Gospodarka

Kracik przyśpieszy budowę zjazdu z A4?

8 października  Stalexport – koncesjonariusz autostrady A4 i władze powiatów krakowskiego, chrzanowskiego oraz gmin Alwernia, Krzeszowice, Spytkowice podpisały list intencyjny, w którym zobowiązały się  dołożyć wszelkich starań, aby przyspieszyć termin rozpoczęcia prac przy rozbudowie Węzła Rudno.

Mimo, iż decyzja o lokalizacji węzła zapadła już w 1996 roku, w umowie koncesyjnej realizację tej inwestycji firma zaplanowała dopiero na 2017 rok (wcześniej mówiono o roku 2016). W marcu, gdy Stalexport po raz kolejny przełożył datę rozpoczęcia budowy zjazdu, zaprotestowały władze województwa. Wojewoda małopolski Stanisław Kracik zorganizował spotkanie z ministrem infrastruktury i firmą Stalexport, a także podjął się mediacji między samorządowcami a koncesjonariuszem w celu przyspieszenia rozbudowy węzła Rudno.

W piątek Stalexport  oraz władze powiatów i gmin podpisały list intencyjny, zobowiązując się dołożyć wszelkich starań, aby przyspieszyć termin rozpoczęcia prac przy rozbudowie Węzła Rudno.

Rozbudowa Węzła Rudno obejmuje połączenie autostrady A4 Katowice – Kraków z drogą krajową nr 79 i 44 oraz drogą wojewódzką 780. Dla gmin Alwernia, Krzeszowice i Spytkowice oraz dla powiatów krakowskiego i chrzanowskiego to inwestycja drogowa kluczowa dla rozwoju gospodarczego. Obecnie przedsiębiorcy z tych terenów, choć mają autostradę w sąsiedztwie, z powodu braku możliwości wjazdu na jej północną jezdnię, zmuszeni są korzystać z innych dróg jadąc na Śląsk. Do gmin tych także trudno dojechać ze względu na słabo rozwiniętą sieć i standard dróg lokalnych, co wpływa na tempo rozwoju ekonomicznego. Tymczasem budowę węzła zaplanowano w umowie koncesyjnej dopiero na 2017 rok – czytamy na stroje województwa.

Budowa węzła Rudno zaplanowana została na 2017 rok. Jednak dla samorządów lokalnych niezwykle znaczące jest przyspieszenie inwestycji. (…)  Cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia wszystkich zainteresowanych. Dzięki temu, że samorządy i koncesjonariusz autostrady będą współpracować, realnie zwiększyły się szanse na przyspieszenie inwestycji – mówi wojewoda małopolski.

Więcej na stronie: www.malopolska.uw.gov.pl

27 komentarzy

27 Komentarzy

  1. dajcie

    10/10/2010 o 17:45

    coś o Pani Kindze śmiało!

    • daj

      10/10/2010 o 17:55

      sobie już spokój. Zadzwoń do niej i się sam zapytaj co chcesz wiedzieć. A temat o autostradzie nie jest tematem do promowania p.Kingi, bo się na tym nie zna 🙂

  2. dajcie

    10/10/2010 o 18:12

    spokój taka przedsiębiorcza a na głupiej autostradzie się nie zna eeee!

    • ktoś

      10/10/2010 o 18:35

      tutaj ma bardzo duży problem ze sobą. „Daj” to ty sobie już spokój z tymi głupimi komentarzami, bo już przestało to kogokolwiek śmieszyć. A jak liczysz, że sprowokujesz kogoś do obrabiania …… p.Kindze to spróbuj na innym forum. Myślisz, że idiotów znalazłeś? My chcemy porozmawiać o autostradzie.

      • do ktosia

        10/10/2010 o 19:05

        to ty chyba w tym swoim zacietrzewieniu nie zrozumiales że piszę aby spokój dał sobie ten, co chce ciągle czytać tu o Kindze. to raczej jego wpis trzeba traktować jak prowokujący… bo dlaczego w tym temacie pisze „dajcie coś o Pani Kindzie śmiało!”
        Nie wiem jak może być głupim prawdziwy komentarz ? Pani Kinga zna się na autostradach ? NIE! zna się na wielu innych rzeczach, i nie jest to temat w którym powinna występować. Tyle że jakiś fanatyk chce nawet tu o niej coś przeczytać.

        • Muminek

          10/10/2010 o 19:15

          W temacie i o kandydatce – jeden z punktów jej programu wyborczego „intensywne starania na rzecz zjazdu z autostrady w Rudnie” 🙂 Powoli nieaktualny – wg wicestarosty Furmanika budowa zjazdu może zacząć się już w przyszłym roku (Dziennik Polski).

          • brawo

            10/10/2010 o 19:23

            siła kobiet nie zna granic. tylko napisała i pstryk…. już się dzieje 🙂 dla niej ukłon, bo ma wyczucie i temat na czasie. Najważniejsze jednak to, że sprawa zjazdu wreszcie nabrała tempa.

          • brawo

            10/10/2010 o 19:24

            oczywiście żartowałem , żeby ktoś tego inaczej nie odebrał

    • Pisarz

      11/10/2010 o 10:37

      „dajcie” – to ujawnij sie, idz i pokaz nam co to za filozofia zakonczenie budowy autostrady.

  3. dajcie

    10/10/2010 o 18:39

    sobie więcej luzu i rozmawiajcie o ….?

  4. W temacie

    10/10/2010 o 19:27

    To czego Adamczyk nie potrafił załatwić przez lata, załatwi wojewoda. Myślę, że na zintensyfikowanie całego procesu miała też wpływ Alvernia Studios. Ludzie z zagranicy przyjeżdżający kręcić efekty specjalne w kopułach muszą się tłuc lokalnymi drogami – nie wiem czy takie wycieczki są wskazane 😉

  5. brawo

    10/10/2010 o 19:31

    Głownie to zasługa Alvernia Studios!

  6. realista

    10/10/2010 o 20:09

    – proszę zwrócic uwagę na skład personalny zarządu Stalexportu i powiązania kapitałowe oraz osobowe tej spółki ze spółkami zależnymi ….
    – tak wygląda dzisiejsza przedsiębiorczośc w praktyce …. a ludziom wciska się kity i nie wiedziec czemu oni te kity łykają ….

  7. ktoś do podszywającego

    10/10/2010 o 21:54

    Zmień nick i przestań pieprzyć

  8. Zjazd z autostrady

    11/10/2010 o 13:27

    ważna sprawa, musi się to stać i to szybko żeby Krzeszowice zaczeły sie rozwijać gospodarczo. Zastanawiam się jaki na to pomysł ma p. Wojtek Pałka (chyba kandyduje do powiatu) i p. Wojtek Pogan (ten z Mlodych Demokratów) bo oboje Pałka w gazecie a Pogan na facebooku występują na tle autostrady. Wie ktoś ??

    • a ty reklame

      11/10/2010 o 15:06

      to obu kandydatom chcesz robić tutaj ?

  9. Krzeszowicki Krzeszowianin

    11/10/2010 o 15:27

    Ale co mogą zrobić tacy kandydaci do rad co do autostrady to trochę zabawne jest ?

  10. Ben

    11/10/2010 o 16:04

    Ja w temacie węzła autostradowego. Kiedyś odnosiłem się bardzo negatywnie co do projektu węzła autostradowego. W artykule podano jednak fakt, który zmienił moje podejście do sprawy. Tym „czymś” jest zapowiedź budowy drogi łączącej drogi krajowe 79 i 44. Takie rozwiązanie ma sens. Dzisiaj do planowanego węzła z centrum Krzeszowic prowadzi droga przez Tenczynek i Rudno. Droga nie najwyższego standardu i nie najwyższej jakości. Sądzę, że mieszkańcy Tenczynka i Rudna nie byliby zachwyceni zwiększeniem ruchu samochodów – zwłaszcza ciężarówek (przypominam – korzystających z autostrady bez wnoszenia opłat na bramkach). Budowa nowej drogi spowoduje, że tego problemu nie będzie.

    Osobiście jednak uważam, że węzeł Rudno/Alwernia nie stanie się główną drogą prowadzącą do Krzeszowic. Ani z Krakowa, ani z Chrzanowa, a tym bardziej Trzebini. Główną drogą wlotową do i wylotową z Krzeszowic pozostanie 79-tka. Dlatego w interesie Krzeszowic jest, aby ta droga również była modernizowana. Jeśli gmina „rzuci” wszystkie siły w kierunku węzła, a odpuści krajową 79-tkę, to kiedyś jako mieszkańcy Krzeszowic możemy się obudzić z tzw. „ręką w nocniku”, czego nikomu nie życzę.

  11. realista do Bena

    11/10/2010 o 18:45

    – po części podzielam Twoje zdanie, ale powiedzmy sobie szczerze: skoro gmina zainwestowała spore środki w dotychczasowe inwestycje a te skądinad nie generują zysków a dodatkowo powodują późniejszą koniecznośc ich utrzymania to trudno będzie wyłożyc w najbliższej przyszłości jakiekowliek pieniądze na kolejne inwestycje …… a trzeba dodac że drogi to długotrwałe i kosztowne inwestycje …. (i na wynik wyborczy mogłyby się nie przełożyc) ….

  12. realista

    11/10/2010 o 18:49

    – proszę zwrócic uwagę na możliwośc wprowadzenia przez koncesjonariusza dodatkowego punktu opłat po zrealizowaniu takiego wjazdu …. – tak jak to się stanie już wkrótce w przypadku Jaworzna …., pytanie tylko czy wówczas będą chętni na na takie „udogodnienie” komunikacyjne ?

  13. Muminek

    11/10/2010 o 20:47

    No i masz – dzisiejsza Krakowska – wjazd na węzeł od strony Grojca i Rudna będzie płatny.

  14. realista do Muminka

    11/10/2010 o 21:49

    – mówisz poważnie czy żartujesz ?

  15. Ben

    12/10/2010 o 09:30

    Realisto,
    czy miałeś co do tego wątpliwości? Bo ja żadnych.
    Co do chętnych – będą tylko ciężarówki posiadające winiety, na podstawie których mogą się również poruszać po autostradzie bez wnoszenia dodatkowych opłat. Kierowcy osobówek – chyba tylko służbowych, którym firma będzie finansować opłaty autostradowe. Prywatni użytkownicy aut osobowych będą korzystać z węzła raczej sporadycznie lub okazjonalnie.

  16. ktoś

    12/10/2010 o 10:33

    Tyle szumu 2 kadencje i likwidacja darmowego przejazdu z Jaworzna w nagrodę dla wyborców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę