Wydarzenia

Będzie debata o przyszłości działki przy Ogrodowej

Muszla koncertowa, plenerowa siłownia, boisko czy wybieg dla czworonogów. Pomysłów na zagospodarowania działki przy ulicy Ogrodowej jest wiele. W najbliższą niedzielę gmina chce zorganizować debatę, w której mieszkańcy będą mogli zabrać głos w sprawie przyszłości placu w centrum miasta.

Plakat z informacją o debacie mocno sugeruje, że gmina ma już własny pomysł na zagospodarowanie działki. Przy Ogrodowej miałaby powstać strefa przyjazna seniorom. 30 lipca, na imprezie dedykowanej osobom w wieku 60+,  władze chcą usłyszeć co na ten temat sądzą mieszkańcy.

Pomysł tworzenia stref dla określonej grupy wiekowej rozmija się mocno z hasłem jakim promuje się od niedawna gmina. Krzeszowice, chcąc budować dedykowane miejsce dla seniorów, zamiast łączyć pokolenia najzwyczajniej je dzielą. Ogrodowa mogłaby być przestrzenią na której dojrzali mieszkańcy spotkają się z tymi, którzy w dorosłość dopiero zaczną wchodzić. Czy tak się stanie? W niedzielę o 14:40 na krzeszowickim Rynku rozpocznie się dyskusja. Ważne by głos mieszkańców był w niej słyszalny.

63 komentarze

63 Komentarzy

  1. xxx

    25/07/2017 o 23:28

    Dla naszych radnych by tam wybieg zrobili.

  2. maciek

    25/07/2017 o 23:40

    market plis

  3. Mieszkaniec

    26/07/2017 o 00:45

    Super pomysł:
    1. Seniorzy na Ogrodową
    2. Młodzież na Rynek
    3. Dzieci na plac targowy (bo tam zawsze rozwija się wesołe miasteczko)
    4. Reszta do parku
    I to łączy pokolenia?
    Czy Burmistrz że swoimi podwładnymi wymyślą w końcu coś mądrego?

    • Franek

      26/07/2017 o 22:16

      Z tego co widziałem na plakatach to jest dyskusja z seniorami na temat zagospodarowania placu przy ulicy Ogrodowej, ale nigdzie nie wspomniano o tym, że ten plac będzie im przeznaczony po prostu luźna dyskusja. Jakiś czas temu uczestniczyłem w spotkaniu z młodzieżą bodajże z PO i oni mieli przeprowadzić konsultacje między sobą i dać burmistrzowi swoje propozycje. Jutro z ciekawości zadzwonię do Urzędu i zapytam czy takie wpłynęły. Bo łatwo się pyta czy burmistrz z podwładnymi wymyśli coś mądrego, a może społeczeństwo podpowie, podzieli się realnymi pomysłami. Bo łatwo mówić, że chcemy basenu, muszli koncertowej, a czy choć jedna osoba zadzowniła do Zabierzowa lub Trzebini i zapytała ile rocznie kosztuje utrzymanie takiego basenu. Na dodatek dzieci i seniorzy korzystali by za darmo więc z czego wpływy. Myślę, że większość osób rzuca pomysłami nie mając zielonego pojęcia o kosztach wybudowania i utrzymania.

      • Gie

        27/07/2017 o 08:06

        Budowa i utrzymanie biblioteki jest(będzie) dochodowe? Utrzymywanie szkół jest dochodowe? Już to kiedyś tutaj pisałem że dzisiaj obiekty typu boisko, basen są dodatkiem do reszty. Stadiony dzisiaj to nie boisko i trybuny. Stadiony to teraz masa pomieszczeń do wynajęcie, jakieś sklepy, kawiarnie, biura sale konferencyjne, pewnie i jakieś pokoje do przespania się. Taki basen to nie musi być tylko dziura wypełniona wodą. Basen może być na najniższym poziomie. Gdzieś obok jakieś sauny, pomieszczenia pod sklepy, kawiarnie. Piętro wyżej jakieś pomieszczenia biurowe pod wynajem, może bank, sala fitness, siłownia. Jeszcze wyżej jakaś sala konferencyjna z możliwością przekształcenia w kinową. Jakieś pokoje noclegowe. Może jeszcze jeden poziom. To co nad basenem mogłoby w jakiś tam sposób współfinansować koszty basenu. Całość położona gdzieś na obrzeżach Krzeszowic z dojazdem do DK79. Krzeszowic nie stać na budowę basenu? Właśnie na FB czytam że Jerzmanowice będą budować halę sportową i basen, dostali dofinansowanie. Szybki rzut oka w Wikipedię. Gmina Jerzmanowice-Przeginia – liczba mieszkańców 10,8 tys. Czyli prawie tyle co Krzeszowice a całą nasza gmina to 30 tys. To chyba w trzy razy większej gminie łatwiej utrzymać basen?

        • lza

          27/07/2017 o 09:53

          Jak to jest takie dochodowe to weź kredyt, dofinansowanie i postaw taki basen z całą opisaną przez Ciebie infrastrukturą.

        • kt

          27/07/2017 o 18:54

          wreszcie kompetentny głos „Gie”. Nic dodać nic ująć. Na koncerty miejsce niedobre z uwagi na bliskość drogi 79. Strefa seniora to po prostu sztuczny twór bez perspektyw. Seniorzy mają UTW, 2 kluby podróżnicze, klub emerytów, SMZK i inne możliwości. W Krzeszowicach brak kina i basenu. Podobno kino ma być w nowej bibliotece. Wystarczy na 80 miejsc jak w Ogrodzie Sztuki na Rajskiej w Krakowie. Na Ogrodowej zaś kryty basen z dodatkami proponowanymi przez „Gie”. Przyszedł czas aby władze gminy podjęły długo oczekiwaną decyzję i aplikowały w odpowiednie miejsca o wsparcie inwestycji. Zarówno kino jak i basen to inwestycje dla wszystkich mieszkańców, także seniorów.

          • Mieszkaniec

            04/08/2017 o 08:42

            Panie tk
            Moze to pańska życiowa szansa
            Proponuję wziąść kredyt (nie we frankach) i zainwestować
            Postawić basen z kinem i postarc sie utrzymac.
            Moze wreszcie przekona się Pan że to ni kostka Rubika

        • wow

          04/08/2017 o 09:35

          W Jerzmanowicach budują. 14 metrowy basenik do nauki pływania dla uczniów. Amen.

          • Franek

            06/08/2017 o 10:17

            14 metrowy basenik niestety nie nadaje się do nauki pływania, po prostu jest za krótki. Więc nie wiem jaki jest wogóle sens budowania dużej wanny.

          • kt

            06/08/2017 o 13:17

            Najlepiej wszystko ośmieszać. 14 m basen lepszy niż żaden. A przy okazji niech wreszcie obecna władza weżmie się za prawdziwą promocję powierzonej jej gminy. Miał być pkt IT, minęły 3 lata i dalej nic!! Niema nawet zaplanowanego kiosku Info na który w tym roku przeznaczono pieniądze. A sezon letni powoli sie kończy. Dzisiaj, w kolejna rocznicę wymarszu Legionistów 200 osób maszeruje z Oleandrów przez Michałowice do Kielc. A gdzie są Krzeszowice i dlaczego nie dbają o tak ważne rocznice związane z Honorowym Obywatelem Krzeszowic Józefem Piłsudskim. Od lat widać, że SMZK nie radzi sobie z promocją historii miasta i gminy Krzeszowice a sama gmina nie ma pomysłu. Pewnie znowu dowiemy się ,że ok 20 sierpnia kiedy tzw. społecznicy wrócą z urlopów to zrobią jakąś byle imprezę o Legionach bez związku z terminami historycznymi. Dlaczego z Oleandrów nie rusza do Kielc grupa z Krzeszowic zaaranżowana przez władze gminy i wspaniałych społeczników z SMZK ?

          • Myśliwy z domku

            06/08/2017 o 18:31

            Bo z SMZK ciężko się ruszyć, jak się już dobrze do pseudo „stołka” przytwierdzonym. Poza tym, tak z ręką na sercu – kojarzy ktoś jakąkolwiek akcję SMZK poza jednym koncertem w willi Domańskich ?

            Będąc kilka razy w Vauxhallu jakiś czas temu zauważyłem coś, co miało kształt właśnie takiego „info-kiosku”. Na pytanie przypadkowego pracownika CKiS, czy to coś działa, odpowiedź była „Panie, stoi to już któryś rok i nikt nie wie co z tym zrobić”…

            Co do basenu 14-metrowego… dla dorosłego, umiejącego pływać to 3-4 pociągnięcia „żabką” lub niewiele mniej delfinem… to nie jest basen do nauki pływania dla uczniów, a dla małych dzieci w wieku przedszkolnym.
            OK – świetne rozwiązanie dla szkoły, aby dzieciakom urozmaicić zajęcia.

            Ale jeżeli porównujemy to do kwestii potencjalnej budowy basenu dla miasta Krzeszowice… no to chyba nie do końca o to chodzi. 14 metrowy basen to żaden basen, jeżeli miałby być wykorzystywany przez kogoś więcej niż dzieciaki.

            Dopiero wtedy, po potencjalnym wybudowaniu takiego baseniku podniosłoby się larum, że za krótki, że przepustowość za mała jak na takie miasto, itp, itd.

          • Anonim

            06/08/2017 o 19:55

            A niby kto w SMZK miałby promować miasto i jego historię?
            Przecież tam ostatnio nie ma nikogo, kto ogarnia temat historii Krzeszowic w sposób obiektywny i poważny i całościowy. Wprawdzie od czasu do czasu, zresztą z wielkim opóźnieniem, pojawiają się w ZK jakieś zdawkowe historyjki, przeważnie powierzchowne, bo zredagowane jakby na kolanie, z których jednak nie wynika nic, poza relacjonowaniem historii wycinkowo – w oderwaniu od rzeczywistości i ciągłości historycznej. Trudno nawet mówić o promocji historii miasta 😉 Do tego trzeba profesjonalnego podejścia, a takiego w tym towarzystwie nie widać.

          • wow

            06/08/2017 o 20:12

            moja informacja stąd, że zwolennicy natychmiastowej budowy basenu podnieśli larum, że nawet takie Jerzmanowice będą miały basen już, a u nas dalej nic. A tu warto się zapoznać z faktami może? 😉

  4. rex

    26/07/2017 o 05:41

    To teren pod przyszłe nowe Liceum lub salę gimnastyczną i zespół boisk. Mimo, że Starosta zakupił budynek przy ulicy Ogrodowej Liceum uważam, że to tylko działanie tymczasowe a nie docelowe.

    • Wojtek

      26/07/2017 o 07:45

      Teren jest własnością gminy nie starostwa. Sala gimnastyczna był planowana zamiast Japonki. To po co im taki teren.

  5. Gie

    26/07/2017 o 07:02

    Już poprzednio to pisałem. Tam niedaleko przebiega dosyć ruchliwa droga DK79. Czy Gmina mierzyła natężenie dźwięku? Czy zbadała stężenie pyłów PM? Koncert czy jakieś recytowanie wierszy przeplatane dźwiękiem ciężarówek, całość w oparach smogu, to chyba nie najlepszy pomysł. No ale może przeprowadzono badania i wszystko jest OK.

    A może Gmina oprócz dyskusji na Rynku włączy live-a i czat na FB? To raczej nie powinno być chyba skomplikowane. Zwłaszcza sam czat.

  6. yes

    26/07/2017 o 07:37

    Zasłużone dla mieszkańców Liceum, Starosta pomaga bo w jego kompetencji a Miasto i Gmina przez tyle lat nic / jak i z pozostałymi ważnymi problemami/. Wymienili działkę z Powiatem i zbudują coś, pasuje muszla koncertowa obok Szkoły Muzycznej lub nowe Liceum z salą gimnastyczną.

  7. lza

    26/07/2017 o 07:42

    Seniorzy nie dajcie się zmanipulować autorowi tekstu. Idąc jego tokiem rozumowania należało by zaorać wszystkie place zabaw dla dzieci no bo przecież „Pomysł tworzenia stref dla określonej grupy wiekowej rozmija się mocno z hasłem jakim promuje się od niedawna gmina”.Strefa seniora jest jak najbardziej w mieście potrzebna, wcale nie będzie dzielić a wręcz przeciwnie, seniorzy będą tam spędzać czas z wnukami czy też z ludźmi młodymi (opiekunami, wolontariuszami). Uruchomienie takiego miejsca spowoduje, że wiele osób starszych, często niepełnosprawnych będzie mogło spędzać czas poza domem.
    Jeszcze raz apeluję, pokażmy ile nad jest a będzie coraz więcej.

    • krzeszowiceone.pl

      26/07/2017 o 07:59

      Izo porównaj sobie wielkość tej działki z wielkością każdego placu zabaw. Tam wystarczy miejsca i dla seniorów i dla młodzieży i dzieci.

      • lza

        26/07/2017 o 08:40

        A ile jest tych placów zabaw? I ilu seniorów jest w mieście?

        • krzeszowiceone.pl

          26/07/2017 o 09:13

          Izo, nawiązując do twojej wcześniejszej wypowiedzi, przecież na każdy plac zabaw senior może wejść ze swoją wnuczką czy wnukiem 😉
          To miasto już w zasadzie jest miastem przyjaznym seniorom, nawet bez specjalnej strefy, oaza spokoju i sypialnia zamierająca po 22:00.
          Nie rozumiem, dlaczego jesteś taką przeciwniczką koegzystencji w jednym miejscu strefy dla seniora i młodzieży?

        • Anonim

          26/07/2017 o 12:06

          Zdziwiłabyś się ilu. A ilu aktywnych.
          Przyjdź co CKiS, albo na Uniwersytet III wieku, albo do klubu podróżnika, albo…

          można wymieniać.

          Zdziwiłabyś się.

          • lza

            26/07/2017 o 13:34

            No przecież o to mi chodzi, że dużo a będzie jeszcze więcej.

      • Franek

        26/07/2017 o 22:21

        Czy wyobraża sobie Pani koło siebie: plac zabaw dla maluszków, ławki i stoły dla seniorów, a w środku siłownia i skate park dla młodych wielbicieli rolek i piwka bo ja nie za bardzo. Nie chodzi tutaj o dzielenie społeczeństwa tylko o mądre wykorzystanie terenu aby każda z tych grup mogła spędzić miło czas i nie przeszkadzała sobie na wzajem, bo wtedy o kłótnie i nieporozumienia łatwo.

        • Anonim

          26/07/2017 o 23:56

          Może warto dać sobie spokój z tym sztucznym tworem pod hasłem „dla seniorów”. No chyba, że urzędnicy już o tym przesądzili, a debata ma być jedynie typową przykrywką po to, aby społeczeństwo poczuło się lepiej, że mogło sobie trochę pofantazjować, co mnie by osobiście nie zdziwiło 🙂

    • seniorka

      30/07/2017 o 12:48

      Super pomysł masz ALE Z BASENEM NAM SENIOROM TEZ SIĘ NALEŻY, BO NIE KAŻDY SENIOR MOŻE PO BOISKU BIEGAĆ!!!A takowych w mieście coraz więcej.W połączeniu z pomysłem Gie 27/07/2017 o 08:06 coś z tego by wyszło.A może obiekt uzdrowiskowy rozszerzyć? Taki nie tylko seniorom by się przydał,coraz więcej młodych ludzi ma problemy zdrowotne.To chyba lepsze jak myśleć pod jednym kontem.

      • Anonim

        30/07/2017 o 21:24

        Droga Pani, wie Pani ile rzeczy się wszystkim NALEŻY ??
        Co to jest w ogóle za ton rozmowy ?! „NALEŻY” to płacić podatki, przebierać dzieciom pieluchy, skończyć podstawówkę i zachowywać się na poziomie.
        A tu od razu „seniorom też się należy”… Może trochę inaczej, a nie od razu zachłannym tonem ?
        Ja rozumiem, że do 1989 było kiepsko ze wszystkim i teraz od 30 lat ludzie sobie to „odbijają”, ale żeby tak od razu miał się basen należeć ??

  8. Brodacz

    26/07/2017 o 10:11

    Obok dosyć ruchliwej drogi strefa rekreacyjna, otwarta?? Pół roku później dowiemy się, że w hałasie jednak nie spędza się miło czasu i kilka ławek i piaskownica tego nie zmienią.
    Basenu w gminie brakuje, a można go zaprojektować tak, by i seniorom służył. Ćwiczenia na basenie są super dla każdego wieku.

  9. Katarzyna

    26/07/2017 o 10:52

    Basen będzie służył nie tylko dzieciom, młodzieży, dorosłym ale także i seniorom!!! Dzieci z naszej gminy muszą jeździć albo do Trzebini, albo do Zabierzowa żeby korzystać z basenów i uczyć się pływać!!! Dlaczego miały by nie korzystać w Krzeszowicach??? Jest dużo szkół w gminie-zajęcia z wf mogłyby być na basenie, ale również zajęcia ruchowe dla seniorów!!!Czy to nie łączy pokolenia??!!

    • Jasiek

      26/07/2017 o 13:40

      Popieram budowę basenu i prawdziwego Domu Kultury z salą kinową. Złym rozwiązaniem jest tworzenie stref dla poszczególnych grup wiekowych. Seniorzy mają już ugruntowane miejsca przebywania a jak się szczerze z nimi porozmawia, to mówią,że nie raz mają już dosyć patrzenia na te same twarze w kościele, w Klubach Podróżnika, na salach ćwiczeń, na ulicy i wszelakich imprezach lokalnych.

      Ale jak tu inwestować, gdy czeka burmistrza kolejna spłata zadłużenia w Wodociągach. Jakie to zarządzanie lekkomyślne?

      • Anonim

        26/07/2017 o 14:22

        Tyle, że to nie jest dobre miejsce ani na budowę basenu, ani domu kultury, ani nawet „prawdziwego domu kultury”. Dokładnie nie wiem, na czym miałaby polegać strefa seniora w takim miejscu, ale jestem pewna, że są w mieście lepsze lokalizacje na organizowanie ludziom rekreacji.
        Natomiast wielkość i proporcje tego terenu świetnie by się nadały na organizację stałej letniej widowni z przykrytą estradą i zapleczem dla artystów. Sąsiedztwo szkoły muzycznej, która od lat jest głównym i najbardziej aktywnym centrum muzycznym Krzeszowic, dodatkowo uzasadnia umiejscowienie w pobliżu takiego programu.

        • Gie

          26/07/2017 o 15:38

          Taka estrada będzie się dublować z muzyczną fontanną i imprezami na rynku. Krzeszowicom chyba nie potrzeba dwóch takich samych miejsc. Póki co chyba najrozsądniej, w ramach testu byłoby zorganizowanie tam tymczasowego parkingu. Chyba kogo by nie zapytać w Krzeszowicach i gminie to każdy będzie narzekał że nie ma gdzie stanąć. Zrobić tam jakiś bezpieczny wjazd i wyjazd. Tam gdzie nawierzchnia nie jest utwardzona sypnąć żwirem. Udostępnić i obserwować czy się sprawdzi. Jak ludzie będą tam chętnie parkować to zrobić parking plus z jakieś 2-3 budki handlowe co by zarabiać.

          • Anonim

            26/07/2017 o 23:49

            Nie musi się dublować pod warunkiem, że będzie tam ambitny repertuar muzyczny „z wysokiej półki”, a nie na miarę muzycznej fontanny, i że doborem programu zajmą się profesjonaliści, znający się na rzeczy, jak robi się dobre koncerty połączone z muzyką klasyczną, np. na wzór koncertów letnich w parkach wiedeńskich. Jeżeli Krzeszowice aspirują do funkcji uzdrowiskowych, to taka muszla koncertowa stworzona dla muzyki klasycznej w otoczeniu parkowym miałaby uzasadnienie. Patronat programowy mogłaby przejąć chociażby szkoła muzyczna.
            Tymczasowy parking w takiej eksponowanej lokalizacji to kompletne nieporozumienie.

          • rex

            27/07/2017 o 04:51

            6 dni w tygodniu mógłbyś parkować na targowicy , tylko nikt z urzędników na to nie wpadł bo to dla Nich za trudne.

          • Gie

            27/07/2017 o 07:38

            Czyli mniej ambitne koncerty w centrum a tutaj te ważniejsze. To taki sobowtór Elvisa gdzie by występował? Albo młode talenty? Jeśli to złe miejsce na parking to gdzie zaparkują ludzie którzy przyjadą na do tego miejsca? No i kto podczas koncertu muzyki klasycznej będzie synchronizował dźwięk przejeżdżających ciężarówek czy „trąbiących” pociągów tak żeby wypadły akurat w uderzenie kotłów czy innych bębnów? 🙂 No ale może faktycznie zainteresowanie muzyką klasyczną jest dużo większe niż miejscami do parkowania. Wtedy tak, potrzebne są dwie sceny w Krzeszowicach. A nawet trzy bo i chyba biblioteka coś tam kameralnego organizuje.

          • Anonim

            27/07/2017 o 10:02

            Tego nigdy za dużo… 😉

  10. lza

    27/07/2017 o 08:11

    Nie wierzcie w te bzdury, że strefa potrzebna ale nie dla seniora, że za blisko drogi, że lepiej basen, że lepiej kino. Zawsze jest tak, że jak coś jest na wyciągnięcie ręki to ktoś wymięka. A prawda jest taka, że strefa dla seniora jest potrzebna, każdy z Was o ile nie jest to kiedyś będzie seniorem (o ile dożyje) i wtedy takiego miejsca będziecie się domagać. Z placu zabaw, skateparku się wyrasta – a strefa seniora zostanie dla Was otwarta i dostępna do Waszych ostatnich dni.

    • Gie

      27/07/2017 o 10:16

      Czy wstęp do tej strefy będzie możliwy tylko po okazaniu dowodu osobistego i spełnieniu kryterium 60+? 🙂 Będzie odgrodzona drutem kolczastym by ktoś inny do tej ekskluzywnej strefy się nie dostał? Oby to nie było getto. 🙂
      Tak właściwie to wg. twoich wizji czym będzie ta strefa dla seniora? Bo idę o zakład że postawią tam jakiś stepper, rowerek, kilka innych urządzeń „siłowych”, ławeczki, posieją trawę, sadzą kwiatki i wszystko to dumnie nazwą strefą dla seniora. 🙂

      • lza

        27/07/2017 o 11:47

        A czy na plac zabaw wstęp jest możliwy tylko po okazaniu dowodu osobistego i spełnieniu kryterium <10? Czy plac zabaw jest odgrodzony drutem kolczastym by ktoś inny do tej ekskluzywnej strefy się nie dostał? No nie jest.

      • Myśliwy z domku

        27/07/2017 o 12:55

        Izo, to jest tak samo z wyrastaniem ze skateparku, jaki „wyrastaniem” ze strefy seniora. Seniorzy też kiedyś przestaną tam chodzić, ich miejsce zajmą inni. Tak samo ze skateparkiem. Moje dzieci zaraz z niego wyrosną, następne przyjdą na ich miejsce.
        Seniorzy mają masę atrakcji w mieście.

        Co chciałabyś w takiej strefie zobaczyć ? Co, według Ciebie powinno się tam znaleźć ? Bo możemy tu w nieskończoność pisać o tym co jest bardziej potrzebne, lub co jest niepotrzebne i nigdy nie dojdziemy do zgody – Ty będziesz uparta przy swoim, inni będą uparci przy swoim.
        Tak więc konkrety – na takiej bazie najlepiej się rozmawia – jeżeli – według Ciebie – strefa seniora – to co tam ma dla nich powstać ?

        • lza

          27/07/2017 o 14:28

          Nie jest tak jak piszesz. Ze strefy seniora się nie wyrasta, strefę seniora się opuszcza. Nie ma następnej atrakcji, jest albo dom albo cmentarz.

          • Myśliwy z domku

            27/07/2017 o 16:33

            Nie zauważyłaś cudzysłowu w wyrażeniu wyrastać w odniesieniu do strefy seniora ? Nie zrozumiałaś przenośni ?

            Chodziło o to, że tak jedna, jak i druga strefa jest „przechodnia” i nie można stwierdzać, że tylko ze strefy skateparku, czy innego młodzieżowego miejsca się wyrasta. To dotyczy wielu dziedzin. Ale nie o to chodzi. Nie tu jest meritum.

            Nadal dyskutujesz na poziomie kompletnie pozbawionym konkretów.
            Proszę Cię o nie, a Ty mi punktujesz mój wpis pod względem stylistycznym…
            Więc jeszcze raz Cię Izo poproszę – konkrety – na takiej bazie najlepiej się rozmawia – jeżeli – według Ciebie – strefa seniora – to co tam ma dla nich powstać ?

  11. iti

    27/07/2017 o 10:30

    A może by porządne centrum handlowe – lokalizacja pasuje akurat przy głównej drodze…

    • :-)

      27/07/2017 o 18:39

      Ha,ha,ha – centrum handlowe…

    • Tomek

      30/07/2017 o 10:01

      Genialny pomysł. Ogrodowa to jednokierunkowa droga na którą prowadzi most o małej nośności. Podaj proszę swój adres. Wykombinujemy coś w Twojej okolicy.

    • MOnika

      30/07/2017 o 10:10

      Zamiast wspierać lokalny biznes to wybudujmy kolejne centrum handlowe, przecież w okolicy jest ich stanowczo za mało – faktycznie pomysł znakomity.

  12. Anonim

    27/07/2017 o 11:22

    Wow… sami znawcy w tym mieście.
    Znają się na wszystkim. Jak idą wybory, każdy wie najlepiej jak powinno wyglądać głosowanie. Jak wycinają drzewa, każdy staje się ekspertem w dziedzinie leśnictwa, ba, jak przychodzi do dendrologii, to mamy samych doktorów habilitowanych!
    Jak przychodzi burza z ogromnym deszczem i zalewa galerię centrum, to każdy jest ekspertem w dziedzinie hydrauliki… ups, przepraszam, tego tematu tu nie było, więc nikt nie miał się okazji wypowiedzieć.
    Jak przychodzi do demonstracji o wolne sądy, to każdy skończył co najmniej „licencjat na prawie”…

    Wszyscy wiedzą wszystko najlepiej, podsuwają jakże wspaniałe i najlepsze pomysły

    Szkoda tylko, że od tylu lat ta wasza wszechwiedza nie wyszła poza ekran monitora…

    • Anonim

      27/07/2017 o 13:49

      A Ty na Marsie żyjesz i stamtąd nadajesz te rewelacje? Rozumiem, że masz w zanadrzu do zaoferowania swój autorski, wspaniały pomysł, tylko się trochę krępujesz z odsłonięciem kart na tej stronie…Cierpliwości, w niedzielę będzie okazja 😉

      • Anonim

        27/07/2017 o 16:29

        „Uderz w stół(…)” chciałoby się rzec.
        Żyję tutaj, tak jak Ty.
        Tylko w przeciwieństwie do Ciebie nie wypowiadam się na tematy, o których jedynie słyszałem/czytałem lub mam świadomość, że jedyne co potrafię na taki temat to dyskutować.

    • aaa

      27/07/2017 o 16:37

      i anonimowo oczywiście 😀

  13. Abecadeł

    27/07/2017 o 18:58

    To wspaniałe miejsce na super hiper market, który jest dla wszystkich od dzieci po stulatków.

  14. Marcinek Przecinek

    29/07/2017 o 01:51

    A ja mam pomysł, który będzie dla wszystkich, i dla seniorów i dla młodych – trzeba w tym miejscu wybudować zajezdnię autobusową i odpalić w Krzeszowicach Komunikację Miejską. Zakopane odpaliło, Wieliczka też kombinuje, żeby mieć swoją, to Krzeszowice mają być gorsze…? Można wyciągnąć dotację z Mumii na zakup kilkunastu autobusów i odpalić ze dwie linie naokoło Krzeszowic i może trzecią ekspresową do Krakowa…? Pojazdy trzeba gdzieś trzymać, więc mogłaby powstać wielka hala do garażowania i napraw bieżących. Seniorzy się ucieszą, jak podjadą do przychodni, czy kościoła, a młodzi do szkoły.

    • Ragnarr Loðbrók

      29/07/2017 o 16:17

      Pomysł zaiste dobry. Ale… Może lepiej – pętlę tramwajową. Połączyć z bocznicami do Czatkowic oraz do Zalasu i będzie jazda.

  15. :-)

    29/07/2017 o 12:37

    Tak i jeszcze hale remontową a ścieki do Krzeszowki – świetny pomysł……

  16. Tomek

    30/07/2017 o 09:57

    Muszla koncertowa 20m od drogi 79 to absurd. Trzeba pamiętać też,że ogrodowa to jednokierunkowa ulica na którą prowadzi most o ograniczonej nośności. Już sama obecność szkoły muzycznej powoduje tam spore problemy z parkowaniem, a co dopiero jakiś market, których w okolicy jest sporo. Trzeba też pamiętać, że znajdują się tam kamienice mieszkalne i organizowanie komukolwiek pod oknami estrady, muszli koncertowej czy marketu nie jest w porządku. Basen czy dom kultury to dobry pomysł. Strefa seniora faktycznie może być przestrzenią sztuczną. Czy ktoś wie co z parkiem potockich?? Dlaczego to miejsce i jego okolice pozostają bez jakiegokolwiek nadzoru gdzie można pić, dewastować i tłuc butelki bez konsekwencji?

    • Anonim

      30/07/2017 o 12:53

      Zawsze były bez nadzoru, teraz jak już są prywatne – to tym bardziej.
      Dlaczego można tam pić ? Bo ostatnia knajpa w Krzeszowicach zamyka się o 23.

      Dlaczego dewastować ? Bo mamy takie społeczeństwo, które czuje się bezkarne. A jak im coś narzucić to od razu raban podnoszą, że im się demokrację niszczy.

      Dlaczego bez konsekwencji ? Bo prawo polskie ma to do siebie, że w wielu, wieeelu przypadkach pozostaje bez konsekwencji, gdyż nie ma dobrych przepisów.

      Zapraszamy w niedzielę na wódkę do parku! 😉

  17. Anonim

    30/07/2017 o 12:28

    Może uporządkuj tematycznie swoje pomysły. A więc parking dla marketu stanowi dla Ciebie problem, ale dla basenu lub dla domu kultury już nie? Specyficzny sposób myślenia…
    A kto powiedział, że nie można odwrócić kierunku ruchu i wjeżdżać od Kościuszki? Czyż nie najprościej odwrócić znaki drogowe? 😉 Zresztą teraz do urzędu się tamtędy nie dojeżdża bo go tam już nie ma, a do pałacu ruch samochodowy będzie się odbywał sporadycznie.

    • To

      30/07/2017 o 14:00

      wyjazd z miasta człowieku. I nie odbywa się sporadycznie.

      • Anonim

        30/07/2017 o 21:21

        Wyjazdów z miasta masz kilka. I to ze światłami. Tu jest problem.

        • Ale

          30/07/2017 o 22:33

          wyjazd bezpieczniejszy niż wjazd od Trzebini 😉 bez swiateł 🙂

      • Anonim

        30/07/2017 o 22:48

        O czym innym była mowa, ale nie zaskoczyłeś, człowieku…

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę