Gospodarka

Kolej na przetargi. Pojedziemy szybciej? Może za dwa lata

Opublikowane

Już od czerwca 2014 roku mieliśmy jeździć pociągami po wyremontowanych torach, przechodzić pod wiaduktami i stać na przystankach kolejowych, które nie urągają europejskim standardom. Na zapowiadane przez PKP zmiany będziemy musieli poczekać jeszcze kolejne dwa lata.  Niedawno spółka ogłosiła przetargi na dokończenie prac przy linii Krzeszowice-Kraków. Wykonawca może zostać wyłoniony w pierwszym kwartale nowego roku.

Inwestycja na trasie Katowice – Kraków podzielona jest na trzy odcinki. PLK zaktualizowała harmonogram i scenariusz prac. Na odcinku Kraków – Krzeszowice ogłoszone są już przetargi na modernizację odcinków: Krzeszowice – Kraków Mydlniki oraz Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy. W pierwszym kwartale tego roku mogą być już wyłonieni wykonawcy. Na pozostałych odcinkach: Krzeszowice – Trzebinia oraz Trzebinia – Sosnowiec Jęzor, w porozumieniu z wykonawcami m.in. Trakcja PRKiI, zawężono zakres zadań do projektów. Dzięki temu po zakończeniu tego etapu i wyłonieniu wykonawców na przełomie 2015/16 roku będą mogły ruszyć prace – informuje PKP PLK.

Na wniosek spółki wojewoda małopolski wszczął postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla przebudowy trasy Trzebinia – Krzeszowice i stacji Krzeszowice (przebudowa dotyczy m.in. torów, peronu, rozbiórki niektórych budynków, budowy ekranów akustycznych, budowy przejścia pod torami i estakady).

Ponowne prace przy modernizacji linii kolejowej Katowice-Kraków są możliwe dzięki porozumieniu jakie PKP PLK zawarło z jednym z dotychczasowych wykonawców – Trakcja PRKiI.  Modernizacja 58 km odcinka linii kolejowej E-30 miała się rozpocząć jeszcze w 2010 roku, a jej zakończenie planowano na 2014 rok.

16 komentarzy

Najpopularniejsze

Exit mobile version