Gospodarka

PKP kończy prace na linii Krzeszowice-Kraków. Po majówce przybędzie połączeń

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły główne prace budowlane pomiędzy Krakowem a Krzeszowicami. Pociągi po zmodernizowanym odcinku mogą się poruszać dwoma torami, z prędkością do 120 km/h. Tuż po weekendzie majowym przewoźnicy uruchomią dodatkowe połączenia na tej trasie.

W poniedziałek 6 maja na tory wyjedzie więcej pociągów, które będą kursować pomiędzy Krakowem a Krzeszowicami. Oznacza to, że podróżni korzystający do tej pory z zastępczej komunikacji autobusowej, zyskają szybsze połączenie ze stolicą Małopolski. W sumie na torach pojawi się osiem pociągów, które będą obsługiwać pasażerów podczas porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych. Przejazd z Krzeszowic do Krakowa będzie trwał ok. 30 minut.

Uruchomienie dodatkowych pociągów to efekt postępów prac przy modernizacji linii kolejowej E30, która łączy Kraków z Katowicami. Pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem zakończyły się główne prace budowlane. Pociągi mogą korzystać z dwóch torów z prędkością do 120 km/h. Zmodernizowane przystanki w Rudawie i Krakowie Mydlnikach Wapienniku oraz stacja w Zabierzowie, są do dyspozycji podróżnych.

W kolejnych miesiącach PLK planują jeszcze bardziej usprawnić komunikację kolejową na tej trasie. Wszystko dzięki postępom prac budowlanych na kolejnych odcinkach tej linii kolejowej. W czerwcu zakończy się modernizacja stacji Kraków Mydlniki. Do dyspozycji przewoźników zostaną oddane dodatkowe tory. Kilka tygodni później ruszy następny etap prac na stacji w Krzeszowicach. Pociągi będą już korzystać z części nowych torów, a pasażerowie będą wsiadać i wysiadać z odnowionych peronów.

Ostatecznie pełny potencjał dla przewozów pasażerskich, pomiędzy Krakowem Głównym a Krzeszowicami, pkpzostanie osiągnięty pod koniec tego roku. Wtedy też uruchomiony zostanie nowy przystanek Kraków Bronowice, który stanie się ważnym węzłem przesiadkowym dla pociągów regionalnych. Natomiast modernizacja linii E30 od Trzebini do Krzeszowic potrwa do III kwartału przyszłego roku.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

źródło: Materiały prasowe

6 komentarzy

6 Komentarzy

  1. G

    30/04/2019 o 23:18

    Tylko pytanie , gdzie te dodatkowe pociągi będą stać? Został tylko peron drugi,i to jeszcze tylko jeden tor. Peron pierwszy bez sieci trakcyjnej ! Zaś nowe perony będą gotowe z tego co widać . Raczej do czerwcowej korekty jazdy pociągów.

    • stefan

      05/05/2019 o 16:33

      Niedługo cały ruch pójdzie torami 3, 5, 7, więc tylko peron 3 będzie czynny dopuki nie wyremontuja 1 i 2 giego

  2. kermo

    02/05/2019 o 13:53

    Jak bez? Pół peronu II-go i peron I mają trakcję.
    Szkoda natomiast, że przy okazji totalnej przebudowy dworca nie skorzystano z okazji rozbudowy peronu I. Po drugiej stronie peronu I (od strony miasta) jest stary nieużywany tor. I byłby to wyśmienity terminal końcowy dla pociągów podmiejskich ..

    • n

      05/05/2019 o 12:13

      Ciekawe ,gdzie widzisz druty nad torami przy peronie 1? Są slupy trakcyjne ale od strony pierwszego peronu trakcja jest zdjęta. A poza tym śruby są odkręcone od toru przy peronie pierwszym.

  3. tech drzewne nie dla PIS

    02/05/2019 o 23:03

    Adamczyk sie nie poPISał. Ale czegoz mozna sie spodziewać. Na koniec pojdzie do europarlamentu zeby sobie emeryturke ładna przyganac.

  4. Smutne

    24/06/2019 o 11:47

    Jest szansa ,że pociąg Kraków -Katowice będzie jechał tyle czasu co w 1939r. Gratulacje pomysłu na „modernizacje” bardzie budowe skansenu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę