Ponad 300 wniosków po konsultacjach w sprawie rozbudowy krajówki
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała raport z konsultacji społecznych w sprawie rozbudowy biegnącej przez gminę krajówki. Choć w spotkaniach konsultacyjnym uczestniczyło zaledwie 77 osób z trzech gmin, w sumie do GDDKiA wpłynęło 311 wniosków, z czego ponad 80% to uwagi od mieszkańców gminy Krzeszowice.
GDDKiA jest już na końcowym etapie opracowania koncepcji programowej rozbudowy drugi krajowej 79 na odcinku Rudawa-Młoszowa. Do sieci trafił raport z odbywających się w zeszłym roku konsultacji społecznych wraz z planami sytuacyjnymi.
Głównym celem rozbudowy ma być podniesienie nośności i poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na niektórych odcinkach zostanie poszerzony pas drogowy, i właśnie ta zmiana podczas konsultacji miała wzbudzić sporo emocji. Nie obędzie się też bez wyburzeń.
W wariancie drugim, wskazanym przez mieszkańców gminy Krzeszowice jako preferowany, znika kilka budynków w samym mieście i poza nim (nieco mnie w pierwszym wariancie). Skrzyżowanie krajówki z Nawoja w Nawojowej Górze miałoby zastąpić rondo. W wariancie drugim znika za to rondo na skrzyżowaniu Floriana z krajówką i 3 maja.
Na nowe plany sytuacyjne naniesiono też ścieżkę pieszo-rowerową od skrzyżowania z ulicą Daszyńskiego w kierunku ulicy Ogrodowej. To tam w przyszłości miałaby biec odnoga trasy Velo Rudawa w kierunku Czernej. Na planach znalazła się także nowa zatoka autobusowa w kierunku Krakowa. Przystanek został zlokalizowany nieopodal pasów przy skrzyżowaniu z Daszyńskiego (po drugiej stronie stacji Orlen).
Plany sytuacyjne z naniesionymi uwagami mieszkańców, oraz raport z konsultacji można znaleźć na stronie: dk79rudawa-mloszowa.pl. Prace budowlane są przewidziane na lata 2024-2025.
Paranormalny
03/07/2022 o 17:14
Jak nam zlikwidują krajówkę, to może prościej będzie dojąć gdziekolwiek po węchu na własnych nogach???…
Ly
03/07/2022 o 21:13
Nie ma to jak tak:
burmistrz małego miasteczka wycina drzewa na rynku, które chroniły przez upałem, betonuje cały rynek – burmistrz zapewnia zraszacz.
xCE
13/07/2022 o 17:22
Od cienia są parki a nie rynki. Dajcie spokój. Problemem rynku jest parkingoza i reklamoza.
Czesio
03/07/2022 o 21:53
Bo najważniejsze w tym wszystkim są ścieżki rowerowe, co za kretynizm, wszędzie te rowery. Wystarczyłoby wprowadzić wysoki podatek od ich posiadania i wpływy przeznaczyć na rozwój armii.
Ly
09/07/2022 o 13:20
Albo na kombajny i snopowiązałki:-)
Majster
03/07/2022 o 23:21
Czy to oznacza koniec wariantów południowego i północnego?
Gie
05/07/2022 o 12:04
Ta ścieżka rowerowa to będzie wyłożona kostką czy wyasfaltowana? Bo chyba asfalt tańszy a i wygodniejszy dla rowerzystów czy rolkarzy. No ale pewnie będzie tradycyjna kosteczka.
Ly
05/07/2022 o 16:08
Taa, kosteczka, prawie jak w Tenczynku.
Wqrviony
05/07/2022 o 15:18
Nie bedzie obwodnicy Krzeszowic kosztem innych miejscowosci Droga szla przez Krzeszowice i bedzie szla
Tyle w temacie
06/07/2022 o 21:01
Przez Krzeszowice zawsze przechodzila droga szybkiego ruchu i bedzie przechodzic
Olo
06/07/2022 o 21:03
Temat wspierany przez wstegorzy aby wejsc w laski lokalnych kelnerow ktorzy maja wladze w miescie i rzad dusz nad wyborcami glownie PISu aby uzyskac dalsze poparcie.
LS
17/07/2022 o 21:29
W Krzeszowicach powinny być 4 ronda, które rozładowałyby ruch, nie generowały zbędnych kosztów i zwiększyły bezpieczeństwo (np. koło Lidla, Daszyńskiego i krajówka, 3-go maja i krajowka, czy skręt z krajówki na Nawojową Górę). Może powinniśmy brać przykład z Trzebini? Jeśli robi się inwestycje np. wiadukt i zamiast ronda inwestuje w kosztowne światła, to nigdy nie rozwiążemy problemu ani drogiego utrzymania dróg ani ich przepustowości. Niestety, przespano znowu okazję w imię bezsensownych oszczędności, które tak naprawdę generują koszty cały czas.