Komunikacja

Koło Krzeszowic powstanie nowy przystanek kolejowy

Fot. Kacper Ropka

Mieszkańcy Siedlca, Dubia czy Żar chcąc dostać się pociągiem do Krakowa, nie będą musieli korzystać ze stacji w Krzeszowicach. PKP PLK właśnie zapowiedziała, że do końca 2024 roku na trasie do stolicy Małopolski uruchomi nowy przystanek.

Dwa perony o długości 200 metrów, wiaty, ławki i tablice informacji pasażerskiej, a obok linii kolejowej bezpieczne ciągi komunikacyjne. Całość oświetlona energooszczędnymi latarniami w technologii LED — tak za niecałe dwa lata ma wyglądać nowy przystanek kolejowy w Pisarach (gmina Zabierzów).

Inwestycja ma kosztować 12 mln złotych (to kwota netto). Obok przystanku mają powstać także miejsca postojowe, a w ramach osobnej inwestycji PLK SA wybudują bezkolizyjne skrzyżowanie w miejscu istniejącego w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego. Nowy przystanek ma być gotowy do końca 2024 roku. 

63 komentarze

63 Komentarzy

  1. PB

    04/09/2023 o 05:57

    Świetna wiadomość. Bardzo ułatwi życie. Mam nadzieję, że wszystko odbędzie się bez opóźnień.

  2. Gie

    04/09/2023 o 08:13

    Przystanek kolejowy za 12 mln. dla nieco ponad tysiąca ludzi? Mają rozmach w PKP.

    • ---

      12/09/2023 o 21:38

      Przecież wszyscy koleją nie jeżdżą. 100 max, następne 100 może raz na czas.

      • Kolejorz w SOOOK-u

        06/10/2023 o 00:32

        Taaa…
        Wszyscy jeżdżą koleją tak samo, jak ten jeden pies z bajki.
        Ale ok.
        On też niczego nie musiał, spoko.

  3. Mieszkaniec Krzeszowic

    04/09/2023 o 09:36

    Spoko, jeszcze jakby gmina zrobiła drogę łącząca od Żbik z Pisarami. Nie trzebaby było jechać przez Krzeszowice ani przez Siedlec

    • Lot nad kukułczym gniazdem

      04/09/2023 o 22:47

      Jest w planach most powietrzny między Żbikiem a Balicami, przez Pisary, omijający Siedlec.
      Takli lokalny CPK.

    • Dobry pomysł... Ale...

      05/09/2023 o 16:20

      Niestety niektórzy mieszkańcy Leszczynowej nie pozwolą jej poszerzyć. Dlatego nici z tego pomysłu.

      • Mieszkaniec Krzeszowic

        11/09/2023 o 12:46

        To może stanowić problem. Czy w innym miejscu nie można by zrobić tej drogi?
        Kiedyś było miejsce przez pola przedłużając ulicę Na Wzgórze na południe. Obecnie są tam domy i nie ma takiej możliwości.

    • Up to you

      11/03/2024 o 11:15

      Trzeba było się dalej wybudować..

  4. Bizonik

    04/09/2023 o 10:49

    Kolejny przystanek który tylko będzie i nic więcej wsiądzie 1 może dwie osoby dziennie. . Czas podróży znowu się będzie wydłużał.

  5. Anonim

    04/09/2023 o 11:04

    Nie wiem po co przystanek w pisarach skoro calkiem tak niedaleko juz jest w rudawie

  6. Mieszkaniec

    04/09/2023 o 14:45

    Czyli gmina Zabierzów będzie miała 3 przystanki kolejowe….

    • MM

      05/09/2023 o 10:02

      Bedzie miała 4 przystanki bo 3 to ma teraz: Rudawa, Zabierzów, Zabierzów Rząska.

  7. stefan

    04/09/2023 o 18:40

    Totalna glupota pociag bedzie jechal godzine do Krakowa a ci z Siedlca i tak wiekszosc autami jezdzi

    • Adam

      05/09/2023 o 13:10

      Stefan a moze wiesz co to jest wykluczenie komunikacyjne? Powiedz czym mają mieszkańcy np Siedlca Nawojowej, dojeżdżać do pracy ? Jak ci coś nie pasi i martwisz się wydłużającym czasem dojazdu też możesz dojeżdżać swoim prywatnym autem.

      • Mieszkaniec

        07/09/2023 o 19:41

        i co z Siedlca dojdziesz tam na nogach? Przecież i tak musisz jechać samochodem lub busem.

        • GRE

          13/09/2023 o 15:41

          Rowerem , rowerem jak w Holandii.

          • Wypożyczalnia sprzętu wodnego bez zabezpieczenia finansowego

            20/09/2023 o 23:54

            Jestem za!
            Mam rowery wodne do podróżowania w razie czego.

      • a tu cie mamy

        08/09/2023 o 00:12

        NO adaś no no no zadne wykluczenie tylko ceny dzialek rolnych gwaltownie wzrosna na sama wiesc iz okoliczne pola beda do wykupienia i zagospodarowania przez deweloperke.

      • Jerzy

        10/09/2023 o 15:35

        Adam daj se spokoj z myslenim. Wychylylybymy wszak po sumie juz jest.

        • Adam

          13/09/2023 o 18:01

          Jerzy proponuję ci włączyć myślenie i jak dasz radę odpowiedź mi na poniższe pytania.
          – czy w najbliższym czasie ilość mieszkańców w gminach Krzeszowice i Zabierzów będzie spadać czy się zwiększy?
          – ile obecnie mieszkańców korzysta z parkingu przy stacji PKP?
          -w ilu procentach parking jest zajęty, czy łatwo w godz szczytu znaleźć wolne miejsce?
          -jak myślisz czy miejsc parkingowych w przyszłości będzie brakować? Jak Kraków rozszerzy strefy płatnego parkowania i wprowadzi ograniczenia wjazdu, normy spalinowe?

          Budowa stacji w Postach jest inwestycją na przyszłość.krakow już ma problemy z wolnymi terenami pod inwestycje. W najbliższych dekadach będzie wchłaniał okoliczne miejscowości takie jak np. Zielonki, Rząska itp. Ilość mieszkańców drastycznie się zwiększy w okolicznych gminach w odl ok 30 km od Krakowa. Teraz należy przeprowadzić niezbędne inwestycje drogowe i kolejowe.w szczególności z A4 zrobić obwodnicę okolicznych miejscowości do węzła z dk79 w Trzebini. Powinna być bezpłatna i zrobić klika zjazdów na w Tenczynku.

          • Nie_bedzie_emerytur?

            21/09/2023 o 14:03

            Gdzie to są te „Posty” co ta stacja ma być i stacja czy przystanek bo to zasadnicza różnica? A ilość mieszkańców to raczej nie będzie się zwiększać bo cały czas płaczą, że się systematycznie zmniejsza ilość ludzi w Polsce i nie będzie miał kto pracować, czyli wniosek prosty będzie spadać.

          • Adam

            24/09/2023 o 10:24

            Nie_bedzie_emerytur?- sory moje niedopatrzenie pisałem na telefonie musiał mi słownik zmienić. Chodziło o Pisary. Przystanek czy stacja jaka to wg Ciebie różnica? Ogólnie przystanek ma MPK a PKP stacje. Zgodzę się z Tobą że w Polsce ilość ludzi będzie się zmniejszała. Cześć miejscowości nawet w Małopolsce np Tarnów, Krynica itp wyludnia się kosztem dużych metropolii takich jak Kraków. W najbliższych dekadach Kraków będzie się rozwijał i zacznie wchłaniać okoliczne miejscowości. Dużo mieszkańców Krakowa wyprowadza się na obrzeża miasta. Zobacz ile powstało nowych domów w gminach Zabierzów, Skawina, Zielonki itp. Więc inwestycje drogowe i kolejowe sa niezbędne bo ilość mieszkańców w tych gminach będzie się zwiększała pomimo ujemnego przyrostu naturalnego.

      • Up to you

        11/03/2024 o 11:19

        Trzeba było myśleć na etapie budowy domu gdzie kupuje się działkę… Sami się wykluczyli komunikacyjnie 😆

    • GRE

      13/09/2023 o 14:59

      Kwestia wydłużenia czasu podróży o trzy minuty.Nie przesadzaj.

      • Gie

        13/09/2023 o 20:17

        Wydłużenia o 3 minuty w teorii. Torami poruszają się też inne pociągi. Nie wiem jak to jest zorganizowane ale jeśli ten „lokalny” pociąg będzie zpowolniony o 3 minuty to może się okazać że „zachodzi” na jakiś szybki. I wtedy albo lokalny zostanie jeszcze bardziej spowolniony albo ten szybki.
        W sumie próba zastąpienia komunikacji autobusowej komunikacją kolejową nie jest taka zła. Na pewno jest bardziej eko. Ale to wszystko powinno być robione z głową. Czy aby na pewno mieszkańcom Siedlca, Żar czy Dubia będzie wygodniej dojechać do tej nowej stacji niż do Krzeszowic czy Rudawy? No i czy takie stacje nie ustawiają obwarzanka krakowskiego jako sypialni dla Krakowa? Skoro w niespełna pół godziny można dostać się z Krakowa do „tanich” Krzeszowic to po co szukać tutaj miejsca pracy.

      • wieśniak

        02/01/2024 o 16:08

        Po co kombinować jeżeli wymieniane przez was miejscowości wchłonie Kraków? Będzie jeździła komunikacja miejska i może w pakiecie dostaniecie linie tramwajowe. Będziecie paniska cała gębą.

  8. Europa

    04/09/2023 o 19:31

    I o to chodzi.

  9. Wojtek G

    04/09/2023 o 23:34

    Super 😉 . Z lini kolejowej zrobią z tego tramwaj. Na bank zainteresowanie będzie mniejsze niż w Rudawie. To może tam lepiej zrobić parking P+R? Ciekawe kto tam mieszka, że takie inwestycje chcą robić.

  10. *****Pasażer***

    05/09/2023 o 06:56

    Szkoda, że za wiekszą liczbą przystanków i ciągle zwiekszającą się liczbą pasażerów nie idzie zwiększanie taboru i ludzie jeżdżą jak przysłowiowe sardynki. (Kto jeździ rano do pracy i szkoły wie o czym piszę)

  11. Adam

    05/09/2023 o 14:42

    Bardzo dobra decyzja o budowie stacji. Jeszcze czekamy na przedłużenie linii 238 do Krzeszowic.Kazda decyzja która ułatwia życie mieszkańcom jest DOBRA DECYZJA!

    • Ten Sam

      08/09/2023 o 12:36

      Adas znowu musze cie prostowac nie tylko do Krzeszowic nie badz taki zachłanny? Nie tylko krzeszowoce sa na trasie do Trzebini.Adas moze ty z PISu jestes to by wszystko tlumaczylo.

      • Adam

        08/09/2023 o 19:08

        Ten Sam- dla twojej info nie jestem. Ale czytając twoje wpisy to sądzę że raczej tobie bliżej jest do nich. Dla twojej informacji aby Gmina rozwijała sie musi mieć dobrą komunikację. Rozumie mieszkasz w Krzeszowicach i masz blisko do PKP. Nie wiem czy zauważyłeś że busy praktycznie nie jeżdżą a mieszkańcy innych miejscowości takich jak Nawojowa, Mylnka muszą czymś dojechać do pracy. Proponuję abyś przestał oglądać TVP i wyszedł na świeże powietrze. Przejedź się do okolicznych Gmin to zobaczysz ile tam jest połączeń MPK z Krakowem. A Krzeszowice są jak zawsze w czarnej d….! Co zazdrościsz innym że wartość ich gruntów pójdą góry? Jak będziesz w niedzielę na mszy to za tą swoją zazdrość idź lepiej do spowiedzi. Pozdro i już nic nie prostuj bo jeszcze coś złamiesz.

        • Obywatel

          09/09/2023 o 15:46

          Pytanie (do moze PISowcai) czy inwestycja kolejowa ktora rozpoczela sie dawno temu w naszej gminie jest zakonczona? To po pierwsze.

        • wyborca

          10/09/2023 o 15:30

          Jakie wykluczenie komunikacyjne? To nie zrealizowano programu naczelnika PKS+ w każdej gminie. Przecież oni podobno zawsze otrzymują obietnic.

  12. Pasażer na gapę

    05/09/2023 o 20:54

    Mnie to pasuje

  13. Maro

    06/09/2023 o 10:16

    Kolejny niepotrzebny przystanek. Skoro jest w Rudawie to poco ma być w Pisarach. Głupota i zwiększenie czasu dojazdu do Krakowa. Głupota i bezsens.

  14. kermo

    06/09/2023 o 22:26

    W Pisarach to chyba nie koło Krzeszowic tylko między Rudawą a Zabierzowem ..

    • Nastawniczy z nastawni Zalas

      07/09/2023 o 22:17

      No dokładnie.
      Tak, jak Karniowice nie są między Rudawą a Zabierzowem, tylko między Krzeszowicami a Trzebinią, ale tam pociągi się nie zatrzymują, niestety.

  15. kermo

    06/09/2023 o 22:31

    Rozpędziłem się. W Pisarach to między Rudawą a Krzeszowicami. Kiedyś planowano przystanek między Rudawą a Zabierzowem, ale ucichło …

  16. Jesteśmy fajną gminą bardzo blisko fajnego miasta.

    07/09/2023 o 18:23

    Ma być dużo przystanków i bardzo dużo osobowych pociągów. to ma być niby tramwaj niby naziemne metro, taki S-bahn. Przy każdej stacji normalny parking, normalny, tańszy w budowie, nie takie kuriozum jak w ~K-cach.
    Tylko do tego trzeba normalnych zarządców a nie pisowskich aparatczyków.

    • pasażer

      07/09/2023 o 21:54

      Nie podniecajcie się, to zwykła kiełbasa wyborcza. Do końca 2024r?”Jak nas wybierzecie”. Teraz kiedy nie ma konkurencji panowie kolejarze rozdają karty. Ceny biletów, nie składy, a składziki itd. Konkurencja podobnie jak w handlu wymusza wszystko, jej brak odbija się na jakości, cenach i widzimisię jedynego usługodawcy.

      • Marynarz z Radwanowic

        09/09/2023 o 20:29

        Masz rację. Jak rzekę Rudawę poszerzą i pogłębią, to nie będą już takimi paniskami, bo żegluga śródlądowa im zrobi konkurencję.

    • SługaDonka

      01/01/2024 o 17:03

      Tusek już obiecał, ze Wam wybuduje w każdej miejscowości przystanek, a pod dom podstawi hulajnogi na dojazd do stacji.

      • won

        01/01/2024 o 21:01

        nie szczuj PISowco.

  17. Czesio

    07/09/2023 o 22:50

    Jak sama nazwa wskazuje Pisary pochodzą od PIS-u, wiec dlatego ten przystanek budują. Niech zamiast tego beznadziejnego nowoczesnego taboru wpuszczą jeszcze jednostki EN-57 i bedzie git, koniecznie malowane na żółto-niebiesko.

    • Parowóz

      27/09/2023 o 00:41

      Czesio, zastanów się!!!
      Pisary, to nie Psary, choć też są w pobliży Karniowic.
      Zejdź na ziemię, a nie jeździj ciągle elektrowozami po zakrzywionych szynach!!!

  18. Endemit

    09/09/2023 o 09:31

    Zaraz,zaraz bo ktoś się wypowiada żeby linia 238 była przedłużona do krzeszowic ,chyba grubą kreską.I jeszcze może mieszkańcy gminy Zabierzów mają dopłacać do tego nie? Dobrzi jesteście do 278 nie chcę cię dopłacić to inną weźmiemy linię kosztem kogoś .Busy wam nie jeżdżą , przecież non stop dotuje cię linię przyjaciół burmistrza, to czego chcecie. Może zmieńcie ministra albo całą gminę, bo was oszukują.Juz nie mówiąc że ten przystanek to nieporozumienie, ale widzę analogię tzn tak jak rządzący chcą was wyprowadzić w pole, i pewnie im się uda.

    • Bezproblemowy zawiadowca stacji

      10/09/2023 o 04:26

      Co się martwisz?…
      Jak się nie uda torów przed wyborami wybudować, to spalinową ciuchcię kołową na oponach puszczą.

  19. MIESZKANIEC uczciwy

    10/09/2023 o 00:24

    Przepraszam, czy działki okoliczne sa juz wykupione? Czy wykupione byly tanio jako rolne a teraz beda przekwalifikowane na budowlane?

    • Wujek Dobra Rada

      12/09/2023 o 00:15

      No a co myślisz?
      Już dawno wykupili, tylko zapomnieli przez roztargnienie właścicieli o tym powiadomić.
      Zaglądaj codziennie do skrzynki pocztowej, czy nie ma tam nakazu wyprowadzenia się z domu na czas remontu, żeby cię nie zaskoczyły nagle buldożery nad ranem, wjeżdżające do twojej sypialni.

    • GRE

      13/09/2023 o 15:00

      Bardzo dobrze. Przekwalifikowywać budować i zasiedlać. To nie dzicz bieszczadzka.

      • Endemit

        14/09/2023 o 09:03

        To ty jesteś jak konkwistador jakiś, przybyć do nowego świata i urządzić po swojemu?, nawet nie wiesz gdzie ten przystanek będzie nie dziwię się w końcu jesteś aparatczykiem państwowym z nadania władzy, drugi zaś nie zna miejscowości miesza gminy skąd was biorą i za ile .Ja jako normalny , wolny !! Jeszcze obywatel muszą radzić sobie sam i oglądam się na waszę inwestycję bo to propaganda i przejadanie środków zabranych zwykłym . Także tłuste lata się kiedyś kończą.

        • Adwokat, specjalista od prawa pracy

          24/09/2023 o 00:45

          On tylko do Krzeszowic do pracy dojeżdża.
          Ubranko robocze ma tylko na czas pracy, więc nie musi znać problemów Krzeszowic przez 24h/na dobę, bo z daleka jest. Dojazd do domu z pracy mu też zajmuje trochę czasu. Dlatego też czasem wychodzi wcześniej z pracy.
          Bo w domu też trzeba pomieszkać w końcu, żeby go dzieci rozpoznawały, no i żona/partnerka też, podczas powrotu z tej ciężkiej harówy do swojego gniazdka.
          Miej litość nad tym biednym, zapracowanym na utrzymanie rodziny – człowieczkiem!!!

          • Anonim

            14/11/2023 o 13:04

            Mylisz się,mieszkam na jednym z krzeszowickich osiedli i tam akurat przystanek mnie osobiście by pasował.I jeszcze raz
            powtórzę: przekształcać , dzielić i zasiedlać.Trzeba wykorzystać nieodległe położenie Krakowa.

  20. mr

    11/09/2023 o 14:29

    Pomysł bardzo kiepski i bardzo drogi. Czy nie lepiej dopłacić do busów z Siedlca i Pisar. Inwestycja byłaby rocznie kilkadziesiąt razy tańsza. Byłaby też wygodniejsza dla wykluczonych komunikacyjnie. Koleje Małopolskie mają wygodne busy jeżdżące n.p. z Krzeszowic do Olkusza i takie mogłyby tam jeździć.

    • Wyborca

      11/09/2023 o 19:30

      Startuj w wyborach, mr!!!
      Na bank się dostaniesz do koryta z takimi pomysłami.

  21. Anonim

    11/09/2023 o 18:45

    Te busy to rozpadówy 30 letnie

    • GRE

      13/09/2023 o 15:05

      Linia A 10 przewozi pasażerów pięknymi świeżymi autobusami( autobus w myśl pord to pojazd przewożący powyżej dziewięciu pasażerów ) Proszę : nie jechałeś , nie widziałeś to nie pisz bzdur.

  22. GRE

    13/09/2023 o 15:48

    Poproszę mapę w którym miejscu ma być ten przystanek.

  23. Anonim

    14/09/2023 o 10:34

    W gminie wystarczĵący ruch i korki tiry jeszcze busy do olkusza co woża 1 osobę o18

    • Wujek Dobra Rada

      17/09/2023 o 18:33

      Samochód zostaw w swoim garażu, to prędzej dojdziesz tam, dokąd kroczysz.

  24. Ly

    01/01/2024 o 21:27

    Pozwolę sobie podtrzymać moją sympatię do wieśniaków: żadnego przystanku, zero parkingu, poruszać się na nogach i odmawiać dziesiątki różańca, na reklolecje uczęszczać, dobranoc.

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę