Komunikacja

Gmina podpisała umowy z przewoźnikami. Rekordzista może liczyć nawet na 400 tysięcy złotych

Na początku grudnia gminy pozyskała kolejne fundusze na funkcjonowanie wewnątrzgminnej komunikacji w 2023 roku. Swój wniosek złożyła także w dodatkowym naborze, rozstrzygniętym pod koniec lutego. W sumie, z funduszu autobusowego, na lokalny transport trafiło do krzeszowickiego samorządu ponad 1.13 miliona złotych.

899 316,00 złotych po grudniowym rozstrzygnięciu naboru i 238 382 złotych po rozstrzygnięciu naboru dodatkowego w lutym – to pieniądze które trafią na dopłaty do kosztów obsługi kilkunastu tras minibusowych świadczonych na terenie gminy Krzeszowice. O które kursy chodzi?

Krzeszowice-Tenczynek-Rudno-Krzeszowice (6 kursów dziennie od poniedziałku do piątku + 4 kursy w soboty)
Krzeszowice-Nawojowa Góra-Frywałd-Krzeszowice (6 kursów dziennie od poniedziałku do piątku + 4 kursy w soboty)
Krzeszowice-Żary-Krzeszowice (6 kursów dziennie od poniedziałku do piątku + 4 kursy w soboty)
Krzeszowice-Filipowice-Miękinia Stawiska-Krzeszowice (6 kursów dziennie od poniedziałku do piątku + 4 kursy w soboty)
Krzeszowice-Zalas-Sanka-Krzeszowice (6 kursów dziennie od poniedziałku do piątku + 4 kursy w soboty)
Krzeszowice-Ostrężnica-Krzeszowice (6 kursów dziennie od poniedziałku do piątku + 4 kursy w soboty)
Krzeszowice-Czerna-Paczółtowice-Krzeszowice (6 kursów dziennie od poniedziałku do piątku + 4 kursy w soboty)
Wola Filipowska-Krzeszowice–Dębnik-Krzeszowice (4 kursy dziennie od poniedziałku do piątku)

W dodatkowym naborze pieniądze pozyskano także na linie Krzeszowice-Dębnik-Krzeszowice o długości 12,40 km, Krzeszowice-Miękinia-Nowa Góra-Krzeszowice o długości 23,00 km oraz najdłuższa spośród wszystkich wnioskowanych linia Krzeszowice-Nawojowa Góra-Frywałd-Sanka-Krzeszowice o długości 31,00 km.

Pierwsze umowy z przewoźnikami na „świadczenie usług w zakresie autobusowego publicznego transportu zbiorowego na liniach wewnątrzgminnych” w 2023 roku, samorząd podpisał już na początku stycznia. Z rejestru umów zamieszczanego w urzędowym BIP-ie można się dowiedzieć, że dotyczą one pięciu przewoźników.

Dotacja będzie wykorzystana na dopłatę do kosztów usługi po każdorazowym wykazaniu przez operatorów deficytu w comiesięcznym bilansie zysków i strat funkcjonowania danej linii – czytamy na stronach gminy.

94 426,20 Marek Godyń| MAGOMA
109 335,60 Józef Godyń | SPEED BUS

94 802,40 Magdalena Matysik | CODI
99 316,80 Magdalena Matysik| | CODI

129 789,00 Wojciech Wiśniewski
171 547,20 Wojciech Wiśniewski
99 396,00 Wojciech Wiśniewski

135 432,00 Stanisław Osika | StanBu
27 601,20 Stanisław Osika | StanBus
8 347,68 Stanisław Osika | StanBus

Rozkłady jazdy na dotowanych trasach można znaleźć tutaj >>

21 komentarzy

21 Komentarzy

  1. -

    06/03/2023 o 06:31

    W niedziele nie jeżdżą busy? Jak ktoś z Krakowa przyjedzie sobie pociągiem w niedzielę rano do Krzeszowic by zobaczyć zamek w Rudnie albo klasztor w Czernej to tam nie dojedzie?

    • Olo Zwirski

      07/03/2023 o 01:37

      Zeby zobaczyc zamek w Rudnie przyjezdza sie nie do Krzeszowic a do Woli Filipowskiej i trasa przez las ew sciezka rowerowa udaje sie na Zamek. Przyjazd do Krzeszowic bylby rownoznaczny z przyjazdem do Plaszowa chcac odwiedzic kopalnie w Wieliczce

    • Pablito

      14/03/2023 o 17:45

      Potwierdzam. Wiele osób odwodziłoby te rejony, ale ta patologia jest nadal utrzymywana i to pomimo faktu że dofinansowanie tej lini wynosi ponad 100 tys. zł rocznie. Komunikacja lokalna powinna być wizytówką turystycznego i ekologicznego rozwoju gminy. Niestety nie jest.

  2. pasażer

    06/03/2023 o 07:56

    Czyli znowu to samo podwójna kasa dla przewoźników. Jak wpłynie burmistrz i radni na przewoźników, aby nie zdzierali z mieszkańców gminy kasy skoro dostają takie sowite dotacje z naszych podatków?

    • Anonim

      06/03/2023 o 18:39

      Cena przejazdu busem z Chrzanowa do Krakowa po styczniowej podwyżce wynosi 10 zł a cena biletu z Krzeszowic do Filipowic od dawna wynosi 5zł. Proszę porównać odległości Panie Burmistrzu! Komentarz jest zbędny!

  3. ANTYCHAZAR

    06/03/2023 o 08:28

    czyli….bogaci będą jeszcze bogatsi ! żenułaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Bieda

      06/03/2023 o 18:28

      Ten rekordzista to zawsze był najbiedniejszy 🙂 🙂

      • Zgarbiony

        13/03/2023 o 07:01

        Rekordzista??? Raczej Baron przewozowy, ktory dmucha w balona wszystkich.

        • An

          14/03/2023 o 19:30

          Proszę tak nie mówić, on mówi, że jest mu bardzo ciężko i że wcale nie zarabia.

    • Polanski

      11/03/2023 o 10:28

      Antychazarze a ty biednys …i tu pozostawmy niedomowienie.

  4. Busy

    06/03/2023 o 09:25

    To może ten rekordzista wreszcie kupi nowe busy i będzie jeździć tak żeby ludzie mieli dojazd do domu po pracy. Ostatni kurs 19.30 a w Krakowie sklepy czynne są do 19.00 a Galerie do 21.00 czym wracać? Fajnie się siedzi w domu i kasuje 400000 zł a ludzi się wozi starymi busami i podnosi ceny biletów. Panie rekordzisto może najwyższa pora pomyśleć o tym przy tak dużym wsparciu z urzędu.

    • Kornelia

      12/03/2023 o 11:38

      Kursów mało a cennik wzrósł , niby każdy tłumaczy , brakiem pasażerów , większą inflacja a nie patrza że sklepy są do 22.00 I czym wracać , powinni się zastanowić I dołożyć tych kursów , bo ludzie mają prawo , spokojnie i bez nerwów wrócić do domu a nie zastanawiać się czym tu wrócić.

  5. Anonim

    06/03/2023 o 18:07

    Jpdl rozbój w biały dzień.przy takich dotacjach to pasażer powinien płacić symboliczną kwotę

  6. l

    06/03/2023 o 20:41

    Więcej Osice dać nie mogliście? Śmiech na sali. Ciekawe co zrobi z tymi pieniędzmi? Na pewno nie poprawi usług transportowych. Gdyby nie to, że człowiek nie ma wyboru to w ogóle by tym nie jeździł! Nie ma stałego cennika bo co kierowca to inaczej poda, odjeżdżają o której godzinie im pasuje, nie wiadomo czy bus się w ogóle pojawi, a jak zrezygnują z jakiegoś kursu albo przesuną godzinę odjazdu to nie poinformują, tylko się prosić trzeba, od czego macie facebooka i stronę internetową? Żałosne, zamiast im ładować kokosy do portfela ZA NIC, moglibyście się zająć organizacją komunikacji z prawdziwego zdarzenia.

  7. zgred

    12/03/2023 o 12:35

    Dlaczego jesteście niewdzięczni? To przecież realizacja programu pks+, który obiecał naczelnik, a burmistrz tak szczodrze podsypuje waszą kasą. Cieszcie się i radujcie, że przewoźnik jeszcze chce przyjmować od każdego indywidualnie te pięciozłotówki i dychy… zostaliście wyróżnieni. Jeżdżą jeszcze te rzęchy, jeżdżą. Co innego gdybyście musieli jak Flinstonowie…

  8. Ly

    12/03/2023 o 20:28

    W czasie remontu linii kolejowej Krzeszowice-Kraków krzeszowiccy busiarze, tj. Janusze Biznesu, przeżywali swój czas świetności. Wozili pasażerów na podłodze, na deskach rozdzielczych, wozili pasażerów w pojazdach technicznie tak obsikanych, że kto chciałby w warunkach tego rodzaju przewozić buraki, nie dostałby na to pozwolenia nawet w latach 50. XX wieku. Gdyby mogli, przewoziliby pasażerów na dachu. Dlatego cieszę się, że złote czasy krzeszowickich busiarzy – Januszów Biznesu dobiegły końca i że dostają wspomniane tu kwoty: są na otarcie łez po wielkim dobru, odpowiedzialności i profesjonalizmie, jakie wyświadczyli swoim pasażerom.

  9. Xy

    12/03/2023 o 22:22

    Żaden przedsiębiorca nie dostaje dotacji tylko przewoźnicy busów. Ceny biletów wygórowali jeszcze przed wprowadzeniem dofinansowania tak żeby im się opłacało a teraz dostają ogromne dodatki i śmieją się, że trzeba się umieć ustawić i konto rośnie

  10. Jak na Zachodzie

    14/03/2023 o 19:32

    Busy: wioski – stacje PKP, tylko, ścisła korelacja z pociągami.
    Wtedy jeżdżą częściej, taniej, sensowniej, bez korków.

  11. Anonim

    16/03/2023 o 08:23

    Jak się wystawia co piąty paragon ,to wiadomo, że trudno wykazać rentowność. Skoro to taki ciężki kawałek chleba ,to ciekawe czemu trzymają się rękami i nogami. Owszem są kursy, kiedy bus wiezie kilka osób ,ale są też takie, że na rondzie zabiera 1 max 2 osoby ,bo więcej nie wejdzie .I nie mówię tu o miejscach siedzących, lecz o możliwości zamknięcia drzwi. Dlatego Burmistrzu może czas najwyższy rozdawać nasze pieniądze .Ja mam świadomość, że nie swoimi łatwo się szasta, ale może już wystarczy?

    • Anonim

      19/03/2023 o 13:37

      Ktoś w końcu napisał całą prawdę. Brawo!!! Widać jakie majątki posiadają, to cały obraz tego jak „nie zarabiają” Skoro to dotacja ze Starostwa to może niech chociaż Burmistrz zadba o mieszkańców i w związku z tak ogromnymi dopłatami wprowadzi obniżki cen biletów. W końcu to my mieszkańcy płacimy podatki a jest nas tysiące a przewoźników kilku i to bogatych

  12. Anonim

    07/06/2024 o 13:57

    Faktycznie, nie wygląda to najlepiej, nawet nie można znaleźć mapki z wykazem przystankow w Miekini (ul. Miekinska), ale też nie ma żadnej komunikacji miejskiej z tej miejscowości do dworca PKP w Krzeszowicach.

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę