Wybory samorządowe

Wiemy kogo do krzeszowickiej Rady Miejskiej wystawiła Trzecia Droga, a kto znajdzie się listach Bezpartyjnych Samorządowców

Fot. pexels.com

Na stronach PKW zegar odliczający czas do wyborów samorządowych wybił właśnie równe 20 dni. Za niecałe trzy tygodnie wybierzemy radnych gminnych, powiatowych, naszych reprezentantów w sejmiku czy wreszcie burmistrza gminy Krzeszowice. Dziś czas na to, by przyjrzeć się dwóm ostatnim komitetom z kandydatami do Rady Miejskiej. Kogo na swoich listach wystawiła Trzecia Droga, a kto postanowił do Rady wystartować z list Bezpartyjnych Samorządowców Małopolski?

Pięć lat temu były Niezależne Krzeszowice, dziś zamiast własnego komitetu sołtys Siedlca do wyborów postanowił iść z Bezpartyjnymi Samorządowcami Małopolski. Na listach dominują osoby nowe, niezwiązane do tej pory z krzeszowickim samorządem. W mieście, tak jak przed pięcioma laty, jedynką została Anna Pomarańska-Dudka. Na drugim miejscu znalazł się Grzegorz Krzysiak, prezes Akademia Piłkarska Mam Talent.

W okręgu drugim, obejmującym Tenczynek, Sankę, Zalas, Rudno, Frywałd i Nawojową Górę, z pierwszego miejsca na liście wystartuje Karolina Gala, sołtyska Sanki. W okręgu trzecim — Wola Filipowska, Filipowice, Miękinia, Łany, Nowa Góra, Ostrężnica, Czerna, Paczółtowice, Siedlec, Dubie, Żary, jedynką jest sołtys Siedlca i zastępca wójta gminy Czernichów — Stanisław Molik. W tegorocznych wyborach, obok Kamila Kłosowskiego i Wacława Gregorczyk, powalczy on także o fotel burmistrza gminy Krzeszowice.

Na listach Trzeciej Drogi pierwsza niespodzianka i kolejny powrót. Jedynką w mieście będzie Antoni Martyna, wieloletni, były prezes gminnej spółki Usługi Komunalne Krzeszowice. W okręgu drugim pierwsze miejsce przypadło Krzysztofowi Święszkowi, to członek rady sołeckiej miejscowości Tenczynek i inspektor ds. infrastruktury w Urzędzie Gminy Zabierzów. Dwójkę dostała obecna radna z ramienia PSL Stanisława Maciejowska. Na listach znalazł się także emerytowany funkcjonariusz Sił Zbrojnych RP i CBŚP, mieszkaniec Tenczynka Krzysztof Blecharz. 

W okręgu trzecim listę Trzeciej Drogi otwiera kolejny przedstawiciel służb mundurowych — Dawid Odrzywołek, dwójką została Agnieszka Chechelska Stańczyk, członkini rady sołeckiej w Dubiu. Trzecia Droga, tak jak KO i PiS nie wystawiła swojego kandydata na burmistrza gminy Krzeszowice.

Okręg nr 1 | miasto Krzeszowice

Bezpartyjny Samorządowcy Małopolski: POMARAŃSKA-DUDKA Anna Karolina, KRZYSIAK Grzegorz Łukasz, STANACH Karolina Katarzyna, BYLINA Tomasz Rafał, SIEKIERŻYCKA Agnieszka, RĄCZKA Ryszard, RAKOCZY Arkadiusz

Trzecia Droga PSL-PL2050 Szymona Hołowni: MARTYNA Antoni Jan, WOŹNIAK-ORACZ Marzena, MUCHA Patryk Jan, KALETA Cezary Jarosław, MROZIEWSKA Sara

Okręg nr 2 | Tenczynek, Sanka, Zalas, Rudno, Frywałd i Nawojowa Góra

Bezpartyjny Samorządowcy Małopolski: GALA Karolina, KUCHARSKI Michał, KNAPIK Arkadiusz, KOLCZYK Jakub Piotr, KAŁUŻA Agnieszka Aldona, JAROSZ Emilia Agnieszka, RAKOCZY Ryszard, KOŁACZ Bożena Katarzyna

Trzecia Droga PSL-PL2050 Szymona Hołowni: ŚWIĘSZEK Krzysztof Piotr, MACIEJOWSKA Stanisława Teresa, GÓRECKA Katarzyna Danuta, PIECHOTA Karol, ODRZYWOLSKA Stanisława, BLECHARZ Krzysztof Marek, NOWAK Beata Natalia

Okręg nr 3 | Wola Filipowska, Filipowice, Miękinia, Łany, Nowa Góra, Ostrężnica, Czerna, Paczółtowice, Siedlec, Dubie, Żary

Bezpartyjny Samorządowcy Małopolski: MOLIK Stanisław Paweł, KOT Sławomir Andrzej, GAJKOWSKA Katarzyna Janina, STACHOŃ-RĄCZKA Marzena Joanna, MARSZAŁEK Łukasz Rafał

Trzecia Droga PSL-PL2050 Szymona Hołowni: ODRZYWOŁEK Dawid, CHECHELSKA-STAŃCZYK Agnieszka Elżbieta, MIREK Leszek Stanisław, MOLIK Elżbieta Weronika, KUCIEL Lidia, MIREK Kazimierz

105 komentarzy

105 Komentarzy

  1. Nie dziekuje

    18/03/2024 o 03:34

    Bezpartyjni samorządowcy czytaj PIS bis

    • Tomasz

      25/03/2024 o 17:37

      PiS BiS to Wspólna Gmina Krzeszowice 😉

  2. sowa

    18/03/2024 o 08:38

    Wróble ćwierkają,że ci tzw bezpartyjni są tylko po to żeby odebrać głosy Kamilowi i jego ludziom. Czytaj IV kolumna pis-u i burmistrza. Dalej marzy im się wspólne rządzenie i żadnych zmian.

    • Żadnych układów!

      19/03/2024 o 10:56

      Kamil da radę! Wprowadzi takie zmiany, że głowa mała.

      • Adam

        21/03/2024 o 06:06

        Jakie zmiany? Pan Kamil radnym jest i co zrobił pożytecznego dla Gminy? Pisać i obiecywać każdy potrafi tylko nikt nie ma dobrego pomysłu na rozwój Gminy.

        • Krzysztof

          24/03/2024 o 20:00

          Głosował za wszystkimi inwestycjami rozwojowymi w gminie. Nie głosował za bzdetami i przeciwko sprawami mieszkańców.

          A poza tym co miał więcej zrobić jako radny będący w opozycji? Adrian zacznij łączyć fakty.

          • Adam

            24/03/2024 o 23:23

            Krzysztof jak możesz to napisz na jakie inwestycje rozwojowe Gminy Pan radny głosował?

    • Polak

      20/03/2024 o 15:47

      MUREM ZA KAMILEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Krzeszowiczanka

        24/03/2024 o 14:27

        Pan Kamil tyle mówi o transparentności, szczerości wobec wyborców. To jak to jest, że na radną startuje również jego żona, a na stronie Komitetu ani słowa na temat tej kandydatury, czy to uczciwe wobec wyborców?

        • Osoba wyborcza

          24/03/2024 o 17:13

          Jeśli to prawda, a faktycznie, sprawdzono i na pkw.gov.pl figuruje na 8 miejscu listy rzetelnej 🤣gminy
          w okręgu 1 pani Kinga Kłosowska lat 26, to bardzo przykre. Czy pan nas ma za idiotów ??? Zniszczył pan kompletnie zaufanie do siebie. Chciał pan zmian, no to już pan zmienił. Były już w przeszłości różne sytuacje wśród naszej pożal się Boże elity. Zdrady, kochanki, rozstania, powroty, ale na taki pomysł nikt jeszcze nie wpadł. Żenada.

          • Anonim

            25/03/2024 o 09:21

            Ależ święte oburzenie. Może napisz o rodzince Liburskich. To ci nie przeszkadza? Wyborcy wszystko zweryfikują swoją kartką wyborczą.

          • Takie życie

            25/03/2024 o 10:25

            To kandydatka „techniczna”, wpisana w zastępstwie kandydatki właściwej która zrezygnowała z udziału w wyborach. Parytety trzeba było utrzymać, żeby lista została zatwierdzona.

          • Gabi

            27/03/2024 o 20:44

            Dlaczego startuje P.Kamil z Tenczynka przecież tu niczym się nie zasłużył?

          • Alex

            05/04/2024 o 13:38

            Żenada,jeszcze nie został burmistrzem a już żonkę ustawia😂

        • Luis

          24/03/2024 o 20:01

          Hehe. Jest demokracja każdy może startować, może powinieneś zapytać żony?

          • Wdowiec

            25/03/2024 o 12:36

            Nie omieszkam zapytać jej przy najbliższym spotkaniu. A czuję coś po kościach, że już niedługo. Nie przez kondycję w wieku seniora, ale przez władze, które chcą mi skarpetę nawet odebrać.

          • Do anonima

            25/03/2024 o 19:50

            Tutaj chyba nie chodzi o sam fakt kandydowania. To ocenią wyborcy😉 ale transparentność o której tak krzyczy rzetelna gmina.

          • Esencja kandydowania

            27/03/2024 o 18:53

            Do anonima, tutaj ani nie chodzi o kandydowanie, ani o transparentność, ani o nic innego, ino o piniondze.

          • Dlaczego z Tenczynka?

            27/03/2024 o 22:16

            Może nie chce robić konkurencji Czesławowi i żonie. Ta dwójka w Krzeszowicach przebije szklany sufit i zgarnie dla swojej listy wszystko. 😅 Tak mówi wróżbita. Nie żartuję. I cytując klasyka powiem… Ale jaja, ale jaja.

          • Odpowiedź bez nacisku w przycisk, którego i tak nie ma

            28/03/2024 o 12:33

            Dlaczego z Tenczynka? No bo przecież temu z Kielc nie przystoi się wcinać w krzeszowickie sprawy. Co on ma do tego?

  3. ABC

    18/03/2024 o 11:04

    Niby bezpartyjni, ale jednak Konfederacja i Kukiz.

    • nikt

      23/03/2024 o 10:51

      Czy dobrze widzę i są tam również rudymenty okołoLPRowe?

      • Powiększone o dwie dioptrie okulary różowe

        25/03/2024 o 14:15

        Też tego nie widzę.

    • Tak to widzę

      26/03/2024 o 21:30

      @Wdowiec Niewielu rozumie o czym piszesz. Jak się być może kiedyś obudzą, będzie już pozamiatane.

      • Nocnik zniesmaczony

        28/03/2024 o 13:15

        Czyja to ręka, kurna, mi tu miejsce zajmuje? Ja jestem stworzony do innych celów!

        • Kaczka

          28/03/2024 o 21:02

          A ja do segregacji odpadów. Mam lżej.

      • Basen

        29/03/2024 o 08:32

        Zgadnijcie obaj, mądrale, po co mnie w Krzeszowicach budują?

  4. Haha

    18/03/2024 o 11:04

    Niby tacy bezpartyjni, ale jednak Konfederacja i Kukiz.

  5. Olo

    18/03/2024 o 18:23

    Od kiedy PO w Krzeszowicach popiera Grzegorczyka? Dla kolegi pytam.

    • Hm

      24/03/2024 o 14:31

      Przecież PO poparła Kłosowskiego. Oficjalnie p. Marek na fb. I wszystko stało się jasne.

  6. Anonim

    18/03/2024 o 19:31

    Czy Bezpartyjni Samorządowcy to PiS bis to nie wiem, ale wygląda na to, że Rzetelna Gmina to PO bis.
    Taki mamy klimat.

  7. Tak to widzę

    18/03/2024 o 20:33

    Coraz większe billboardy atakują z każdego płotu. Nastąpiło wzmożenie aktywności kandydatów na radnych. Potrwa do wrzucenia kartki wyborczej do urny. Potem wyborco staniesz się przeżroczysty, wręcz natrętny dla wybrańca.

    • jadżka antoscyno

      20/03/2024 o 15:48

      to prawda !

  8. Anonim

    19/03/2024 o 09:51

    kamilkowi głosey odebrac haha mavcie kandydata haha

  9. Ly

    19/03/2024 o 11:46

    Każdy obywatel, który zgłasza swoją kandydaturę do rady miejskiej, powinien przejść test polegający na odpowiedzi na dziesięć pytań wybranych losowo przez komputer z zestawu tysiąca. Pytania nie byłyby trudne (jak w najłatwiejszych teleturniejach) i mogłyby być nawet opublikowane razem z odpowiedziami w specjalnej książce, tak jak testy w szkołach nauki jazdy. W ten sposób wykluczeni zostaliby z decydowania o losach lokalnej społeczności ci, którzy nie odpowiedzą prawidłowo na dwa pytania, np. uważając, że elektorat to przyrząd elektryczny, centrum Układu Słonecznego jest Biegun Północny, a kilogram żelaza jest cięższy od kilograma pierza. Oczywiście byłoby to prawo dyskryminacyjne. Dyskryminujące głupotę. Ale niezmiernie pożyteczne w Krzeszowicach.

    • XC

      19/03/2024 o 21:16

      To samo powinno obowiązywać wyborców przed wrzuceniem głosu do urny.

      • Ogłupiony na Ziemi od oparów CO2

        25/03/2024 o 13:41

        Do urny, czy urynoła, bo sam już zgłupiałem, gdzie swoje posegregowane odpady wyrzucać?

    • Ly wsioku

      22/03/2024 o 00:36

      Do najtezzszych umyslow nie nalezysz. Do tego usilnie starasz sie tej słomy z butow pozbyc tym samym zatraca sie sens twoich wynurzen.

      • Wieśniak z miasta

        22/03/2024 o 09:03

        „Wsioku”? A cóż to za wyraz?

        • Wyraz okreslajacy Ly

          23/03/2024 o 13:26

          To oczywiste.

          • Ly

            23/03/2024 o 20:24

            Radośnie poddaję się temu pedagogicznemu wyjaśnieniu, w którym „weszłem” jest równie poprawne jak „wszedłem”.

  10. Mądrzyk

    19/03/2024 o 12:04

    W sumie to nie ma na kogo głosować, widząc tych ludzi na plakatach odnoszę wrażenie że coś im w życiu nie idzie, lub nie poszło, to może wystartują w wyborach 🙁
    Na burmistrza to już w ogóle brak dobrego kandydata, jestem zdania że władzę trzeba zmieniać max co dwie kadencje, bo gnuśnieje i zapał spada do zera. Tutaj powinien być energiczny, menager, który wie jak zarządzać zespołem ludzi, żeby coś z tego wycisnąć. Gdzie ludzie w wieku, 40-55 lat, którzy mają doświadczenie, zarówno życiowe jak i zawodowe, plus do tego energie do działania?

    • Proste

      19/03/2024 o 21:17

      W pracy.

    • mieszkaniec

      21/03/2024 o 13:30

      Na kandydujących nauczycieli – proszę – nie głosujcie. Obojętne skąd startują. Bo oni wiecznie zarobieni i zmęczeni…na nic nie maja czasu. Niech zajmą się nauką dzieci, dodatkowymi korepetycjami, poprawianiem klasówek. Nie chce takich osób w Radzie.

      • jadżka antoscyno

        23/03/2024 o 16:42

        POPIERAM !!!!! mam takiego w rodzinie i wiem co pisze !!!!

        • Współczujący genotypowi

          30/03/2024 o 09:37

          Na twoi miejscu bym zmienił nazwisko i wyprowadził się na drugi koniec Polski, skoro aż tak źle jest, jadżka antoscyno.

      • Popieram

        23/03/2024 o 18:41

        Popieram, jeśli ktoś został świadomie nauczycielem, to na sto procent niczego sam nie stworzy. Wiecznie będzie tylko oceniał innych i narzekał, jak się zapracowuje, kiedy inni „piją kawę cały dzień”. Stan umysłu.

        • Absolwentka

          26/03/2024 o 12:44

          Czytam te posty o nauczycielach i zastanawiam się skąd w was tyle goryczy? Skąd takie opinie? Albo trafiliście na niewłaściwych ludzi, albo coś wam w życiu nie wyszło i musicie na kogoś wylać te swoje żale. Jednak ktoś nauczył was pisać i czytać. Oczywiście nie zawsze ze zrozumieniem. Też nie popieram startu nauczycieli z tej gminy bo to z góry skazuje ich na podporządkowanie żeby sobie nie zaszkodzić, ale chyba miałam innych nauczycieli bo ich szanuję, cenię za wiedzę i umiejętności jakie mi przekazali. Takie dyskredytowanie tej grupy zawodowej w waszym wypadku powinno zaowocować nauczaniem indywidualnym przez was swoich dzieciaczków w domu. Tylko, że nigdy tego nie zrobicie, bo jesteście leniami i jedyne co potraficie to wylewać te swoje „żale” na forach. Gdyby do nauczania w takiej formie doszło przestalibyście wypisywać te swoje brednie, po pierwsze z braku czasu, po drugie bo zaczęlibyście doceniać prace tych ludzi. Choć uczenie jednego przyjemniaczka to nie to samo co uczenie 18, 20 czy 25.

          • Uczeń, student, teraz rodzic.

            27/03/2024 o 10:28

            Z wieloletniego doświadczenia kontaktu naszych dzieci z tym żałosnym środowiskiem. Stąd.

          • +×÷

            27/03/2024 o 14:17

            Edukacja jest najważniejsza. Każde mądre państwo o to dba. Gdyby nie edukacja ponad dwa wieki temu, nie bylibyśmy dziś Polakami. Przed II wojną wykształcenie było w cenie. Trzeba było się bardzo starać żeby dostać się do szkoły średniej czy na studia. Oczywiście wszystko było płatne. Dzisiaj nauka traktowana jest , jak zło konieczne, a nie przywilej. Wystarczy zadać, jako tako maturę i mozna studiować. Tylko co to wszystko jest warte? No ale , jak mówi stare przysłowie- nie zawsze tak będzie. Skoro szkoła tak niektórych męczy i obciąża,a nauczyciel jest zły, to trzeba ja zlikwidować, jak zadania domowe.

          • Kajtek

            01/04/2024 o 05:16

            Ble, ble, ble !!!!!!!

      • Wujek Dobra Rada

        25/03/2024 o 15:55

        To wyemigruj na Madagaskar. Tam nie będzie już żadnych niepożądanych osobników, które mogłyby zaszkodzić jakiejkolwiek Radzie. Będziesz wtedy tam rządzić do woli, w myśl nawet, swojej własnej samowoli.

      • Dydaktyk

        30/03/2024 o 11:33

        A może by tak samemu trochę czasu poświęcić na nadrobienie luk w wiedzy twoich dzieci, co ty na to? Mniemam, że będąc w Radzie – nie będzie to nauczanie typu: „Uczył Marcin…”, a i pretensje do nauczycieli się skończą, że złe oceny im wystawiają.

        • Katon

          30/03/2024 o 19:05

          Wasz zawód w obecnej formie przynosi więcej złego niż dobrego. Nie ma się co obrażać, świat się zmienia, a szkoła i nauczyciele chcą tkwić w, wygodnej dla nich, przeszłości.
          Czasy, w których nauczyciel był jedynym piśmiennym osobnikiem w wiosce już minęły, pod względem wykształcenia i inteligencji jesteście, znów generalizując, tak nieco poniżej średniej krajowej. Pierwszy mądry minister edukacji, jeśli dostanie wolną rękę od premiera, zbuduje system edukacji w Polsce od zera. I tak długo się utrzymaliście w XXI wieku z tym, co macie do dzisiaj zaoferowania. Jesteście dzisiaj elementem jednej wielkiej ściemy, utrzymywanej ze względu na to, że jest was, jednak wyborców, ponad 600 tysięcy. Szkoda dzieci. Wstyd, ze się na to godzimy.

          • Mądrzejszy głupszemu ustępuje

            30/03/2024 o 21:56

            Myślę, że tekst ten napisała osoba, która, oczywiście bez urazy, jest raczej przed maturą jeszcze. Co nietrudno nie zauważyć. A nawet jeśli posiada maturę, to współczuję jej dzieciom. Właśnie przez takich osobników Polska pogrąża się w całkowitej ciemnocie. No cóż? Przykre, ale i tacy są. Koniec komentarza, bo po prostu nie ma sensu debaty prowadzić z kimś, kto i tak tego nie zrozumie, że jest niereformowalnym w systemie edukacji. Szkoda klawiatury.

          • Racja Katon

            30/03/2024 o 22:05

            Zaczynamy od zera. Wracamy na drzewa. A poza tym sądzę, że idiotów trzeba hołubić, gdyż do nich należy przyszłość świata.

          • Tak to widzę

            31/03/2024 o 10:54

            Problem w tym, że teraz obrodziło magistrami po Wyższej Szkole Gotowania na Parze .
            Państwo polskie umożliwia nauczanie domowe. Zamiast więc pisać , że tak powiem niemądre komentarze, bierz sie @Katonie do dziela i ucz swoje (jak je masz) dzieci w domu. I po problemie.

  11. Świadomy wyborca

    19/03/2024 o 12:50

    A z czego to słynie Pan Kamil i jego ekipa że tacy kompetentni niby? Może zacznijmy wszystkich rozliczać w oparciu o efekty i błędy a nie tylko umiejętności autopromocyjne, które Pan Kamil jako sportowiec i lokalny celebryta ma dobrze opanowane. Rządzenie wymaga doświadczenia, a nie wyłącznie deklarowania że coś się zrobi. Chętnie przeczytam konkretny program. Tymczasem na ulotce czytam – likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w ciągu dwóch kadencji. Czy naprawdę aż 8 lat trwać ma uporządkowanie lokalnego transportu? Pan Kamil deklaruje że dokona wielu zmian. A jakie kadry zabrał w tym celu? Kandydatów na radnych którzy dopiero do skończyli lat 18-ście. Owszem, mili i młodzi, aktywni ludzie. Szkoda tylko że zupełnie niesamodzielni. Jakie jest ich doświadczenie i wiedza o polityce. Moim zdaniem niewielkie.Kogo Pan zaproponuje do obsady spółek gminnych. Kolegów z Młodzieżowej Rady, którzy szybko uwłaszczą się na nich jak obecna władza? Doświadczenie w zarządzaniu będą zdobywać na żywym organizmie? Szanowny Panie Kamilu – konkrety – nie deklaracje. Fakt że osiągał Pan sukcesy sportowe i jest Pan człowiekiem wytrwałym jest godny uznania. Natomiast mydlenie oczu wyborcom (podobnie jak pozostali kandydaci) jest niestety nie w porządku wobec wyborców, których każda władza traktuje jak durni.

    • Zmiana, rozliczenia, sprawiedliwość.

      19/03/2024 o 21:54

      Ma być sprawiedliwy!Ma rozliczyć oszustów i ludzi źle gospodarujących naszymi pieniędzmi.Zadnych układów i głupich decyzji.Bierz się do roboty Kamil i pokaż nam jak to wyglądało teraz.

      • Osąd ostateczny

        23/03/2024 o 16:00

        Najpierw będzie musiał sam się rozliczyć. Przed nami wszystkimi, czy jest tak naprawdę prawym, czy lewym ramieniem sprawiedliwej wagi Temidy.

      • Grzegorz

        25/03/2024 o 17:46

        Niby bez układów a na listach Bartl i spółka….

    • Krzyś

      20/03/2024 o 07:28

      No właśnie deklaracja uporządkowania komunikacji publicznej wewnątrzgminnej w okresie dwóch kadencji nie jest populistyczna… w przeciwieństwie do obiecywanej innych kandydatów.

      Obecnie Mieszkańcy nie korzystają z komunikacji gminnej, albo w małym stopniu, nawet jak wprowadzi się nowe połączenia to zanim świadomość ludzi się przestawi i zaczną z nich korzystać to trochę czasu minie. Nie sztuką jest dołożyć 1/2 przejazdy i mówić że tamat zakończony.

      Z drugiej strony obsadzanie stanowisk w spółkach powinno być bez żadnej ustawki, ludźmi kompetentnym, a nie znajomymi czy kolegami.

      Ciśniesz Kamila, a to przecież Wacek jak zostawał Burmistrzem to sprzedawał truskawki…

    • myślenie nie boli

      25/03/2024 o 13:56

      Mam już dość smutnych panów w szarych garniturach – chodzi o sposób myślenia i postrzeganie rzeczywistości.
      Jeśli ma się coś zmienić- to musisz coś zmienić.

  12. Życzliwy

    19/03/2024 o 12:55

    Jest jeszcze jedno ważne kryterium wyboru radnych i nie tylko. Czy ktoś shańbił się pracą czy jest tylko pływakiem żółtobrzeżkiem. Takich kandydatów w naszej gminie mamy trochę. Wystarczy przeanalizować od wyborów do sejmu i senatu poprzez wybory samorządowe wszystkich szczebli. Ci, którzy nie mają do czego wracać mają mordeczki przyspawane do koryt i bardzo trudno je oderwać w razie kiedy suweren powie dość życia na mój rachunek. Patrz jedynie słuszna partia. Nie mogą się pogodzić z przegraną i stać się godną opozycją tylko plotą takie bzdury, że aż przykro słuchać. Po 8 latach rządzenia.

  13. Wolna polska

    19/03/2024 o 15:25

    Zadnych PISowcow w gminie Krzeszowice zadnych piątek MENZENA

  14. Moja wróżba

    19/03/2024 o 21:20

    Wybory na burmistrza wygra nieznacznie, ale Gregorczyk.

    Podział 21 mandatów w radzie miasta:
    Rzetelna Gmina: 5
    KO: 4
    PSL: 1
    Bezpartyjni: 1
    Wspólna Gmina: 6
    PiS: 4

    Podział 3 mandatów w radzie powiatu:
    PiS: 1
    KO: 1
    Porozumienie Podkrakowskie: 1

  15. POLAK

    20/03/2024 o 15:52

    PARCIE NA KASE W TYM ROKU JEST OGROMNE !!!! Takie stanowiska jak radny-nieporadny czy tez sołtys nie powinny być płatne w żaden sposób a już na pewno nie z kasy gminy !!!

    • Anonim

      21/03/2024 o 15:39

      Nie dość, że są płatne, to jeszcze co roku wzrastają. Ile obecnie dostają z naszych podatków sołtysi i radni?

      • Dobrze poinformowana

        22/03/2024 o 14:50

        Coś koło 1 tysiąca – to nie wiele

        • EX-Niedoinformowany

          23/03/2024 o 17:49

          Musisz mieć dobre stosunki z wywiadem, skoro już wiesz, Dobrze poinformowana.
          Widocznie już załapałaś się do Komisji Wyborczej, jako mąż zaufania w liczeniu głosów?…
          Dzięki za sygnał.

  16. zgadzam się

    21/03/2024 o 13:47

    Tylko nie nauczyciele do Rady!

  17. Iza

    21/03/2024 o 14:02

    Najważniejsze jest te żeby PiS odsadzić od koryta w powiecie i województwie. To co tera wyprawiają to do prokuratury się nadaje

  18. wyborca

    21/03/2024 o 20:37

    Oddając głos w wyborach trzeba być świadomym: Głosując na Wspólną Gminę głosujesz na dalszą stagnację gminy na rządy PISu i ich koalicjanta.
    WYBORCO – Zanim oddasz głos – POMYŚL

  19. Terlecki 2

    21/03/2024 o 22:01

    Właśnie Terlecki pogrążył słaby zarząd województwa i również lukasza smółke

    https://fb.watch/qYmi8yQL8e/

  20. Wybierający

    23/03/2024 o 12:16

    Takich mamy kandydatów na burmistrza jakich mamy.Gregorczyk może mieć ostatnią kadencję a potem każdy wybrany góra po 2 kadencje w myśl nowych przepisów i tak powinno być. Przeciwnicy Gregorczyko to oceniając obiektywnie nie są poważne kandydatury. Pan Kłosowski dotychczas niczym się nie wykazał a opieranie się na byłym burmistrzu dobrze nie rokuje. Młodzież z pieskami na plakatach chyba jeszcze nie dojrzała do bycia radnym. Mamy fajne miasteczko i nie zniszczmy go nietrafionymi wyborami.

    • Prawo bezwzględnego sprawowania władzy w Polsce przez suwerena

      23/03/2024 o 19:25

      Skróć tekst, bo zamazuje sens wypowiedzi.
      Np. tak: „Takiego mamy burmistrza, jakiego sami se wybraliśmy.”
      Albo: „Takiego będziemy mieć, jakiego sami wybierzemy.”
      W końcu czas na to, żebyśmy to my sami wybrali tego, który niekoniecznie przyszedł tylko poburmistrzować za naszą kasę, ale i czasem coś społecznie zrobić dla nas wszystkich, bez rozdzielania nadwyżki naszej kasy na koniec roku na nagrody dla siebie i całego zespołu, za samo burmistrzowanie.

      • wybierający

        25/03/2024 o 11:23

        Obudź się. Burmistrz nie ma pracować społecznie tylko zarządzać gminą. A do tego musi mieć doświadczenie w zarzadząniu. Młody kontrkandydat najpierw niech się gdzieś nauczy zarządzać a nie zaczynać od promowania własnej żony na listach wyborczych jak podniosła Krzeszowiczanka”.

        • Naga prawda w grobowej ciszy

          25/03/2024 o 19:18

          Chyba trochę za bardzo odjechałeś od tego, co sama napisałeś, wybierający?
          Czyli o jeden mózg za daleko w swoich obu półkulach.
          Właśnie o to chodzi, żeby burmistrz społecznie popracował choć chwilę dziennie na potrzeby społeczne całej reszty, a nie tylko wtedy miał doping do pracy, jak ma rozliczać podatników na koniec roku z podatków i liczyć, ile mu zostanie z nadwyżki budżetowej na przyznanie nagród sobie i całej radzie. W tym tkwi szkopuł, żeby umiał te dwie rzeczy rozdzielić w pracy, a nie korzystać w pracy z podatniczych mebli, telefonów, foteli, czy innych rzeczy, jak lekarze, którzy w tym samym gabinecie, na tych samych (podatniczych) środkach pacjentów przyjmują za darmo tych, których limit z NFZ-u obejmuje. I krótko taka wizyta trwa. Później już prywatnie przyjmują tych, którzy zapłacili za wizytę. Nie patrzą na terminy wtedy, bo mają klienta, nad którym trzeba cały swój medyczny kunszt jak najlepiej wykorzystać. A tego bidnego dziadunia z końca kolejki, który się nie zmieścił w limicie na dzień przyjęć, to wysłać na następny termin,, czyli za półtora roku, bo może już nie przyjdzie i nie będzie przeszkadzał w pracy panu lekarzowi, podczas bardzo wnikliwego leczenia tych poza kolejnością, ale tym razem już za kasę w tym samym gabinecie i tymi samymi możliwościami.

    • Rozsądny

      26/03/2024 o 20:09

      Problem polega na tym, że dobry wybór spośród kiepskich kandydatów jest trudny do zrealizowania. Jakoś nie widzę, żeby ktokolwiek z tych 3 kandydatów był dobrym wyborem. Czy pan Kłosowski faktycznie należał do konfederacji czy Kukiza? Po przeczytaniu programu stowarzyszenia Rzetelna Gmina Krzeszowice i stowarzyszenia Wspólna Gmina Krzeszowice stwierdzam, że programy prawie się od siebie nie różnią. Bezpartyjni Samorządowcy Małopolski – podobnie Zresztą ich program wyraźnie „pachnie” PIS-em i samo to ich dyskwalifikuje. Wielkie deklaracje a potem jak ktoś tutaj wcześniej napisał – wyborca stanie się przeźroczysty. Niestety demokracja polega na tym, że jako wyborcy sami wybieramy sobie tych, którzy za nasze pieniądze będą nam narzucać zasady życia. Trzeba będzie wybierać „mniejsze zło”. Znowu.

      • Takie życie

        27/03/2024 o 08:39

        Nie Kłosowski i Rzetelna, tylko Molik i bezpartyjni są pochodzenia kukizowego lub konfederackiego

      • Mieszkaniec

        27/03/2024 o 08:43

        Obecny pan burmistrz zaliczył trzy różne „konfiguracje”. Najpierw był w PO, później WGK, ostatnio kohabitacja z PiS-em. Brawo 👏 za „różnorodność” poglądów nasz samorządowy kameleonie.

      • Do „rozsądnego”.

        27/03/2024 o 10:25

        To, co piszesz, zawiera pretensję do samego siebie, że nie jesteś lepszy i nie startujesz. Powinieneś napisać, że uważasz się za mądzejszego niż kandydaci, lepszego, że kandydujesz.
        A jeśli nie, to niczym się nie różnisz od standardowego polskiego gderać a. Niczym.

      • Odgórnie oddolna inicjatywa

        04/04/2024 o 15:01

        Zawsze możesz mieć plan B na wypadek W. Kto Ci broni?

  21. Zły prorok

    23/03/2024 o 15:46

    Jak znam życie, to wszyscy ci, których wyborcy wybrali, jak już się dostaną na garnuszek powyborczy, to – wystawią swoje tyłki na miękkie fotele, a podatników i swoich wyborców – tradycyjnie do wiatru.

  22. Wyborca samowystarczalny

    23/03/2024 o 17:36

    Dokąd będziemy się dzielić na tych nas i ich, dotąd wiecznie będziemy mieli pretensje do nich, że źle nami rządzą, ale nigdy do siebie, że nam się nie chce startować, nawet w wyborach na jakikolwiek szczebel władzy. Kto by tam kogo krytykował, gdyby nie miał innych zmartwień, prawda? Niech dalej rządzą inni nami, bo my tylko możemy krzykiem i obelżywymi impertynencjami wymuszać od innych to, czego sami pragniemy, aby nam na złotej tacy podano. To się waśnie nazywa dobrym zarządzaniem resztą, z drugiego fotela, wg własnych reguł, co nie?

  23. Wojtek

    23/03/2024 o 23:13

    Szkoda, że nic się nie zmieni

    • Głos rozsądku

      24/03/2024 o 11:49

      Jeśli potrzebujesz zmian, to sam zakasaj rękawy i coś zrób. Samym biadoleniem na pewno nic się nie zmieni. Wystarczy tylko zagłosować na tego kogoś, kogo dobrze znasz od zawsze, z tej dobrej strony, a nie na tego, który mydli oczy, bo ładnie na fotkach wygląda, choć w sumie tylko takie ma atuty. Zaufaj sobie, że coś tym zmienisz, to zmiany same nastąpią.

  24. Tak to widzę

    24/03/2024 o 19:13

    Wybory samorządowe dalej niestety pokazują, jak jesteśmy podzieleni na dwa zwalczające się plemiona. To bardzo źle wróży państwu. Politycy tylko zacierają ręce i dalej rządzą albo jedni , albo drudzy. Dostęp do stołków i apanaży dostepny co jedną lub więcej kadencji. Oni nie są tak podzieleni, jak ich wyborcy. Nic się nie zmieni dopóki się nie obudzicie. Trzecie ” nogi” są tylko potrzebne do tworzenia większości. No chyba, że pasuje wszystkim taka polityka niszczenia państwa.

    • Rozsądny

      26/03/2024 o 21:01

      Żeby tylko 2 plemiona. Jest ich więcej. Racjonalnie trudno się jednoczyć, mając zasadniczo przeciwne poglądy. To tylko ładnie brzmiące hasło. Zresztą niezależnie od tego kto wygra, mieszkańcy gminy będą musieli sobie radzić, jak zawsze. Poza tym, jeszcze się taki nie urodził, kto by wszystkim dogodził. Jedni będą chwalić inni ganić. No chyba, że nowo wybrany burmistrz i radni ogarną wszystko idealnie i spełnią wszystkie obietnice, to byłby cud. Trzeba zagłosować w ramach tego co dostępne. A potem obserwować i czynnie brać udział w punktowaniu odstępstw. Tutaj jest pole do popisu dla zwykłego obywatela. Patrzeć władzy na ręce i czepiać się wszelkich niezgodności i to najlepiej na spotkaniach z takimi władzami, nie tylko na forach internetowych.

  25. nigdy

    25/03/2024 o 14:33

    chyba Trzeciej Drodze to już żadna Kobieta nigdy nie zaufa.

  26. Absolwent

    27/03/2024 o 10:51

    W II turze musi się władza odmłodzić i oczyścić ze starych układów. To tak dla zdrowia psychicznego młodych mieszkańców Gminy.

  27. dramat

    27/03/2024 o 23:07

    Po co komu ta gazetka wyborcza – jakiś raport? Gmina Krzeszowice nie ma na co wydawać naszych pieniędzy? Już wystarczy że Magazyn Krzeszowicki upolityczniony jest. Powinien przez nowa radę zostać zlikwidowany, bo niczemu nie służy. Dramat.

    • Urna pocztowa

      28/03/2024 o 12:39

      W sumie racja. Teraz gazetki same do domu przychodzą. Tyle ich jest, że nawet awizo na ważny list polecony można przez pomyłkę nie zauważyć między nimi.

  28. Absolwent

    29/03/2024 o 18:53

    Kamil Kłosowski jako jedyny w dyskusji w Przełomie ,zwrócił uwagę na referendum w sprawie Uzdrowiska w Krzeszowicach w Mieście Krzeszowice nie Gminie. Ponieważ , ograniczenia i podatki tam wzrosną i co za to? Jako jedyny był przygotowany na trudny temat. Pozostali to tło , opowiadali ogólne rzeczy znane wszystkim mieszkańcom brak było rozwiązań nowych ,taka” mowa trawa”.

    • Mieszkaniec gminy

      29/03/2024 o 19:46

      Wprost przeciwnie, mówił sloganami ze swoich spotów wyborczych. Wyszło też, że tak naprawdę nie ma pomysłu na obniżenie cen za śmieci – dwóch pozostałych kandydatów podało konkretne propozycje, a jego obecny burmistrz zgasił przypominając jakie ceny ma Zabierzów, który podzielił już wcześniej gminę na sektory.
      Ta debata niestety była dość słaba, szkoda, że Przełom nie zdecydował się by kontrkandydaci mogli sobie nawzajem zadawać przygotowane wcześniej pytania, podejrzewam, że wtedy z Kłosowskiego zostałaby miazga.

  29. Wyborca niepewny w swoim wyborze

    29/03/2024 o 20:03

    Panu Kamilowi nie można odmówić werwy i czasami nawet fajnych pomysłów na zmiany w gminie, to prawda. Problem w tym, że większość z nich umiera śmiercią naturalną, bo w sumie niewiele wnoszą w całokształt polepszenia czegokolwiek w gminie, poza chwilowym rozbłyskiem, jak spalony kapiszon na panewce dubeltówki. Tym sposobem bardziej zraża do siebie mieszkańców i powoduje ograniczone zaufanie wśród tych, którzy może by i na niego zagłosowali, ale boją się, że jak zostanie burmistrzem, to wszystko co będzie robił – będzie miało taki sam skutek, ale w skali makro.

    • JWS

      29/03/2024 o 21:32

      Toć był jednym z radnych a nie cesarzem. Jak miał sam to zrobić?
      My mamy jako Polacy, czytaj: dzieci pańszczyźnianych chłopów, zasadniczy problem z demokracją. Blisko nam wciąż do Minionków szukających pana i władcy, musimy się uczyć społeczeństwa obywatelskiego. Ostatnie chwile tej przewagi dostrzegł i wykorzystał towarzysz Kaczafi . 15 października szala się przeważyła. To bardzo ważny moment w historii polskiej tożsamości. Wolność to odpowiedzialność za własne czyny. A tego chłop pańszczyźniany ani nie chce, ani nie rozumie.
      Pretensje, że jeden radny nie zmienił gminy są bezpodstawne.

      • Gospodarz w gospodzie

        30/03/2024 o 09:42

        Cysorz to mo klawe życie, a tu trza się narobić, no popatrz…

    • Wyborca

      29/03/2024 o 21:55

      Pełna zgoda. Wiele ciekawych inicjatyw pozaczynał, ale żadnej nie doprowadził do końca. Nie wystarczy mieć pomysł, ale trzeba go doprowadzić do końca. Też trochę się obawiam tego, jakby zasiadł na czele magistratu.

  30. wyborca

    29/03/2024 o 20:49

    Nie wiadomo z kogo zostałaby miazga, bo pan burmistrz nie rozwiązał wielu istotnych problemów, a rządzi gminą 9 lat. Myślę, że wymieniać ich nie muszę, bo wielokrotnie zwracano na nie uwagę na forach. Kamil jak dotąd nie rządził.

    • Wyborca uczciwie stawiający sprawę jasno

      30/03/2024 o 09:22

      Moim zdaniem powinien jeszcze nabrać trochę praktyki. Wolałbym go widzieć w szeregach radnych, niż na stanowisku burmistrza. Jeśli ma potencjał na tyle silny i zdecydowany, że przekona innych radnych do swoich inicjatyw podczas tej kadencji, to będzie świadczyło o tym, że poradzi sobie z całą gminą. Dlatego radziłbym mu, aby dla własnego i naszego dobra – poczekał do następnej kadencji, zasiadając w ławach rady. Wtedy już nie będzie wątpliwości, że jest stworzony na stanowisko burmistrza, ponieważ jego potencjał i autorytet sam się obroni.

  31. wybierający

    30/03/2024 o 09:04

    Najpierw niech nabierze doświadczenia w zarządzaniu i zacznie działać konsekwentnie. Nie stać nas na to aby niedoświadczony nowy burmistrz dopiero uczył się za nasze pieniądze jak rządzić gminą z budżetem znacznie przekraczającym 100 milionów złotych. 5 lat ostatniej kadencji Gregorczyka to czas na naukę dla Kłosowskiego. Może kiedyś będzie dobry.

  32. Tęskniący

    30/03/2024 o 09:17

    Wioletta wróć do Krakowa z Krzeszowic!!

    • Tęskniący za rozumem

      03/04/2024 o 15:00

      Wioletta wróć!!! Błagam!!! Miło będzie cię znów widzieć wśród samych swoich!!!

  33. Anonim

    03/04/2024 o 18:45

    Kim jest Wioletta? Co to za ważna persona, że tak za nią tęsknocie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę