Krzeszowickie Centrum Kultury i Sportu postanowiło zrezygnować z organizacji dorocznych dni miasta. Czerwcową imprezę ma zastąpić plenerowe widowisko – Majówka Hrabiny Zofii wraz z towarzyszącym jej Jarmarkiem Tradycji.
Po ponad dwudziestu latach do historii przechodzi jedna z najstarszych corocznych imprez. Dni Krzeszowic znudziły się nie tylko mieszkańcom, ale również organizatorom.
W ostatni weekend maja będzie folkowo, kameralnie i stylowo. Ton całości nada dobrze już znane widowisko z udziałem mieszkańców gminy, którzy w epokowych strojach będą przechadzali się po parku im. Adama Bogackiego.
Tegoroczna majówka zostanie okraszona folkowymi występami kapeli Hałasów, Piwnicy Śpiewu Tradycyjnego z Krakowa czy Zespołu Sziporka z Węgier. Sobotnie występy zakończy wieczorny koncert Grzegorza Turnaua.
Niedziela będzie należała do Zosiek. W tym roku po raz pierwszy centrum postanowiło zorganizować zlot pań o tym imieniu. Drugi dzień majówki upłynie przy dźwiękach „muzyki z tamtych lat” i występach baletu dworskiego Cracovia Danza. Urodziny hrabiny to także ostatnia okazją do obejrzenia wystawy prac Picassa, Matisse’a i Miró w galerii Pałacu Vauxhall.
Pełny program Majówki znajdziecie na stronach CKiS
loki
05/05/2012 o 20:55
lepiej było kupić kilka skrzynek wódki i wraz z władzami gminnymi OSP wyjechać na weekend do Zakopanego było wesoło a nie wszyscy muszą wiedzieć jak władza gminy bawi się za podatnika kasę.
PS podobno nawet po tej libacji brakło kasy na uroczystości z okazji dnia strażaka
brawo tak trzymać
edek
05/05/2012 o 22:51
potwierdza sie teza ze Krzeszowice to sypialnia bo jedyne co mozna tu zrobic to wyspac sie i jechac do Krakowa. Pod dowodztwem obecnej wladzy Krzeszowice niebawem znikna wogole z mapy
Puste, zarośnięte trawą boiska,
05/05/2012 o 23:24
Brak Dni Krzeszowic przeboleję – co ze Świętem Pomidora?
http://krzeszowiceone.pl/archive/2008/02/13/pomidory-b-d-promowa-krzeszowice.html
http://krzeszowiceone.pl/archive/2009/04/15/dni-miasta-pod-znakiem-pomidora.html
loki
05/05/2012 o 23:33
a kto ma te dni pomidora czy coś w tym rodzaju organizować skoro „witamina ” już prawie nie istnieje. pozostały resztki szklarni i na siłę jest szukany sposób na rozbiórkę komina
Anonim
06/05/2012 o 09:23
zenada. Jedyna konkretna impreza a krzeszowicach i odwolana.. Jedynie jechac do krakowa , w krzeszowicach jedynie przejazdem
konkretna
06/05/2012 o 10:38
do czego ? żeby się urżnąć w trupa, albo zostawić po sobie śmietnik w połowie miasta i parku ?
Może to i lepiej.
Poza tym „jedynie jechac do Krakowa” zabrzmiało jak „aż jechać…” – a to raptem 40 minut i masz do wyboru do koloru imprez, spotkań, rozrywki.
dsfF
08/10/2013 o 21:16
zgadzam się !
pogrzebacz
06/05/2012 o 13:21
nie ma co robic w miescinie, no bo jak. nie ma co robic bo sie ludzie nie chca organizowac. prosze brac przyklad z emerytow jak potrafia sie wspaniale zorganizowac w klubie podroznika, w czyms tam w bibliotece jakis klub ksiazki. bardzo mi sie to podoba.
a mlodzi ludzie?
chca blizej natury, oni na plantach maja nawet numerowane laweczki aby sobie nie wchodzic z imprezami, tak wiec na '1′ imieniny andzeli a na '2′ opijamy prawko krzycha, no to tez forma kultury. a przeciez mozna pic przy okazji czegos co sie organizuje, ale nie… jakie rodzice takie dzieci i ..uj
eritaS
07/05/2012 o 00:02
Myślisz , że młodzi ludzie (ja , my) Będziemy się interesować jakimś klubem książki itp ? Młodość to tylko rozrywka i zabawa to stopnia kiedy człowiek staje się odpowiedzialny . Rynek Zofii zamiast Dni Krzeszowic ? Dom tv i browar…
BACHUS
07/05/2012 o 00:21
……… SEX!!!
pogrzebacz
07/05/2012 o 02:34
a kto powiedzial, ze masz siedzic ze starymi babciami? sami wymysalcie, dajecie projekt, gmina wam pomaga i spedzacie czas ciekawie. tylko wy tego nie nauczone, bo niby skad
taaa
07/05/2012 o 07:56
dom, tv, browar, i potem wyrasta „społeczeństwo”, które nie potrafi myśleć, i wybiera w kraju to co wybiera.
A jeszcze najlepiej jakąś zadymkę urządzić w międzyczasie….
Rozrywka i zabawa – ciekawe tylko co rozumiesz przez pojęcie „stawania się odpowiedzialnym”.
hermofrodyta
07/05/2012 o 11:30
to tez wina troche miejsca gdzie mieszkamy, bo krzeszowiczanie to tacy Polacy, ktorzy ze wsi wyszli a do miasta niedoszli, tylko wsi juz nie ma i miasta tez juz nie ma
noo
12/05/2012 o 18:58
nic nie ma …
rrraa
07/05/2012 o 14:49
Jacy wy jesteście dziwni. Zabrali wam spęd bydła z okolicznych wsi i mordobicie w gratisie… straszne. Młodzież ma się tylko bawić? Owszem, ale nie wiem na ile chlanie w plenerze można nazwać zabawą. To że nie macie pomysłów to nie mój problem. Jest sport, są gry RPG, są planszówki (choć pewnie większość z was widziała tylko chińczyka) – świetna zabawa przy piwku. Ale jak mama nie pozwala wypić w domu to trzeba na mieście szaleć. Żal.pl
yo
16/12/2012 o 23:20
w pełni popieram. zabawa to rozrywka, coś ciekawego. a nie monotonne chlanie na umór po to, żeby i tak nic nie pamiętać
Misiek
07/05/2012 o 18:38
Za wami nikt nie nadąży. Majówka przynajmniej ma klasę, a co miały Dni Krzeszowic?
Poza koncertem pseudogwiazdek i rodzimych zespołów podchodzących pod disco-polo – nic, kompletnie nic. Będzie wam brakowało wesołego miasteczka na placu targowym? A może będziecie tęsknili za zawodami sportowymi? Chyba, że podobały wam się pokazy bielizny i sukien ślubnych? Na każdym kroku wieś tańczy, wieś śpiewa – pachniało PRLem… chyba wolą zapach naftaliny.
yo
16/12/2012 o 23:21
a jeszcze dodam, że zabawki na 'majówce’ były – za LO
hermofrodyta
08/05/2012 o 01:52
tylko dlaczego nie moze byc i majowka i dni krzeszowic? majowka ma klase, ok. tylko to jest adresowane dla ludzi ktorzy potrafia korzystac z kultury, szukac jej dla siebie wszedzie, pewnie czesto bywaja w krakowie na roznych imprezach kulturalnych.
a kim w wiekszosci sa powszechni zjadacze chleba w krzeszowiach, no biedna rodzina , dwojka dzieci i taki wyjazd do krakowa to na same bilety pkp jest juz za duzy koszt. zreszta… nawet tu nie o kase chodzi, ci ludzie nie sa nauczeni czytac kultury i jej odbierac.
natomiast….
takie dni krzeszowic dla takie powszechnej rodziny z naszej gminy to jedyna okazja aby jakakolwiek kulture odebrac tzn aby zobaczyc scene, muzyke na zywo i przy okazji kogos znanego z telewizji, przy okazji sie schleja, zezra kielbaske i tyle. bo tak sa nauczeni odbierac wlasnie kulture I TO JEST WIEKSZOSC MIESZKANCOW NASZEJ GMINY
natomiast…
majowka hrabiny bedzie adresowana do waskiej grupy odbiorcow, co wcale tej majowki tak nie potrzebuja , jak wiekszosc mieszkancow od piwka i kielbaski, co caly rok czekaja aby zobaczyc jakakolwiek 'kulture’ jakikolwiek koncert. uwierzcie i tak wiekszosc ludzi na ta majowke nie przyjdzie bo po co.
a dlaczego tak gmina robi ze likwiduje DNI a daje ZOFIE? dlatego ze… trzeba bedzie splacac gladiatora i te landrynki w postaci brukow, swiatel itd. a zofia to sa grosze w porownaniu do dni krzeszowic
Puste, zarośnięte trawą boiska,
08/05/2012 o 07:27
W odniesieniu do protestów mieszkańców naszej gminy dotyczących kamieniołomu oraz masztów telefonii komórkowej zastanawia mnie czy mieszkańcy protestowali przeciwko budowie nowego pałacu w latach 1850-1856 (dla niezorientowanych – w miejscu gdzie jest teraz pałac wraz z parkiem stały gospodarstwa domowe).
loki
08/05/2012 o 16:16
do puste zarośnięte trawą boiska – zacząłeś/ aś opowiadać tą historię o budowie pałacu to i skończ. co i kto miał protestować jak podczas negocjacji dotyczącej przesiedlenia mieszkańców z tego terenu , Potoccy oddali dużo większe i w jednym kawałku każdemu kogo przesiedlali (za jego zgodą). W dodatku pomogli w budowie nowych domostw i zagród. Tak właśnie powstała ul. Nowa Wieś w Krzeszowicach. Właśnie od tej ulicy każdy przesiedlany dostał pole aż do drogi na miękinie czyli dużo więcej niż przekazał pod budowę pałacu
wiaduk
08/05/2012 o 19:56
niezauwazyliscie ze mlodych ludzi jest coraz mniej dlatego takie imprezy ciesza sie coraz mniejszym wzieciem dobrze ze odwolali te dni krzeszowic bo tylko buractwo sie zjezdzalo z okolicznych wiosek
i
08/05/2012 o 22:25
z miasta też się tego nie mało naprzychodziło
krzeszowiczanin
11/05/2012 o 16:59
Powiedzcie mi jaka młodzież sie bedzie bawic na takiej imprezie? impra dla starców, dni krzeszowic były jakie były ale przynajmniej młodzież skupiała a tutaj bedziemy miec geriawitów
noo
12/05/2012 o 18:59
dokładnie do takiej muzyki młodziez się nie wybawi , nie ma opcji
hyhy
12/05/2012 o 19:00
dokładnie , na takiej imprezie mlodzi nie znajdą nic dla siebie
XL-ka
11/05/2012 o 22:10
krzeszowiczaninie, skoro szydzisz ze starców, a ubolewasz nad tą odmianą młodzieży, która zadowoli się byle chłamem muzycznym (decybele, kurz na targowicy, „browar”, chamstwo i wulgarność=dni Krzeszowic), który z kulturą niewiele ma wspólnego – to już wystawiłeś sobie wizytówkę.
To tak, jakbyś chciał porównywać coś, czego nie da się porównać, na przykład sympatyków tenisa z kibicami stadionowymi.
ona
12/05/2012 o 17:02
Na wsiach są lepsze imprezy…występują Baciary , łzy itp. , majówka hrabiny Zofi wg nie jest dla młodzieży … widze że w tych Krzeszowicach ładnie się porobiło , a dni krzeszowic chociaz były raz na rok to zawsze sie udawały, teraz to tylko sama nuda..
Magda lat 17 .
no pewnie
12/05/2012 o 17:27
bo dla młodzieży to najważniejsze tanie piwsko, głośna muza, i żeby straż miejska nie przeszkadzała w nocy w parku, jak się chleje.
ona
12/05/2012 o 19:02
dokladnie !!!!!!!!!!!!!!! 🙂 i jest wtedy gruba impreza , a nie staruszek-party xd
yo
16/12/2012 o 23:25
wstyd mi za Ciebie
przepraszam za moich rówieśników.
ee
12/05/2012 o 17:04
ja chce Dni Krzeszowic !!!! 🙁 🙁 do dupy z taka majaówka jak nawet porzadnego zespołu zadnego tak nie bd …i do czego tutaj potanczyc chociażby …. zenada straszna
to
12/05/2012 o 17:29
jedź do Krakowa. Raptem pół godziny i jesteś w mieście, gdzie do wyboru masz mnóstwo atrakcji. I to co weekend możesz się wybrać, tam non stop coś się dzieje.
Ciężko 4 litery ze wsi ruszyć ? Czy może wstyd ?
ee
12/05/2012 o 19:01
jestem w z krzeszowic , wiec wymagam tez cos od tego miasta, niepotrzeba jezdzic do krakowa, pełnego od tłumów ludzi ..
yo
16/12/2012 o 23:26
wymagaj dalej, ale skoro jesteś z tego miasta, to się przyczyń, bo samo za Ciebie robić nie będzie, po coś tu mieszkasz.
Kraków jest o wiele bogatszy, więc ma więcej imprez. jeśli chcesz co weekend koncert w Krzeszowicach, to zapłać za gminę.
admin
12/05/2012 o 17:18
nawet nie ma miasteczka kibica to są jakieś jaja
drodzy malkontenci
12/05/2012 o 17:32
Miasteczka kibica jak widać nie będzie, bo ciężko zdobyć ponad 100 000 złotych na taką imprezę. Dni Krzeszowic też mają swoją cenę i jak widać wychlanym piwskiem i wyżartymi kiełbachami tej dziury w budżecie się nie zapełni.
Ale nie martwcie się. Już niedługo 3 nowe fotoradary, z czego 2 w samym mieście zaczną zbierać żniwo. Za rok okaże się, że będzie spory nadmiar gotówki – i wtedy bez problemów będziecie mieli i swoje dni krzeszowic, i tani browar. będziecie mogli odstawiać chamstwo na mieście, rzygać, wrzeszczeć i chlać przez cały weekend.
Bo do tego się to sprowadza. Polak musi się porządnie nak..wić, jak widać, żeby mu dobrze było….
To jest żenada.
ba!
12/05/2012 o 17:34
w Warszawie, z fotoradarków uzbierali ponad 8 milioników. Zmniejszając to do naszych realiów i naszego miasteczka spokojnie w rok te 100 tysi powinno się uzbierać 😉
hahaha
12/05/2012 o 18:03
drodzy malkontenci ..- widać że ten post pisała jakaś staroświecka osoba., wiec niech nie wtrąca się do młodzieży , bo ma gówno do gadania. Tanie piwo ? haha wcale tanie nie jest od tego zacznijmy , a dni Krzeszowic przecież nie są przez caly tydzień, tylko zaledwie przez 2 dni , weic o czym tu mowa..Picia jednego czy paru piw, w taka impreze nie nazywa się chlaniem , bo to normalne u kazdego człowieka. Chociaz raz w roku mozna bylo się wyluzować,lecz teraz już jest klapa. Wiec prosze nie komentować tego co ktos napisał, bo kazdy na ten temat ma swoje zdanie, Dziękuję.
drodzy malkontenci
12/05/2012 o 18:40
potwierdza się kolejna teoria – młodzież nie dość, że przestaje myśleć, to i z czytaniem ma problem. Albo ze zrozumieniem tekstu czytanego.
Napisałem „(…)będziecie mogli odstawiać chamstwo na mieście, rzygać, wrzeszczeć i chlać przez cały weekend”
Ty piszesz” (…) a dni Krzeszowic przecież nie są przez caly tydzień, tylko zaledwie przez 2 dni”.
Od kiedy cały weekend to tydzień ?? To są właśnie te „zaledwie” 2 dni.
Ponieważ każdy ma na dany temat swoje zdanie po to stworzono fora dyskusyjne by swoje zdanie wyrażać. W związku z tym ja nie komentuje – ja wyrażam swoje zdanie, tak jak Ty. Przykre, że tak bardzo się z tym utożsamiasz, że traktujesz to jako komentarz.
Komentarzem jest Twój wpis pod moim.
I na koniec – piszesz „Chociaz raz w roku mozna bylo się wyluzować,lecz teraz już jest klapa” – oj biedny ty, zapewne przez cały rok jesteś spięty, masz pełno problemów i nie jesteś wyluzowany ? Przykre.
A klapa jest wtedy kiedy młodzi ludzie nie potrafią sobie sami zorganizować czasu, tylko liczą aż ktoś im podstawi gotowe pod nos.
hahaha
12/05/2012 o 18:53
dobra , dobra … źle doczytałem twój komentarz, bo tak idiotycznie i dennie piszesz ,że nawet największy idiota nie czytał by twojego tekstu ze zrozumieniem 🙂 a teraz powodzenia , i 3 maj się 😀
jkl
12/05/2012 o 18:55
a gdzie tutaj można sobie zorganizować dobrze czas jak nie ma gdzie ? oto jest pytanie …
Młoda
12/05/2012 o 18:15
hahahahha – zgadzam się z Tobą 🙂
dokładnie
12/05/2012 o 19:04
je*** stare mochery i niemodną starą muzykę. Ludzie to juz 21 wiek , a nie czas komunów..
gygyg
12/05/2012 o 19:05
własnie . ale teraz wszyscy myslą ze mlodzi to tylko by pili i sporzadzali awantury , tak nie jest, wiekszosc mlodych ludzi jest naprawde inteligentna i z mila checia poszla by na Dni Krzeszowic czy potanczyla do jakiejs nowoczenej muzyki czy disco polo
taa
12/05/2012 o 19:10
zwłaszcza, gdy od młodych ludzi słyszy się „je…ne mochery”. Faktycznie – wzór kultury do naśladowania 😉
gygyg
12/05/2012 o 19:16
akurat to jest brak kultury ;d ,ale to tylko od niektórych takie teksty padaja xd
Sam
12/05/2012 o 19:24
burmistrz i dyrektor ośrodka kultury mają krzeszowickie imprezy w d…ie, bo sami wytańczą się na wsiach z kołami gospodyń, emerytami i objedzą się darmową kiełbasą i pstrągami. Obciach jak cholera a tutaj zgrywają inteligentów. Nawet 10 nowych foto-radarów na spłaci 60 milionowego długu jaki już gmina posiada. Hulało się przez poprzednią kadencję a teraz społeczeństwu przyciska się pasa i podnosi ceny wody, śmieci, podatków itd.
Taka to nasza koryciarska władza.
spłaci
12/05/2012 o 19:28
spłaci 🙂
Sam
12/05/2012 o 19:44
http://moto.onet.pl/1660440,1,fotoradarowa-wojna-ze-straza-gminna,artykul.html?node=8
Sam
12/05/2012 o 19:33
wybierałem się z rodziną do 'miasteczka kibica’ a słyszę, że także go nie będzie. Popieprzone towarzystwo.
no popatrz
12/05/2012 o 20:11
a sami sobie takie wybraliśmy…
tuzk
12/05/2012 o 21:25
Jedź sobie do Krakowa lub Chrzanowa, w Krzeszowicach tera je inna moda. Tera sie tańczy i na skrzypkach przygrywa. Piłki mu się zachciało!
NO
13/05/2012 o 13:03
to koko, spoko, chcemy miasteczka euro 2012 !!!! Już kurna dla społeczeństwa na nic nie macie !!! To co tam robicie, jak nie ma pieniędzy w kasie, a wypłaty bierzecie???
Anonim
13/05/2012 o 15:40
misteczko kibica !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chcemy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
podpis
13/05/2012 o 15:44
nad postem świadczy o poziomie jego autora. W tym przypadku dosłownie.
Ludzie
13/05/2012 o 15:48
zróbcie coś pozytywnego i atrakcyjnego w tym mieście….
ktosiek
16/05/2012 o 14:12
Bedzie impreza tydzien pozniej w Dubiu – Dni Pstraga. To jest dopiero zabawa!
KAMKA
29/05/2012 o 12:03
SZKODA:(
dni krzeszaowic musza wrocic !!!!! ZOSKI byly spoko ale bez szalu:/ !!!!
dni krzeszowic to impreza dla mlodych , dla kezdego w kazdym wieku a Zoski faktycznie dla starych bab lub dla dzieci. Trzeba powiedziec ze dla dzieci bylo duzo atrakcji ale czy ktos pomyslal o reszczie?? co z młodzieżą gdzie oni maja sie wyszalec i pobawic. oczywiscie jak kazdy piatek i sobota młodziez wyląduje na krzeszowickich plantach i tak beda sobie czas urozmaicac……
Nuda zajebista w Krzeszo jest i tyle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wystarczy
29/05/2012 o 12:28
podjechać 30 km i jest Kraków. To raz.
Dwa – dni krzeszowic nie będzie, bo to się po prostu nie kalkuluje. Młodzież i tak w czasie dni krzeszowic „szalała” w parkach i na plantach.
Trzy – dni krzeszowic to była impreza dla wszystkich. Podobnie jak z zośką. Ja rozumiem, że ciężko tańczyć do Turanaua, ale z drugiej strony ciężko też słuchać ciągle tego samego „umc umc” ze zmieniającą się linią melodyczną na zasadzie „prymka w górę, tercja w dół” przez 20 minut.
Ben
29/05/2012 o 12:44
Kamka,
dużo lepiej jest zorganizować jedną udaną imprezę niż dwie mierne. Akurat w tej kwestii popieram pomysł organizowania jednej imprezy w roku zamiast dwóch.
Nie wiem, skąd ta teza, że Majówka nie jest przeznaczona dla młodzieży. Akurat widziałem podczas imprez dużo młodych ludzi. Poza tym człowiek inteligentny się nie nudzi.
y
29/05/2012 o 13:12
Majówka się rozkręca i może być znakiem firmowym Krzeszowic. Nic nie stoi na przeszkodzie aby w trakcie majówki w przyszłości więcej przygotować dla młodzieży, której nie ma co wysyłać tylko do Krakowa. Trzeba też pochwalić zjazd Zosiek. Jeżeli nie było to jednorazowe i w przyszłym roku organizacyjnie lepiej się przygotuje to może być tak jak ze zjazdem Krystyn(Bożen) org. przez Katowice w różnych miejscach Polski i widocznych we wszystkich mediach.
Natomiast opatrzność czuwała i nie było Gladiatora na rynku. Myslę, że wszyscy mający trochę wyobrażni mogli zobaczyć jak wyglądałby na tle zaniedbanych kamieniczek w rynku.
Przy okazji zabawne było, jak burmistrz i inni przecinali wstęgę otwarcia rynku stojąc do niego tyłem a przodem do parkingu.
bo
29/05/2012 o 13:16
to z parkingu będą pieniążki dla burmistrza, nie z rynku 😉
Ludzie
29/05/2012 o 17:37
lipa byla na tej majówce.,od poczatku wiedzilem ze dni krzeszowic cieszyly by sie wiekszym zaineresowaniem u mieszkanców
to
29/05/2012 o 17:41
jeszcze poprosimy jakieś argumenty przemawiające za Twoją tezą, bo puste słowa jak na razie nic nie mówią. Zainteresowaniem może i by się cieszyło ale nie u a wśród mieszkańców.
A czego to nie było na majówce co w poprzednich latach było na dniach krzeszowic ? gibanie się do muzyczki w stylu disco polo ? Czy może brak całodobowego alkoholu ?
Słusznie...
29/05/2012 o 20:53
Lipa była na tej majówce, dlaczego ?, bo mało ciekawe zespoły, skromniutkie stragany, program jako taki,, jedynie młodzież w ładnych strojach, choć mogłoby być jej więcej !…