Wydarzenia

Wola Filipowska. Kierowcy zamiast korzystać z objazdu wolą łamać prawo

Pod koniec października Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego rozpoczął długo oczekiwany remont mostu na Dulówce w Woli Filipowskiej. Kierowcy, którzy do tej pory jadąc w kierunku Rudna korzystali ze skrótu przez ulicę Młyńską, teraz powinni wybierać objazd przez Tenczynek.

Most będzie zamknięty prawdopodobnie do połowy grudnia. W tym czasie, bez przeszkód, mogą korzystać z niego piesi. Kierowcy powinni wybrać objazd przez Krzeszowice i Tenczynek. Jak się okazało zamknięcie jednego mostu we wsi to nie lada wyzwaniem zarówno dla powiatu, który niewystarczająco dobrze oznakował zmianę ruchu, jak i kierowców ciężarówek. Ci ostatni nie bacząc na znaki, sami wyznaczyli sobie objazd przez ulicę Pasternik. Problem jednak w tym, że wąska, szutrowa uliczka i most na Dulówce nie są przystosowane do większego tonażu niż 2.5 tony.

O tym, co po zamknięciu mostu na Młyńskiej dzieje się na Pasterniku alarmują mieszkańcy. Zwracają uwagę, że to droga polna, po której mogą poruszać się osobówki, tymczasem niemal codziennie przejeżdżają nią samochodu ciężarowe o tonażu większym niż 15 ton. O sprawie policję i straż miejską kilkakrotnie informował już sołtys wsi. Apeluje też do mieszkańców by wszelkie tego typu zdarzenia zgłaszali do niego lub bezpośrednio na policję.

Mapa objazdu

4 komentarze

4 Komentarzy

  1. Jeden z dziesięciu

    16/11/2015 o 10:43

    Informowanie o tej sprawie straży miejskiej? Równie dobrze sołtys mógł poprosić o pomoc warszawską kurię metropolitalną albo gabinet chirurgii stomatologicznej w Szczecinie. Moim zdaniem efekt będzie porównywalny.

    Dlaczego rada i burmistrz do tej pory nie zlikwidowali straży miejskiej w Krzeszowicach? Jak długo jeszcze ta bezsensowna formacja będzie utrzymywana z naszych podatków? Czy nie lepiej pieniądze przeznaczone na straż miejską wydać na dodatkowe etaty w policji i ewentualne doposażenie w sprzęt komisariatu? Przecież policjanci mają nieporównywalnie większe uprawnienia niż strażnicy, lepsze wyszkolenie czy chociażby sprawność fizyczną. Nie mówiąc już o respekcie, jaki posiada policja, która pracuje 24 godziny na dobę. Tutaj nie ma co się zastanawiać, tylko należy szybko podjąć decyzję, by straż miejska w Krzeszowicach przeszła do historii.

    • wasyl

      16/11/2015 o 20:35

      Do Straży Miejskiej się przyczepiasz a w artykule wynika także że Policja była informowana i nic w tym temacie nie zrobiła!Ją też zlikwidujesz?!

  2. Wolanin

    16/11/2015 o 20:21

    Już dwa samochody w ciągu tygodnia wylądowały w rowie na Pasterniku, aż dziw bierze, że tylko dwa patrząc na „styl” jazdy większości tamtędy jeżdżących pseudokierowców…

  3. Anonim

    22/11/2015 o 18:43

    Ciekawe kiedy natomiast dojdzie do remontu drogi komunikującej miasto z osiedlem Żbik, którego celem byłaby regulacja ruchu na tym odcinku w sposób eliminujący zagrożenie i zapewniający bezpieczeństwo dla swobodnego użytkowania wszystkich uczestników ruchu drogowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Korzystając z tej drogi dość często, łatwo zauważyć, iż samochody jadące w kierunku miasta Krzeszowice rozwijają zwykle
    nadmierną prędkość,przekraczając dozwoloną oznakowaniem regulowanym przepisami ruchu drogowego. Dla zapewnienia należytego bezpieczeństwa a zarazem utrzymania płynności ruchu, droga powinna
    zostać wyposażona w progi zwalniające oraz szykany. Należy także zwrócić uwagę na zbyt wąskie chodniki,nie zapewniające odpowiedniego bezpieczeństwa pieszym z nich korzystającym, oraz znikomą i nieodpowiednio oznakowaną
    ilość przejść dla pieszych. W kontekście sąsiedztwa instytucji oświaty takich jak m.in. przedszkole, ich odpowiednie zabezpieczenie w postaci szykan zwalniających powinno stanowić zasadniczy element potencjalnego remontu. Powinno także dojść do odpowiedniego zabezpieczenia połączenia komunikacyjnego bocznych uliczek z ograniczoną widocznością,której nie poprawiają zainstalowane do tej pory lustra. Dla poprawienia widoczności i zminimalizowania ryzyka kolizji, wobec wysokich kosztów instalacji sygnalizacji świetlnej, powinno dojść do wyposażenia kolizyjnych skrzyżowań w lustra o zwiększonej powierzchni odbicia i dużo szerszym spektrum widoczności (większa średnia i sferyczność luster).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę