Gospodarka
Co kupujemy, a z czego rezygnujemy w trakcie narodowej kwarantanny? Są najnowsze dane z rynku
Wartość koszyka zakupowego przeciętnego Polaka w trakcie narodowej kwarantanny spadła o prawie 40% w stosunku do ubiegłego roku. Po początkowym boomie na makaron, ryż, mąkę, mydło i papier toaletowy, w kwietniu mamy nowych liderów.
Rzadziej wychodzimy z domu, a jak już wyjdziemy, na twarz zakładamy maskę może właśnie dlatego największe spadki sprzedaży notują kosmetyki, zwłaszcza te do makijażu. Co ciekawe odmawiamy sobie też jakich przyjemności jak lody, czy… i tu ciekawa rzecz – piwo. Spadki na sprzedaży lodów sięgają według danych Nielsena 24%, piwa – 13%.
Ponieważ przed telewizorem spędzamy już średnio 5 godzin dziennie (wzrost o godzinę w stosunku do ubiegłego roku), coraz większą popularnością cieszy się popcorn. Jego sprzedaż wzrosła o 48%. Po pizze, zamiast do ulubionej pizzerii, jeździmy niestety do Biedronki, pewnie dlatego mrożony specjał odnotował 43% wzrost sprzedaży. Na szczęście, obok śmieciowego jedzenia, wzrost notują też owoce – konkretnie jabłka. Kupujemy ich o 23% więcej niż przed rokiem.