Inwestycje

Gmina dogadała się z częścią spadkobierców. Z dzierżawcy stała się współwłaścicielem

Gmina stała się współwłaścicielem połowy Pałacu Vauxhall i 23-arowej działki na której posadowiony jest zabytek. Do tej pory budynek dzierżawiła, płacąc miesięcznie nieco ponad 800 złotych.

Nie będzie dobrowolnej zrzutki na zakup Vauxhallu, którą jeszcze dwa lata temu zapowiadał burmistrz. Na połowę pałacu przy Walkowskiego 1 zrzucimy się wszyscy. Pod koniec lipca burmistrz zawarł akt notarialny czyniąc gminę współwłaścicielem zabytku w której swoją siedzibę ma dziś krzeszowickie Centrum Kultury i Sportu.

Początkowo władze liczyły za zakup całości lub trzech czwartych budynku oraz działki na której jest posadowiony. Nie wszyscy spadkobiercy przyjęli jednak ofertę. Ostatecznie za 1 010 000 udało się zakupić udział w połowie budynku i 23 arową działkę.

Zakup ma według burmistrza pozwolić samorządowi decydować o sposobie użytkowania nieruchomości oraz wykonywać potrzebne prace renowacyjne.

42 komentarze

42 Komentarzy

  1. KAT

    07/08/2022 o 22:13

    800 za dzierzawienie budynku ktory skradli spadkobiercy lenina 1 sekretarze PZPR w Krzeszowicach.

    • klio

      12/08/2022 o 22:38

      A kościół ukradł wszystkie nasze prawdziwe święta i świadomie zniszczył miejsca kultu naszych słowiańskich bogów.
      Historia jest bardziej skomplikowana i nie czarno-biała.

      • Antyklerykał liberał

        15/08/2022 o 02:11

        Klio wejdz pod kamien spod ktorego wypełzłeś

  2. BIS

    08/08/2022 o 06:12

    Ale Potoccy” idą Im na rękę” za symboliczną kwotę ustalili dzierżawę za milion złotych sprzedali 0,5 nieruchomości wartej z gruntem ok. 6 milionów a może więcej.

    • Hrabina Z

      15/08/2022 o 16:18

      No przecież nie podłożą im nogi, bo by Krzeszowice żadnego pałacu już nie miały…

  3. Gie

    08/08/2022 o 06:32

    Powtórzę się. Kilka lat temu pisałem tutaj że Gmina powinna wybudować w Krzeszowicach jakiś „wielki” biurowiec. Znalazłoby się tam miejsce dla biblioteki, wszystkich urzędów gminnych itp. A miejsca do wynajęcia by się znalazły co obniżyłoby koszty utrzymania. Użytkowanie takiego jednego budynku jest dużo tańsze niż kilku mniejszych. Dla zwykłych ludzi jeden budynek też jest wygodniejszy. Mamy budynek biblioteki. GOPS jest w dawnej szkole. CKiS będzie miał siedzibę w pałacyku. Kulczyckiego trzeba było remontować. A wszystko mogło być w nowiutkim, jednym miejscu. Czy ten pałac nie był problematyczny? Nie można go ocieplić i ciężko ogrzać?

  4. Matematyk logistyczny

    09/08/2022 o 03:37

    Czyli, że ta pozostała kwota z dofinansowania (teraz już 21 mln po „rozbudowie” tego „urzędniczego dachu”) w całości już jest zaklepana na basen dla mieszkańców Krzeszowic???…

  5. Tomek

    09/08/2022 o 10:49

    i takim o to sposobem gmina wyremontuje Potockim budynek… W sumie sam bym na to nie wpadł.Po remoncie budynek będzie jeszcze więcej wart i dopiero wtedy sprzedadzą drugą połowę…

    • Pytam

      13/08/2022 o 02:23

      A ty co, atary leninista, zwolennik klasy robotniczo chłopskiej? Pytam wiec kto ukradł ten Pałac?

      • -

        14/08/2022 o 06:17

        A jak Potoccy dorobili się majątku i skąd mieli ziemię? Dostali od króla ziemię która należała do państwa polskiego. To troszku tak jak teraz obecna władza daje kościołowi czy swoim ziemię za pół darmo.

        • Ten

          15/08/2022 o 02:12

          Klio juz pisałem , pod kamień

        • Życzliwy

          17/08/2022 o 15:26

          Należy się wczytać w historię rodu żeby się dowiedzieć kto i kiedy nadawał im ziemię.100 lat naszego kraju nie było na mapie Europy. Królowie nadawali ziemię za określone zasługi. Więc trudno tu ferować wyroki. Jedno jest pewne -zasługi wielu członków tej rodziny dla Krzeszowic. Dla mieszkańców tej miejscowości. Może zanim się zacznie krytykować tę rodzinę warto coś o niej i jej dziejach poczytać. Inaczej takie krytykowanie to hejterski bełkot.

      • Powoli

        14/08/2022 o 16:05

        Kto ukradł pałąc „wiernym sługom Cesarza”, jak sami się prosili określać…

        • Prośba o nie mylenie świń z prosiakami

          15/08/2022 o 16:22

          Komuś cuś ukradli???… Czy raczej było odwrotnie???…

      • Mieszkaniec

        18/08/2022 o 12:44

        chodzi o to że jak jest w końcu ich to niech sobie go remontują. A tak gmina będzie dokładać tak samo jak teraz dokłada do zamku w Rudnie.

        • Bezstronny w sprawiedliwym osądzie

          20/08/2022 o 08:09

          Hola, hola… Gmina jest spadkobiercą wszystkich rządów państwowych. Czyli, że jest też współwinna zaniedbań za swoje i za poprzednich włodarzy winy, jako spadkobiercy i włodarze gminni. Skoro nic nie zrobiono od czasu przejęcia (ukradzenia) majątku prawowitych właścicieli, aby chociaż nie popadło to w ruinę, to… niech teraz sami się głowią, jak załagodzić spór, za poprzedników, we władaniu Krzeszowicami. Byle nie kosztem podatniczego plebsu, bo to nie po katolicku. A kto i za czyje pieniądze ma płacić spuściznę ze zrabowanych dóbr, nadanych prawowitym właścicielom – jeszcze przez prawowitego KRÓLA POLSKI??? No kto???…

  6. Pytanie

    10/08/2022 o 19:07

    Za czyje pieniądze odnowiono Vauhhall na zewnątrz?

    • Pytam zwolennika PISu

      13/08/2022 o 02:16

      Do Pytanie, a za czyja zgoda ukradziono pałac i inne majatki w PRLu?

    • Hsoek

      13/08/2022 o 21:56

      Za moje

    • Ly

      13/08/2022 o 22:36

      Za moje i twoje, kasa czynna całą dobę:-)

      • Alina czytelniczka

        15/08/2022 o 02:14

        Nie zmienij nicków zbyc czesto, tak Ly

      • Na pole

        15/08/2022 o 02:17

        Tyś gołodooopiec wszakze, zasiedliny.

      • Bank uczciwych zamiarów

        15/08/2022 o 16:35

        Dokładnie, Ly… Jak w bankomacie 24/7, bo w pozostałych godzinach już nawet nie można się telefonicznie (werbalnie) skontaktować nawet z botem Prezesa banku w celu zgłoszenia reklam-acji… Takie czasy…

  7. Rychoo

    14/08/2022 o 09:08

    Ogarnijcie się ludzie . Przede wszystkim trzeba zadać sobie pytanie jak wyglądały by Krzeszowice gdyby nie Potoccy? Przecież wszystko co ładne w tym mieście powstało z ich inicjatywy . Nie wymieniam co bo każdy wie . Były czasy jakie były , zabrano im wszystko , kazano wy……. I korzystało się z tego przez wiele dziesięcioleci . Za friko . W takim przypadku bez sensu pytanie „kto to miał wyremontować”.pozdro

    • Nie takie wszystko proste

      15/08/2022 o 23:08

      Jak by wyglądali Potoccy bez walki prostych Ludzi o Polskę? Co zrobili zeby uwolnic Polske od zaborcow. Wiesz?

    • Gig

      17/08/2022 o 08:04

      Potoccy i Żydzi mieli największy wpływ na powstanie tego miasteczka. Wcześniej była to nic nie znaczącą wioseczka. Prawa miejskie nadano jej dopiero 1933r. Po wojnie jednych i drugich potraktowano podobnie. Odebrano majątki, a część mieszkańców żydowskiego pochodzenia miedzy innymi dzięki „uczynnym” sąsiadom skończyła swój ziemski żywot w Oświęcimiu. Teraz najlepiej o nich wszystkich zapomnieć. Przecież można historię napisać od nowa, poprawną i wygodną. Jak w podręczniku do HiTu. Tyle że ta prawdziwa w taki czy inny sposób wraca do nas jak bumerang i nie pozwala o sobie zapomnieć. Synagoga zawsze będzie synagogą choćby w niej stworzono nie wiadomo co. Podobnie z dobrami Potockich one są i będą, choć władze Krzeszowic nie potrafią upamiętnić nazwą ulicy czy placu najbardziej zasłużonych z nich. Tacy my Polacy jesteśmy wolimy wygodne kłamstwa od niewygodnej prawdy. Zakłamani ludzie.

      • Pol

        17/08/2022 o 10:06

        To prawda, i jakoś to trzeba pogodzić ze współczesnością. Najlepiej wziąć przyklad z mądrzejszych sąsiadów.

      • Mieszkanka gminy

        18/08/2022 o 18:08

        Krzeszowice nie były nawet wioską, to był folwark, a to różnica. Masz rację,to miasteczko ma do dziś problem z Żydami. Sąsiedni Chrzanów, kiedys prywatne miasto(ostatni właściciel Żyd) uporało sie z tym juz dawno, nie udają, ze Zydow nie było. Potoccy, arystokratyczny ród, z licznymi rozgałęzieniami, przez wieki doszedł do olbrzymiego majątku przede wszystkim przez korzystne małżeństwa z bogatymi pannami. Czego nie można mieć za złe 😃 Sprawą Żydów chyba jeszcze długo będzie zamiatanie pod dywan. Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi.

  8. Mieszkaniec Tenczynka

    14/08/2022 o 11:29

    O co taki galimatias,sprawa prosta miasto zawłaszczyło w przeszłości własność Potockich a zwraca ruiny. Czy tak robi katolik i bogobojni ludzie? Oddać co nie twoje i zadość uczynić za zniszczone mienia. A potem narzekać na tych jak to mówią niektórzy mieszkańcy złych Potockich. I ciekaw jestem czy wszystkie osoby tu pisząc nie chciałyby zwrotu ojcowizny.

    • Po toczki

      15/08/2022 o 16:24

      Kup se w hipermarkecie, bo taniej będzie się ewakuować z własnej głupoty…

    • REX

      20/08/2022 o 18:18

      Cała Góra Tenczyńska od Krzeszowic 1/2 Tenczynka to pola Potockich.Zabrali komuniści Potockim w Reformie Rolnej między 1945-1948 rokiem .Teraz Tenczynianie mówią” o Krzeszowicach o PaŁacu Potockich” itp. A sami nie chcą oddać to co zabrali w Reformie. Tenczynek , był komunistyczny w stosunku do zaściankowych Krzeszowic. Krzeszowiccy komuniści przyszli w większości z zewnątrz.

  9. AntyPIS

    15/08/2022 o 02:16

    Niektorzy zbyt czesto zagladali do pałacu jak był opustoszały.

  10. Jazon

    15/08/2022 o 03:37

    Widac tutaj kilku przedstawicieli klasy chłopsko robotniczej czystej socjalistycznej krwi PISowskiej, zawistnej w genach.

  11. Mieszkaniec

    15/08/2022 o 14:14

    Krzeszowice to coraz większy koszmar architektoniczny. Jeden to bryła biblioteki drugi to to co się teraz buduje obok zabytkowej Zofii. Mania wielkości tej władzy i totalne bezguście mści się na klimacie tego małego miasteczka. Jeszcze tylko brakuje pomnika Kaczyńskiego obok gladiatora.

  12. zniesmaczony

    15/08/2022 o 15:54

    Dlaczego tego koszmaru zamiast przy Zofii nie wybudowano na działkach obok nowego ośrodka? Lepiej dla pacjentów, bo cisza i spokój i lepiej dla wyglądu miasta. Teraz ta biedna Zofia dosłownie jest przytłoczna tym ogromem szkaradzieństwa. Budować coś takiego przy samej ulicy to tylko decydenci tej władzy potrafią. Krzeszowice są teraz zbieraniną fatalnych architektonicznie zlepków. Jedno dziwadło obok banku w centrum, kolejne to biblioteka i teraz jeszcze to gmaszysko. Małe sympatyczne miasteczko zamienione w architektoniczny koszmarek.

    • Gau

      17/08/2022 o 10:03

      Biblioteka i gmaszysko są bardzo dobrą architekturą. Garaż na rynku to śmieć.

      • Anonim

        18/08/2022 o 18:11

        Ta, świetna architektura wpisująca się w styl miasteczka. Toś wymyślił.

        • Arche

          19/08/2022 o 14:28

          Tak.

        • Styl miasteczka, powiadasz….

          19/08/2022 o 14:34

          Styl miasteczka… wieszaki przed ciucharniami? parking zamiast centrum? Zasyfienie reklamami?

          • Mieszkaniec

            20/08/2022 o 17:51

            Wszystko to można jednym zarządzeniem uporządkować. Wybudowane pokraki nie są już łatwe do usuniecia.

  13. Logok

    15/08/2022 o 16:07

    W końcu to budynek „socjalu” już teraz, jakby niebyło… Proste przecież…

  14. Pani kara

    15/08/2022 o 16:37

    Wóz to komfort, ale podwozie bez paliwa nawet samo nie pojedzie

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © 2024 krzeszowiceone.pl. All Rights Reserved.

W górę