Wydarzenia
Szóstoklasista. Uczeń z problemami
Gdzie jest najwięcej dyslektyków? W której szkole uczniowie nie mają problemów z wykorzystaniem wiedzy w praktyce? Kto najlepiej, a kto najgorzej poradził sobie ze sprawdzianem po szóstej klasie? Mimo, że wakacje trwają w najlepsze, chwilowo postanowiliśmy wrócić do szkoły, by przekonać się, kto jeszcze niedawno biegał po korytarzach gminnych podstawówek.
Różowo nie jest. Najlepszy średni wynik testu po podstawówce to 25.77 na 40 możliwych do zdobycia punktów. Najwyższy wynik osiągnęły dwie największe szkoły w gminie – podstawówka w Krzeszowicach (średnio 25.77 punktów) i Woli Filipowskiej (średnio 25.73 punktów), na trzecim miejscy uplasowała się jedna z najmniejszych szkół – Paczółtowice (średnio 24.50 punktów). Kto wypadł najgorzej? Podstawówka w Sance, gdzie uczniowie średnio zdobyli 20.14 punktów i w Czernej – 20.43 punktów.
Okazuje się, że dla szóstoklasistów największy problem staje się wykorzystanie wiedzy w praktyce. W tym roku, najgorzej pod tym wzglądem wypadły podstawówki w Sance (39%) i Czernej (39%), najlepiej poradzili sobie uczniowie z Miękini (70%). Kiepsko jest też z rozumowanie. Ta część testu sprawiła trudności uczniom z Sanki (38%) i Czernej (39%). Problemów w tej dziedzinie, nie mają uczniowie z Paczółtowic – ich średni wynik to 61%.
Co ciekawe, lawinowo wzrasta liczba dyslektyków. W szkole w Filipowicach, już prawie co drugi uczeń kończący szóstą klasę ma problemy z pisaniem (47%). Podobnie jest w Tenczynku – 41% i Czernej – 43%. W stosunku do 2012 roku liczba uczniów z dysleksją wzrosła o ponad 200%. Z 17% w 2012 do 47% w Filipowicach, z 14% do 41% w Tenczynku, z 13% do 36% w Ostrężnicy, z 17% do 38% w Paczółtowicach.
Na zdjęciu SP w Krzeszowicach – jedna z najlepszych podstawówek w gminie.