Gospodarka

PKP podpisało umowę na modernizację trasy z Krzeszowic do Trzebini

W poniedziałek, na krzeszowickim peronie Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację odcinka trasy z Krzeszowic do Trzebini. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zakończą się w drugiej połowie 2020 roku.

W ramach modernizacji zostaną przebudowane perony na dwóch stacjach w gminie. W Krzeszowicach w ciągu ulicy Daszyńskiego powstanie wiadukt. Jak informuje PKP, dostęp do pociągów umożliwią bezkolizyjne przejścia pod torami wyposażone w windy lub pochylnie, w mieście stanie też nowa kładka. Zmiany nastąpią również w Woli Filipowskiej, gdzie przejazd kolejowy zostanie zastąpiony wiaduktem.

Modernizacja odcinka Krzeszowice – Trzebinia ma kosztować blisko 600 milionów złotych. Wykona ją konsorcjum firm TORPOL S.A. (lider) i BUDIMEX S.A. Prace mają zakończyć się w drugiej połowie 2020 roku. 

Jak informuje PKP modernizacja na trasie E30 Kraków – Katowice prowadzona jest obecnie na trzech odcinkach: Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki; Kraków Mydlniki – Krzeszowice; Trzebinia – Jaworzno Szczakowa. Zakończenie prac na linii E30 Kraków – Katowice planowane jest w drugiej połowie 2020 r. Szacowana wartość projektu na trasie Katowice – Kraków to 2,3 mld zł, a wsparcie unijne do 80% wartości projektu.

60 komentarzy

60 Komentarzy

  1. Gie

    02/10/2017 o 22:11

    W ciągu kilku najbliższych lat … 😀
    https://krzeszowiceone.pl/archive/2008/08/13/zmiany-na-stacjach-pkp.html

    Były pokazane jakieś wizualizacje tych zmian w okolicach dworca? Po co wiadukt na Daszyńskiego skoro cały ruch pójdzie obwodnicą. Ciekawe czy PLK o tym wiedzą? 🙂

    • lza

      03/10/2017 o 07:22

      Przecież to nie będzie obwodnica.
      A wiadukt jak najbardziej potrzebny,bardzo dużo pieszych i rowerzystów przechodzi obecnie przez tory przy zamkniętym przejeździe.

      • Anonim

        03/10/2017 o 09:55

        A dojazd do stacji PKP którędy? Wiadukt musiałby się zaczynać w pobliżu DK79. To absurdalne rozwiązanie.

        • Gie

          03/10/2017 o 10:52

          Z takiego wiaduktu będzie można zrobić kładkę do wieży ciśnień. 🙂 Chyba że ją wyburzą na potrzeby miejsca pod wiadukt?

        • dril

          03/10/2017 o 11:55

          Poszerzą drogę kosztem chodnika i lewy pas pójdzie na parking. Serio tak ciężko się domyślić? xD

    • Ja

      03/10/2017 o 07:42

      Wyobrażasz sobie, że ulicą Czycza pojadą tiry nawet jak będzie na niej asfalt jest zbyt wąska i skrzyżowanie z Daszyńskiego paskudne. A drugi aspekt to taki, że tiry od Trzebini musiałby przejechać aż pod intermarche więc wiadukt jest konieczny.

      • Gie

        03/10/2017 o 08:50

        To po co w ogóle jest robiona ta „obwodnica”. Po co wydawana będzie spora kasa na wybudowanie brakującego fragmentu drogi i połączenie go z DK79 jak i tak wszystko pojedzie wiaduktem.
        Miała być wybudowana jakaś droga łącząca zjazd z autostrady do DK79. Miała biec lasem i wychodzić gdzieś w okolicy Woli Filipowskiej i stamtąd dalej lecieć w kierunku Olkusza. To byłaby trasa dla TIR-ów z Trzebini. Tylko chyba na taki łącznik Autostrada – Olkusz chętne były też inne gminy i miejscowości w okolicy Trzebini. I coś mi się wydaje że to one przelobbowały swoje lokalizacje a nie Krzeszowice. Bo coś sprawa ucichła.

        • lza

          03/10/2017 o 09:46

          Gie proszę nie pisz już o tej „obwodnicy” – wystarczy. Używanie tego określenia dla drogi, która ma powstać jest niezmiernie krzywdzące dla obwodnic. To że używasz cudzysłów zbyt dużo nie zmienia. Co Twoim zdaniem ta droga ma wspólnego z obwodnicą?

          • Gie

            03/10/2017 o 10:46

            Faktycznie to nie obwodnica a bardziej skrót 😀
            Niektórzy nazywają ten skrót „małą obwodnicą Krzeszowic” – mówi Wacław Gregorczyk, burmistrz Krzeszowic.
            http://przelom.pl/21034-tez-beda-miec-obwodnice.html

          • krzeszowiceone.pl

            03/10/2017 o 10:55

            niektórzy, czyli on sam 😉 wielokrotnie na spotkaniach z mieszkańcami
            to nie jest żaden skrót, jeśli chcesz jechać krócej pojedziesz prosto na Daszyńskiego, Poprzeczną pojedziesz jak nie będziesz chciał stać i czekać na otwarcie szlabanu
            aaa sorry, będzie wiadukt, wiec większość i tak wybierze Daszyńskiego 😉

    • missior

      03/10/2017 o 12:00

      „Po co wiadukt na Daszyńskiego..” – a po gó%#$@$! Jak ja nie trawie takich malkontentów!

    • Gie

      26/10/2017 o 18:17

      Niby jest jakiś rysunek tylko szkoda że nie widać skrzyżowania z DK79 i nie ma drugiego rysunku z rzutem z boku.
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=526769964343227&set=pcb.526772731009617&type=3&theater
      Czy od strony Krzeszowic, przed torami, w prawo powstanie jakaś droga wzdłuż torów? Co to jest to brązowo-pomarańczowe?

      • Gie

        26/10/2017 o 18:24

        I tak jeszcze patrzę na ten rysunek. Do stacji nie będzie dojazdu od ulicy Daszyńskiego, od wiaduktu? Docelowo cały ruch na stację pójdzie św. Floriana?

  2. kornik_drukarz

    03/10/2017 o 01:11

    No to kolejny burmistrz będzie miał używanie :))
    Wiadomo już kto stawi czoła Gregorczykowi?

    • Anonim

      03/10/2017 o 07:38

      A co, jeśli następca będzie już na starcie gorszy niż Gregorczyk ? Być może kolejnym burmistrzem będzie dalej on.

      • Anonim

        03/10/2017 o 09:52

        Nie żartuj.

        • Anonim

          03/10/2017 o 10:24

          Nie żartuję, po prostu zastanawiam się. Tak jak nikt nie przewidział, że jakiś idiota będzie strzelał z pokoju hotelowego do ludzi, tak nie jesteś w stanie przewidzieć, co stanie się z burmistrzem – może znowu zostanie wybrany, jeżeli nie będzie nikogo sensownego…

          Chociaż po chwili namysłu: masz rację. żartuję. wspaniali „wyborcy” już nie raz pokazali, że idą na głosowanie jak ślepe cielęta na rzeź, i wybierają to, co im każdy obieca. A potem jest wielkie larum, że „znowu źle”.

          • Anonim

            03/10/2017 o 13:50

            Właśnie taki scenariusz miałam na myśli.

          • rozumiem,

            03/10/2017 o 17:45

            że jest źle. A dokładniej? Chętnie się dowiem. 😀

    • dril

      03/10/2017 o 11:25

      z pisu podobno Robert Chochół

  3. Anonim

    03/10/2017 o 13:47

    Chyba żartujesz, jakie pojęcie on ma o zarządzaniu gminą
    Jakie stanowisko pełnił jako organizujący pracę
    Chyba że wychowawca czy radny (bezradny) to wystarczające kompetencje?
    Bartl był chociaż dyrektorem szkoły

    • Anonim

      03/10/2017 o 22:08

      haha „chociaż dyrektorem szkoły”.
      Czyli dalej zasada „prezesem i dyrektorem się bywa” obowiązuje ?
      Co ma dyrektor szkoły do burmistrza ???

      • Anonim

        03/10/2017 o 23:06

        Z tobą nie warto rozmawiać bo nie rozumiesz przekazu

        • Anonim

          04/10/2017 o 13:26

          Nikt Ci nie każe rozmawiać, ani pisać.

      • dril

        04/10/2017 o 02:26

        Zawsze to jakieś doświadczenie w zarządzaniu.
        Trudno to pojąć osobom które uważają że do roli burmistrza wystarczy ładnie wyglądać.
        Krzeszowicom przydałby się burmistrz wywodzący się z biznesu, szczególnie teraz.
        Niestety, nasi „przedsiębiorcy” to póki co albo płotki, albo z nogami w poprzednim systemie.
        hej, krzeszowiceone.pl , zróbcie jakiś ranking na burmistrza! w komentarzach zgłoszenia

        • Anonim

          04/10/2017 o 11:26

          Do dril,zgadzam się z tobą ale częściowo
          1. Społeczność musi zmienić podejście do biznesu bo przedsiębiorca to oszust.
          2.Przez długie lata władze gminy tak skutecznie zabiegały o poprawę warunków dla biznesu że wszystkie duże firmy lokowały się w gminach sąsiednich

  4. andi

    03/10/2017 o 18:38

    Po co wiadukt? Przy modernizacji lini na predkosc 160km/h nie może być fizycznych przejazdow. Wiec skoro nie chcecie wiaduktu to mieszkańcy południa gminy beda sobie latać do miasta albo zostaje objazd przez gwozdziec. Gratuluje malkontentom niema źle bo stoją na przejeździe, chcą zrobić to tez źle. Jak ja uwielbiam polske….

    • Gie

      04/10/2017 o 08:35

      Chyba jednak będą.
      „Poziom bezpieczeństwa zwiększy również modernizacja 3 przejazdów kolejowo-drogowych w Dulowej, Młoszowej, Woli Filipowskiej.”
      200 m przed stacją jest przejazd. Chyba nie zostanie zlikwidowany? Jeszcze dalej jest kolejny przejazd do Tenczynka. Też chyba nie zostanie zlikwidowany. W te 160 km/h to chyba sam nie wierzysz. 🙂 Tyle to pociąg poleci na krótkich odcinkach. Przejeżdżając przez stacje raczej będzie zwalniał.
      Niech sobie budują wiadukty tylko może niech ktoś to wszystko koordynuje. Koleje budują swoje, gmina buduje swoje, do tego jeszcze inwestycje powiatowe, drogowców. Ot choćby co z tą drogą?
      https://krzeszowiceone.pl/archive/2016/05/29/porozumienie-podpisane-przez-gmine-ma-przebiegac-droga-wojewodzka.html
      Będzie, nie będzie? A jeśli będzie to czy:
      „Tym razem koncepcja ma uwzględniać także planowane inwestycje drogowe i kolejowe (np. modernizację linii E30)”
      Uwzględniono czy za 2-3 lata okaże się ze potrzebny kolejny wiadukt?

  5. She

    03/10/2017 o 20:07

    Pytanie co z ludźmi którzy mieszkają na Daszyńskiego?mają mieszkać pod mostem🤔

    • dril

      03/10/2017 o 20:40

      jeśli chodzi o mnie to mogą mieszkać gdziekolwiek.
      Ciągle jedno i to samo… hamować rozwój miasta indywidualnymi interesami…

      • She

        03/10/2017 o 21:10

        Hamować rozwój miasta indywidualnymi interesami….hmmmm
        Ciekawe może Ty zamieszkasz pod mostem?I chcialbys aby Twoje dzieci dorastały w takich warunkach.

        • dril

          04/10/2017 o 02:21

          Szczerze żałuję, ale nie mieszkam na Daszyńskiego.
          Chciałbym by moje dzieci dorastały w jak najlepszych warunkach, a to czy obok będzie wybudowany most chyba szczególnie mocno tego nie zmieni. Ludzie żyją w sąsiedztwie estakady koło inter marche i jakoś nikt z tego powodu samospalenia nie dokonał.

        • Anonim

          04/10/2017 o 08:40

          Pomysł technicznie absurdalny! Przed laty już podobno była zaawansowana taka koncepcja, ale upadła, gdyż przedłużenie estakady w stronę DK79 eliminuje możliwość dojazdu do terenów PKP. w szerokości pasa drogowego, a zabytkowy mur i zabudowania dawnego folwarku nie pozwalają na wejście z pasmem dojazdowym na sąsiedni teren.

        • lza

          04/10/2017 o 11:42

          Hmmm…A jeżeli zamiast mostu powstać miałby wiadukt🤔

    • Anonim

      04/10/2017 o 09:15

      mogą wziąć kredyt i zmienić pracę i kupić swój nowy, wymarzony dom. proste jak konstrukcja cepa kupionego na targu w krzeszowicach.

      • She

        04/10/2017 o 10:46

        Kredyt?! sam sobie weź kredyt😉ja już swój wymarzony dom mam😉

        • Anonim

          04/10/2017 o 10:59

          Czyli pod mostem mieszkać nie będziesz. świetnie. to co się przejmujesz tymi, co mają domy w takich a nie innych miejscach, które wiadomo, że kiedyś będą zmieniane/modernizowane ?

  6. giełda

    04/10/2017 o 08:31

    Nieco nie na temat: A co z giełdą rolną, która miała powstać w Krzeszowicach? Bo inni mają chrapkę http://marcinmierzwa.blog.pl/2017/08/16/petycja-ws-gieldy-rybitwy/
    Czy coś wiadomo?

    • Anonim

      04/10/2017 o 09:14

      co poniedziałek masz „giełdę” 😀 😀

  7. Profil

    04/10/2017 o 13:27

    Jako sympatyk PO chciałbym zapytać, czy krzeszowickie struktury PO zamierzają w przyszłorocznych wyborach samorządowych zaproponować kandydata na burmistrza z ramienia PO? Czy tak jak w poprzednich wyborach nie wystawią kandydata, tylko będą kombinować i popierać kogoś, kto niby w PO nie jest, ale się z PO utożsamia i zarazem klei się do oponentów PO? Jeśli za rok powtórzy się sytuacja sprzed 4 lat, to lepiej niech krzeszowickie PO dołączy do struktur PiS. Albo lepiej niech zarząd główny je rozwiąże, tak jak w Ostrowcu.

    • Anonim

      04/10/2017 o 14:25

      Zapewne kogoś z Młodych Demokratów wystawią 😉

      Kogo ty chcesz z tej wymierającej w Krzeszowicach partii na burmistrza ? Za czasów pana Ch. jak był jeszcze w strukturach PO to coś się tutaj działo, może nie dobrego, ale przynajmniej było o PO cokolwiek słychać.
      A teraz ? Nic. Cisza. Bida.
      Ale na szczęście są Młodzi Demokraci – oni zawsze w odpowiednim momencie swoich „karier” opowiadają się za PO 😉 Także nic nie bój, ktoś się znajdzie 😀 😀 😀 Nie po to co poniektórzy robią różne happeningi i akcje, akurat teraz, w ostatnim czasie.

      • Anonim

        04/10/2017 o 14:35

        Kandydat PiS wygra to z rękami w kieszeniach, przy obecnie nam panującym i innych zgrajach musi sobie poradzić.

    • sympatyk

      04/10/2017 o 14:33

      Pełna zgoda. Muszą się jakoś do roboty zabrać bo nie widać tego tu na podwórku.

    • anonim

      04/10/2017 o 14:39

      Burmistrz był chyba członkiem PO, teraz chodzą plotki, że w strukturach PISu jest.
      Krzeszowicka mentalnosc, tak samo zrobił załozyciel krzeszowickiego PO Pan Ch.
      „tylko koza nie zmienia poglądów”. 🙂 szkoda, że Krzeszowice znów znajdują się w sytuacji bez żadnego konkretnego włodarza lub kandydata na niego.

      • Anonim

        04/10/2017 o 15:25

        Pan Ch. ma się teraz świetnie w zielonym jabłuszku Gowina, a poza tym chyba politykę sobie odpuścił
        No bo po co tyrać za marne grosze polityka, skoro można mieć bardzo ciekawą pensję wiceprezesa huty ? 🙂

      • Gaderypoluki

        04/10/2017 o 15:27

        Patrząc na to ilu mieszkańców wie lepiej od wszystkich radnych i burmistrzów jak gminą zarządzać – sądząc po wpisach i dyskusjach dotyczących tego, co w gminie się dzieje – to nie powinno być z kandydatem problemów. Połowa dyskutujących tutaj ma zawsze lepsze pomysły od naszej rady i naszego burmistrza. Szkoda tylko, że to wirtualne takie, wklepane z klawiatury przed ekranikiem monitora.

        • anonimous

          04/10/2017 o 16:41

          Ucząc się od najlepszych (burmistrza) warto wyciągnąć wnioski – trzeba trzymać z rządzącymi!

          • ktoś

            04/10/2017 o 17:12

            PO ile chorągiewki

          • Anonim

            04/10/2017 o 17:19

            Takie zachowanie jak prezentuje Pan Burmistrz jak i wspomniany Pan Chohół świadczy o braku moralności jak również kręgosłupa, zresztą nie dziwi że ten drugi jest albo chyba był w partii Pana Gowina przykład idzie z góry
            Tacy ludzie dla utrzymania stanowiska są w stanie zbratać się nawet z najgorszym wrogiem.
            Tylko jaką wartość przedstawiają?

          • Anonim

            05/10/2017 o 13:41

            Ja proponuję o moralności nie rozmawiać, albo zaproponuję „kto jest bez winy niech pierwszy kamień rzuci”.
            Pan Gowin z żadnym wrogiem się nie bratał. Po prostu bliżej mu było zawsze do „prawej” strony, nawet w PO. Jak PO przeszła w okolicę centrolewu, to Pan Gowin sprytnie to wykorzystał.

            To nie jest kwestia moralności czy jej braku, a przebiegłości.
            Jak widać w obecnych czasach cecha bardzo pożądana i dająca sukces.

            Każdy by chciał zarabiać kilkadziesiąt tysięcy.

          • Anonim

            05/10/2017 o 14:34

            Jednak to kwestia moralności… Nie wystarczy co niedziela do kościoła biegać, by dawać jej świadectwo.

    • krzysio

      05/10/2017 o 17:24

      Najlepiej niech PO rozwiąże się w całej Polsce. Nie rozumiem po co upartyjniać wybory na szczeblu gminy?. Niedługo sołtys będzie musiał mieć rekomendację partii. Żenada.

      • Anonim

        05/10/2017 o 19:23

        Jakby tak spojrzeć na działania obecnie rządzącej partii to nie chodzi tu o PO…

  8. twardy znak

    04/10/2017 o 15:35

    Luuudzie! Dajcie sobie spokój z PO w Krzeszkach. Ich nie ma. Nie istnieją. Nic nie proponują bo wiedzą że na tym terenie nic nie ugrają. Liczy się tylko PiS. Po wygranych wyborach w przyszłym roku władza z PiS mam nadzieję przejmie wszystkie stanowiska obsadzone dziś przez PO i PSL i doprowadzi wszystko do normalności.

    • Liryczny

      04/10/2017 o 16:39

      żenada… Może twardy dla ciebie też znajdą stanowisko.

      • Anonim

        04/10/2017 o 18:30

        Chyba bezkarności, a nie normalności

    • Anonim

      04/10/2017 o 17:03

      Widzę tę „normalność” w każdych wiadomościach tak polskich jak i zagranicznych
      Oczywiście nie myślę o telewizji pisowskiej,afera za aferą.
      Ośmiorniczki to mały pikuś

  9. loggy

    04/10/2017 o 17:16

    Niech Janko z Potoka wystartuje, i tak niedlugo burmistrz nie bedzie miał czym rządzić

  10. tak pytam

    06/10/2017 o 19:49

    Czy to bedzie obwodnica Trzebini przez Puszcze Dulowska, łaczaca olkuska droge z autosrada A4?

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © 2024 krzeszowiceone.pl. All Rights Reserved.

W górę