Gospodarka

Wiadukt za 44 mln już przejezdny

Prawie dwa lata trwała budowa nowego wiadukty nad torami kolejowymi w ciągu drogi krajowej 79. Nowy most ma 157 metrów długości i ponad 13 metrów szerokości.

To jednak nie koniec prac. Do zakończenia całej inwestycji brakuje jeszcze m.in. dróg dojazdowych, łącznic i infrastruktury technicznej, linii energetycznych, wodociągów i kanalizacji burzowej – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Około 4 godzin zajęło wyburzanie 73-letniego wiaduktu, obok którego powstawał nowy most.

Inwestycja, której pełny kosz szacuje się na 44 mln zł (wraz z wykupem gruntów), ma zakończyć się pod koniec listopada bieżącego roku.

Stary wiadukt kolejowy przetrwał 73 lata. Fot. krzeszowice.one.pl grudzień 2010

źródło: www.gddkia.gov.pl

23 komentarze

23 Komentarzy

  1. rychoo

    21/08/2011 o 10:09

    no do zakończenia to jeszcze troche brakuje , ekrany i może pare lamp . a wiecie może czy będzie budowana droga z okolic wiaduktu do żbika?

  2. A

    21/08/2011 o 13:31

    Super inwestycja! Czekamy na wykonanie kolejnych zaplanowanych z nim zadań.
    Ze wzruszeniem spojrzałem na stary wiadukt, który pamiętają moi dziadkowie. Dziękujemy wykonawcy zdjęcia, który ocalił od zapomnienia część naszej historii, również tej złej, która nie ominęła tego wiaduktu /wypadki/.

  3. rychoo

    22/08/2011 o 20:39

    ostry zakręt , brak pobocza , nierówna nawierzchnia i za duża prędkość . to był przepis na dzwona w tym miejscu

  4. szmaciak

    23/08/2011 o 01:24

    wcale nie jest za ostry co ty gadasz super wykonanie w koncu cos z glowa ktos zrobil tamten stary wiadukt pamietal czasy 2 wojny swiatowej juz dawno winien byc wyburzony!

    • ehh...

      23/08/2011 o 09:11

      rychoo miał na myśli przepis na dzwona na poprzednim moście.

  5. lokalny

    23/08/2011 o 23:19

    Most ładny mniejsze łuki ale jak t widać wszędzie w Polsce przy budowie estakad że nie potrafi się jezdni wybudować pod odpowiednim nachyleniem na łuku drogi. Co do drogi z Żbika- jak byś sobie kolego przeglądną projekty to wiedział byś że od strony ul. Zimna woda oraz Krakowska nie będzie lewoskrętu na drogę 79 wiec jeszcze zostało wybudować łącznice. Podobnie z ulicą (nie pamiętam nazwy) od strony Żbika jak został wyburzony stary wiadukt to jest możliwość wybudowania dojazdu do tej drogi a ma być połączona z ulicą Krakowską i wyjazd na 79 będzie dopiero przy stacji paliwowej Orlen

    • mario

      24/08/2011 o 20:19

      znalazł się znawca drogownictwa,weż ty lepiej chłopie sprzedawaj dalej tą kapuste

      • lokalny

        25/08/2011 o 21:00

        a jak to się robi poradź bo nigdy handlem żadnym się nie zajmowałem. Jakoś ta dziedzina mnie nie kręci. w takim razie może jadąc do Krakowa na zjeździe z estakady pod leroy`em w kierunku trasy 94 jest dobrze wykonany? dla bezpieczeństwa od razu postawiono ograniczenie do 30 km/h

  6. centuś

    25/08/2011 o 09:50

  7. No

    25/08/2011 o 10:54

    Krzeszowice – jak cała Polska w budowie a dodatkowo w karach, brudzie, niekompetencji i bałaganie.

  8. lokalny

    25/08/2011 o 21:20

    jeszcze jedno z innej beczki, ostatnio na tym forum dużo się mówiło że strażacy nieudolnie i nieprofesjonalnie gasili budynek na ul. Nowa Wieś. Chciałbym aby te osoby (znawcy opiniujący działania podczas akcji gaśniczej) wyjaśniły jeden fakt: w „nieudolnej akcji” uczestniczyło trzy lub cztery jednostki OSP oraz jedna państwowa i splunęło tylko poddasze a w Nowej Hucie przy wypadku CESNY 182 i pożarze budynku uczestniczyło 11 jednostek państwowych oraz 8 OSP. podczas fachowych działań i precyzyjnego gaszenia budynek spłonął doszczętnie. No ale tam nie ma malkontentów Krzeszowickich więc nie było takiego larum

  9. rychoo

    25/08/2011 o 23:52

    ale z tej cessny wychlapało się 200 l paliwa na ten budynek i podejrzewam że nie było szans tego ugasić , ale ja sie nie znam

    • lokalny

      26/08/2011 o 13:19

      DO RYCHOO nie wiem skąd wziąłeś 200 litrów skoro cessna mieści w zbiornikach 40 gal. a już kilkanaście minut była w powietrzu poza tym nie wszystko „wychlapało” się na budynek. W Krzeszowickim pożarze całe poddasze było ocieplone styropianem i wyłożone boazerią, sądzisz że te materiały wolniej się zapalają przy takiej temperaturze jaka jest w pomieszczeniu gdy wybuchnie pożar?

  10. Hamer

    26/08/2011 o 06:10

    Z trochę innej beczki ale nadal w temacie 😉 Co to się za wykopki zaczęły na skrzyżowaniu do Nawojowej Góry (koło pomnika) ??

  11. lokalny

    26/08/2011 o 07:52

    podobno GDDKiA robi trzeci pas do skrętu ale nie jestem na 100% pewny tej informacji, druga sprawa to za ustawienie czasu zmiany świateł na tym wahadle powinien ktoś dostać nagrodę Nobla. Dziecko w przedszkolu by le[piej te światła ustawiła – 100 metrów wahadełka i takie korki- cyrk

  12. Leming

    26/08/2011 o 13:38

    Ludzie nie szukajcie Krzeszowic w rankingach bo w wielu sa one na szarym końcu lub gdzieś w połowie. Skąd były wcześniejsze rankingi z takimi dobrymi miejscami ? Stąd że większość gmin nie otworzyła inwestycji lub nie rozliczyła ich itp. Teraz dopiero podaja dane.W rankingach też często ujmuje się tylko jeden współczynnik dlatego Krzeszowice tak wysoko stały ale to było na potrzeby polityki paru osób. A co teraz -w ogólnym ujęciu inwestycji w poprawę infrastruktury, ekologii ( jedyny taki duży projekt w kraju dlatego że inne gminy już dawno się kanalizowały lub modernizowały oczyszczalnie) edukacji itp Krzeszowice sa daleko. Ujmowano także dług gminy który w rangingach oficjalnie wynosi tylko 48 procent. Ale nie o to chodzi, powinniśmy raczej patrzeć jak nam sie żyje, a nie wypada w rankingach. A tu niestety real jest inny od świata naszych urzędników.

  13. Ajajaj

    03/09/2011 o 23:32

    Każdy ma swoje 5 minut 🙂

  14. momo

    06/09/2011 o 12:13

    Wiadukt piękny, jazda buźka, ale czemu taki wąski??? Ani poszerzanego pobocza, ani ścieżki dla rowerów… Gdy pod górę po wiadukcie piłuje rowerzysta, a z naprzeciw jadą samochody, to nie da się wyprzedzić i trzeba ciągnąć 10 km/h. I jeszcze te barierki – zapewne to wyznaczają stosowne przepisy, ale zajmują one połowę chodnika. W najwęższym miejscu trudno iść w dwie osoby obok siebie…

    • mario

      08/09/2011 o 20:22

      chłopie na rowery do lasu!

  15. foch

    18/09/2011 o 08:24

    Takie podanie linka do prawyborów jest nieuczciwe. Niestety z automatu głosujemy na tego Sławińskiego.

    Muminku, usuń proszę ten post krystiana (i z tego co widać w innych tematach również), bo to jak działa wyraźnie pokazuje jak bardzo jest nieuczciwy.

    link to faktycznego wybierania nie zawiera imienia i nazwiska żadnego z kandydatów:
    http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/1067341,krakow-prawybory-2011-wybieramy-kandydatow-do-sejmu-z,galeria,id,t,tm.html#f885ce45588f1835,1,3,8

  16. Pies Andaluzyjski

    24/09/2011 o 11:54

    Wiadukt już porasta trawą 😉 Jadąc od Krakowa po prawej stronie zaraz na początku estakady. Nie wystarczy wybudować, trzeba jeszcze utrzymywać…

  17. Ryszard Ziemba

    24/03/2012 o 22:56

    J a bardzo sie ciesze ze powstal tak piekny wiadukt.
    Moj rodzinny dom musial byc zburzony, przeszlo 200 lat
    mieszkali w tym miejscu moi protoplasci i czuje sentyment
    do tego miejsca ,spedzilem tu 30 lat swojego zycia
    ale trzeba sie pogodzic ,postep musi byc aby bylo bezpiecznie
    i wyglad tego wiaduktu musi o postepie ludzkosci i
    powinnismy byc dumni z tego nowego wiaduktu.
    Pozdrowienia dla wszystkich sasiadow i znajomych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę