Wydarzenia

Ranking „Rzepy”. Ogólniak znowu w dół

Rzeczpospolita wraz z miesięcznikiem Perspektywy opublikowała ogólnopolski ranking liceów ogólnokształcących. Wynika z niego, że krzeszowicki ogólniak stacza się po równi pochyłej i po raz kolejny „zalicza glebę”.

W 2011 roku – 64 miejsce na 100 małopolskich liceów, w 2012 spadek o 26 miejsc na pozycję 90 – czy w przyszłym roku krzeszowickie liceum będzie jeszcze brane pod uwagę przy sporządzaniu ogólnopolskiego rankingu? Jeśli tendencja spadkowa się utrzyma, wszystko wskazuje na to, że kolejny ranking będzie tworzony już bez nas.

Wysokie miejsce na liście rankingowej gwarantowali olimpijczycy, dobre wyniki uczniów na maturze z przedmiotów obowiązkowych i dodatkowych, oraz opinia kadry akademickiej o szkole.

Wyżej od krzeszowickiego ogólniaka znalazły się chrzanowskie licea – 36 miejsce zajęło I LO, 84 – II LO. Na liście najlepszych ogólniaków z Małopolski niepodzielni rządzi V LO z Krakowa,  na drugim miejscu uplasował się Nowodworek, na trzecim Sobieski z Krakowa.

Pełny ranking znajdziecie na stronach Rzeczpospolitej.

 

44 komentarze

44 Komentarzy

  1. smutne....

    11/01/2012 o 22:41

    szkoda czasu, trzeba będzie dziecko do Kraku wysłać

    • To

      12/01/2012 o 00:18

      wysyłaj a któż Ci broni?

  2. Ryba

    11/01/2012 o 23:06

    Nie wiem jak tam jest z „poziomem” nauczania w naszym LO, ale tak bezkrytycznie bym nie wierzył rankingom, a zwłaszcza wynikom z dalszych miejsc. Kiedyś przyglądałem się im i zauważyłem, ze róznice w ilosci otrzymanych punktów pomiedzy 30 a 100 miejscem są w rzeczywistosci niewielkie na co wskazywałaby różnica miejsc. Myśę, że wsród tego typu szkół wystarczy mieć jakiegoś olimpijczyka i ma się gwarantowany wysoki skok w górę w rankingu. Jak go nie ma jest gorzej.
    A wracając do LO co jest tego przyczyną? Czy zmieniła się kadra nauczycielska, a może uczniowie są słabsi? Pewnie i warunki lokalowe nie sprzyjają prawidłowem funkcjonowaniu szkoły. Na co przez kolejne lata ciężko „pracowali” radni i kolejne zarzady Powiatu Krakowskiego.

  3. Kinga

    12/01/2012 o 08:39

    Między 1 a trzecim miejscem jest 20 punktowa różnica, między 1 a 90 – które zajmują Krzeszowice 43 punktowa.
    Poziom jest niski, bo szkoła, żeby przetrwać przyjmuje uczniów z coraz gorszymi wynikami testów gimnazjalnych. W okolicy jest jeszcze kilka innych szkół średnich więc konkurencja jest duża, do tego dochodzi bliskość Krakowa i niż demograficzny.

  4. bo

    12/01/2012 o 09:24

    przede wszystkim trzeba powiedzieć, że stworzenie gimnazjum to był że się tak wyrażę „nietrafiony” pomysł. Ale oczywiście nie nasze liceum temu winne.
    Ehh, kiedyś to były miłe czasy w tym liceum 🙂

  5. stary dziod licealista

    13/01/2012 o 17:05

    wlasnie po co isc do LO skoro ma zamiar sie pracowac co najwyzej w makdonalcie za grosza dwa.
    a taka dziewczyna po fryzjerce, czy po kucharce, po szkole sredniej to juz mloda dama ktora stac nawet na drozsze waciki do drogich kosmetykow jakie bez problemu sobie kupuje.

    • Ty

      13/01/2012 o 19:52

      „stary dziodzie” chyba często na wagary do „makdonalta” chodziłeś, bo po pisowni nie widać żebyś liceum kończył tylko raczej OHP.

      • stary dziod licealista

        16/01/2012 o 13:58

        A czy wiesz Synu, co to przekora i sarkazm? wiec jesli tutaj jestes szczesliwym czlowiekem, ktory zna piswnie wlasciwa McD to juz jestes czlowiekiem wyksztalconym, poziom krzeszowickich elit

        • Nie

          16/01/2012 o 14:10

          znam „piswni” 🙁

          • momo

            17/01/2012 o 11:08

            Bo chodziło o „który zna PiS w niewłaściwą” ;))))

  6. rodzic

    13/01/2012 o 22:36

    Nie zgadzam się z tym, ze nasze liceum jest złe. Już drugie moje dziecko uczęszcza do tej szkoły i nie dam powiedzieć złego słowa na tę szkołę. Tu naprawdę większość nauczycieli troszczy się o uczniów. Rankingi sporządzane w ten sposób to niefortunny pomysł i bardzo krzywdzący. Te najlepsze licea przyjmują tylko uczniów wybitnych z wysokimi średnimi ocen więc tak naprawdę niewiele trzeba robić a sukcesy są. Należałoby najpierw ocenić wiedzę uczniów, którzy przyszli do szkoły i porównać je z wynikami na końcu 3 klasy np. egzaminów maturalnych – TO SĄ PRAWDZIWE WYNIKI SZKOŁY i tu można ocenić pracę nauczycieli.Pani Dyrektor głowa do góry – maturę zdają wszystkie dzieci i to nie źle i to jest najlepsza ocena szkoły. Jest tu ( pomimo trudnych warunków lokalowych ) świetny klimat, szkoła jest bezpieczna i przyjazna uczniom. Dziękujemy.

    • to

      13/01/2012 o 23:28

      nie jest obiektywna a jedynie subiektywna opinia na podstawie danych z jednego miejsca, bez porównania tego z innymi.

    • mondra

      16/01/2012 o 17:11

      maturę zdaja wszystkie dzieci? to się zaczyna powoli zmieniac odkąd matematyka jest obowiązkowa i zaczął jej uczyć szanowny pan K… nic dziwnego za liceum leci w dol. na miejscu pani dyrektor zastanowiłabym sie 10 razy zanim da kolejnej klasie tego nauczyciela nie od matematyki aby ich przygotowywal do matury a raczej ich [za przeproszeniem] udupił

      • nadal

        19/01/2012 o 09:03

        jednak wystarcza 30% na zdanie matury, co jest śmieszne.

        • mondra

          20/01/2012 o 23:22

          jakby cię uczył pan K to by ci raczej do śmiechu nie było z tymi 30%..

    • Słuchaczka

      16/02/2013 o 23:33

      Rodzicu?Czy znasz panią dyrektor?Poznałam ją osobiście i ani jednego DOBREGO SŁOWA NIE MOGĘ POWIEDZIEĆ O JEJ SPOSOBIE ZARZĄDZANIA LO,a także o jej sposobie rekrutacji nauczycieli.Dlatego ta szkoła tak spada w rankingach.
      Panią dyrektor interesuje tylko to,jak WYGLĄDA w czym pójdzie na przedstawienie i z kim się urwie z pracy.
      I takie są FAKTY.
      Poznaj panią dyrektor rodzicu,aby Twoja ocena była wymierna.

      • To jasne !

        17/02/2013 o 06:52

        W oświacie pozostali sami słabi, bowiem Ci z najwyższymi kwalifikacjami i doświadczeniem , kształceni jeszcze w lepszej wymagającej szkole JUŻ DAWNO ODESZLI na emeryturę do której zmusiła ich transformacja ! Kto dzisiaj uczy, według jakich zasad, jak ich szkolono, jakie są odsączone programy, jaki osłabiony i źle funkcjonujący system oświaty, jaki jest wizerunek nauczyciela,jakimi kryteriami się kierują przy ocenianiu, wychowaniu, kto ingeruje w życie szkoły, jaka jest kultura, moralność, odpowiedzialność nie tylko nauczycieli ale także samych rodziców, jaka jest odpowiedzialność i przed kim dyrektorów, Kuratorium- oto są pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć ! jednym zdaniem oświata została zniszczona !

      • oooooooooooo

        24/03/2013 o 22:19

        Z tego co widzę, Słuchaczko – cierpisz na zjawisko o nazwie zazdrość! Mniemam, iż również przelewa się przez ciebie skrajne lenistwo, dlatego wypisujesz głupoty.
        Zazdrość w twojej wypowiedzi = kompleks na punkcie własnej osoby i tak właśnie czepiasz się innych, którzy reprezentują swoją postawą o wiele więcej i o wiele więcej wnoszą do życia niż ty.
        A Pani Dyrektor jest kompetentna i zarządza tą szkołą bardzo dobrze. Osobiście uważam, że jakiekolwiek zarzuty są bezpodstawne.
        I nie rozumiem co Twoja wypowiedź odnośnie ubioru wnosi do całości? Zazdrościsz ubioru i dobrego gustu?
        Jak to ujęłaś „przedstawienie”? Przedstawienie to jest z ciebie.
        Dyrektor również swoim wizerunkiem powinien reprezentować siebie, jako osobę odpowiedzialną i godną tego stanowiska.
        Ale cóż, taka słuchaczka, zakompleksione i zazdrosne tworzywo wyżej napisanej wypowiedzi, ma długą drogę do tego, aby dorównać Pani Dyrektor. I nigdy nie dorówna – gwarantuję, bo Pani Dyrektor jest osobą ambitną i odpowiednią do tego, aby sprawować obecne stanowisko.

  7. doda

    13/01/2012 o 23:54

    jak dziecko chce się uczyć to miejsce w rankingu jest nieistotne! wiem coś o tym.

  8. Gość123

    14/01/2012 o 01:51

    Najlepszym nauczycielem w Lo Krzeszowice była Pani Kapusta, która do matury przygotowywała najlepiej w Małopolsce i gwarantowała bardzo dobre wyniki z matury i bezproblemowy dostęp na najlepsze uczelnie w Polsce. Niestety, bez niej, z roku na rok, będzie już coraz gorzej. Brak progu spowodowany brakiem zachęty do uczenia się w Lo Krzeszowicach, będzie tylko pogłębiać kryzys i nastąpi szybki upadek. Szkoda, ponieważ ta szkoła była super i rocznik 91 dziękuję !

  9. gość1234

    14/01/2012 o 21:10

    Zgadzam się z moim przedmówcą w 100 % Pozdrowienia dla najlepszej matematyczki.

    • ma

      18/01/2012 o 14:59

      Również pozdrawiam P.Kapustę. W czasie nauki człowiek narzekał a potem ta wiedza okazała sie niezbędna.

  10. babajaga

    15/01/2012 o 21:05

    A ja trochę przekornie uważam, ze wszyscy krzeszowiczanie, którym leży na sercu kulturalny i intelektualny rozwój naszej gminy, bez względu na jakieś bardziej czy mnie przypadkowe kryteria w takich czy innych rankingach powinni zrobić wszystko, aby raczej podnosić prestiż tej zasłużonej jak na małe niegdyś miasteczko szkoły i wspomóc panią Dyrektor w uzyskiwaniu jak najlepszych wyników szkoły i poziomu jej absolwentów! Mam na myśli możliwości i wysiłek rodziców, nauczycieli i samych uczniów. Obok równie ważnej i zasłużonej dla naszego środowiska Szkoły Muzycznej, którą sama przed laty ukończyłam, warto sobie uświadomić, jak ważne są dla kilkudziesięcioletniej historii i przyszłego rozwoju Krzeszowic właśnie takie instytucje nie tylko przez możliwość kształtowania tu, na miejscu, młodych umysłów, ale także dla samego prestiżu miejscowości.

  11. butaprenu opar

    17/01/2012 o 15:20

    nie problem jest w LO, problem w wielkości naszego miasteczka. Bo to już nie wieś a jeszcze nie miasto i społeczność mentalnie jest mocno osadzona w myśleniu głębokiej prowincji ale znowu nikt z nas nie powie , że człowiek ze wsi.
    A żniwo dziś zbierają szkoły zawodowe/technika które niestety wygrają narybkiem z LO-Krzeszowice które zbierze to co zostało i nic nie poradzi nawet najzdolniejszy nauczyciel (no może prof. Kapusta dałaby radę 🙂

    • Chyba

      17/01/2012 o 18:05

      trochę przesadziłeś z tą wypowiedzią dla ścisłości zaznaczmy, że Krzeszowice prawa miejskie posiadają od 1933r. więc są miastem nie wsią. Jasne, że papier nadania praw miejskich jeszcze nie załatwi wszystkiego ale z tą społecznością „mentalnie mocno osadzoną w myśleniu głębokiej prowincji” to trochę pojechałeś ale zwalmy to na stan w jakim znajduje się twój umysł sądząc po nick’u. Mocno osadzone w głębokiej prowincji to mają ludzie może w Wierchomli albo innej Wetlinie. Większość młodych ludzi studiuje w Krakowie znalazło by się tez troche z innych miast i takich co za granicą ludzi też troche pracuje w wiekszych miastach, nie możesz patrzeć tylko przez swój pryzmat nie każdy jak ty skończył ZSZ i siedzi w szopie we Frywałdzie i kira butapren całe życie bo jest ze wsi. Może wcale nie jest takie złe, że ludzie wola technikum przynajmniej maja potem coś konkretnego i pracodawca może docenić, że np. naprawiają samochód a nie potrafią całkę obliczyć, która jemu w warsztacie jest na ch…orobę a jak ktoś chce i ma potem plany na studia np. medyczne nikt do LO iść nie broni przecież.

      • mondra

        20/01/2012 o 23:18

        studia medyczne po tym LO?? a to dobre!! ok, biologii to się można porządnie nauczyć w tej szkole, ale chemii? to śmieszne!! chemia leży i kwiczy, jest gorzej niż w gimnazjum. i tym oto sposobem w tym roku zdaje w tej szkole 1, może 2 osoby ten przedmiot maks. a gwarantuję, że chciałoby więcej. hehe, ale profil się ładnie nazywa biol-chem i to w dodatku rozszerzony! brawo!

        • rłybak

          21/01/2012 o 00:16

          Są tacy absolwenci tego LO, którzy zostali lekarzami tyle, że jeszcze przed reformą oświaty, która wprowadziła ciemnotę.

  12. Nie

    17/01/2012 o 18:32

    Nie mogę czytać tych popierdujących półgłówków.

    • To

      17/01/2012 o 19:48

      nie czytaj – nic prostszego, chyba, że nie możesz bo masz słaby wzrok czy coś to przykro.

  13. butaprenu opar do 'chyba'

    17/01/2012 o 18:34

    trochę twój wykształcony zwój nie pojął mojego toku myslenia. bo jesli jestes w jakiejs wetlinie czy innym zadupiu to juz wiesz ze to wiocha i koniec. wtedy pozostaja ci mazenia o wiekszym miescie (i tak budujemy dzisiejsza stolice przykladowo z takich wetlin)
    a wlasnie to caly czas nasz kompleks, ze ile to my mamy ludzi z wyzszym wyksztalceniem itd ale niestety… papier tutaj nie wynosi cie ponad to prowincjonalne myslenie i kompleksy.

    bo juz nie wies a jeszcze nie miasto, mentalnie ma sie rozumiec.

  14. Mam

    17/01/2012 o 19:52

    takie nieodparte wrażenie, że ty masz taki kompleks „jakby wieśniaka” już nie słoma z butów ale jeszcze nie lakierki. Ale czemu pisząc to tak generalizujesz, myślę że spora częśc mieszkaców krzeszo nie ma takich problemów z tożsamością może napisz, że TY czujesz się już nie wieśniakiem a jeszcze nie mieszczaninem bo to wygląda na twój indywidualny problem twojej mentalności i kompleksów nie ogółu mieszkańców raczej.

    • a to

      17/01/2012 o 20:18

      jakaś choroba mieszkać we wsi? Wetlina, Wołosate może bez „ą” i „ę” ale zdrowo!

      • butaprenu opar

        18/01/2012 o 16:01

        to nie problem gdzie mieszkasz. bo wiecej jest ludzi z klasa w takiej wetlinie na 100 mieszkancow niz takich np wawie. 'być ze wsi’ to blizej temu co za miastowego sie uwaza i musi zawsze 'trendy’ byc aby czasami ktos go nie uznal zatego kim jest gdy sloma z butow przy wodce wychodzi.
        a chodzic z glową do gory majac 'slome w butach’ to dzis dla polaka rzecz niewykonalna. bo kulture sarmacką mamy a ponad 90% z nas to chlopstwo z dziada pradziada. i tak to jest…

        • Co

          19/01/2012 o 11:35

          za bełkot…

  15. Nono

    18/01/2012 o 10:16

    Jak ktoś się chce uczyć to nauczyć to się nauczy zarówno w najlepszej szkole w Krakowie w V jak i w naszym LO. Taka prawda. To, że teraz do LO uczęszcza wielka grupa leni, którzy szukają każdej wymówki, żeby wytłumaczyć to, że im „nie idzie”, przez to cierpi status liceum.

  16. babajaga

    18/01/2012 o 10:54

    Obserwując współczesną młodzież i jej „priorytety” życiowe mam wrażenie, ze Nono ma dużo racji. Oczywiście – nie dotyczy to wszystkich młodych ludzi.

  17. Eh eh

    08/02/2012 o 09:19

    Tak czytam was sobie tutaj i nasuwa mi się jedno stwierdzenie: kiedyś to uczeń miał obowiązki, teraz uczeń tylko patrzy na swoje prawa, a obowiązków nie widzi. Kiedyś taka pani Kapusta linijką po paluchach mogła potraktować, obecnie – nie może. Cierpliwości nauczyciele do tutejszej młodzieży również nie mają, bo jak mieć jej AŻ tyle, kiedy młodzież robi co chce? Fakt faktem są nauczyciele którzy nie wiadomo z jakich powodów wybrali zawód nauczyciela nie potrafiąc go wykonywać 😉 ale jak ktoś chce to się nauczy i rozszerzy swoją wiedzę, bo ma jakiś priorytet na życie. Pozdrawiam, tez ukończyłam liceum w Krzeszowicach i sobie nie krzywduję 🙂 a czasy są jakie są, że nie samo wykształcenie się liczy 😉

  18. Anonim

    30/09/2012 o 21:07

    Pani Kapusta jeszcze uczy (tak dla wiadomosci innych) poza tym LO ma duze klopoty z rankingiem bo jest male i coraz mniej.osob sie do niego wybiera. Krakow jest modny, ale czy taki skuteczny nie wiadomo. Rankingi sluza glownie po to, zeby ludziom zrobic przykrosc. Chrzanowskie II LO to chlam jakich malo. A dlaczego sa wyzej? Bo to ogromna szkola a wiadomo ze wsrod wiekszej grupy uczniow znajdzie sie wiecej dobrych. Tam ida ludzie bez perspektyw a przyjmowany jest rowniez kazdy (: Mimo.wszystko.ze szkola ma troche minusow polecam serdecznie bo.poziom jest ok. Pozdrawiam. Uczennica.

  19. obserwatorka

    22/03/2013 o 13:09

    Ukończyłam to LO i mogę powiedzieć, że jej renomę skutecznie psują ze dwie- trzy czarne owce. Nie nadają się absolutnie na nauczycieli i dziwię się, że Pani Dyrektor tego nie widzi…Przecież wie o tym od uczniów i ich rodziców. Gimnazjaliści są straszeni (i słusznie!), że trafią na beznadziejnego matematyka, bo tego jednego, świetnego nie wystarczy dla wszystkich…Chyba wszyscy w gminie już wiedzą, że w krzeszowickim LO emerytowana Pani K. ma godną siebie następczynię. Wielka szkoda, że tylko jedną i nie można Jej sklonować…:)

    • dr kik

      22/03/2013 o 13:14

      Bardzo dobrym matematykiem też był S. Toboła.

  20. obserwatorka

    22/03/2013 o 13:23

    W takim razie przydałby się w tym liceum w dzisiejszych czasach, kiedy maturę z matematyki wszyscy zdają obowiązkowo…:)

  21. mm

    22/03/2013 o 14:42

    Kto teraz uczy matmy w krzeszowickim LO? Który nauczyciel jest dobry, ale też wymagający> Proszę o opinie ponieważ moje dziecko się tam wybiera. Mnie uczyła P. Kapusta, pozdrowienia 🙂

    • matka niejadka

      22/03/2013 o 17:55

      Wiem, że świetnie uczy p. Góralczyk. Tyle, że dostała ją ostatnio tylko pierwsza klasa matematyczna. Mój syn też się tam wybiera ale jak pomyślę, że mógłby dostać panią, która uczy humanistycznych i przyrodniczych pierwszaków…:O Cierpnie mi skóra…:( No i pani Kapusta jeszcze uczy ale tylko klasę maturalną, matematyczną…:) Dlatego namawiam syna na klasę matematyczną licząc, że się załapie na te panie 🙂

  22. maturzystka

    10/10/2013 o 15:33

    Pani Kapusta już w obecnym roku szkolnym 2013/2014 nie uczy odeszła w roku ubiegłym. Tak p. Góralczyk to świetny nauczyciel matematyki w LO, jest godną następczynią poprzedniczki. Szkoda tylko, że to jedyny moim skromnym zdaniem nauczyciel, który jeszcze potrafi nauczyć, a uczy tylko w klasach matematycznych. Cierpią podstawy, bo 30% trzeba mieć. Szkoła ma duże minusy; przede wszystkim są nią przedmioty: biologia, chemia, fizyka. Tych przedmiotów w tej szkole się nie nauczysz, ale jeśli wybierasz się do klasy matematycznej bądź z geografią, jak najbardziej na tak. Wysiłek się opłaci. Gdyby zmienić kadrę nauczycielską LO miałoby szanse. A Kraków przeciętnymi liceami zgarnia krzeszowiczan. Rankingi są tworzone na postawie olimpijczyków, konkursów, stąd wypada to nisko. Mało jest też uczniów. Tutaj da się zdać dobrze maturę, jednak uważam że szkoła za niedługo przestanie funkcjonować. Pozdrawiam

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę