Kultura

Dyrektor krzeszowickiego Centrum Kultury i Sportu odwołany

Tomasz Piechota nie jest już dyrektorem krzeszowickiego Centrum Kultury i Sportu. W poniedziałek, na stronach Biuletynu Informacji Publicznej pojawiło się zarządzenie burmistrza w sprawie jego odwołania.

tomasz_piechota_ckis_krzeszowice

Tomasz Piechota stanowisko dyrektora CKiS pełnił nieprzerwanie od momentu jego powstanie, czyli od 2009 roku. Wcześniej zarządzał Międzyszkolnym Ośrodkiem Sportu. We wrześniu 2014 po raz kolejny wygrał konkurs na to stanowisko. Jego kadencja miała upłynąć 30 września 2019 roku. W ubiegły wtorek, zarządzeniem burmistrza został usunięty ze stanowiska. Przyczyny decyzji Wacława Gregorczyka na razie nie są nam znane, a załącznik z uzasadnieniem decyzji ze względu na ochronę danych byłego dyrektora nie został upubliczniony.

W tym samym dniu, pełnienie obowiązków dyrektora centrum, burmistrz powierzył Pawłowi Czyżowi, do tej pory pracującemu w CKiS na stanowisku specjalisty ds. sportu. Czyż prywatnie jest mężem Wioletty Frankiewicz, biegaczki, dwukrotna olimpijka, z którą na terenie gminy prowadzi Akademie Lekkoatletyczną. Obowiązki dyrektora ma pełnić do czasu wyłonienia nowego zarządzającego. Na razie jednak burmistrz nie ogłosił konkursu, w zarządzeniu jest za to mowa, że Paweł Czyż obowiązki dyrektora może pełnić nawet do 31 marca 2017 roku.

Na zdjęciu: Tomasz Piechota wręcza nagrody uczestniczkom rozgrywek streetballowych na płycie Rynku

Zarządzenie burmistrza w sprawie odwołania dyrektora CKiS

45 komentarzy

45 Komentarzy

  1. Al.IL

    19/04/2016 o 00:03

    Szkoda, że nie został ujawniony powód. To jednak istotna zmiana. Najpewniej osobiste porachunki. Ciekawe, czy znajdzie kogoś dobrego, czy wszystko odbędzie się w gronie znajomych. Nie widzę, aby Burmistrza jakkolwiek obchodziła kultura. Wystarczy mu festyn, tupanie i podrygiwanie. Krzeszowice to zaścianek, bo nie ma nikogo, komu chciałoby się coś zrobić… Ścieki, kanalizacja, drogi to nie wszystko – choć i tu się nie popisuje…

    • :)

      19/04/2016 o 00:11

      kolejny sfrustrowany malokontent. Idź się przytul. słodkich snów o metropolii. 😉

  2. Anonim

    19/04/2016 o 00:10

    czarno to widzę…

  3. AI.IL

    19/04/2016 o 00:18

    Nie jest mowa o metropolii, ale pewnym poziomie. W małych miasteczkach nie może być robione coś na poziomie? Trzeba zadowalać się ochłapami? Skoro nie daje pieniędzy na kulturę, to jak cokolwiek realizować?

    • Anonim

      19/04/2016 o 09:42

      Czy ktoś wie, jaka dziedzina życia publicznego jest zdecydowanie preferowana przez obecnego burmistrza? Poprzednik preferował wszystkie odmiany tzw kultury fizycznej, od wf-u poczynając, więc chętnie dawał na nią pieniądze, co zrozumiałe 😉
      Do tego można dorzucić coś z pogranicza folkloru w wydaniu KGW. Kultura „wysoka”, nie mówiąc już o sztuce, stała dotąd raczej na uboczu. Ograniczanie się do wystaw w CKiS, gdzie od czasu do czasu lansuje się kogoś interesującego, trudno nazwać popieraniem rozwoju sztuki na naszym terenie. Zresztą trudno się dziwić, gdy się zatrudnia dyrektora o predyspozycjach sportowych.
      A jak to wygląda obecnie?

      • obserwator

        01/05/2016 o 12:20

        Odpowiadam: „Muzyczna Fontanna” – rewelacja. Kino plenerowe, Jarmark rękodzieła, Majówka Hrabiny Zofii, Obchody 11 listopada, uniwersytet dla dzieci. To tylko kilka.
        Burmistrz to nie ten poziom więc nie dziwię się że nie były to dla niego atrakcje.
        Będzie pewnie teraz „dzień ziemniaka”, święto plonów czy koncert dico polo.
        Pan Tomasz jest z innej półki więc nie mieli się szans dogadać po prostu.

        • Anonim

          01/05/2016 o 14:55

          Z innej, to znaczy z jakiej?

          • bonsai

            04/05/2016 o 10:59

            wyższej

  4. Anonim

    19/04/2016 o 07:51

    Z wielkim szacunkiem i podziwem dla osiągnięć p. Wiloletty niestety nie udało się jej zdobyć medalu olimpijskiego, chociaż szanse były spore.

  5. y

    19/04/2016 o 09:27

    Chory pomysł poprzedniego burmistrza aby zlikwidować KOK i powołać niewydolną strukturę łączacą kulturę ze sportem od początku nie miał racji bytu. Nie znam powodów odwołania ale jaki by nie był to może pozwoli na naprawienie tego co zostało popsute. Ryzykowne jest powoływanie kolejnego specjalisty od sportu do zarządzania także kulturą. Nie jest też wystarczająca jego rekomendacja jako męża byłej sportsmenki. Proponowałbym przywrócenie KOK-u a do sportu dołączenie turystyki i przekształcenie CKiS w CTiS albo Krzeszowicki sport i turystyka czyli KSiT

    • Anonim

      19/04/2016 o 09:44

      Rozsądny głos. Popieram.

      • Anonim

        19/04/2016 o 10:25

        Też popieram. Będziemy mieć dodatkowo nowego dyrektora, księgową i kilka etatów w administracji. Zmniejszy się bezrobocie. Bingo!

  6. wujek dobra rada

    19/04/2016 o 09:35

    Panie Piechota, pamiętaj pan, że od decyzji można się odwołać. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie przekroczyć terminu. Weź pan dobrego prawnika, który napisze takie odwołanie. Jak odwołanie nie zostanie uwzględnione, to składaj pan skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

  7. Ir.

    19/04/2016 o 09:56

    Też uważam, że powinno oddzielić się działania kulturalne od sportowych. Kolejna osoba zajmująca się i znająca tylko na sporcie niczego nie zmieni. Jeżeli burmistrz chciał dokonać rewolucji, to powinien zatrudnić kogoś znającego się na sprawie. Nowy kandydat też nie ma żadnych kwalifikacji do zajmowania się sprawami kulturalnymi, więc skąd odwołanie poprzedniego? Jaki sens?

    • mieszkanka

      25/04/2016 o 12:12

      Tez uwazam ,ze powinno sie oddzielic kulture od sportu.Na dyrektora Kultury moja propozycja : p.Anna Miga- naprawde odpowiednia osoba na to stanowisko ! oby wystartowala.To osoba ze wszech miar profesjonalna,ktora juz naprawde WIELE sie przyczynila do rozwoju kultury przez duze K w naszej miescince.Powodzenia p.Anno !

      • śmiech na sali

        01/05/2016 o 12:22

        Padłam… hahahahahahhaaaa !!! Pani Anna Miga ????

        • sala

          01/05/2016 o 14:57

          A dlaczego nie ? Rozwiązanie dobre wtedy, kiedy tak jak pisali wcześniej oddzieliłoby się kulturę od sportu.
          Akurat pani Miga doskonale prowadzi galerię, jakoś nie przypominam sobie, żeby jej poprzedniczki potrafiły zorganizować ciekawe wernisaże, występy lub koncerty – których z roku na rok jest w galerii coraz więcej. Skoro jest tego więcej, znaczy, że chyba jest dobrze zarządzane. Więc powiedz mi dlaczego nie ?

  8. ed.

    19/04/2016 o 10:08

    Coś się działo w CKiS też kulturalnie. Pewnie gdyby były pieniądze i nie było przymusu dzielić pomiędzy kulturą a sportem – działoby się więcej. Piechota był otwarty na propozycje, nowe inicjatywy. Zobaczymy jak będzie teraz. Oby nie skręciło to w stronę tylko sportową – obawiam się, że może tak być.

    • Anonim

      19/04/2016 o 10:36

      Być otwartym na propozycje, to zdecydowanie za mało! Przede wszystkim kwalifikacje!

      • anonim 2

        19/04/2016 o 10:38

        Zgoda. Ale zamiana na osobę z tymi samymi kwalifikacjami to dobry pomysł?

        • Anonim

          19/04/2016 o 17:02

          Chyba najgorszy z możliwych 😉

        • mieszkanka ul.Ogrodowej

          25/04/2016 o 12:13

          nie, niedobry !

  9. ktoś

    19/04/2016 o 10:11

    CKiS i KGW strzyże goli stawia pijawki krawaty wiąże usuwa ciąże.

  10. Kamyk z buta

    19/04/2016 o 17:47

    Już niedługo wszystko się powinno wyjaśnić ;).
    A kandydat (lub kandydatka) będzie kolejnym powodem do rozpisywania się niezadowolonych mieszkańców na temat braku jego/jej kompetencji, lub innych, mniej istotnych szczegółów.

    • Anonim

      19/04/2016 o 19:40

      Błędem jest nazywanie niezadowolonymi akurat tej części mieszkańców, która przejawia pozytywny rodzaj reagowania na fundowanie nam różnych miejscowych absurdów, śmieszności, niekonsekwencji, rozrzutności, arogancji, braku logiki i tym podobnych „modeli” uprawiania lokalnej polityki. To raczej są osoby, które można by określić jako „cierpliwe do czasu”.

      • anonim

        19/04/2016 o 19:57

        Absolutna racja! Z dnia na dzień też nie powinno się nikogo zwalniać. Prosimy o rzeczowe, merytoryczne wyjaśnienie! Skoro jest ktoś inny – niech udowodni (burmistrz), że bardziej nadaje się na to stanowisko. Powinno być jakieś oświadczenie. Nie może robić, co mu się podoba. Nie wypłaca nikomu pensji z własnej kieszeni…

      • Kamyk z buta

        19/04/2016 o 22:44

        Czy ja napisałem o osobach rozpisujących się tutaj na temat p.Piechoty ? Nie. Dałem przykład jakiejkolwiek osoby niezadowolonej ? Nie.
        Uderz w stół, a nożyce się odezwą… chciało by się powiedzieć.

        Chodzi tylko o to, że daję sobie rękę uciąć, że kiedy za niedługo wszyscy poznamy osobę, która będzie rządzić CKiS, fala krytyki będzie ogromna… kimkolwiek ta osoba by nie była.
        O zwolnieniu p. Piechoty w kręgach CKiS wiadomo już było od jakiegoś czasu, że do niego dojdzie. Nie jest więc to „z dnia na dzień”.
        A powody ? Sami piszecie tutaj. Owszem – dobrze zarządzał. Ale w kwestii sportowej. Pozostałe aspekty Centrum były w cieniu.
        Może teraz się to zmieni.

  11. Anonim

    19/04/2016 o 23:11

    A czy tu było cokolwiek napisane na temat niezadowolonych w związku ze „sprawą” tego pana? Nie! Gdy się czyta uważnie, wychodzi samo, że nie ma związku. Z nożycami więc zupełnie nie trafione. Chyba że w drugą stronę 😉

    • Adam

      19/04/2016 o 23:18

      O tak…, a może kolejny doradca w stylu p.M ??? Speca od przedsiębiorczości w naszej gminie.

      • Anonim

        20/04/2016 o 10:16

        Adam ty chyba masz jakiś kompleks na punkcie tej Pani? Polecam Ci wizytę u specjalisty. Typowy Oportuniz wszystko źle, krytyka dla krytyki to jest sens twojego życia. Twoja myśl jedyną słuszną dla narodu, te czasy już mineły.

      • Kamyk z buta

        20/04/2016 o 13:47

        A przepraszam, bo ja chłop od pługa oderwany, słoma z butów mi wystaje i kompletnie nie rozumiem tych mieszczańskich skrótów. Kto to jest p.M ?

  12. xyz

    20/04/2016 o 21:43

    Muminku możesz doprecyzować jakież to medale olimpijskie zdobyła Pani Frankiewicz?

    • Anonim

      21/04/2016 o 06:09

      nic nie umknie waszemu oku 😉 poprawione

  13. Kami

    22/04/2016 o 05:45

    Zero środków zewnętrznych pozyskanych przez 10 lat (w tych czasach!!!!!!). Nie jasne finansowanie maratonu, który jako jedyny klub z gminy nie startował w konkursie, a hajs miał bezpośrednio od ckis. Myślę, że większość z nas gdyby dostawała 1,5 mln rocznie na instytucje samograj, też by zrobiło kilka fajnych imprezek. Bardzo dobrze się stało potrzebny jest menadżer – era wfistów którzy nadają się do wszystkiego minęła bezpowrotnie w tej gminie.

    • Anonim

      22/04/2016 o 19:57

      oby!!!

    • Cypis

      22/04/2016 o 21:04

      Zdziwicie się wszyscy, jak już oficjalnie będzie powiedziane kto zostanie nowym dyrektorem… Oj zdziwicie.
      A wtedy dopiero się zacznie ujadanie tutaj…

      • Anonim

        23/04/2016 o 16:27

        piszesz tak jak już byś wiedział

        • Cypis

          23/04/2016 o 17:46

          Wiedzieć na 100% nie mogę, bo przecież będzie rozpisany konkurs.
          Ale to tak jak z poprzednimi konkursami i z wieloma innymi. Są bo być muszą, a osoba na dane stanowisko i tak jest już ustawiona.

      • Anonim

        29/04/2016 o 13:00

        Czesiek?

        • Nonima

          01/05/2016 o 14:58

          Jaja sobie robisz ? Obecny Burmistrz miałby wybrać Cześka ??

  14. Pati

    26/04/2016 o 07:09

    Najważniejsze ze nasze miasto sie rozwija, bedzie remont ronda, na pewno jakiś pomnik powstanie na nim, burmistrzowie bedą wsród oklasków mieszkańców paradować dumnie po rynku, wsród narypanych żuli sikających do fontanny. Ale nie bedą ich widzieć bo tak wysoko bedą mieli nosy…… Brawo panowie, wiecej prywatnych wojenek, wiecej mszczenia sie na ludziach, a wybory sie zbliżają…….?

  15. bonsai

    29/04/2016 o 09:04

    Wszyscy o tym sporcie w kółko. Nagle wszystkich zaciemniło, że p. Piechota ma kwalifikacje również do spraw kultury. Ma skończone specjalistyczne studia i kursy. Dlaczego nagle o tym zapominacie i nie chcecie widzieć? Poza tym wg. mnie w naszej Gminie w ciągu roku było więcej imprez kulturalno-rozrywkowych niż sportowych. Żabki, Majówka, motoserce, grające fontanny, dożynki, święto ziemniaka, 11 listopada, jarmark bożonarodzeniowy itp……. No tak z ręką na sercu zastanówcie się…

  16. Anonim

    29/04/2016 o 11:49

    Chwila moment, przecież Maraton jest Stowarzyszeniem, więc jak to się ma do finansowania przez Urząd?

    • Anonim

      30/04/2016 o 13:46

      O to zapytaj Piechotę
      A tak nawiasem mówiąc Maraton dostaje kasę i stać ich na wszystko a ŚWIT też niby gminny i biedna aż piszczy. Czy to jest ok?

      • dhakx

        23/05/2016 o 00:02

        jest ok,, patrząc na to ze dziewcyzny cos osiągają a niesty „pilkarze” świtu jednak stoją w miejscu 😉 większość dziewczyn mogłaby sie pochwalić swoimi występami w przeróżnych kadrach- małopolski czy innych, wiec dlaczego nie sponsorować :)? tym bardziej zauważmy ze jest „CKiS maraton krzeszowice” wiec nie rozumiem o co ta dyskusja, nigdy nie było wgl mowy o tym ze świt jes pod działalnością CKiS-u :)))

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę