Gospodarka

Pol-Mak kupił działkę pod Biedronką

Ponad 3 mln złotych musiała zapłacić firma Pol-Mak z Krzeszowic za prawo użytkowania wieczystego działki przy ulicy Kościuszki i własności budynków, które się na niej znajdują.

Firma Pol-Mak zainwestowała w nieruchomość – na działce stanął pawilon handlowy wraz z obsługującą go infrastrukturą. Przedsiębiorca ma w planach kolejne inwestycje na działce, dlatego gmina zgodziła się na zamianę dzierżawy na użytkowanie wieczyste.

Po koniec grudnia ubiegłego roku działka pod Biedronką został sprzedane za 3, 6 mln.

80 komentarzy

80 Komentarzy

  1. Ta biedronka

    02/02/2012 o 22:01

    Ta biedronka to najlepsze co się mogło Krzeszowicom przydarzyć. Nie trzeba busami do chrzanowa na zakupy jeździć.

  2. Misiek

    02/02/2012 o 22:10

    markety, markety, markety.
    żabka w wiśle, żabka przy bunkrze, chiński market, biedrona, a teraz jeszcze kolejny lewiatan na Woli Filipowskiej w sąsiedztwie mini-samu – ciekawe który ze sklepów pierwszy odpadnie z gry. Podobno panie z samu już trzęsą tyłkami.

  3. BO

    03/02/2012 o 09:00

    Bo ludzie maja pieniądze i chcą je wydawać. Dobrze, że powstaje coraz więcej sklepów bo przez to sprzedaje się coraz więcej produktów co nakręca gospodarkę.

  4. babajaga

    03/02/2012 o 10:08

    moim zdaniem Biedronka przy Kościuszki jest niezłą alternatywą dla kupujących, szkoda tylko, że gmina zgodziła się na postawienie tak szpetnej budy w tym eksponowanym miejscu ! W Zabierzowie zresztą to samo! Jak już się trafi jakiś nowy inwestor w naszym mieście (wprawdzie to bardzo rzadkie zjawisko), na ogół nie stawia mu się żadnych wymagań estetycznych. Od lat szpecą jakieś budy-sklepiki przy Legionów, nieco dalej jakaś niedokończona koszmarna przychodnia, jakiś niewydarzony bank koło remizy, itd.itd….

    • Niezłą?

      03/02/2012 o 10:49

      Niezłą? to jest przełom – przełamanie dotychczasowego status quo.
      Co do szpetności tego obiektu – to jest dyskont, on nie ma cieszyć oczu – ma być tani i dlatego jest tak popularny wśród mieszkańców naszej gminy, którzy nie przyjeżdżają by go oglądać tylko na zakupy – i muszą to być zakupy udane skoro wracają tu z całymi rodzinami.

  5. Nie

    03/02/2012 o 10:14

    Nie wspomniałeś o niedokończonym kościele budowanym na mokradłach.

    • Ben

      03/02/2012 o 11:12

      A o co chodzi z tym kościołem? – bo Twoja wypowiedź wygląda jakby była wyrwana z szerszego kontekstu.

      • Wybacz

        03/02/2012 o 11:21

        Wybacz – źle wpisałem – było to nawiązanie do „nieco dalej jakaś niedokończona koszmarna przychodnia” z wpisu babyjagi.

        • Ben

          03/02/2012 o 11:33

          W takim razie nie zgodzę się z Tobą – według mnie bryła nowego kościoła jest fantastyczna. Jasne jest, że w trakcie budowy wygląda jak w trakcie budowy 🙂 – nie może być inaczej. Moim zdaniem nowy kościół prezentuje się imponująco. Wiem, wiem … o gustach się nie dyskutuje – dlatego jest to moje osobiste zdanie.

          • Dlaczego

            03/02/2012 o 12:32

            Dlaczego nikt nie pomyślał o zlokalizowaniu stacji kolejowej przy budowanym kościele? Bocznica kolejowa już tam jest, było by to częścią większego projektu – stacja końcowa w Czernej (niedaleko Krzyż Milenijny) – gmina nasza stałaby się centrum peregrynacji małopolski.

          • Ben

            03/02/2012 o 12:52

            Bo nie każdemu przychodzą do głowy takie pomysły. Wystarczy że Ty pomyślałeś i chcąc nie chcąc potwierdziłeś stara zasadę, że mowa jest srebrem …
            🙂

  6. Ja

    03/02/2012 o 12:36

    Czyli którą działkę kupiła ta firma?

    • krzeszowiceone.pl

      03/02/2012 o 21:17

      tą na której zlokalizowany jest pawilon, w którego skład wchodzi również Biedronka

  7. babajaga

    03/02/2012 o 12:47

    Nieco sprowokowana uzupełniam więc moją wypowiedź i dołączam do tej listy również nieudaną bryłę nowego kościoła „na mokradłach”. Kompletne „dzieło” przypadku i bezguścia!
    Ponieważ Ben już wcześniej ustalił, że o gustach się nie dyskutuje (jestem całkowicie odmiennego zdania) – dodaję więc tylko, że jest to moje osobiste zdanie. I nie tylko moje ……
    Swoją drogą – wracając do Biedronki – to , że coś jest tanie i służy ludziom, wcale nie musi oznaczać, że ma być pozbawione estetyki. Poczucie dobrego gustu nie jest wcale takie kosztowne jak się niektórym wydaje. To raczej sprawa poziomu kultury.

    • Ależ skąd

      03/02/2012 o 13:03

      Ależ skąd – to ma być tanie i tanio wyglądać by kupujący nie mieli wrażenia że płacą za budynek. Dlatego też, ze względu na koszty nie można w biedronie płacić kartą.

    • niesia

      04/02/2012 o 18:36

      No to jaką Biedronkę być babojago zafundowała w Krzeszowicach? Hę….? Skoro krytykujesz, to przedstaw swój, niebanalny i estetyczny pomysł na bryłę dyskontu, bardzo jestem ciekawa

      • nawiązując

        24/07/2012 o 09:37

        Drewno i kamień na elewacji.

  8. babajaga

    03/02/2012 o 13:27

    „Ależ skąd”: jeszcze raz powtarzam – to co jest tanie, wcale nie musi „tanio” wyglądać ! Takie mniemanie jest całkowicie błędne ! Podobnie, jak z ubiorem; możemy się ubrać niedrogo ale efektownie i estetycznie pod warunkiem, ze mamy dobry smak i gust! Na tym to polega.

    • To

      03/02/2012 o 13:43

      To nie jest tak do końca jak piszesz, można się ubrać niedrogo estetycznie i efektownie a zarazem bardzo skromnie – ale tylko patrzysz na jeden aspekt -wizualny. Otóż dyskonty wolno stojące (większość zadomowiła się w zaadoptowanych pomieszczaniach) budowane są z założenia jak najtaniej, prosta bryła, bez drogich wykończeń, kiedyś w biedronkach czy plusach nie było nawet płytek podłogowych – za wszystko płaci klient. Jak idę do biedronki po 20 kg cukru to nie przyglądam się rozwiązaniom architektonicznym sklepu. Chcę zrobić zakupy w miarę tanio i szybko. Jedynie czego należy wymagać to zabezpieczenia stanu technicznego budynku, odśnieżania dachu itp,

  9. konsument

    03/02/2012 o 13:28

    Chcielibyśmy jeszcze : LIDL i INTER-MARCHE

    • Moim zdaniem

      03/02/2012 o 13:35

      Moim zdaniem media-markt i ikea podniosły by rangę naszego miasta.

      • żartujesz?????????

        03/02/2012 o 16:30

        przecież media markt … nie dla idiotów 😉

        • e

          03/02/2012 o 17:12

          no tak czesław z zona bychodził

          • 1

            03/02/2012 o 18:11

            ale czyją żoną?

          • !!!

            04/02/2012 o 18:19

            Nie z żoną tylko ze swoją dziurą!

  10. babajaga

    03/02/2012 o 17:07

    Jeszcze raz powtarzam: odniosłam się do „problemu” z punktu widzenia estetyki miasta, w którym żyjemy, a nie pod wpływem koniunktury marketingowej, bo to jest zupełnie inny aspekt.
    „To” Ty akurat może wyjątkowo nie patrzysz pod nogi, ani nie rozglądasz się wokół siebie, gdy wybierasz się po 20 kg cukru, ale wiele osób zwraca na to uwagę mimochodem i ja do takich właśnie należę i nie jest mi to obojętne. Odśnieżanie dachu lub stan techniczny budynku – to już zupełnie inna bajka. Mylisz się sądząc, ze patrzę tylko na jeden aspekt – wizualny, ceny również mnie interesują. Wiem również, co oznacza dyskont.
    Są takie miasta, gdzie kwitnie sprzedaż bazarowa, gdzie towar jest bezpośrednio rozkładany na ziemi, na gazetach lub na folii wprost na chodniku (Krzeszowice niestety do takich należą), byle sprzedać jak najtaniej, ale są również takie nieco bardziej cywilizowane miejsca, gdzie władze lokalne wymagają, żeby to się odbywało np. na estetycznych straganach, w ściśle wyznaczonych i utrzymanych miejscach, gdzie wcale nie musi być drożej. Ja wolę jednak to drugie rozwiązanie.

    • Owszem

      03/02/2012 o 19:24

      Owszem patrzę pod nogi, ale w dla swojego bezpieczeństwa a nie w celu dywagacji czy chodnik wpisuje się w estetykę miasta.
      Tym bardziej, że wytykana przez Ciebie biedronka nie odstaje wcale od reszty obiektów handlowych w mieście (oprócz wieku) – no chyba, że masz na myśli efektowną i estetyczną bryłę pawilonu.

    • droga babajago

      03/02/2012 o 22:20

      tutaj niestety wychodzi Twój brak wiedzy i doświadczenia w sprawach marketingowych. jeżeli spytasz przeciętnego Kowalskiego co woli: taniej kupić, czy podziwiać ładny budynek, odpowiedź jest jedna.

      Estetyka miasta niestety schodzi na drugi plan.

      • Dzięki

        03/02/2012 o 22:26

        Dzięki za wsparcie:-)

  11. jarek

    03/02/2012 o 18:56

    Z tą stacją DLaczego ma niezły pomysł.Zobaczcie na osiolkiem po galicji zachodniej.

    • Tym

      03/02/2012 o 19:16

      Tym też się kierowałem, było w tym trochę ironii ale widziałem opis tej wyprawy, o której wspomniałeś i żałuję bo trasę tą niejednokrotnie przeszedłem. Taka kolej wpisywałaby się w charakter gminy (turystyczny).

  12. babajaga

    04/02/2012 o 01:34

    Czytajcie uważnie, o czym się pisze zanim zaczniecie kogoś podsumowywać ! Ani brak wiedzy, ani brak mojego doświadczenia marketingowego nie ma tu nic do rzeczy! Czytając takie bezsensowne porównania, co woli np. przeciętny Kowalski, czy taniej kupować, czy też mieć więcej estetyki i ładu w swoim otoczeniu, odnoszę wrażenie, że nasze społeczeństwo jeszcze nie dojrzało do tego, że może mieć i jedno i drugie na odpowiednio wysokim poziomie, ale musi najpierw zrozumieć, że ten ład i ta estetyka jest jednak ważną częścią naszego życia ! Inaczej szkoda w ogóle o tym dyskutować.

    • Niestety

      04/02/2012 o 08:46

      Niestety masz rację – nie dojrzeliśmy do tego by robić zakupy Almie czy Piotrze i Pawle w pięknych galeriach handlowych.

      • my dojrzeliśmy

        04/02/2012 o 15:17

        nasze portfele… niestety nie 🙁

    • Być

      06/02/2012 o 09:28

      Być może nadbudują kolejną kondygnację lub będzie parking podziemny.

  13. babajaga

    04/02/2012 o 17:48

    przyznaję rację – niezależnie od przedstawionych przeze mnie poglądów w tej kwestii.

  14. rychoo

    05/02/2012 o 00:49

    jednym stawia sie warunki budowy typu kąty dachów itp a innym nie . w krzeszowicach przyjmie się jedynie biedronka , lidl itp proste obite blachą falistą obiekty . kicha z klientami juz jest np w nowej galerii futura czy jakos tak w modlnicy . dla krakowa za daleko i bez sensu bo są inne dla reszty za exkluzywnie , drogo ?

  15. Anonim

    05/02/2012 o 16:53

    Oby jak najszybciej powstał INTER MARCHE

    • podobno

      05/02/2012 o 17:11

      z powodu niewypału w Trzebini zastanawiają się co będzie w tak trudnym środowisku jak nasze 😉

    • a dlaczego

      05/02/2012 o 22:01

      akurat INTER ? Jakieś argumenty, poza tym, że ty tam kupujesz ?

  16. tesko

    05/02/2012 o 17:15

    ma być w krzeszowicach ma terenie meblostylu koło orenu, słyszał kto coś o tym?

    • Anonim

      24/07/2012 o 00:24

      tam ma podobno powstać Tesco a na miejscu sklepu witaminki Inter oby szybciej tu ruszyło bo coś mozolnie im idzie

  17. zawsze uwazałem,

    05/02/2012 o 17:20

    że duże sklepy handlowe powinny być zlokalizowane poza granicami miasta

  18. realista

    06/02/2012 o 10:40

    z tego co wiesc niesie to w Krzeszowicach będzie Inter-Marche w miejscu dotychczasowego sklepu „witaminki”, przy drodze krajowej ….

    • biedrona

      24/05/2012 o 16:27

      nie będzie Inter Marche bo się przeinwestowali. W Trzebini kiszka, to w Krzeszowicahc tym bardziej ….

  19. prostak z krakowskiej

    06/02/2012 o 10:44

    Znaleziono psa rasy husky czy coś około tego na ul. Krakowskiej w Krzeszowicach. Straż Miejska poinformowana, więc tam mogą zgłosić się właściciele. Proszę, rozpropagujcie tę wiadomość jak najszerzej. Szkoda zwierza.

    • Muminek

      06/02/2012 o 12:31

      masz zdjęcie psa? jesli tak podeślij na [email protected] wrzucimy na SG

      • Czy

        06/02/2012 o 13:17

        Czy przejmowaniem i opieką nad bezpańskimi psami terenu gminy powinna zajmować się straż miejska czy schronisko dla zwierząt?
        Mam na myśli to czy piesek będzie siedział tam sam bez innych piesków i kotków i będzie mu tam bardzo smutno.
        Pomysł ze zdjęciem na SG to strzał w dziesiątkę.

        • Ale

          06/02/2012 o 13:52

          Ale czy wolno publikować zdjęcie psa bez jego zgody?

          • Ben

            06/02/2012 o 14:32

            A skąd wiesz, że pies nie wyraził zgody?
            😉

          • W

            06/02/2012 o 14:45

            W tym przypadku można zastosować pojęcie zgody domniemanej – jeżeli publikacja czyjegoś wizerunku jest niezbędna w celu ustalenia danych osobnika można jej dokonać pod warunkiem, że zdjęcie nie będzie przedstawiało podmiotu w sposób prześmiewczy, uwłaczający godności oraz nie było zrobione z lampą błyskową z bliskiej odległości.

      • prostak z krakowskiej

        07/02/2012 o 08:35

        Nie mam zdjęcia, sam nie znalazłem tego psa, zrobił to ktoś inny. Wedle mojej informacji psa przetrzymuje znalazca, a nie Straż. Jestem tu tylko „jednym z wektorów informacji”. Co do SM kontra psy – to chyba właśnie ona ma łapać zwierzęta i przekazywać do schroniska, ale może się mylę.

  20. Ja

    06/02/2012 o 12:25

    Ja słyszałem o Tesco na terenie meblostylu a Inter Marche wykupił teren po dawnym sklepie Witaminki przy drodze Krajowej

  21. kał w przełyku spływa wolno

    06/02/2012 o 19:15

    cieszyc sie, ze markety powstaja, to cos nie tak z nami. markety to RZECZ OCZYWISTA a my sie zachowujemy jakby byl rok 1989 i wprowadzono na polki kokakole litrowa. no ludzie…

    cieszyc sie to powinnismy wtedy gdy gmina nas poinformuje ze sprzedala dzialke a na niej buduja zaklad ktory bedzie zatrudnial z 50 ludzi, to wtedy bylby temat!!!

  22. rychoo

    06/02/2012 o 23:10

    dokładnie kolego z ciekawym nickiem , strefa dla zakładów pracy zatrudniających sporo ludzi . a inter marche w trzebini podobno faktycznie ma kiepski start . mi tam rejonówka styknie z marketów . ktoś na jeban.. różowym maluchu w rynku nakleił fajną wlepke . brawoooo więcej .

    • może

      07/02/2012 o 08:06

      i rejonówka styknie, ale ceny w porównaniu z Lidlem albo Biedroną są zaporowe….

  23. miś&misia

    07/02/2012 o 09:51

    każda kolejna większa konkurencja dla rejonówki z pewnością wyjdzie na zdrowie lokalnemu handlowi, bowiem prywatni sklepikarze sami nie wystarczą na tak dużym rynku, a może wówczas i ceny w rejonówce nie będą tak wygórowane….

  24. kał w przełyku spływa wolno

    07/02/2012 o 15:11

    no jak tak płynę kajakiem kolo pawilonu nurt jest tam wolny wiec zwalniam mimo woli i patrze… to tak widac jakby nasi w srodku mieli coraz bardziej pusto, prawde mowiac… kupowac w rejonowce to sprawa juz bardziej 'patriotyzmu regionalnego’. wiem jest deko drozej, ale…
    to firma zatrudniajaca w cholere krzeszowiczan
    to firma inwestujaca swe zyski w naszej gminie
    to firma z fajnymi paniami przy kasach, ktore chce tu pozdrowic

  25. to

    07/02/2012 o 15:26

    też racja….

    • Ben

      07/02/2012 o 15:32

      Gdyby jeszcze udało im się zejść z cenami do poziomu tych w Biedronce, to byłoby ekstra. 🙂

      • kał w przełyku spływa wolno

        07/02/2012 o 18:11

        tak płynąc kajakiem wisła a rudawa, to woda wszędzie tak samo mokra, ale masy wody jednej rzeki a drugiej nigdy nie bedea takie same.
        tak samo w handlu, nigdy rejonowka nigdy nie osiagnie cen biedrony bo nigdy nie beda mogli kupowac takich mas towaru jak biedrona.

        w koncu biedrona kupuje cala fabryke towaru, rejonowa co najwyzej dwa tiry i naprawde… jesli nie chcemy aby pawilon padl itd TO CHOCIAZ RAZ NA CZAS KUPUJMY W PAWILONIE

        • zatem

          07/02/2012 o 18:18

          niech pawilon raz na jakiś czas da takie ceny, żeby można było wyjechać z pełnym koszykiem za 100 złotych, a nie z kilkoma artykułami…

  26. rychoo

    07/02/2012 o 20:17

    ben nie ma opcji konkurencji z biedronka , jedynie jakością można . ceny towarów w biedronce niejednokrotnie sa znacznie niższe niż musi za nie u producenta zapłacić rejonówka że o małym sklepie nie wspomnę . to nie jest kwestia niskiej marży biedronki , to są powoli działania monopolistyczne ,pewnego rodzaju szantaż dla producentów .

  27. al

    08/02/2012 o 07:38

    czy biedronka płaci podatek cit pit do gminy czy za granice

    • biedrona

      24/05/2012 o 16:29

      płaci właściciel pawilonu
      i to sporo

      ale jak to nasza gmina nie traktuje się go jak prawdziwego przedsiębiorcę, jedynie podcina mu się skrzydła. żenada

  28. tak to jest

    13/02/2012 o 11:15

    ze w Krzeszowicach choćby miało się zepsuć i zgnić promocji nie będzie lepiej wyrzucić niż zrobić promocje. a RSZZ to już nie wspomnę

  29. Może tak szybciej?!

    24/07/2012 o 06:33

    Ta Spółdzielnia, która ma największą sieć sklepów w Krzeszowicach i Gminie jest strasznie DROGA !, czy Prezes tej Spółdzielni nie widzi cen choćby w Krakowie? To skandal jaka drożyzna w ich sklepach , niech szybko kończą remontować Biedronkę, niech w końcu robią to TESCO i jedną z francuskich, najlepszy byłby Kauffland, bo Inter Marche też jest drogie.. ta Spółdzielnie zdziera ile się da, czas najwyższy odciąć im wpływy…

    • KTM 990 Adventure R 2009

      24/07/2012 o 07:04

      Bo to są ekskluzywne sklepy – sprzedawane towary są markowe. Spółdzielnia w przeciwieństwie do biedronki, kauflanda czy innych nie ma produktów „swojej” marki, które są zdecydowanie tańsze.

  30. no to

    24/07/2012 o 09:27

    jak nie wierzymy w produkty marki własnej to porównajmy ceny produktów markowych np. bliskie sercu piwo tyskie w biedronce 2,49 zł (w puszce + 11% gratis) a w RSZZ 3,29 zł. Więc RSZZ jest o ponad 30% droższa. Niestety drobni krzeszowiccy sklepikarze mają wyższe ceny od biedronki (to oczywista oczywistość) ale są tańsi od RSZZ i takiej relacji nie powinno być bo RSZZ to lokalna sieć z teoretycznie większą skalą zakupów i cenowo powinni być między biedronką a drobnym handlem a są bardzo drodzy i na samej górze cenowej.

    • KTM 990 Adventure R 2009

      24/07/2012 o 09:52

      Na podstawie jednego produktu nie można budować takiego porównania. Są klienci dla których cena tyskiego nie ma żadnego znaczenia.

  31. no to

    24/07/2012 o 11:40

    można porównać inne produkty markowe, chipsy, ketchupy itp i szybko zobaczymy różnicę. To nie chodzi o kilka % marży.

    Trochę powinni podpatrzeć duże sieci i wprowadzić zmiany np. w obsłudze klienta (zdarzyło mi się że pani jadła lub piła kawę na kasie po czym obsługiwała) to jest niedpuszczalne z punktu widzenia jakości obsługi ale tez względów higienicznych. Liczenie pieniędzy też się odbywa jak jeszcze kolejka w innej kasie się ustawia.

    Warto też chodziażby porównać stoiska z warzywami i owocami w RSZZ z biedronką.
    W biedronce świeże, w RSZZ suszone.

    Generalnie mają super lokalizacje i na tym bazują ale obawiam się że to w przeciągu kilku następnych lat ludzią nie wystarczy.

    Jak pisałem wczśniej senowo powinno być biedronka – RSZZ – mali sprzedawcy. NIestety jest biedronka – mali sprzedawcy – RZSS.

    Można się doktoryzować dlaczego biedronka jest lepsza od RSZZ lub odwrotnie ale ludzie sami zdecydują….

    • KTM 990 Adventure R 2009

      24/07/2012 o 13:45

      „zdarzyło mi się że pani jadła lub piła kawę na kasie po czym obsługiwała” – to jeszcze nic – gorzej jak pani krojąc wędlinę bez rękawiczek sobie kichnie w rękę lub nos nią obetrze.

  32. Ben

    24/07/2012 o 12:27

    Według moich obserwacji Polacy coraz częściej zaopatrują się w artykuły spożywcze w taki sam sposób, tak jak praktykuje się na zachodzie Europy. Czyli – raz na tydzień duże zakupy w tanim markecie (np. w ALDI-ku), a w sklepach osiedlowych dokupuje się w ciągu tygodnia pieczywo i to, czego akurat zabrakło lub stało się pilnie potrzebne. Ci, którzy tak robią zakupy wiedzą, że w ciągu miesiąca można zaoszczędzić – i to sporo.

    • KTM 990 Adventure R 2009

      24/07/2012 o 13:47

      Ważne by na zakupy w dużych marketach iść „z głową’ i przygotowaną listą zakupów.
      W przeciwnym wypadku można do domu wrócić z niepotrzebnymi produktami kupionymi w „promocji”.

      • Ben

        24/07/2012 o 14:45

        KTM – jesteś odważny. Nie boisz się, że ktoś Ci zarzuci iż Twoje opinie są wbrew większości i na dodatek oskarży, że pewnie bierzesz za to pieniądze?
        😉

        • KTM 990 Adventure R 2009

          24/07/2012 o 17:07

          Staram się myśleć niezależnie:-)

  33. Może zrozumiesz..

    24/07/2012 o 15:57

    że wszystkie produkty w tej Spółdzielni są bardzo drogie ! a promocji także nie uznają !.. muszą być czym prędzej duże markety bo teraz ludzie jeżdżą do Zabierzowa i Trzebini właśnie do Biedronki i in.marketów.

  34. smerfetka

    29/08/2012 o 17:58

    czy to prawda , ze na Woli Filipowskiej zamknął się sklep spółdzielni rejonowej? czy może się tylko remontuje, ktoś wie coś więcej?

  35. tomaszmyszewski

    24/03/2021 o 17:23

    Polecam lekturę komentarzy 🙂 – wczoraj i dziś – ale żeby pisać pod : „kał w …..” ? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę