojczystego zdali uczniowie z Sanki – średnia 73%, najgorzej – z Tenczynka i Filipowic – średnia 54%.
W przypadku matematyki – najlepiej wypadli uczniowie z Nawojowej Góry osiągając średnią na poziomie 75%, najgorzej matmę zdali uczniowie z Ostrężnicy – średnia 54%. W przypadku angielskiego najlepsi z gminy okazali się uczniowie z Nawojowej Góry – z tego przedmiotu osiągnęli imponującą średnią – 90%, najgorzej angielski wypadł w Miękini – 54%.
W powiecie najlepsze wyniki osiągali uczniowie ze szkół w Zielonkach, Zabierzowie i Wielkiej Wsi. W gminie Krzeszowice najlepiej wypadki uczniowie ze szkoły w Nawojowej Górze.
Q
14/07/2022 o 18:51
Brawo tez dla SP2, angielski 80%!
Kaczysta z ocieplonym domem
14/07/2022 o 18:52
Tenczynek. Obraz nędzy i rozpaczy. Proponuję samorozwiązanie tej patologii finansowanej z naszych pieniedzy.
tK
15/07/2022 o 10:58
Już 10 lat temu wypisywaliśmy stamtąd nasze dzieci i przenosiliśmy do Krzeszowic. Pani dyrektor podczas rozpoczęcia roku nie potrafiła powiedzieć dwóch zdań bez błędów. Idealna szkoła dla Czarnka. Msza na początek roku była.
Jedyna Polonistka z prawdziwego zdarzenia, pani Skotniczny, wyleciała. To samo zresztą dzieje się w tej chwili w innych szkołach. Zostaje kwiat chętny do nauczania kłamstw hit-u i zblazowana do granic reszta.
Lili5
16/08/2022 o 07:33
Do nauczania kłamstw HiTu? Mówimy o podręczniku, który 15 lipca jeszcze nie był dostępny? A pan/pani nie tylko przeczytał/a go w całości, ale także dokonał/a weryfikacji wszystkich faktów? Imponujące.
Kaśka
21/07/2022 o 17:49
Nadają się tylko do strajkowania, nauczycielskich wyjazdów zagranicznych i nic nie robienia
Liliana
16/08/2022 o 07:37
Czy Pani wie jak wygląda wyjazd zagraniczny z uczniami? To żaden rarytas, jest się do dyspozycji 24/7 i za wszystko ponosi się odpowiedzialność. Dlatego nauczyciele coraz częściej odmawiają udziału w wycieczkach.
Anonim
27/08/2022 o 22:18
Tu raczej chodzi chyba o wyjazdy samych nauczycieli.
rodzic
14/07/2022 o 20:06
Matematyka i język angielski to przedmioty z których większość uczniów korzysta z korepetycji. Dlatego wyniki z egzaminu są lepsze. Język polski do takich przedmiotów nie należy więc jest gorzej. To dzięki rodzicom i zasobności ich portfeli szkoły mogą się chwalić wynikami z tych przedmiotów.
Rodzic
15/07/2022 o 23:16
Szczera prawda, a później sukcesy na FB szkolnych ogłaszane wszem i wobec. Żenada.
PaKo
16/07/2022 o 22:28
Bardzo celne spostrzeżenie.
Agnieszka Dziadowiec
15/07/2022 o 09:09
Brak jest wystarczającej ilości egzemplarzy lektur w szkolnych bibliotekach! Co bardzo utrudnia pracę z tekstem. A to z koleji przekłada się na słabe rozumienie samego tekstu. Problem jest zauważalny już w pierwszych trzech klasach. Nauczyciel rozpytuje dzieci czy ktoś w domu ma lekturę, dzieci muszą wymieniać się tymi kilkoma egzemplarzami, ostatecznie nauczyciel nie podaje nawet konkretnego terminu omawiania lektury. A wszystko to przez brak podstawowej literatury w bibliotekach szkolnych! Gmina jest organem prowadzącym dla szkół podstawowych i powinna zapewnić odpowiednią liczbę lektur.
Jarek
17/07/2022 o 09:12
A rząd powinien na to wszystko przekazywać pieniądze
Uczennica
21/07/2022 o 17:55
Rząd przekazuje. Dziwnym trafem w publicznej bibliotece w Tenczynku lektury są, a w szkolnych brak. Proponuję zapytać dyrekcję o pieniądze ba lektury. A tak z innej strony czy jest sens utrzymywać szkolne biblioteki jak tam emerytki i rodzinne kumoterstwo Dorabia sobie do etatów i nigdy tych psn s bibliotekach nie ma. Odbijamy się od zamkniętych drzwi i idziemy do publicznej biblioteki.
Maturzysta 45 lat po maturze
15/07/2022 o 09:58
Jak ja byłem w ósmej klasie szkoły podstawowej, to już mnie nauczyciele matematyki wprowadzali w początkowe tajniki całek i różniczek. Nauczyciele od historii nie mogli wtedy nauczać prawdziwej historii, bo sami kreowali zafałszowaną rzeczywistość. Z humanistycznych przedmiotów, tylko wychowanie muzyczne miało wpływ na końcową ocenę ukończenia szkoły z odpowiednią oceną, jeśli ktoś zaliczył na piątkę (wówczas najwyższą ocenę) śpiewanie „Międzynarodówki”. Po ósmej klasie, w szkole średniej uzupełniono moją patriotyczną wiedzę z języka polskiego. Zatem pytanie do tych, którym się wydaje, że poprawnie się posługują językiem polskim: Kto Wam tak wyprał mózgi, że dziś używacie zwrotów, typu cyt.: „spoko”, „siema”, „peniam”, „brechtam”, „śmiechłem”, etc…? UFO-ludki?… Jaka nauka, takie społeczeństwo, a jakie społeczeństwo – widać po poziomie nauki. Przykre i niestety prawdziwe. Nawet przecinka (znak diaktryczny) nie potrafią wstawić w odpowiednim miejscu, jeśli w ogóle go potrafią użyć. Już nie wspomnę o pisaniu z dużej i małej litery, bo po co ten wątek masakrycznie zakończyć?
Polo
16/07/2022 o 20:28
Z całym szacunkiem, ale zrobił Pan w tym tekście kilka błędów interpunkcyjnych, więc…
Ly
17/07/2022 o 14:30
Inter – co???
Proszę nie obrażać kuzynek autora.
Logik
20/07/2022 o 17:28
@Ly. W sumie, to masz rację. A le po co się wcinać pomiędzy wódkę a zakąskę, jeśli tylko jednego braku w interpunkcji się doszukano? No po co???…
Ech
20/07/2022 o 22:15
A może, jakie społeczeństwo, taka nauka. Ze styropianu diamentu nie zrobisz.
Mieszkaniec
15/07/2022 o 15:49
Teczynek wlaczyc do Woli i zmienic nazwe. Wstyd tam mieszkac
Zuza
17/07/2022 o 14:10
Tenczynek! Mieszkańco😌
Rodzic
15/07/2022 o 19:56
Brawo Nawojowa Góra
db
20/07/2022 o 14:12
Duże Brawa!!!!
Gość
15/07/2022 o 23:14
Proponuję przemyśleć wrzucanie statystyk. Czy naprawdę te porównania pokazują jak indywidualnie traktuje się ucznia?
A jeśli już tak koniecznie – to poproszę o statystyki jaki procent uczniow z poszczególnych szkol chodzi na korepetycje. I ilu uczniów jest z opiniami i orzeczeniami w każdej szkole.
obserwato
16/07/2022 o 21:18
Orzeczenia często mocno naciągane. Presja rodziców robi swoje. Uważam że wielu szkołom zwłaszcza w małych miejscowościach szkodzą najbardziej rodzinno-towarzyskie grona pedagogiczne.Nauczyciele nie powinni uczyć w miejscowości w której mieszkają. Nie jest to dobre ani dla nich ani dla uczniów. Rodzice dzieci to przecież ich koledzy, znajomi, ciotki, pociotki itd. Jak w takiej sytuacji rozliczać, stawiać wymagania jak tatusiek lub mamuśka bez skrupułów przyjdzie i odpowiednio z góry wygarnie co myśli o takim podejściu do jej idealnego dzieciaczka. Dla niej ten nauczyciel jest tylko „Baśką od Walka” z brzegu. Dzieci też nie mają lekko, bo nauczyciele bardzo często nie oceniają ich za to co tu i teraz, ale za rodzinne zaszłości. Jednym słowem w tej rodzinie wszyscy byli tępi to ty pewnie też nie jesteś orłem. Jedna i druga sytuacja nie miałaby miejsca gdyby nauczyciel pochodził z innej miejscowości. Nie zgadzam się ze swierdzeniem że w bibliotekach szkolnych nie ma książek z winy gminy. Jestem stałą czytelniczą biblioteki publicznej, która jest świetnie zaopatrywana w różne pozycje. Może to osoby zatrudnione na stanowisku bibliotekarza w szkole nie wypełniają należycie swoich obowiązków do których należy między innymi dbałość o aktualizację księgozbioru. Wiele z tych osób trzyma dziesięć srok za ogon i niczego nie robi dobrze. W jednej szkole ma etat, ale to mało, jeździ jeszcze do innej, po kolejny.
Miekinia 2022
21/07/2022 o 17:59
Komisja edukacji i kultury powinna zbadać pracę w szkolnych bibliotekach
ojojojoj
17/07/2022 o 23:13
Porównywanie wyników z poszczególnych przedmiotów jest bez sensu. Angielski był trywialnie łatwy- wynik 90% i wyzszy uzyskało 35,3 % uczniów (więcej niz co trzeci uczeń). Z matematyki taki wynik uzyskało 18,3% a z polskiego TYLKO 3 % uczniów- jakieś inne wnioski niz ten że polski wypadł najsłabej? Sens ma porównywanie wyników w szkołach i gminach.
obserwator
18/07/2022 o 13:36
Jest tabela można porównywać. Jeżeli to mało można wejść na OKE Kraków i analizować wzdłuż i wszerz całą Małopolskę. W szkołach gminy wyniki egzaminu są dość marne. Oczywiście zaraz będą komentarze o deficytach i tym podobne. Ja się pytam gdzie jest praca nauczyciela z uczniem słabym. Jak jest genialny to sobie poradzi. To słaby uczeń jest wyzwaniem dla nauczciela i ten średniak którego w dodatku rodziców nie stać na korki. Co robią w takiej sytuacji nauczyciele jeżeli nie widać przyrostu wiedzy i umiejętności? W dodatku klasy w wielu gminnych szkołach nie dość że pojedyncze to jeszcze mało liczne. Toż to czasem jest nauczanie indywidualne, a efekty marniutkie.
Obserwatorze
20/07/2022 o 22:19
Zapraszamy do szkoły, bedziesz miał okazję się wykazać.
Anonim
21/07/2022 o 18:00
Ten oklepany tekst już nie działa!
obserwator
21/07/2022 o 18:25
Skąd wiesz, że w niej nie pracuję?
Kraj z dykty i g...
20/07/2022 o 14:46
2,600 dzieci nie dostało się do ani jednej szkoły ponadpodstawowej po rekrutacji. Kraków ma łącznie już tylko 800 dodatkowych miejsc, głównie technika i zawodówki. Półtora rocznika skumulowane bez refleksji jaki armagedon szykują. Dzieci po 150-165 punktów zostały na lodzie. Czarnek, Nowak, Zalewska dziękujemy, dziękujemy! Tylko PIS!
Logiczka
21/07/2022 o 17:00
Tak. Dodałabym jeszcze, że zdalnie z bliskiego wschodu na dzikim zachodzie;)
Logik
20/07/2022 o 17:09
Barana nie nauczysz beczeć po polsku, a Polaka nie nauczysz być baranem. No, chyba, że uczy Marcin Marcina…
Anonim
20/07/2022 o 21:05
Niech przyjdą do krzeszowickiego ogólniaka tu napewno znajdą się miejsca. Wszak dotąd przyjmowamo uczniów mających na koncie niewiele powyżej zera. Podniosą poziom.
A.Ch.
21/07/2022 o 21:24
Klasa biol-chem minimum 145 punktów, matematyczna coś ponad 140 itd. Warto sprawdzić zanim się coś napisze…
Anonim
22/07/2022 o 17:57
Łał, co za postęp, dotąd zbierali wszystkie resztki z pańskiego stołu… Może wreszcie coś w poziomie tej szkoły drgnie i wróci do starych dobrych czasów kiedy absolwenci coś sobą prezentowali i mogli studiować na renomowanych uczelniach i kierunkach. Szkoła należała do jednej z lepszych rejonie.
Nie drgnie
30/07/2022 o 18:02
W Krzeszowickich szkołach nawet Einstein skończy jako typowy Wacek po 4 latach. Szkoda tych ogarniętych dzieci, na nieogarniajacych nauczycieli.
Czesio
20/07/2022 o 21:42
Prawda jest taka, że w systemie edukacji nie trzeba się wcale uczyć, wystarczy być trochę cwanym. Ja zdałem maturę z polskiego nie czytając ani jednej lektury. Wystarczyło wykłóć na blachę treść lektury z dobrej ściągi kilkanaście kartek i potem tylko nauczyć się analizy tych gniotów przez epoki z innej ściągi i spokój. Czytanie lektur to tylko strata czasu. Lepiej realizować swoje pasje, a to, że mało zdolni uczniowie z przysiółków muszą chodzić na jakieś korepetycje – cóż, kto powiedział, że wszyscy muszą skończyć wyższą szkołę? Obecnie poziom nauczania w podstawówkach jest niepotrzebnie zbyt wysoki, bo przed wojną ludzie kończyli tylko 4 klasy szkoły i jakoś żyli, więc trzeba zrobić reformę – 4 lata podstawówki, 4 lata liceum i 4 lata wcześniej do pracy, a potem wyższa emerytura, bo więcej składek o te 4 lata, albo wcześniejsza o 4 lata, mniejsza emerytura, kto co chce.
nauczyciel
21/07/2022 o 10:54
Za to nareszcie po wejściu nowych przepisów dzieciaki lub dzieciaczki będą sprawne ja ta lala. To mi się podoba. Brawo Czarnek. Tylko specjalista będzie mógł dać zwolnienie z wuefu. Ponieważ kolejki do specjalistów są długie nygusy będą musiały ćwiczyć. Znikną sflaczałe brzuszyskach na każdym etapie nauki.
Prawda w pigułce
22/07/2022 o 18:10
Taaa…
Jaki „nauczyciel”, takie dzieciaczki i całe pokolenia
Hehe
25/07/2022 o 13:47
Widzę, że sami frustraci tu piszą. Jak się samemu nie miało wyników, to nie ma co przelewać oczekiwań na dzieci czy wnuki. Genów nie wydłubiesz, choć podobno Chińczycy już próbują.