W Woli Filipowskiej na perony pomału wkracza cywilizacja

Tuż przed Światowymi Dniami Młodzieży PKP postanowiło wyremontować perony na krzeszowickim dworcu. Wstawiono nowe wiaty, a pod nimi estetyczne ławki. Przed końcem roku zmiany widać też przy dworcu w Woli Filipowskiej.

Na peronie wciąż straszy niewielki budynek, w którym kiedyś mieściła się kasa biletowa i poczekalnia. Dawniej, podczas siarczystych mrozów można się tu było ogrzać przy piecu kaflowym. Kilka lat temu kasę zamknięto, a razem z nim poczekalnię, jedyne schronienie przed śniegiem. Dziś pusty, niszczejący budynek w planach modernizacji linii kolejowej przeznaczony jest do wyburzenia.

Na peronach zaczęło się jednak coś dziać. Najpierw zamontowano nowy megafon, później stanęły estetyczne tablice informacyjne, ławki i kosze na śmieci, aż wreszcie po apelach mieszkańców, interpelacjach sołtysa, pod koniec roku na obu peronach stanęły cztery nowe wiaty przystankowe.

To oczywiście nie koniec zmian na przystanku w Woli Filipowskiej. Wielkimi krokami nadciąga modernizacja tego odcinka linii kolejowej. Co się zmieni? W ciągu ulicy Kolejowej powstanie podziemny tunel łączący oba perony. Rozpoczęcie prac planowane jest na czwarty kwartał 2017 roku.

Czytaj również:

11 komentarzy

  1. Brodacz napisał(a):

    Te kosmetyczne zabiegi nie oznaczają przypadkiem, że modernizacja jednak nie ruszy tak szybko? Prace na odcinku do Krzeszowic wleką się niemiłosiernie. Przebudowa stacji Wola nie ma przypadkiem być prowadzona równocześnie z budową wiaduktu na Białce (którego papierologia nie jest zakończona)?

  2. wasyl napisał(a):

    Tylko po co? Skoro w czwartym kwartale to wszystko rozbiorą!Wiaty trzeba było stawiać parę lat temu!To są działania pozorowane ze strony kolei!Aby pokazać że niby słuchają głosu pasażerów.Czysta obłuda!

  3. pako napisał(a):

    pewnie lepiej zburzyc zabytkowy budynek i postawic blaszana wiate niz wyremontowac poczekalnie

    • db napisał(a):

      ..który to ten zabytkowy budynek w Woli Filipowskiej wg „pako” władza miałaby zburzyć….

  4. Gie napisał(a):

    Ile osób dziennie wsiada w na tej stacji? Są jakieś dane?

  5. yes napisał(a):

    To mają się gdzie ogrzać jak są mrozy i wieje wiatr?

  6. Anonim napisał(a):

    Jak zwał, tak zwał będzie estetycznie, dopóki kogoś nie będzie męczył talent i jakiś wandal nie nabazgrze, a drugi nie powybija szyb.

  7. dres napisał(a):

    O jak fajnie w końcu będą miał co malować szprejem

  8. Robert napisał(a):

    Zakładam, że w komfortowych warunkach we wnętrzu wiaty przystankowej zmieści się 10 osób – z czego 4 osoby będą mogły nawet usiąść – pozostałe 37 osób będzie stało jak dotychczas pod chmurką niezależnie od panujących warunków atmosferycznych – czy to śnieg – czy to deszcz. Premiowane dostąpieniem zaszczytu stania we wnętrzu wiaty będą osoby wcześnie przychodzące na stację kolejową – spóźnialscy będą mogli na nich tylko popatrzeć z zazdrością. No cóż – takie czasy:)
    Niezależnie od powyższego dostrzegam przespaną do tej pory palącą potrzebę zorganizowania w rejonie stacji parkingu funkcjonującego na zasadzie „park and ride” dla 30 samochodów osobowych – Ten który przybliży mieszkańców do możliwości z korzystania z tego rodzaju parkingu będzie noszony na rękach.

  9. Gie napisał(a):

    Wieki temu byłem na tej stacji to nie pamiętam jak dokładnie wygląda budynek w środku. Ale tak sobie pomyślałem czy PKP nie mogłoby użyczyć komuś za symboliczną złotówkę tego budynku? Ktoś mógłby tam zrobić jakiś sklepik pod warunkiem że ludzie czekający na pociąg mogliby tam mieć poczekalnię w godzinach otwarcia sklepiku. PKP by na tym zyskało, pasażerowie by zyskali i pewnie ktoś sprzedający by mógł zarobić.

Pozostaw komentarz