Gospodarka

Naruszyli zasadę uczciwej konkurencji

Opublikowane

Gmina Krzeszowice ogłaszając pierwszy przetarg na zagospodarowanie centrum Nowej Góry naruszyła przepisy prawa zamówień publicznych.

Punkt pierwszy artykułu siódmego  prawa zamówień publicznych brzmi: „zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców”.

Gmina Krzeszowice ogłaszając przetarg na zagospodarowanie Nowej Góry, w warunkach zamówienia umieściła zapis, mówiący o tym, że wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie muszą – każdy z osobna – spełniać warunek posiadania wiedzy i doświadczenia. Jak się okazało, umieszczając taki zapis w zamówieniu, urzędnicy złamali zasadę uczciwej konkurencji. Przetarg unieważniono, nowe ogłoszenie pojawiło się 28 marca.

Koszt zagospodarowania centrum Nowej Góry ma wynieść 792 719,13 zł, 483 365 zł pokryje dotacja na ten cel, którą gmina otrzymała z PROW-u. W ramach projektu renowacji zostanie poddana figura Chrystusa Frasobliwego i kamień z pieczęcią dawnego miasta (na zdjęciu).  Zakres prac obejmie również przebudowę ciągów pieszych, wyposażenie placu zabaw i zagospodarowanie terenów zielonych.

Fot. Wikipedia, autor Mariusz Paździora

28 komentarzy

Najpopularniejsze

Exit mobile version