Gospodarka

Ruszył przetarg na odbiór śmieci

W środę wystartował przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy Krzeszowice. Od jego wyniku zależeć będą stawki, jakie mieszkańcy zapłacą za odbiór śmieci.

Mimo, że na grudniowej sesji radni podjęli uchwałę dotyczącą wysokości stawek podatku śmieciowego, to właśnie ogłoszony w połowie tygodnia przetarg zadecyduje ile już od lipca będziemy płacić za śmieci.

Wyłoniona w przetargu firma ma być odpowiedzialna za wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Krzeszowice. Do końca trwania umowy, czyli do 30 czerwca 2015, jak szacują urzędnicy, zwycięska firma będzie musiała wywieźć prawie 28 tys. ton odpadów.

Firma przystępująca do przetargu poza dysponowaniem 6 samochodami do zbiórki odpadów musi mieć także bazę magazynowo-transportową na terenie gminy Krzeszowice lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy.

O wygranej ma zadecydować cena jaką poda wykonawca za odbiór odpadów zmieszanych (50% oceny) i gromadzonych selektywnie (40% oceny) oraz deklarowany poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, odebranych na terenie gminy Krzeszowice (10% oceny). Termin składania ofert upływa 29 marca.

 

Czytaj również: Radni uchwalili stawki podatku śmieciowego

                             Ile za śmieci? Gmina zbiera opinie

 

źródło: Wrota Małopolski

28 komentarzy

28 Komentarzy

  1. Rysiek K.

    23/02/2013 o 21:49

    Z góry wiadomo że wygrają usługi komunalne 🙂

  2. NO

    24/02/2013 o 10:59

    Niech wygrają UK, to nie ma znaczenia, ale usługa ma być wykonywana rzetelnie, nie tak jak wygląda sprzątanie miasta, wszędzie brudno a sprzątają tylko po jarmarku.
    Zwiększyć należy tabor, zatrudnienie i należy go porównać z urzędem, przyjęto na to stanowisko 4 osoby!!!
    Jakieś nieporozumienie, bo 4 osoby – to dobrze prosperująca firma!!!

    Nikt im nie każe wywozić śmieci za darmo, ale niech to będzie trochę niższa kwota, a nie wzięta ze sufitu, którą przegłosowali nasi bezradni radni.

  3. Julita

    24/02/2013 o 12:23

    O jakich czterech osobach mówisz nic mi o tym nie wiadomo.

    • NO

      25/02/2013 o 09:28

      Przykro mi, że nie wiesz, należy interesować się rosnącym zatrudnieniem w naszym urzędzie, wszystkie samorządy szukają oszczędności, zwłaszcza w ograniczeniu wydatków na administrację. Ale odpowiadam na Twoje pytanie, ostatni konkurs na referentów w podatkach, przyjęto 3 osoby oraz 1 osoba w Ochronie środowiska, przyjęta już w ubiegłym roku.

  4. kos

    25/02/2013 o 17:05

    w sumue uslugi komunalne to nie blb zly wybor.

  5. Rysiek K.

    25/02/2013 o 18:13

    Tylko nie usługi komunalne. To firma jak za komuny. czemy jeszcze nikt tego nie rozwiązał ?

  6. Ryba

    25/02/2013 o 18:29

    O ile mi wiadomo to jedyna firma ,która płaci podatki do Krzeszowic i zbiera segregowane odpady za darmo. Inne firmy wzbogacają podatkami inne miasta .

  7. Katz

    25/02/2013 o 19:17

    Przepisałem się z Remondisa do UK wożę raz na tydzień odpady segregowane do bazy UK, tak powinno być ,czyli jest OK. Uważam, że może być tylko gorzej i drożej.

  8. Julita

    25/02/2013 o 21:00

    I to jest wiele? Nikt i nic nie zabrania ograniczenia zatrudnienia, a poza tym trzeba mieć wiele sił żeby pracować w urzędzie za marne grosze codziennie obsługując taką klientelę.

    • ja

      26/02/2013 o 08:33

      Pracownico Urzędu nie wysilaj się na te swoje wypociny. Jesteś śmieszna jeśli myślisz że masz tu do czynienia z ludźmi którzy nic nie wiedzą i nic nie rozumiem. A poza tym jak zarabiasz takie marne grosze to dlaczego tam jeszcze siedzisz? I o jakiej klienteli myślisz, czy ty też nie jesteś klientem w innych miejscach. Aha, mówisz o sobie. I napisz ile to dla ciebie te marne grosze?

    • Ja

      26/02/2013 o 10:35

      proponuję zamienić się ze mną. Mam licencjat, siedzę na kasie w Biedronce i jestem miła, jak to nazywasz dla klienteli. Pracuję nie dla przymusu i mówię dziękuję, proszę i zapraszam. Coś wydaje mi się, że Ty do interesantów w urzędzie tak się nie zwracasz, a tylko traktujesz ich jak zło konieczne i czekasz z utęsknieniem do …. 15,oo

      • aj waj

        26/02/2013 o 12:23

        Kwiatuszku a co Ty byś robiła w tym urzędzie – co potrafisz po tym licencjacie ?;)

        Nigdy nie będzie dobrze w naszych urzędach/instytucjach państwowych bo do „pracy” w nich pchają się albo pociotki, które nic nie potrafią lub są ustawieni i nic im się nie chce robić choć mogliby albo ludzie, którzy najdelikatniej mówiąc niczego nie potrafią poza zazdroszczeniem innym i udawaniem „wielkiej” wiedzy i kompetencji….jedni i drudzy nieudacznicy – zera. W normalnej pracy (nie fizycznej choć to też normalna praca ale mówimy o ludzich wykształconych) to miernoty albo wiecznie bezrobotni. Nadchodzący kryzys zweryfikuje wasze umiejętności kochane kwiatuszki zdające 90% egzaminów ze ściąg ;)))

  9. Nu

    26/02/2013 o 13:40

    @Aj Waj
    Nie generalizuj. Nepotyzm jest zjawiskiem godnym potępienia, to fakt. Ale kompetencje w „byciu urzędnikiem” zdobywa się wraz ze wzrostem doświadczenia. Samo wykształcenie jeszcze niczego „nie załatwia”. Tak jest także w innych profesjach. Po studiach (niezależnie od ich poziomu, co jest tematem osobnym) jest się raczej „świeżutkim jak szczypiorek na wiosnę”. Dopiero potem człowiek nabywa konkretnych umiejętności. „Ja” miała raczej na myśli stosunek do „klienta”, „petenta”, a nie to, że ma licencjat.

    • Ja

      26/02/2013 o 14:03

      Dokładnie tak jak piszesz., brak grzeczności, brak estetycznego wyglądu, a ponadto snuja się po korytarzach, prezentując jedna przed drugą makijaż w sam raz stosowny na wieczorna imprezę. Korzystałam ze ściąg i to akurat mi nie ubliża, bo z nich też trzeba umieć korzystać, natomiast chodzi mi o umiejętności, wiedzę merytoryczną obecnych paniusiek w urzędzie, które często ani be, ani me, ani… i nie koniecznie po konkretnych uczelniach.

  10. parafianin

    27/02/2013 o 19:01

    Coraz wiecej ludzi zaskarża uchwałę o wysokości opłaty smieciowej. Decyzja że płaci sie stałą stawke za kazdego obywatela nie ma żadnego uzasadnienie i jest niezgodna z zasadami sprawiedliwosci społecznej.
    Ponizej przykład opłaty w gminie Kęty
    1 osoba – 7,00 zł (7,00 zł za 1 osobę),
    2 osoby – 13,00 zł (6,50 zł za 1 osobę),
    3 osoby – 18,00 zł (6,00 zł za 1 osobę),
    4 osoby – 22,00 zł (5,50 zł za 1 osobę),
    5 osób – 25,00 zł (5,00 zł za 1 osobę).

    Jeżeli w gospodarstwie domowym zamieszkiwać będzie więcej niż pięć osób, stawka opłaty za gospodarowanie odpadami wzrośnie tam o 1 zł w stosunku do każdego „dodatkowego” domownika.

    • Ale

      27/02/2013 o 21:05

      jutro przegłosują podwyżkę wody i ścieków, podwyższyli podatki gruntowe, od nieruchomości, od lipca będziemy płacić wymyślone z sufitu stawki śmieciowe i już mamy komplet dobrobytu w krzeszowickim grajdole.
      Pozostaje nam tylko wznieść rączki do Bozi, a On widzi i szkoda tylko, że czasem zagrzmi.

  11. Nu

    27/02/2013 o 21:22

    Kryzys, a zarządzających gminą trzeba przecież utrzymać.:-D

  12. Julita

    27/02/2013 o 22:22

    A co wy to myślicie że wszystko spada z nieba, gdzie indziej nie jest taniej. A skoro Pan Burmistrz ma poparcie radnych nawet z opozycji to świadczy to tylko o jego trafnych decyzjach. I jeszcze jedno rada gminy nie jest z przypadku to głos społeczeństwa lokalnego odzwierciedlenie naszych potrzeb jako mieszkańców.

    • gruszek okruszek

      28/02/2013 o 06:49

      Czytając różne Twoje wypowiedzi tak się zastanawiam, z którego księżyca spadłaś, bo na pewno nie z ziemskiego.

    • y

      28/02/2013 o 07:44

      Julita, trudno nie być rozbawionym czytając Twoje słowa; pamiętaj jednak, że nawet jeżeli obecnie bezkrytycznie popierasz tego Pana to jeżeli gdzieś się potkniesz to z jego strony pomocy nie uzyskasz. W jednym masz rację od jesieni przyszłego roku już nie będzie Pan Burmistrz tylko zwykły pan plotkujący ze zwykłymi paniami i panami(kiedyś obecną Radą) na ławeczkach w pobliżu betonu zwanego kiedyś fontanną i gladiatorka na kartonie.

    • COŚ

      28/02/2013 o 09:03

      Ci się Julito popieprzyło z tej ślepej podległości, mylisz pojęcia, odzwierciedlenie potrzeb z mądrym zarządzaniem.

  13. E

    27/02/2013 o 22:46

    @Julita
    Bez komentarza, bo słów szkoda :-S

  14. Nu

    28/02/2013 o 16:27

    A może „Julita” tylko prowokuje i „wsadza kij w mrowisko” przeprowadzając eksperyment socjologiczny? 😀

  15. Kadzik

    28/02/2013 o 21:21

    Julita pracuje w wodociągach i tyle.

  16. TO

    25/03/2013 o 16:54

    w końcu trzeba składać wypowiedzenie o wywozie śmieci czy wygasa samoczynnie zobowiązanie? Jakieś masło maślane w tym oświadczeniu burmistrza.

    • Odpowiedź

      25/03/2013 o 20:47

      Treść oświadczenia zapewne przygotowana przez panią Adamowicz, wirtuozerkę pism urzędowych i ze wskazaniem, gdzie ma być ulokowany podpis. Treść bez znaczenia.

  17. Oświadczenie ...

    25/03/2013 o 20:21

    Burmistrz sam nie wie, Celarkowa nie jest pewna, a mieszkaniec i tak zapłaci – bo tu mieszka i tu płaci podatki, czyż nie tak brzmi hasełko na ulotce ????

  18. Anonim

    25/03/2013 o 20:44

    Nie chcesz od lipca płacić dwa razy za wywóz śmieci? Sprawdź swoją umowę! W większości przypadków na jej wypowiedzenie zostało Ci tylko pięć dni – ostrzega serwis RMF24.pl.

    Jak przypomina portal, w lipcu wchodzi w życie nowa ustawa o utrzymaniu porządku i czystości. Za trzy miesiące to gminy będą za nas zlecać wywóz odpadów.

    Nowa ustawa nie precyzuje jednak sposobu rozstania się z firmą, która dotychczas się tym zajmowała. „Dlatego o swój interes musimy zadbać sami. Szczególnie, jeśli to my podpisaliśmy umowę z prywatną firmą na wywóz odpadów. Natomiast jeśli zrobiła to wspólnota mieszkaniowa – przypomnijmy zarządowi, że przy trzymiesięcznym okresie wypowiedzenia na rozwiązanie umowy zostało tylko pięć dni” –

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę