Już od czerwca 2014 roku mieliśmy jeździć pociągami po wyremontowanych torach, przechodzić pod wiaduktami i stać na przystankach kolejowych, które nie urągają europejskim standardom. Na zapowiadane przez PKP zmiany będziemy musieli poczekać jeszcze kolejne dwa lata. Niedawno spółka ogłosiła przetargi na dokończenie prac przy linii Krzeszowice-Kraków. Wykonawca może zostać wyłoniony w pierwszym kwartale nowego roku.
Inwestycja na trasie Katowice – Kraków podzielona jest na trzy odcinki. PLK zaktualizowała harmonogram i scenariusz prac. Na odcinku Kraków – Krzeszowice ogłoszone są już przetargi na modernizację odcinków: Krzeszowice – Kraków Mydlniki oraz Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy. W pierwszym kwartale tego roku mogą być już wyłonieni wykonawcy. Na pozostałych odcinkach: Krzeszowice – Trzebinia oraz Trzebinia – Sosnowiec Jęzor, w porozumieniu z wykonawcami m.in. Trakcja PRKiI, zawężono zakres zadań do projektów. Dzięki temu po zakończeniu tego etapu i wyłonieniu wykonawców na przełomie 2015/16 roku będą mogły ruszyć prace – informuje PKP PLK.
Na wniosek spółki wojewoda małopolski wszczął postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla przebudowy trasy Trzebinia – Krzeszowice i stacji Krzeszowice (przebudowa dotyczy m.in. torów, peronu, rozbiórki niektórych budynków, budowy ekranów akustycznych, budowy przejścia pod torami i estakady).
Ponowne prace przy modernizacji linii kolejowej Katowice-Kraków są możliwe dzięki porozumieniu jakie PKP PLK zawarło z jednym z dotychczasowych wykonawców – Trakcja PRKiI. Modernizacja 58 km odcinka linii kolejowej E-30 miała się rozpocząć jeszcze w 2010 roku, a jej zakończenie planowano na 2014 rok.
leo
12/01/2015 o 11:28
skoro chcą słono płacić za parking to wole busa albo samochodem na krk
ktoś
12/01/2015 o 12:43
No to zgodnie z planem Tucka została zakończona a teraz zacznie się Kopaczka pod torami.A za torami czuwa Wadza żeby uzbierać na Kopaczkę po 100 za przejście,a ile od inwalidów na wózkach co chcą dotrzeć na peron 2 a nikt ich nie chce nosić przez schody.Może tak Wadza ich ponosi.
Anonim
12/01/2015 o 14:22
A tak po ludzku… na kiedy przesuneli termin oddania estakady nad torami na Daszyńskiego i na Sienkiewicza? Rozumiem, że to dwa różne odcinki inwestycji…
Anonim
12/01/2015 o 15:33
cała trasa podobno ma być przejezdna do sierpnia 2017 roku, ale to PKP, więc nic nie jest pewne.
wasyl
12/01/2015 o 14:37
Jak nie zaczną prac fizycznie w połowie roku to i ten termin nie będzie dotrzymany. Inaczej na cuda nie liczcie!
Ciekawostka spod ziemi
12/01/2015 o 17:05
my tu o kolei, a nasz marszałek o górnictwie, mam nadzieje, że jednak nie będziemy się dokładać do tego interesu: http://www.radiokrakow.pl/rozmowy/marek-sowa-po-zainwestowaniu-kopalnia-brzeszcze-moze-byc-rentowna/
i jeszcze ciekawostka http://natemat.pl/82127,gornicy-z-kopalni-brzeszcze-dostana-po-3-tys-stresowego-za-to-ze-stresowali-sie-informacjami-o-zamknieciu-spolki
wasyl
12/01/2015 o 21:50
I jeszcze prośba do Administratora aby nie przepisywał tylko wiadomości z innych portali .Bo tą wiadomość można znalezść np na stronie PKP PLK.Raczej niech zada sobie trud i dowie się w małopolskim oddziale PLK jaki będzie rzeczywisty termin fizycznej czyli naocznej daty rozpoczęcia prac na tej lini kolejowej!!!
Ewka
12/01/2015 o 23:54
Popieram prośbę. Po wyborach ten blog wyraźnie stracił
krzeszowiceone.pl
13/01/2015 o 07:13
To są ich informacje prasowe. Żeby poznać dokładną datę trzeba poczekać na rozstrzygnięcie przetargów
Quit
13/01/2015 o 20:05
Przecież w ogłoszeniu przetargu jest tuż data zakończenia zadania. O co więc chodzi?
Anonim
13/01/2015 o 20:33
ba, w tych, które do tej pory rozstrzygali też pewnie były, jest tylko jeden mały problem, pociągami już strach jechać
olo
14/01/2015 o 02:16
jak się boisz jeżdzić pociągami to chodz na nogach,cwaniaczku ,gadać i piepszyć głupoty to ty tylko umiesz
wasyl
15/01/2015 o 21:33
Dlatego nie ma sensu pisać już któryś raz z kolei o rozstrzygnięciu przetargów tylko poczekać jak będzie wiadomo w 100% kiedy rzeczywiście .firma rozpocznie fizycznie prace na tych odcinkach
Adam
18/01/2015 o 20:41
Wie ktoś może kiedy będzie naprawiony tor między Zabierzowem a Mydlnikami? Bo jak piszą PR jest uszkodzony po wykolejeniu ale nie widać żeby im się spieszyło z naprawą, jak drugi się skiepści to już w ogóle nie będzie jak jeździć do pracy/szkoły.
Anon
21/01/2015 o 15:46
Dokładnie. Ktoś coś wie kiedy ruszy remont całej linii ? i tego uszkodzonego odcinka ? bo na chwile obecną nie widać żadnej żywej duszy, która miała by tam naprawiać uszkodzony odcinek.
ZaGrosz
30/01/2015 o 11:58
Trochę świeżych informacji odnośnie modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki
http://budownictwo.wnp.pl/oferty-na-odcinek-trasy-katowice-krakow-za-352-405-mln-zl,243280_1_0_0.html