Opinie

W krzeszowickim BIP-ie diabeł tkwi w szczegółach

Opublikowane

Urząd marszałkowski w ramach projektu „Rozwój dostępu do usług elektronicznych w Małopolsce”, wprowadza zmiany w Biuletynach Informacji Publicznej. Nowy BIP ma być zintegrowany z platformą ePUAP. Dane ze starego systemu prawie w całości zostały z automatu zaciągnięte do nowego BIP-u. Resztę mieli uzupełnić urzędnicy. Jak przebiega proces w krzeszowickim urzędzie? Jak zwykle… opornie.

Diabeł tkwi w szczegółach. Błąd 404, strona nie została znaleziona. Tak wyglądała do niedawna zawartość obwieszczeń i zawiadomień burmistrza z 2013 roku. (Diabeł znaleziony w internecie)

Zmiany w BIP trudno przeoczyć, ich zapowiedzią stają się niedziałające linki dokumentów, które kiedyś prowadziły do Wrót Małopolski. Pech chciał, że jednym z nich było ogłoszenie w sprawie wyłożenia projektów planów zagospodarowania przestrzennego zamieszczone jeszcze w listopadzie. Temat, wydawałoby się gorący, urzędników z Wydziału Organizacji odpowiadających za biuletyn, nie ruszał. Na oficjalnej stronie Krzeszowic zamieszczono tzw. „dupochron” czyli informację, że za wszelkie niedogodności w funkcjonowaniu BIP odpowiada Urząd Marszałkowski. Czy aby na pewno?

Dzwonie na numer kontaktowy podany na stronie pomocy. Informuję, że w krzeszowickim BIP-ie brakuje części informacji, które były tam przed zmianami i pytam, czy krzeszowicki urząd już to zgłosił. Odpowiedź jest prosta, a pytanie retoryczne. Piszę do osoby z urzędu, która w metryczne BIP widnieje jako administrator. Wymiana mailowa jest dość interesująca. Okazuje się, że mój rozmówca jest adminem z przypadku, oddelegowanym, bo nikt inny nie chciał odebrać haseł dostępu do BIP. Właściwy wydział dopiero teraz zaczął sprawdzać czy wszystkie informacje zostały zmigrowane do nowego systemu. Wygląda na to, że krzeszowiccy urzędnicy boją się nowych technologii jak diabeł święconej wody. Mój rozmówca wyjaśnia, że wszelkie nowości przyswajane są z oporem, większość pracowników magistratu nie chce nawet haseł dostępu do części biuletynu, za który odpowiada ich wydział.

Po naszej interwencji, dziś popołudniu projekty planów wróciły do BIP, a  osoba z Wydziału Organizacji ma przeglądnąć biuletyn pod kątem ewentualnych braków informacji.

11 komentarzy

Najpopularniejsze

Exit mobile version