Polskie Koleje Państwowe chcą zamknąć większość starych przejazdów kolejowych i stworzyć tzw. drogi serwisowe. Wszystko po to, by po torach mogły kursować pociągi osiągające prędkość 160 km/h – pisze tygodnik „Przełom”.
W ramach modernizacji linii kolejowej zniknąć mają także przejazdy w Krzeszowicach i Woli Filipowskiej. W ich miejsce powstaną wiadukty z podziemnymi przejściami dla pieszych. Nowo wybudowane obiekty ma połączyć droga serwisowa o długości 3 km, biegnąca po terenie PKP, równolegle do torów kolejowych.
Na wniosek PKP, gmina Krzeszowice dołoży do inwestycji 1 mln zł. Pieniądze zostaną przekazane w 2013 i 2014 roku – w tych latach prawdopodobnie rozpocznie się budowa wiaduktów – pisze tygodnik.
źródło: Przełom 36/2009
kolej do piachu
09/09/2009 o 19:37
w 2013 to już nie będzie kolei, padną jak muchy na pustyni
jeszcze troche i wejda tu niemieckie DB, a w kolei zostanie zas… dworzec i diurawy parking
A gdzie jest minister od kolei???
Michał
10/09/2009 o 06:44
Nie prawda. Kolej regionalna przetrwa. Ceny biletów pójdą na dół, będzie też więcej połączeń (bać powinni się kierowcy busów, zwłaszcza, że od października ma się rozpocząć remont ronda Ofiar Katynia przy Kraku). Powinni się jeszcze zabrać za tory.
Po tym co mamy dzisiaj żadne niemieckie DB jeździć nie będą.
Ben
10/09/2009 o 07:25
Kolej jest bardzo dobrym środkiem transportu. Przy spełnieniu kilku warunków. Musi być tania, szybka, punktualna i często kursować. Na dzień dzisiejszy jest droga, powolna, niepunktualna, a pociągów jest tyle, co kot napłakał. Tak więc dużo pracy przed kolejami. Niech się nikomu nie wydaje, że jak wybudowane zostaną dwa wiadukty, to osiągniemy w
przewozach kolejowych standard zachodnioeuropejski. Bo nam z tego przyjdzie, że między Wolą Filipowską a Krzeszowicami pociąg będzie (mógł) mknąć 160 km/h, jak za Krzeszowicami przed przejazdem w Pisarach będzie musiał „palić hamulce”, żeby przewlec się z prędkością 10 km/h?
część prawdy
10/09/2009 o 12:25
to tylko część prawdy – Ben. Pomyśl – logicznie –
jeżeli dojdzie do modernizacji linii kolejowej to podobnie jak u nas znikną przejazdy kolizyjne też i w Pisarach czy innych w pozostałych gminach.
Na tym polega modernizacja, bo nie wyobrażasz sobie chyba, że linia kolejowa będzie robiona tylko w gminie Krzeszowice, bo tacy jesteśmy wyjątkowi.
Ben
10/09/2009 o 12:52
No mam taką nadzieję … chociaż pewien wcale nie jestem.
Muminek
10/09/2009 o 17:06
Ben, modernizacja ma objąć wszystkie przejazdy, ale nas z oczywistych powodów interesują tylko te w Gminie Krzeszowice 🙂
ktoś
10/09/2009 o 18:14
Górolu tu gdzie waszan stodoła bedzie jeżdził pociąg a niech se jeżdzi tylko niemście se że bede wrota otwierał przd nim
miner
11/09/2009 o 09:59
W Pisarach montują automatyczne szlabany tak że kwestia zwalniania pociągów jest już rozwiązana (przynajmniej w Pisarach)
Ben
11/09/2009 o 12:56
W Pisarach nie montują, tylko montowali. Tyle, że nie zamontowali. Być może szlabany zostaną zainstalowane wkrótce. Jak na razie sygnalizacja dalej jest uszkodzona, o czym informuje stosowny napis.
do Bena
11/09/2009 o 15:02
czy Ty wiesz o wszystkim, czy o wszystkim chcesz wiedzieć?
Podziwiam Cię, w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
denis
12/09/2009 o 07:45
Wg prognoz ekspertów nic z tych planów PKP nie wyjdzie.
Z jednego powodu.
Nie mają i nie będą mieć przygotowanych projektów.
Pokl
12/09/2009 o 19:15
Niesamowite,za „kilka lat”nie będzie przejazdów.Jak to szybko wszystko się odbywa.
dziwne przepisy
13/09/2009 o 08:38
Gdyby nie dziwne przepisy o ochronie środowiska to byłoby szybciej budować.
Rospuda w całym kraju – ekolodzy rządzą.
czy ktoś wie
13/09/2009 o 14:23
dlaczego zlikwidowano Antykwariat na peronie? wprowadzał trochę życia w to nieprzyjazne miejsce.
LORDART
13/09/2009 o 15:58
Prawidłowo!! Polikwidować wszystkie przejazdy kolejowe! Nic tak nie wkurza jak czekanie pod szlabanem aż przejadą 3 pociągi pod rząd, co zajmuje jakieś 15min. Że o przejeździe koło stacji PKP nie wspomnę, tam trzeba liczyć się z jeszcze dłuższym postojem. A modernizacja kolei jest niezbędna. Modernizacja torowisk, składów, samych dworców i peronów
– wstyd przed zagranicznymi gośćmi, a naszymi pociągami jeździ ich całkiem sporo.
Kuna
14/09/2009 o 05:14
Dlaczego nie było info o zamknięciu antykwariatu, to jest bardzo ważna informacja. Było kilka artukułów o działalności antykwariatu, a tu teraz cisza.Zna ktoś powody zamknięcia?
Ben
14/09/2009 o 07:11
Antykwariat: http://forum.kce.one.pl/viewtopic.php?t=474
Kuna
14/09/2009 o 10:43
Ale dlaczego!?
Kuna
14/09/2009 o 12:55
Z dnia na dzień nie likwiduje się dorobku całego życia. Okolice dworca, źle wpływają chyba na inne podmioty. Nic tam n ie może zapuścić korzeni, ani kiosk na peronie, ani szkoła kierowców, ani biura PKS.
Ben
14/09/2009 o 13:11
Zobaczysz Kuna, co się będzie działo jak usuną działkowców i zrewitalizują teren wokół dworca. Ludzie bić się będą o każdy metr kwadratowy powierzchni przy i na dworcu.
😉
Kuna
15/09/2009 o 05:20
Tak się zastanawiam, czym mogła być wymuszona taka decyzja. Czy to był czynnik ekonomiczny, podniesienie czynszu przez PKP, czy jakiś inny, może ktoś żądał pieniędzy za ochronę?
Kuna
15/09/2009 o 09:22
Pamiętacie co się działo jak Bambino eksmitowali!
Ben
15/09/2009 o 09:55
Kawałek historii Krzeszowic:
Na stronie http://www.audiovis.nac.gov.pl/ należy wpisać do wyszukiwarki hasło „Krzeszowice” (bez cudzysłowiu, z dużej litery).
Proszę o zwrócenie uwagi na szczegóły i detale: wygląd budynków, obraz na ołtarzu w kościele itp.
Kuna
15/09/2009 o 10:10
Ben – niesamowite zdjęcia!
Kuna
15/09/2009 o 11:35
Przerażające zdjęcia z katastrofy kolejowej, zwróćcie uwagę na zdjęcia „Ksiądz otoczony tłumem ludzi udziela ostatnich sakramentów jednej z ofiar katastrofy” w jakich warunkach ofiary wypadku były „opatrywane” na sianie, w głębi jakaś miska z wodą. Liczba gapiów wskazuje, że od wypadku minęło sporo czasu – a tym ludziom pozwala się umierać na
ziemi.
Ben
15/09/2009 o 12:11
Kuna, więcej na temat tej katastrofy masz tutaj:
http://20lecie.blogspot.com/2008/04/katastrofa-kolejowa-w-krzeszowicach.html
Kiedyś już podawałem ten link, ale dla Ciebie robię to po raz drugi.
🙂
Kuna
15/09/2009 o 12:12
Więcej o katastrofie kolejowej:
https://1.bp.blogspot.com/_GaXvNSqn91Y/R_-jSU8KAjI/AAAAAAAAALM/P9ZH_uakqWg/s1600-h/0049_s_1934-10-06_n41_530_s1_small.jpg
https://1.bp.blogspot.com/_GaXvNSqn91Y/R_-l7U8KAkI/AAAAAAAAALU/wozaXFhgni4/s1600-h/0049_s_1934-10-06_n41_530_s13_small.jpg
Michał
15/09/2009 o 15:00
To nie była likwidacja z dnia na dzień. Czytając blog można było wywnioskować, że właścicielka przemyślała swoją decyzję. Biznes przestał być opłacalny… pytanie czy kiedykolwiek był?
gość
16/09/2009 o 08:10
Świetne fotografie, dzięki, Ben.
No
16/09/2009 o 18:00
a ja też dziękuję i niezmiennie podziwiam Bena.
miner
15/10/2009 o 11:01
Przejazd w Pisarach jest już skończony. Od 13.10.2009 jest w pełni automatyczny. (możliwe że już wcześniej skończyli ale o tym nie wiem)