Gospodarka
Za trzy lata koniec remontu na trasie Kraków – Katowice?
Podróż pociągiem z Krakowa do Katowic ma potrwać godzinę i 5 minut. Natomiast z Krzeszowic do stolicy Małopolski dojedziemy już w 26 minut. Jak podaje portal Onet.pl, minister infrastruktury i budownictwa zaznacza, że modernizacja linii kolejowej E30 idzie dobrze i inwestycja powinna zostać oddana w 2020 roku.
Problemem wciąż pozostaje trasa na odcinku Krzeszowice – Trzebinia, gdzie nadal nie wyłoniono wykonawcy. Jak podaje portal – obecnie trwa sądowa procedura odwoławcza do pierwszego etapu przetargu ogłoszonego w 2015 r. Władze PKP PLK uważają, że umowa mogłaby zostać podpisana jeszcze w tym roku. To w ramach modernizacji tego odcinka na Daszyńskiego ma powstać wiadukt.
Na szybkie połączenie z Krakowem mieszkańcy czekają od lat. Pierwotnie modernizacja miała zakończyć się w 2014 roku. Teraz, kiedy miasto Kraków pracuje nad wprowadzeniem zmian w ruchu minibusowym temat komunikacji z grodem Kraka ponownie staje się palący. Walcząc ze smogiem, miasto chce wyrzucić busy z centrum. Przeciwko takiej decyzji protestuje burmistrz Krzeszowic i radni, którzy kilka tygodni temu wystosowali apel do prezydenta Krakowa. Według założeń Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, busy nie mogłyby zatrzymywać się na przystankach Nowy Kleparz czy przy Placu Inwalidów. Nie wiadomo też gdzie miałby być umiejscowiony ich końcowy przystanek. Pierwotnie przewidywano, że zmiany mogłyby zacząć obowiązywać już w wakacje.
Tymczasem jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, modernizacja odcinków na trasie Kraków – Krzeszowice zakończy się w drugiej połowie 2018 roku. Cała trasa będzie prawdopodobnie gotowa w 2020 roku.