Co kupujemy, a z czego rezygnujemy w trakcie narodowej kwarantanny? Są najnowsze dane z rynku
Wartość koszyka zakupowego przeciętnego Polaka w trakcie narodowej kwarantanny spadła o prawie 40% w stosunku do ubiegłego roku. Po początkowym boomie na makaron, ryż, mąkę, mydło i papier toaletowy, w kwietniu mamy nowych liderów.
Rzadziej wychodzimy z domu, a jak już wyjdziemy, na twarz zakładamy maskę może właśnie dlatego największe spadki sprzedaży notują kosmetyki, zwłaszcza te do makijażu. Co ciekawe odmawiamy sobie też jakich przyjemności jak lody, czy… i tu ciekawa rzecz – piwo. Spadki na sprzedaży lodów sięgają według danych Nielsena 24%, piwa – 13%.
Ponieważ przed telewizorem spędzamy już średnio 5 godzin dziennie (wzrost o godzinę w stosunku do ubiegłego roku), coraz większą popularnością cieszy się popcorn. Jego sprzedaż wzrosła o 48%. Po pizze, zamiast do ulubionej pizzerii, jeździmy niestety do Biedronki, pewnie dlatego mrożony specjał odnotował 43% wzrost sprzedaży. Na szczęście, obok śmieciowego jedzenia, wzrost notują też owoce – konkretnie jabłka. Kupujemy ich o 23% więcej niż przed rokiem.
tomaszmyszewski
30/04/2020 o 20:42
Popcornu nie – mrożoną pizze raz na czas ale piwko chętnie napiszę w krzeszowiceone 🙂
Franek
03/05/2020 o 11:36
Chyba większość Pana postów jest właśnie po ww. trunku. Większość z nich jest po prostu agresywna i podkręcająca aferę. Pozdrawiam
My
01/05/2020 o 11:07
Będziemy kupować coraz mniej . Najpierw był strach że braknie np: makaronu z którego można ugotować różne potrawy lub papieru toaletowego itd…. Większość z nas niewiele zarabia , dojazdy do pracy kosztują a ceny niestety niemiłosiernie wzrastają ,opłaty również
BALBINKA
01/05/2020 o 15:41
to koniec zciemy i propagandy bliski @@
https://www.youtube.com/watch?v=m1nJ9xTTUxw&feature=share&fbclid=IwAR2UJqv_9NcMGfVeLcsdPDEMq8YYNxeM3H8tNRZkb11P0uLkEbdVfWJsF18