Komunikacja

Krzeszowice. Tak umiera krzeszowicki skansen zabytkowych parowozów

Użytkownik Roobi nadesłał następującą wiadomość:

Na bocznym torze stacji PKP Krzeszowice stoją zabytkowe parowozy, które obecnie są niszczone. Ogólnopolska Fundacja Ochrony Zabytków Kolejnictwa niszczy zabytkowy tabor, wywożąc go na złom. Kilka  stowarzyszeń miłośników kolei jest zbulwersowana zaistniałym faktem. Trzeba dodać, że owa fundacja nie ma prawa niszczyć tych parowozów, ponieważ nie posiada aktów własnościowych na te parowozy. W takim przypadku robią to bezprawnie. Zgłoszenia jakie podejmuje Stowarzyszenie Miłośników Kolejnictwa do organów właściwych, które zajmują się ochrona zabytków nie przynoszą oczekiwanych efektów.

Stowarzyszenie Miłośników Kolejnictwa „S2” szuka pomocy prawnej mającej na celu uratowania tych parowozów z przed palnika. Celem przekazania ich do skansenów kolejowych, które zaopiekują się tymi maszynami. Jak do tej pory ustaliliśmy że za pocięcie tych parowozów winni są między innymi dyrektorzy z PKP Cargo, PKP PLK z Krakowa. Trzeba dodać że na terenie tego skansenu znajdują się zabytki należące do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Jeden z eksponatów Muzeum Kolejnictwa został zniszczony bezpowrotnie

Może są ludzie, którzy zainteresują się sprawą skansenu i krzeszowickich parowozów. Z naszych informacji wiemy, ze skansen miał długi i PKP Nieruchomości w Krakowie miały usunąć Fundacje z obecnego miejsca na którym znajduje się skansen. Fundacja podjęła decyzję o pocięciu i złomowaniu parowozów aby spłacić długi. Przy okazji mydląc oczy miłośnikom, że aby uratować inne parowozy to trzeba pociąć jeden czy dwa egzemplarze. Zastanawiające jest jak to się stało że Fundacja mając w swoim statucie dbanie o zabytki kolejnictwa je niszczy!!!

15 komentarzy

15 Komentarzy

  1. Złomiarz

    16/01/2007 o 09:54

    Bardzo dobrze, że w końcu ktoś usuwa to zardzewiałe dziadowstwo, które generalnie tylko szpeci to i tak gówniane miasto. Skansen nie wypalił bo ktoś sie przeliczył – remont parowozu okazał sie bardziej kosztowny niż fiata 126p – koń by sie uśmiał. 😀

    • zlomiarz2

      16/10/2012 o 21:59

      Zlomiarze swiata laczcie sie!!!!Jest w polsce a ten kraj to i tak lipa do pociecia mnostwo taboru kolejowego!!!Pomyslcie o miedzi ze szlakow za tą kase wszyscy sie zapijemy wodą z mety.potem tory,lokomotywy,zbrojenia mostow……Po takim treningu w jedną noc zrobimy wieze eifla

  2. AXEL

    18/02/2007 o 20:07

    A Ty co, zarobiłeś na ty co? Powiem ci tyle złomiarzu, pocięliście nie to co potrzeba. Jedna z lokomotyw wpisana była w rejestr zabytków. Bekniesz za to kapuściany łbie

  3. Wiaderny

    24/02/2007 o 09:09

    Ciąć ten złom i zabierać! Jeśli jest tam jakiś zabytek to zabierajcie go do Chabówki i nie płaczcie.

  4. Muminek

    27/02/2007 o 20:04

    Wiaderny, daj sobie na wstrzymanie, toż to zabytki są!

  5. boguś

    22/05/2007 o 17:34

    No cóż… Wynika z tego, że złomiarz ma złom w głowie….

  6. Muminek

    24/05/2007 o 19:05

    Jeszcze jaki buguś! 😉

  7. Marek

    01/08/2007 o 18:30

    Złomiarz, stań przed lustrem to zobaczysz kupe gnoju.A od lokomotyw wara, nie wart jesteś nawet mutry .

  8. Robert

    03/03/2008 o 21:31

    Wszystkich złomiarzy powinno się zamykać albo na sybir wywozić.
    „Złomiarz” – Ty to bladego pojęcia o zabytkach nie masz a już nie wspomnę o kolejowych. Zupełny brak wiedzy ani
    zrozumienia dla zabytków…

    To że Rechziegel narobił syfu w mieście to jedno, na szczęście zabieramy parowozy do skansenu, żeby już nie szpeciły.

  9. york

    25/12/2009 o 08:03

    A co na to poseł

  10. ktos

    28/01/2010 o 18:05

    zlomiarz jestes idiota, to sa zabytki, ani twoje ani pkp ani museum, naleza do swiata, i nik nie ma prawa ich ani niszczyc, ani ciac. szegolnie takie pajace bez mozgu co tylko kasse chca. to jest kryminal i zato sie idzie to pudla jak i do piekla, tak jak za znak arbeit macht frei..relikt historyczny.

  11. lZA

    15/12/2014 o 10:20

    Jutro mija już 8 lat od pierwszego artykułu na krzeszowiceone.pl, z tej okazji dla Redakcji wszystkiego najlepszego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę