Wczoraj w godzinach popołudniowych otwarto most na rzece Krzeszówce. Koszt trwającej półtora roku inwestycji wyniósł 5.7 mln.
Ma zwiększoną nośność (z 20 do 50 ton), dwa chodniki i 32 metry długości – nowy most na Krzeszówce po półtorarocznej budowie został nareszcie oddany do użytku.
Zakończenie prac planowano na 7 października, po aneksowaniu umowy termin przesunięto na 7 listopada. Nadzór inwestorski zakwestionował jednak jakość wykonania nawierzchni i polecił jej ponowne położenie – pisze tygodnik „Przełom”. Firma musiała poprawić m.in. wierzchnią warstwę (tzw. ścieralną) nakładki na jezdni.
źródło: inf.wł, www.przelom.pl, www.krzeszowice.pl
Ben
14/11/2008 o 14:37
Mała rzecz, a cieszy. 🙂
W związku z przywróceniem dwukierunkowego ruchu na moście korki przeniosły się na światła w Zabierzowie. Przedtem korkowało się w Nawojowej, teraz koło zabierzowskiego kościoła. Czyli jest tak jak w piosence ś.p. Janka Kaczmarka – „Pero, pero, bilans musi wyjść na zero”.
😉
r
14/11/2008 o 15:31
„nowy most na Krzeszówce po półtorarocznej budowie został nareszcie oddany do użytku.”
haha tak? a nie przypadkiem 4 lata? licząc to ze ruch na moście był wachadłowy
Muminek
14/11/2008 o 16:45
ale budowa trwała półtora roku 😉 reszta jest milczeniem 😉 😛
starszy
14/11/2008 o 20:27
wreszczie źgoce skończyły wstyd !!!
Anty-Chrysta
15/11/2008 o 21:39
Widze kamery na słupach w krzeszowicach czyzby to cywilizacja zaglądła do krzeszowic ??
Pies Andaluzyjski
16/11/2008 o 08:11
W weekend znów przywrócono ruch wahadłowy. Dzisiaj rano ekipa ciężko pracowała. Pewnie chcą zdążyć przed jutrem. Szkoda, że nie pracowali w weekendy przez ostatnie lata
bahus
16/11/2008 o 15:44
tak, po półtora roku skończyli, tylko że wcześniej przez dwa lata był ruch wachadłowy a na stronach GDDK był opis o utrudnieniach na 79 w Krzeszowicach „remont mostu”.korki w Zabierzowie to już problem tamtej gminy. Gdy remontowano jezdnię na odcinku Kraków Trzebinia odcinek w rejonie mostu pozostawiono ze starym asfaltem, gdy zaczęto się
dowiadywać o tą „niedoróbkę” odpowiedzi były że ten odcinek asfaltu zostanie zmieniony przy remoncie mostu. Most zrobiony ale dwa odcinki jesdni zostały z starym asfaltem, teraz zacznąsię wypadki gdy kierowcy jadąc tą drogą na zakrętach będą wpadać na śliski asfalt.Tylko pogratulować inwestorom i ludziom odpowiedzialnym za stan drogi.
hamer
17/11/2008 o 05:19
Jakie otwarte?? Dla mnie otwarte jest wtedy gdy wszystko jest zakończone, posprzątane i zamiecione (o przecinaniu wstęgi nie wspomne)a tam znów kładą asfalt, potem go tną i dają łaty (no comment),pełno pachołków, światła, jacyś robotnicy łażący po drodze jak kury we mgle. Pewnie tak samo będą wyglądały nowo otwarte stadiony podczas euro, żal…
piotrek_krzesz
17/11/2008 o 18:00
słyszałem także że szykuje się remont wiaduktu obok mostu, czy to prawda słyszał może ktoś coś??
hamer
18/11/2008 o 05:15
Słyszeć ja słyszałem i to kilka wersji. Pewnym jest jedynie to, że coś z wiaduktem będą robili ale kiedy zaczną, co zrobią i kiedy skończą to już jest słodka tajemnica drogowców.
Najbardziej hardcorowa wersja to wyburzenie kilku budynków wzdłuż krakowskiej, „polska strzecha” też do rozbiórki, skasowanie świniarni i puszczenie tam drogi na gwoździec do jakiegoś nowego osiedla.
bahus
18/11/2008 o 19:51
z tego co słyszałem to ten most nie nadaje się do remontu i będą budować obok nowy ,szerszy i pod innym kontem aby złagodzić zakręty z jednej i drugiej strony
ja
18/11/2008 o 19:52
do hamer: gdzie tam widziałeś łaty i światłe w ostatnim czasie?
hamer
19/11/2008 o 05:12
w ostatni weekend bodajże światła były jeszcze jak cieli nowiutki asfalt w poprzek drogi, w dwóch miejscach. Teraz są tam takie dwa wąskie paski wstawionego asfatu (czyli taka łata). W dodatku są wypukłe i pewnie zaraz Tiry wytłuką tam dziure, albo sama wypadnie jak ongiś na nowym skrzyżowaniu koło bunkra.
zal.pl
19/11/2008 o 17:51
a gdzie ty masz tą świniarnię?
Misiek
19/11/2008 o 18:14
W Krakowie na miasteczku AGH była taka knajpa – świniarnia… ale ją zlikwidowano 🙁
przemo
19/11/2008 o 19:09
prace nad wiaduktem maja ruszyć w połowie 2009 roku
do hamer
22/11/2008 o 21:33
„wycinali paski” a słyszałeś o szczelinach dylatacyjnych na mostach i po co się je robi???
hamer
24/11/2008 o 05:47
Słyszałem ale 'takich’ jeszcze nie spotkałem. Za moment to naprawdę będą szczeliny a niedługo potem dziury dylatacyjne i nie będą służyły niwelowaniu napięć tylko uszkadzaniu podwozia. Ale z tego co widziałem to cały most konstrukcyjnie jest jakiś taki toporny (tyle betonu wylali, że osiedle z tego można by zbudować)Teraz w 'modzie’ są lekkie
konstrukcje stalowo betonowe a nie takie klocki, pewnie wybrali najtańszy projekt i teraz mamy szczeliny dylatacyjne.
vagonda
31/12/2008 o 14:54
podobno na gwozdzcu jakas firma od S.Zasady ma budowac osiedle czy cos?