Wideo

Uczniowie zagrali, mieszkańcy zatańczyli. Tak wyglądał jubileuszowy polonez na Rynku

Chodzony, pieszy, wolny, a przede wszystkim polski. Polonez jest tańcem uroczystym, w którym gracji ruchów towarzyszą dostojne kroki. Nie może się bez niego obejść żadna studniówka i… żadna Majówka hrabiny Zofii. Jak mieszkańcy i turyści poradzili sobie w tańcu? Zobaczcie sami.

31 komentarzy

1 Komentarz

  1. lZA

    28/05/2018 o 08:24

    Wspaniali goście, gustowne stroje, muzyka poważna – to jest impreza na najwyższym możliwym poziomie. Inne gminy mogą nam tylko pozazdrościć.

  2. mieszkanka

    28/05/2018 o 10:16

    Nędznie wyglądał polonez w tym roku, w poprzednich latach tańczyło dużo więcej osób. Nie mogło być inaczej, w niedziele na majówce niestety dopisała tylko pogoda mieszkańcy gminy niekoniecznie. Byłam między 13.00 a 17.00. Tylko osoba prowadząca imprezę zaklinała rzeczywistość. Ja biorę udział w majówce od lat mam porównanie.

    • Zuzia

      02/06/2018 o 19:26

      Do mieszkanki

      Była pani od 13.00
      Polonez od 12.00 czyli skąd wnioski ogniskiem absencji tańczących?

      Pora od 13.00 do 17.00 jest obiadowa .. ma pani dane ile osób było pózniej? Na koncercie Wilków – pewnie nie ale krytyka jest!! Brawo
      Ech
      Zero szans na zmiany

  3. SHOGUN

    30/05/2018 o 20:37

    ŁADNIE I KOLOROWO@@ UROCZYŚCIE!!BRAWO!

  4. Dziadek

    31/05/2018 o 23:18

    Podaj proszę dane ile osób tańczyło w poprzednich latach a ile teraz.
    Bo ja z kolei wiem, że w tym roku było ich znacznie więcej niż w latach poprzednich.
    No ale proponuję mniej zapiekanek jeść, lepiej to wpływa na ogląd sytuacji.

  5. Aaa

    01/06/2018 o 18:20

    A biedni wyzyskiwani chłopi pańszczyźniani byli ?

    • Ragnarr Loðbrók

      02/06/2018 o 16:30

      Hej starcze! A skąd ty wiesz takie rzeczy?

      • Dziadek

        02/06/2018 o 22:27

        Z właściwych źródeł informacyjnych.

        • Ragnarr Loðbrók

          03/06/2018 o 09:06

          Podaj proszę o jakich źródłach piszesz.

          • Dziadek

            03/06/2018 o 17:04

            Ponieważ jestem już stary i na emeryturze mam dużo wolnego czasu, młodzieńcze.
            W związku z tym udałem się do osób, posiadających zdjęcia z poprzednich Majówek, które to nie wszystkie zdjęcia były publikowane, usiadłem, i policzyłem osoby uczestniczące w polonezie w majówkach z lat 2015, 2016, 2017 oraz z tej ostatniej.
            Kolejnym źródłem informacji to osoby organizujące majówkę, a w zasadzie je prowadzące. Od nich również uzyskałem potwierdzenie, że nie jest prawdą, jakoby na obecnej majówce było mniej par tanecznych niż za poprzednich lat.
            I ostatnim źródłem jest moja skromna osoba. Skoro mieszkanka stwierdziła, że bierze udział w majówce od lat i ma porównanie, to ja również użyję tego argumentu. Niemniej jednak nie jest on argumentem wiodącym, jak w przypadku mieszkanki.

          • Ragnarr Loðbrók

            03/06/2018 o 20:04

            No chyba sobie z nasz jaja robisz popołudniową porą. To mają być źródła? Napisz coś konkretnego.

          • lZA

            04/06/2018 o 07:55

            Bardzo ciekawe, doceniam wysiłek oraz chęć dotarcia do prawdy. Napisz proszę ilu uczestników udało Ci się naliczyć z tych zjęć. Ja też uważam, że z roku na rok jest coraz więcej uczestników i że impreza się rozwija, ale są to tylko moje odczucia, niepoparte żadnymi dowodami.
            Zresztą od kiedy odkryłam swe arystokrstyczne korzenie inaczej patrzę na takie uroczyste przedstawienia.

  6. Dziadek

    04/06/2018 o 09:50

    Jakoś nie przyczepiłeś się do tego co napisała mieszkanka, jej stwierdzenie że było mało ludzi bo ona to widziała, przeszło u Ciebie bez echa.

    Rozumiem, że gdyby tych ludzi policzył jakiś redaktor z gazety, albo straż miejska to wtedy źródło byłoby konkretne i sprawdzone ? Oni byli lepsi z matematyki ?

  7. mgr

    12/06/2018 o 10:45

    Ja wiem ile osób brało udział w Polonezie: 2016 rok- 326, 2017 – 544, w tym roku 836. Prowadzę badania statystyczne na zajęciach ze studentami (potrzebuję do pracy doktorskiej)

    • lZA

      13/06/2018 o 08:02

      Noo, gratulacje. To zaszczyt dla nas niesamowity, że pracownik naukowy poświęca swój cenny czas na pisanie tutaj. Ba! Publikuje tutaj wyniki swoich badań. Dziękujemy!

    • Dziadek

      13/06/2018 o 12:57

      ups… to się mieszkanka chyba strasznie pomyliła.
      No a Ragnar już sobie odpuścił chyba… szkoda, że jak krytykować to pierwszy, ale jak przyznać się do błędu to sp.. to ucieka.

      • lZA

        14/06/2018 o 05:41

        Hi, hi, hi. Może wyczuł, że mgr śmierdzi dziadkiem na kilometr.

        • Dziadek

          14/06/2018 o 12:16

          Dalej swoje teorie spiskowe snujesz, ale ani one ciekawe, ani niestety nie prawdziwe.
          Dziadek to nie mgr, i na odwrót.

          Ty oczywiście od razu zakładasz, że jak ktoś coś napisze, co jest po myśli kogoś innego niż Twojej, to jest to zapewne ten sam ktoś, kto napisał coś wcześniej.. cóż. Twoje pełne prawo tak myśleć. A moje pełne prawo śmiać się z tego, jak zrytą banię trzeba mieć, żeby tak myśleć. Ten śmiech na starość się przyda.

          Ale przynajmniej cieszy mnie, że masz świadomość, że ludzi piszących tutaj jest baaardzo niewielu.

          • lZA

            15/06/2018 o 07:46

            Spokojnie… Ja tylko napisałam, co może kierować Ragnarrem. Osobiście uważam, że osoby takie jak Ty czy mgr prezentujecie tutaj poziom nieosiągalny dla 99,9999% mieszkańców gminy. Powtarzam, że wyniki Waszych badań są bardzo cenne i doceniam wysiłek (na pewno nie mały) poświęcony w celu ich osiągnięcia.
            Uważam ponadto, że postawa Ragnarra oraz niejakiej mieszkanki jest niegodna tego miejsca. Takie osoby powinny dostać permanentnego bana, jako przestroga.

          • krzysio

            15/06/2018 o 15:05

            Nie tak dawno jedna Iza z drugą Izą kłóciły się, która jest prawdziwa!. Pamiętaj o tym Dziadku.

          • lZA

            16/06/2018 o 08:08

            No… ale krzysio jak pewnie zwróciłeś uwagę piszę tu do Was jako zalogowany urzytkownik.

          • Anonim

            16/06/2018 o 17:56

            Ale nikt tak na prawde nie wie, która IZA jako pierwsza przejęła nicki na zastrzeżone.

  8. krzysio

    17/06/2018 o 15:42

    Co nie zmienia faktu, że dalej nie wiem, która Iza kpi z Dziadka. Prawdziwa, czy ta druga – nieprawdziwa.

    • lZA

      18/06/2018 o 16:40

      No, ale… z którego Dziadka? Z prawdziwego czy tego nieprawdziwego?

      • Anonim

        18/06/2018 o 21:36

        A który dziadek jest nieprawdziwy ?

  9. krzysio

    18/06/2018 o 21:21

    Do tej pory, na tym forum, tylko Izy kłóciły się która jest prawdziwa. Dziadek takich problemów jak Pani nie miał.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

W górę