Edukacja

Oświadczenie Dyrektora i Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Miękini

Poniżej publikujemy oświadczenia, jakie na naszą skrzynkę spłynęło po publikacji tekstu obrazującego wyniki egzaminu ósmoklasisty. W tekście, do którego odsyłamy, została poprawiona informacja o liczbie uczniów zdających egzamin w SP Miękinia.

„Oświadczenie Dyrektora i Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej im. K. i A. Potockich w Miękini w związku z artykułem opublikowanym na portalu krzeszowiceone.pl w dniu 13 lipca 2025 r.

Szanowni Państwo,

w imieniu własnym oraz Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej im. K. i A. Potockich w Miękini stanowczo protestuję przeciwko nieuczciwemu i jednostronnemu artykułowi, który ukazał się 13 lipca 2025 r. na portalu krzeszowiceone.pl. Jego treść zawiera nierzetelne informacje, niepełne dane oraz manipulacyjne zestawienia, a ich publikacja spowodowała falę negatywnych komentarzy w przestrzeni publicznej.

Z przykrością stwierdzamy, że opublikowany materiał stał się podstawą licznych, krzywdzących komentarzy, które uderzają w uczniów – w tym osoby z niepełnosprawnościami oraz przewlekle chore – oraz deprecjonują wysiłek nauczycieli pracujących codziennie z ogromnym zaangażowaniem i profesjonalizmem. Komentarze te podważają zasadność edukacji włączającej, której celem jest nie tylko nauka, ale również budowanie wspólnoty, integracja społeczna oraz tworzenie szkoły bez barier.

Uważam za skrajnie nieodpowiedzialne dopuszczenie do publikacji treści, która podsyca społeczne uprzedzenia wobec dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i niesprawiedliwie ocenia placówki, które działają zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Aby uzmysłowić Państwu obszar przekłamań zawartych w artykule przedstawiam rzeczywisty obraz sytuacji egzaminacyjnej:
Klasa liczyła 13 uczniów – nie 7, jak można błędnie wywnioskować z tekstu.
Do egzaminu ósmoklasisty przystąpiło 9 uczniów:
2 uczniów było zwolnionych z przyczyn zdrowotnych,
2 uczniów pisało arkusz OPOP800 (dostosowanie),
1 uczeń pisał arkusz OPOP900 (dostosowanie),
1 uczeń pisał arkusz OPOP200 (specjalne dostosowanie),
7 uczniów pisało arkusz OPOP100 (bez dostosowań),
z tych 7 – 5 uczniów posiadało opinie o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub specyficznych trudnościach w uczeniu się.

Równie istotny jest kontekst edukacyjny klasy, który przez anonimowego autora artykułu został całkowicie pominięty lub zignorowany:
Przez osiem lat edukacji klasę tworzyli uczniowie o bardzo zróżnicowanych potrzebach: uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, uczniowie z bardzo poważnymi problemami zdrowotnymi, z niedostosowaniem społecznym oraz dzieci, które w wyniku nieodpowiedzialności innym dzieciństwo spędzają w znajdującej się w Miękini placówce wychowawczej.

Szkoła zapewniła wszystkim uczniom możliwość osiągania sukcesów na miarę ich możliwości, integrację i uspołecznienie, pełną akceptację i indywidualne podejście do każdego z dzieci.

Zespół nauczycieli Szkoły Podstawowej im. K. i A. Potockich w Miękini od lat z sukcesem prowadzi edukację włączającą, zapewniając wsparcie dla:
uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego,
uczniów z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami zachowania,
dzieci z ADHD, zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowaniem społecznym.
Zapewniamy tym dzieciom realną możliwość nauki, ukończenia szkoły, rozwijania umiejętności społecznych oraz zdobywania sukcesów w bezpiecznym, zrozumiałym i przyjaznym środowisku.

Autor artykułu dopuścił się rażącego nadużycia, pomijając bardzo dobry wynik uczniów z języka polskiego, który uplasował się w staninie wyżej średnim i w niczym nie odbiega od wyników osiągniętym w innych szkołach. W kontekście klasy o opisanym składzie, wynik ten jest dowodem sukcesu i ciężkiej pracy całej społeczności szkolnej – uczniów, nauczycieli i rodziców. Tymczasem publikacja koncentruje się wyłącznie na wyniku z matematyki i języka angielskiego, przedstawiając szkołę w sposób niesprawiedliwy i krzywdzący. Artykuł, jaki ukazał się na łamach portalu, nie tylko zniekształca rzeczywisty obraz szkoły, ale także rani dzieci, które wymagają wsparcia, a nie publicznego osądu, oraz demotywuje nauczycieli, którzy wykonują wyjątkowo odpowiedzialną i trudną misję”.

 
54 komentarze

54 Komentarzy

  1. Anonim

    17/07/2025 o 22:34

    Gdzie te przekłamania? Uwzgledniono 7 uczniów którzy zdawali egzamin w normalnym trybie i wyniki są jakie są. Pozostali z deficytami nie są ujęci. Takie same dane są na stronie komisji egzaminacyjnej. Takie są po prostu wyniki egzaminu waszych dzieci, które zdawały. Każda ze szkół ma dzieci z deficytami.

    • Andyii

      19/07/2025 o 10:58

      Proszę zauważyć , że dzieci osiągnęły maksimum swoich możliwości i na ich poziomie to doskonały wynik. O tym piszą nauczyciele z dyrekcją. Nie robimy porównaniu w stylu osiągnięcia „zwykłych” uczniów z olimpijczykami OM. Bo to oczywiste, że olimpijczycy miażdżą tych „zwyczajnych” uczniów.

      • X

        19/07/2025 o 14:24

        Tak, ale to da się wyrazić w cywilizowany sposób, bez histerii i zabijania posłańca. Wszyscy by to przyjęli z wdzięcznością. zamiast tego mamy kuriozalne zarzuty o opublikowanie jawnych danych OKE.
        Poza tym ludzie – przejmowanie się hejtem z internetu to prosta droga do szaleństwa. Kto jak kto, ale nauczyciele powinni mieć tego świadomość. .

  2. nauczyciel

    17/07/2025 o 22:59

    Deficyty to oddzielna kwestia. Część orzeczeń jest zasadna, ale wiele budzi zastrzeżenia. Presja rodziców na wszelkie zwolnienia jest bardzo duża. Ktoś powinien z tym skończyć, bo to wręcz szkodzi dzieciom i nie daje równych szans.

    • Anka

      18/07/2025 o 09:20

      Widzę że podłość ludzka nie zna granic. Sami fachowcy, uczę w szkole specjalnej wiem jaki jest to ogromny wysiłek. I ciężka praca. Gratulacje, za wyniki z języka polskiego, rzeczywiście świadczy o ogromnym wkładzie pracy. Do wszystkich hejtujących „FACHOWCÓW”. Pewnie w otoczeniu macie nie jedno dziecko z trudnościami edukacyjnymi spróbujcie go czegokolwiek nauczyć choćby krótkiego wierszyka może zrozumiecie.

      • Magda

        18/07/2025 o 17:01

        W punkt!

        • Anonim

          19/07/2025 o 09:26

          Nie zrozumie ten,kto nie pracował w tak zróżnicowanej klasie.

          • powolutku

            19/07/2025 o 10:38

            Państwo krytykujecie opinie, których tu nikt nie wyraził. Może z tą „falą krytycznych komentarzy” jest podobnie? hm?

      • Krysia

        18/07/2025 o 17:28

        Mając zespół klasowy z tak dużą liczbą dzieci z dostosowaniami edukacyjnymi, trudno oczekiwać wysokich notowań w egzaminach. Jedno wiem na pewno. Uczniowie tej szkoły dostają od nauczycieli coś, czego często brakuje w dużych szkołach. Ciepło, empatię i indywidualne podejście do ucznia. Gratuluję SP Miękinia.

        • Monika Marciniak

          19/07/2025 o 07:13

          Brawo Pani Dyrektor I RP

    • Andyii

      19/07/2025 o 11:00

      To też bardzo często prawda.

  3. Oburzony metodolog i praktyk

    17/07/2025 o 23:03

    Dramatyczne oświadczenie panikującej Dyrekcji.
    1. Edukacja włączająca w klasach o tak dużej ilości z osobami wymagającymi dostosowania to fikcja.
    Szkoła nie rozumie pojęcia i zasad edukacji włączającej. Gdzie i do czego mają się włączać dzieciaki o takim współczynniku wymaganych dostosowań?
    2. Jak kto już tu pisał – pilnie należy przeprowadzić rozsądną i skuteczną reorganizację szkół. DLA DOBRA DZIECI.
    3. Każda ze szkół ma dzieci z deficytami, ale doprowadzenie do sytuacji w której stanowią one większość w klasach to tragedia dla dzieci, innych dzieci, rodziców i szkoły.

    • Henryka

      18/07/2025 o 18:56

      Z oswiadenia wynika, że w obwodzie szkoły, najduje się placówka wychowawcza,więc szkoła skazana jest na edukację włączającą. Szkoła nie może tych uczniów nie przyjąć, mimo że trudna młodzież jest gwarancją słaby h wyników całej grupy.

      • Anonim

        19/07/2025 o 08:44

        Tyle Henryko, że oceniano tylko te 7 dzieci. Pozostałe nie miały wpływu na wynik.

    • Anonim

      18/07/2025 o 21:57

      To exystko nas czeka,będzie więcej dzieci za specjalnymi potrzebami. Czy nasx system edukacji jest przygotowany? Raczej nie.

    • Oburzony rodzic

      19/07/2025 o 10:17

      Idź już na emeryturę człowieku bo nie znasz realiów dzisiejszych szkół i pracy z dziećmi z deficytami.

    • Anonim

      19/07/2025 o 11:56

      Tak. Edu wł to porażka

  4. Mieszkaniec

    17/07/2025 o 23:24

    Z tego oświadczenia wyziera strach. Jest to zrozumiałe, ale to nie upoważnia do pisania bzdur. Aż zajrzałam na stronę OKE Kraków i nie widzę tu przekłamań. Jak nie będzie dzieci to nie będzie szkoły. Proste przecież. Zamiast się bać i kąsać rozmnażajcie się mieszkańcy Miękini. Ile to tam macie dzieci w tej ośmioklasowej szkole?

  5. Jak to jest?

    18/07/2025 o 08:19

    Prawda jest taka, że w szkole w Miękini, jest tyle dzieci z różnymi problemami, że należało by ją traktować jako szkołę specjalną i nie można porównać z innymi szkołami. Dla tych wszystkich którzy są tak dumni ze swoich większych szkół, warto przypomnieć, że do szkoły w Miękini trafiają (przenoszą się) dzieci właśnie z tych szkól, bo ciężko im funkcjonować w „krzeszowickich” molochach!

    • Proste jak Szwedzka Droga

      18/07/2025 o 09:58

      Pani dyrektor, natychmiast wyślijcie ten plomienny list do OFE Kraków, tylko podmieńcie krzeszowiceone.pl na OFE Kraków w tekście. Wiele się wyjaśni obu stronom. Musicie podjąć ten wysiłek, nikt tego za Was nie zrobi.
      Na pewnie nie są stroną w sporze redakcje mediów, które podają oficjalne dane z pewnego źródła.

    • Anonim

      18/07/2025 o 15:51

      Precz z edukacją włączającą. Komu ona służy? Zamiast korzyści skutki są opłakane. Cirpią zarówno normalne dzieci jak i te specjalnej troski, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Z roku na rok poziom nauki się obniża. W klasie zostają umieszczane dzieci z deficytami wzajemnie się wykluczającymi.
      Nikt nad tym nie panuje.
      Kształcimy przyszłych młodych ludzi o coraz niższym ilorazie inteligencji. Głupią masą łatwiej rządzić. Przykre to.

    • Ono

      18/07/2025 o 16:14

      Co z waszymi dziećmi „bez problemów”? Na nich wam nie zależy?

    • Gość Maryla

      19/07/2025 o 20:46

      Nie powinno się porównywać wyników z egzaminów zarówno 8 klasisty jak i maturalnych. Zjawisko to nie służy ani uczniom ani nauczycielom i sprzyja tylkoi wyłącznie hejtowi.Mlodziez już tak jest zbyt zestresowana. Nie każdy uczeń ma dobre warunki do nauki i zdolności.Dajcie dzieciom rozwijać się spokoju.

  6. Kolo

    18/07/2025 o 12:55

    To są efekty edukacji pseudowłączającej

  7. Franca

    18/07/2025 o 14:11

    Zgadzam się z Radą Pedagogiczną szkoły. Sama jestem nauczycielką i wiem, że bywają roczniki uczniów bardzo zdolnych, osiągających wysokie wyniki. Są też roczniki uczniów pracowitych,ale osiągających wyniki na miarę swoich możliwości. Bez wszechobecnego spektakularnego sukcesu. Szkoła może dać wszystko co najlepsze,a wynik w tabelce i tak będzie kiepski.
    Bezrefleksyjne porównywanie wyników jest krzywdzące.

  8. Pani Anno

    18/07/2025 o 14:40

    Ale nikt nie pisze tego, co Pani sugeruje. Piszemy tylko, że taki list powinien zostać wysłany do OKE, a nie do prasy. Zarzucanie prasie cytowania wyników podanych przez OKE jest bezsensowne, dodatkowo krzywdzące.

    Nawiasem mówiąc, bo uczy Pani w szkole: „niejedno”, nie ” nie jedno”, „spróbujcie je nauczyć”, nie zaś ” spróbujcie go nauczyć”.

    • Anonim

      18/07/2025 o 15:56

      Nie było by krzywdzące gdyby wyniki były bardzo dobre. Jest gdy są słabe.Tak to niestety działa. Ta szkoła wbrew temu co piszą tu niektórzy krzywdzi dzieci bez deficytów. Są one np w tej klasie w mniejszości i równają w dół. Rodzice przekonają się o tym w kolejnym etapie edukacji. Ile będą musiały nadrabiać, żeby dorównać kolegom z innych szkół. Jest to bezrefleksyjne postępowanie dyrekcji, której wtóruje o dziwo rada rodziców jakby jej nie zależało na dobru dzieci. Oczywiście wszyscy wiemy o co chodzi. O przetrwanie szkoły, które odbywa się kosztem części dzieci. Przecież można zmienić profil tej szkoły jeżeli są przygotowani do pracy z dziećmi z deficytami nauczyciele. Zorganizować dowóz i prowadzić w niej nauczanie takich dzieci z całej gminy.

  9. Ds

    18/07/2025 o 15:42

    Okazuje się że wszyscy znają się na edukacji i jak coś jest nie tak,to oczywiście jest winna szkoła.
    Rodzi się pytanie, dlaczego jak wszyscy znają się najlepiej na edukacji to czemu sami nie uczą sowich dzieci?

    • Życzliwy

      18/07/2025 o 17:48

      Kto sieje wiatr ten zbiera burzę. Po co było pisać oświadczenia. Jest jak jest, to tylko zestawienie wyników. Za chwilę dyskusja by się skończyła, a tak jest burzliwie i podejrzewam, że nie po myśli ani dyrekcji ani rady rodziców.

  10. Iwona

    18/07/2025 o 22:01

    Są słabsi i mocniejsi.
    Dzieciom trzeba stworzyć warunki – z resztą sobie poradzą.
    Jednak obecna organizacja, liczebność i perspektywy szkół w gminie krzeszowice są DRAMATYCZNE !
    Co więcej – bez pomysłu co dalej.

    Zróbcie debatę ekspercką – obaczymy co powiedzą o tym co jest fachowcy. Chyba że obawa jest nie do przejścia !

    • Pani Iwono, na Boga!

      19/07/2025 o 08:59

      Pani wymaga od radnych i burmistrza odwagi i działania kierowanego rozsądkiem. W dodatku ma Pani konstruktywny pomysł na pierwszy krok. Pani jest tak po ludzku OKRUTNA.

    • Paweł

      19/07/2025 o 09:44

      Popieram głos Iwony. To jedyne rozsądne wyjście.

    • Anna

      29/07/2025 o 17:23

      Popieram!

  11. Anna

    19/07/2025 o 09:50

    Wg. statystyk jeśli 1 człowiek ma 2 nogi a drugi 1 to średnio mają po 1,5 nogi. Tyle warte jest uśrednianie i kreowanie obrazu całości na jej podstawie.

    • Malkontent

      19/07/2025 o 11:09

      Ale jeżeli jeden człowiek bez nogi idzie z psem, któremu brakuje jednej łapy, to statystycznie rzecz biorąc człowiek ozdrowiał.

      • Anonim

        19/07/2025 o 21:19

        I znów wszyscy znają się na edukacji,

  12. Iwona

    19/07/2025 o 15:01

    Te wyniki to już historia.

    Może jestem dla Władzy OKRUTNA, ale:
    1. Kto poręczy, że za rok wyniki będą lepsze a nie gorsze niż obecnie?
    2. Czy wszyscy jesteśmy świadomi, że dzieci na nowy rok szkolny mamy mniej niż w zeszłym roku, a w latach następnych tendencja jest jeszcze bardziej spadkowa?!
    3. W gminie mamy widmo guwernanctwa. Komisja i Radni – nie zauważają problemu.
    Skład komisji:
    Robert Chochół – Przewodniczący
    Jerzy Wnęk
    Angelika Balawejder
    Renata Brzózka – Wiceprzewodnicząca/Sekretarz
    Czesław Bartl|

    Misja edukacji złożona w większości z byłych i obecnych nauczycieli i działaczy !!! Kto w tej komisji ma myśleć ?

    Z czym do czego?

    • Pośladki Jasio Karuzela

      19/07/2025 o 16:05

      Takie są skutki włączania członków partii politycznych do samorządów. Kompletny impas. Nawet gdyby któryś w chwili słabości wiedział co i jak zrobić, żeby nam było lepiej, to mu nie wolno, bo partię ma kochać lud wsi i miasteczek. I to jest nauczka dla nas, wyborców. Nie głosować na członków żadnych partii politycznych.

      • Y

        19/07/2025 o 16:57

        Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Oni wszyscy w tej chwili są z jakiejś partii, albo wokół jakiejś
        orbitują. Niech każdy przeanalizuje poszczególnych radnych, a przekona się, że mam rację.

    • kominiarz

      19/07/2025 o 23:13

      A kto według Ciebie powinien być w tej komisji? weterynarz, listonosz czy kominiarz?

      • Y

        20/07/2025 o 07:40

        Na pewno nie powinno być ludzi „zależnych pracowo” od burmistrza. Wszyscy nauczyciele zasiadający w komisji pracują w podległych mu szkołach. Wnioski pozostawiam czytającym.

      • Izydor

        20/07/2025 o 07:59

        Przynajmniej jeden człowiek, który rozumie finanse publiczne i jeden przedsiebiorca

  13. kominiarz

    19/07/2025 o 23:10

    Malkontent19/07/2025 o 11:09
    Ale jeżeli jeden człowiek bez nogi idzie z psem, któremu brakuje jednej łapy, to statystycznie rzecz biorąc człowiek ozdrowiał
    Genialne .
    Malkontent na ministra zdrowia Tuskowi marnie idzie rekonstrukcja rządu a tu taki cudotwórca

    • Malkontent

      20/07/2025 o 10:43

      Publiczna służba zdrowia ma pod górkę w 95 procentach demokratycznych krajów świata, również tych dużo bogatszych od Polski. Nic bym nie wymyślił.

  14. Asiex

    20/07/2025 o 18:48

    Czyli z polskiego dało się pomimo deficytów uczniów przygotować, z pozostałych przedmiotów jednak nie. Jakaś refleksja?

  15. Myślenie nie boli

    20/07/2025 o 21:38

    Wszyscy są znawcami od edukacji, to fenomen w tym kraju. Każdy Polak wie co powinien robić nauczyciel, jak uczyć, gdzie jaki uczeń powinien trafić- niesamowite! Wszyscy znają kompetencje Dyrektora- gratuluję! Może od razu posegregujmy ten naród? Niech każdy żyje w „swojej” grupie, tu i tak słowo „tolerancja” to fikcja. Proszę nie zapominać, że szkoła podstawowa jest szkołą masową, czyli dla każdego. Szkoła podstawowa jest odzwierciedleniem społeczeństwa, więc analogicznie: skoro jest tyle dzieci objętych kształceniem specjalnym to znaczy, że z tym musi zmierzyć się społeczność lokalna. Nauczyć tych ludzi żyć ze sobą, bo za chwilę będą współtworzyli rzeczywistość. A tego nie da się zrobić inaczej jak przez wspólne bycie. Każdy uczeń zdolny także może zmienić szkołę- nie ma problemu, może dojeżdżać 1h codziennie do placówki, która spełni jego ambicje skoro masówka jest zła. Dotyczy to wszystkich. Wybór ma każdy. Szkoła jest dla każdego.

    • Mieszkaniec

      21/07/2025 o 08:29

      My podatnicy mamy nie oceniać nauczycieli, pracowników służby zdrowia i innych służb tylko dawać kasę. W wypadku nauczycieli przyrost wiedzy i umiejętności uczniów to jest to co”wytwarzają” i za to dostają kasę. Zawód zawsze można zmienić jak się nie podoba, zamiast utyskiwać. Prace z 40 godzinnym tygodniem pracy czekają. Bez ferii, wakacji i mnóstwa innych dni wolnych.

      • Podqrzony mieszkaniec rdzenny polskich i Polski Krzeszowic

        21/07/2025 o 18:19

        My pokutnicy już dawno byśmy nie byli mieszkańcami tych stron, gdybyśmy mieli liczyć na honor takich mieszkańców w swojej okolicy, jak ty nas tu reprezentujesz, Mieszkańcu. Ale póki co, jeszcze nie zdechliśmy, będąc na twoim utrzymaniu, jako Polacy. Więc się ciesz, żeśmy jeszcze cie z globalnego chaosu za żywca nie wykopali spod ziemi po imieniu i nazwisku rodowym, bo dopiero wtedy byś miał ciepło w bieliźnie, że ktoś od ciebie cokolwiek grzecznie chce w Polsce.

        • Glusiu z flagą w tyle

          21/07/2025 o 20:23

          Na takie słońce jak dzisiaj – zawsze czapeczka z daszkiem. Zawsze.

          • Polak we własnym kraju

            21/07/2025 o 21:21

            Noszę parasol ochronny zazwyczaj. Nawet na upale. Czapeczka mi nie jest potrzebna, nawet z daszkiem z tyłu, Glusiu. Radzę ci się zastanowić, czy nie warto tego samego zastosować na pustyni, zanim się dostaniesz na teren Rzeczpospolitej Polskiej nielegalnie w trollowaniu. Dobrze ci radzę, zastanów się jeszcze raz, bo masz jeszcze do wyboru bilet na dowolny środek lokomocji w promocyjnej cenie (czyli za darmo w prezencie) ode mnie w jedną stronę. Wybierz sobie kierunek, w którą stronę wolisz i która najlepiej ci spasuje.

        • Dziadku

          22/07/2025 o 07:34

          Przynosisz Polsce wstyd.

  16. Janko muzykant

    21/07/2025 o 11:22

    Gdyby się dało w kulturze polskiej zakrzewić rozum prawdziwej Polski od dziada pradziada, toby z obecnej kultury europejskiej niczego więcej czerpać w Polsce nie musieli.

    • Nasza szkapa

      21/07/2025 o 16:37

      Tak, od razu sami byśmy sprowokowali kolejne zabory. Taki to ten rozum.

      • Szkopek w szkopule

        21/07/2025 o 20:34

        Zabory, czy rozbiory, bo nie trybię twojego toku myślenia w swoim polskim mózgu?

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę