Wydarzenia

„Źródło sukcesu” z poślizgiem

Do 29 lutego został przedłużony termin zgłaszania kandydatów w plebiscycie „Źródła sukcesu”. Kapituła konkursu ma ogłosić listę nominowanych do 20 kwietnia.

12 stycznia burmistrz podjął decyzję o wydłużeniu terminu zgłaszania kandydatów o prawie dwa miesiące. Czyżby w 30 tysięcznej gminie Krzeszowice tak trudno było znaleźć ojców jej sukcesu?

“Źródło sukcesu” to nagrodę za działania na rzecz gminy Krzeszowice,  przyczyniające się do jej promocji czy poprawy jakości życia mieszkańców.

Kandydatów można nominować w siedmiu kategoriach – działalność społeczna, troska o człowieka i pomoc osobom niepełnosprawnym, kultura i sztuka; sport, kultura fizyczna i turystyka, oświata i edukacja, gospodarka,  przedsiębiorczość, innowacyjność i nowe technologie; bezpieczeństwo publiczne i ochrona środowiska, szczególne zasługi na rzecz Gminy Krzeszowice.

źródło: www.zrodlosukcesu.pl

55 komentarzy

55 Komentarzy

  1. BO JEDYNYM

    15/01/2012 o 21:52

    NIEWYCZERPALYM ŹRÓDŁEM SUKCESU JEST… 😉

  2. kamila

    15/01/2012 o 21:56

    Czesław złotousty 😀
    A tak na poważnie, z tego co czytała w regulaminie, kandydatów do konkursu mogą zgłaszać organizacje, firmy czy 10 osobowe grupy osób fizycznych. Możemy kogoś zgłosić wspólnie 🙂

  3. Może

    16/01/2012 o 13:47

    tu poprostu nie ma co zgłaszać bo nie ma sukcesów. 😐

  4. babajaga

    16/01/2012 o 15:26

    Przeciwnie, zdaniem ludzi rządzących Krzeszowicami mamy tu „Niagarę sukcesów”!

  5. Przedłuzono

    16/01/2012 o 15:47

    termin bo jedyni do tej pory kandydaci to Czesław Bartl Tomasz Piechota oraz Irka cichodajka z Targu

  6. XXX

    16/01/2012 o 18:49

    Ale żenada!!! Gmina przy informacjach o kolejnych karach za brak elementarnej wiedzy organizuje tego typu plebiscyt??? Chodzi o odwrócenie uwagi, że mimo wpadek są w naszej gminie powody do zachwytu, ale niestety nie sa one udziałem naszych władz! Oj Panie Burmistrzu – znów się Pan ośmieszył…. może doradcy kiepscy, a może czas myśleć gdzie się Pan podzieje po tej kadencji, bo na następną bym nie liczył na Pana miejscu 🙁

    • Oj

      16/01/2012 o 20:38

      No i z narzeczoną może być problem bo ona zakochała sie bidula w burmistrzu a nie w szarym gościu

  7. do XXX

    16/01/2012 o 20:36

    Święta racja też tak myśle

  8. mieszkaniec gminy

    17/01/2012 o 01:15

    Ponawiam mój głos: Myślę, że kandydatami Źródła Sukcesu powinny być osoby przede wszystkim, które coś robią bezinteresownie i społecznie dla innych:
    np. przedstawiciele organizacji pozarządowych integrujących środowiska przez swoje działania od lat:
    -mój pomysł to organizatorzy Tęczowych wakacji w Tenczynku- och tu się ciągle dużo dzieje, to super sprawa dla ponad 100 uczestników co rok,
    – osoby wspierające ludzi niepełnosprawnych np. Pani Janina Lasoń,
    – przedstawiciele różnych świetlic caritas,
    – a może niektórzy sołtysi czy radni co się wyróżniają ,
    – a może jacyś zwykli, prości ludzie nie na stanowiskach – może popytać sołtysów,
    MOŻE ZROBIĆ WYWIADY Z LUDŹMI NA ULICY w różnych miejscowościach niech wskażą ???
    – może poszukać samemu ludzi skromnych, których nikt nie poda do konkursu, a którzy naprawdę pomagają innym i osiągają sukcesy w różnych dziecinach!!!
    WTEDY TEN KONKURS BĘDZIE MIAŁ SENS I BĘDZIE WIARYGODNY!!!!??????
    NIECH MIESZKAŃCY NAPRAWDĘ ,WYBIORĄ SAMI WTEDY TO BĘDZIE MIAŁO SENS!!!

  9. To

    17/01/2012 o 08:26

    zbierz głosy na kandytata i zgłoś go. Jakie to proste.
    Sołtysi czy radni… bezinteresonie…. dajesz po garnkach 🙂

  10. bezinteresowny

    17/01/2012 o 08:48

    A moze dziewczyna burmistrza ona na pewno robi to bezinteresownie a nawet traci na tym
    powiadają ze straciła juz dom ,rodzine jak burmistrz skonczy kadencje to i posade straci ale ale zaraz zaraz moze ona jednak interesownie bo powiadają ze jednak interes to ON owszem ma taki ze hoho

  11. GrzegorzJ

    17/01/2012 o 15:21

    Ja bym zglosil Muminka. Za bezinteresowne pisanie o roznych sprawach dotyczacych gminy Krzeszowice. Za tyle lat pracy nalezy sie nagroda!

  12. Oj tam!

    17/01/2012 o 16:29

    Oj tam! Gdzie się taki uchował, że robi coś bezinteresownie?
    Oczywiście Muminku – żartowałem. Bardzo gratuluję ci pomysłu ze stroną o krzeszowickich tematach i podpisuję się obiema rękami pod nagrodą dla ciebie.
    Dzień bez odwiedzin tej strony, uważam za stracony 🙂

  13. JAKOŚ

    18/01/2012 o 13:03

    W Krzeszowicach nie widzę Judymów i Siłaczek, aczkolwiek w dziedzinie turystyki typowałabym pana Smerekę Stanisława lub stojącą w jego cieniu panią Marię Ostrowską.

    • a co

      18/01/2012 o 14:21

      dla turystyki zrobiłą Pani Ostrowska ?

  14. a ja mam kandydatke

    18/01/2012 o 14:34

    Chwajową nagrodzmy kazdego bezinteresownie obsra ile wlezie

  15. jak to co

    18/01/2012 o 14:46

    zrobiła dla turystyki? przecież jeździ na wycieczki, to mało?

  16. JAKOŚ

    18/01/2012 o 17:27

    Wiem, że założycielem Klubu Podróżnika i jego Prezesem jest Pan Smereka i moim zdaniem w pełni zasługuje na tę statuetkę. Ale mam też wrażenie, że Pani Ostrowska jest niedoceniona w Klubie, gdyż każdy wyjazd jest przez nią opisowo przygotowany, bywa też, że do tematu wprowadza gwarę, co podnosi walory wycieczek, że nie wspomnę o profesjonaliźmie jej wypowiedzi piękną polszczyzną.

  17. wiem

    18/01/2012 o 18:42

    Gdybym byl tym burmistrzem -chyba wyjechalbym z tego miasta….nie wiem czy to wszystko warte bylo AZ TAKIEJ KRYTYKI…..delikatnie mowiac.To pytanie do p.Burmistrza.

  18. To

    18/01/2012 o 19:18

    ja ci odpowiem, że warto było być burmistrzem, bo emeryturę będzie pobierał w wysokości około 10 tys.zł a z pensji nauczycielskiej miałby może z 3 tysiące.
    A że odejdzie w niesławie, z opinią laika, a na dodatek z bagażem sercowych afer, to już niestety na własne życzenie 🙂

  19. Mieszkanka Oslo?

    18/01/2012 o 20:03

    Dać panu Smerece, bo będzie chłop dumny z siebie, a pani Ostrowska nie musi sie dowartosciowywac jakimiś tam orderami, wystarczająco ma swoich lepszych za czasów nauczycielskiej kariery. to kobieta z klasą

  20. a co to

    18/01/2012 o 22:28

    palikoty?

  21. FR

    18/01/2012 o 22:52

    Witam Pana Lewaka-Antyklerykała. Widzę, że musiał Pan ulać trochę jadu, lecz Pańska wypowiedź nie ma nic wspólnego z prawdą. Byłem kiedyś w tym ośrodku u Misjonarzy i miałem przyjemność ogladać część przeznaczoną dla gości. Złota tam nie widziałem, za to bardzo przyzwoicie wykonaną inwestycje w standardzie porównywalnym do tego w Willi Sorento. Zyczyłbym sobie więcej takich obiektów na terenie naszej gminy.

    Zyczę Panu mniej emocji i nienawiści a wiecej mądrości i spokojnego spojrzenia na swiat.

    • FR

      20/01/2012 o 22:04

      Swoim postem utwierdził mnie Pan w tym, że miałem racje pisząc o pańskiej frustracji, bo argumentów merytorycznych w pańskich wypowiedziach trudno odnaleść. Działa Pan według starej zwalczania wroga: „obrzuci przeciwnika błotem, napewno coś się przylepi”. Myślę, że za dużo czyta Pan „dzieł” typu „Kod Leonarda da Vinci” a za mało chodzi po ziemi.
      Pisze Pan, że ośrodek:
      *ośrodek kapie złotem, a nigdy Pan tam nie był (tak wnioskuję z wypowiedzi). Nie jest to jednak trudne można chociażby poogladać fotki ośrodka w internecie. Ja akurat byłem i zobaczyłem porzadnie wykonaną inwestycję.
      *jest dla księży, a w rzeczywistości jest to dom rekolekcyjny w którym odbywają się m.in: rekolekcje, warsztaty czy kursy skierowane do bardzo różnych grup (oczywiście księży też), oprócz tego z gościnności ośrodka korzystają osoby fizyczne i podmioty prawne (chociażby Urząd Gminy)
      *inwestycja została sfinansowana z „naszych” pieniędzy, z jakich pieniędzy wyremontowano budynek nie wiem, ale mogły to być dadki wyłącznie z Polski – głownie ludzi zwiazanych z kosciołem (myślę, że jednak nie pańskie bo jak prawdziwy komunista troszczyć się chce pan o nie swoje), katolików z innych krajów (Zgromadzenie Księży Misjonarzy jest międzynarodowe) albo jakiegoś darczyńcy (dobrym tego przykładem może być wsparcie finansowe Centrum Edukacji „Radosna Nowina” w Piekarach przez panią J. Gebert)
      Tak więc nie znając faktów nie byłbym na pańskim miejscu taki pewny w formułowaniu tez, gdyż świadczą one tylko o zacietrzewieniu i lenistwie (wystarczy poszukać troszkę w internecie) połączonym z dyletanctwem.

  22. emeryt z Czernej

    19/01/2012 o 17:02

    czy wiadomo coś na temat pokładów łupków gazonośnych w gminie Krzeszowice? czy ktoś już otrzymał koncesje? kiedy ruszają prace poszukiwawcze?

    • glebuś

      19/01/2012 o 18:32

      Emerycie, pierwsze obejzyj ten wyklad gazie łupkowym i sam zobaczysz jak nas oszukuja w telewizji. tutqaj nie opowiadaja politycy, tylko naukowcy

      pierwsze klamstwo o gazie lupkowym w takich ilosciach w polsce wiemy od ponad 40 lat!!!!
      Krzeszowiczanie – obejrzyjcie to!

        • Bem

          20/01/2012 o 11:27

          Jednostronna prezentacja, nikt nie twierdzi, że łupki się nagle znalazły – jednak postęp technologiczny (wiercenie otworów poziomych, szczelinowanie hydrauliczne wielostopniowe) pozwala uzasadnioną ekonomiczne eksploatację tych złóż (obecnie szacuje się, że wydobywalne zasoby gazu ziemnego w łupkach stanowią około 15-20 procent zasobów geologicznych złoża).

          • glebuś

            20/01/2012 o 20:02

            Bemie, nikt nie twierdzi ze tak nie jest jak piszesz, ale sens wykladu jest zupelnie inny.
            chodzi o to, ze my z tego jako kraj bedziemy mieli 'fige z makiem’ plus brak slodkiej wody.

            w tym wlaśnie rzecz… aby wydobyc gaz lupkowy, trzeba wpuścic tam miliony litrow wody tzw. pluczki a co to znaczy?
            – ze zasoby naszego kraju w wode slodka mocno sie zmniejsza!!!
            – a lokalnie – mozemy zapomniec ze bedziemy uzdrowiskiem z tak czysta jurajska woda, a dlaczego? bo cieki wodne zostana przerwane wlasnie przez takie wiercenia pionowe i poziome

  23. emerycie z Czernej

    19/01/2012 o 19:48

    o niezmierzonych pokładach głupków coś słyszałem, ale o pokładach łupków nic mi nie wiadomo

    • bo

      19/01/2012 o 20:25

      z ciebie jest taki wielki globtroter – w d.. byłeś g… widziałeś.

  24. Bem

    20/01/2012 o 21:01

    Glebuś – czy kopalnie odkrywkowe w naszej gminie nie przerwały cieków wodnych?

    Przy wierceniach za gazem łupkowym przewiercany jest poziom wodonośny zaopatrujący nas w wodę, wiercenia poziome oraz szczelinowanie będzie miało miejsce na głębokości 3000-3500m ppt.zasięg szczelin poziomy to 200m, pionowy to 100m. Największe niebezpieczeństwo skażenia wód pitnych będzie miało miejsce podczas samego przewiercenia warstw z których czerpiemy wodę. Po przewierceniu poziomu jest on zarurowany i odizolowany.

    Na poszukiwania w naszej gminie jest już przyznana koncesja nr 44/2009/p dla Lane Resources Poland Sp. z o.o.

    https://www.mos.gov.pl/g2/big/2012_01/7ee88c2b02fd403018a41a482782f6f7.jpg

    Zasięg terenu objętego koncesją:
    http://www.mos.gov.pl/g2/big/2010_05/87de2a02b9af1981b8c60ff362c7662d.pdf
    str 28

    • glebuś

      21/01/2012 o 18:31

      Bem, siejesz suchymi faktami i co z tego? ja tu pisze o tym co bedzie z woda kiedy bedzie pluczka i potem ta wode bedzie trzeba gdzies zlac, tzn te chemikalia. jak rowniez wode do luczki trzeba bedzie skads pobrac, a jak narazie to wlasnie ta woda to nasz 'wegiel’ ktory mozemy sprzedac

      • Bem

        21/01/2012 o 19:32

        Glebuś komu i w jaki sposób chcesz ten „węgiel” sprzedać, ile tego węgla chcesz sprzedawać, w jaki sposób transportować – rurociągiem czy akweduktami?
        Czy zamierzasz pozamykać wszystkie kopalnie w naszej gminie, których działalność ma wpływ na nasz „węgiel”?

        • :):):)

          21/01/2012 o 19:48

          Jeszcze żadnego wydobycia nie ma, a na przełomie roku już wody w kilku wsiach nie było 🙂

  25. XXL

    21/01/2012 o 19:52

    Bem bryluje i rzuca wiedzą, jakby już pracował dla Lane Resources Poland Sp. z o.o przy wydobyciu gazu łupkowego ! Chyba jednak najpierw trzeba by się zastanowić, czy ochrona wód głębinowych jest ważniejsza, czy też zostanie zepchnięta na drugi plan, bo wszystkich w tym kraju, od Tatr do Bałtyku, ogarnie za chwilę jakiś szał na punkcie wydobycia gazu bez względu na lokalizację. Może jednak warto by się zastanowić, zanim koncesjonariusze doprowadzą środowisko naturalne do dewastacji, bo tak to wygląda w krajach, w których postawiono na gaz łupkowy ! Być może jest go dużo pod ziemią w naszym kraju, jednak wody pitnej jest coraz mniej i to jest pewne, że jej zasoby już niedługo mogą być na wyczerpaniu.

    • Bem

      21/01/2012 o 20:19

      Wystarczy spojrzeć jak wyglądają kraje arabskie – gdzie „koncesjonariusze doprowadzili środowisko naturalne do dewastacji” – pozostała tylko pustynia i niedobór w wodę.
      Nie pracuję dla żadnego podmiotu zajmującego się wydobyciem węglowodorów. Wiedza ta jest ogólnie dostępna na stronach Ministerstwa Środowiska. Przemysł naftowy jest na bardzo wysokim poziomie. Prace rozpoznawcze są kontrolowane przez wiele instytucji w tym przez urzędy górnicze, najbliższy jest w Krakowie, każdy może złożyć doniesienie w razie jakichkolwiek podejrzeń.
      Trzeba wykorzystać szansę, bo nasza energetyka oparta na węglu przy obecnych cenach emisji CO2 jest coraz mniej opłacalna. Ryzyko skażenia wód jest znikome i to na etapie procesu wiercenia a nie szczelinowania. W przypadku wiercenia otworów geotermalnych równie dobrze może dość do zanieczyszczenia poziomów wodonośnych.

      • glebuś

        21/01/2012 o 20:34

        no wlasnie, zbierasz wiedze ktora podaje panstwo na swoich stronach, a to wiedza jednostronna, przeciez nie beda tam straszyc jakie to gowno ludzie moga sobie zrobic.
        ameryka jest oparta na lupkowym za chwile, ok. tylko ich powierzchnia jednego pola z kukurydza to czasami tyle co cala nasza polska. wiec sorry, nie stac nas na to aby tak niszyczcyc powierzchnie kraju, plus…. rezygnowac z zasobow czystej wody, ktora ma byc wydobywana wlasnie do tego gazu aby mozna bylo go wyplukac na powierzchnie za frajer.

        • Bem

          21/01/2012 o 20:51

          Piszesz, że nie stać nas na niszczenie powierzchni naszego kraju – a co z jego powierzchnią robią kopalnie odkrywkowe węgla brunatnego, co z ogromnym lejem depresji sięgającym kilkudziesięciu kilometrów od odkrywki, i to nie obce firmy to robią tylko polskie od dziesiątków lat.
          Eksploatacja otworowa jest zdecydowanie mniej uciążliwa niż odkrywkowa, a energię trzeba wytworzyć bo zużycie rośnie z roku na rok.

  26. glebuś do Bem

    21/01/2012 o 19:57

    nie lap mnie za slowo 'wegiel’ bo ciekawe jak sie poczujesz gdy z kranu bedzie ci leciec woda chlorowana a twoja dzialka stanie sie bez wartosci bo bedzie na srodowiskowym pogorzelisku gdzie za zlotowke kupi tylko panstwo co najwyzej na teren gorniczy

    i wtedy dopiero powiesz, ze to nie był 'wegiel’ jako nasza czysta woda, tylko 'zloto’

    • Bem

      21/01/2012 o 20:22

      Czysta woda to tak jak piszesz złoto, zgadzam się z Tobą w 100 procentach. Jednak można pogodzić wydobycie gazu ziemnego z zachowaniem zasobów wody pitnej. Niestety poziom wiedzy społeczeństwa na temat geologii jest znikomy, a nikomu z władz nie zależy by to zmienić. Pozdrawiam.

      • glebuś

        21/01/2012 o 20:41

        tylko troche wlasnie tutaj to9bie tej wiedzy brak. wiedzę wiertnika uwazasz za to samo czym jest nieco szersza wiedza geologa.
        jako wiertnik patrzysz jako inzynier od danego zadania, z klapkami na oczach, natomiast jako geolog masz patrzec na sprawe bardziej jako naukowiec, szerzej, z odpowiedzialnoscia skutkow za 10 30 50 lat

        • Bem

          21/01/2012 o 20:58

          Naukowcy patrzą tak jak im wygodnie w danej chwili by się załapać na opracowania dla przemysłu.
          Nie mam monopolu na władzę, nie jestem zatrudniony w żadnej firmie wiertniczej – jednak widzę w gazie łupkowym szansę, którą należy wykorzystać.
          Niestety w Polsce brak jest jeszcze odpowiednio wyszkolonej kadry by mieć do końca rękę na pulsie. Ponadto afera łapówkowa przy przyznawaniu koncesji rzuca złe światło na eksploatację gazu ze złóż niekonwencjonalnych.

          • glebuś

            22/01/2012 o 13:37

            odwiert sam nie niszczy srodowiska tylko pluczka ktora w ten odwiert trzeba wlac, aby gaz mogl sie wydostac. a potem ta pluczke trzeba gdzies wylac. co, krzeszowka?
            a wodę do pluczki skad mamy brac? z baltyku? no nie.
            to nasza woda slodka , ktorej nie mamy nieskonczenie wiele.

            nie jestem przeciwko wydobyciu, ale na terenach wschodnich mniej zamieszkanych jak malopolska. a druga sprawa, nasze wody sa dosc unikatowe, wiec szkoda niszczyc.

            to widzisz… tak samo pod mazurami sa wspaniale poklady wegla. tylko co? jeziora czy wegiel?

  27. ścierwojad kurzawa

    21/01/2012 o 20:22

    Co tam, zrobią odwiert ale i tak ni uja bedzie z gazu bo ciśnienie będzie za małe czy coś. w sumie to mamy pod sobą poklad weglowy 'tenczynek’ ale kopalni nigdy nie bedzie narazie bo wegiel jest za mało kaloryczny. i tak pewnie będzie z gazem. a wiemy że gaz i węgiel to ta sama bajka.

    • Bem

      21/01/2012 o 20:31

      Gaz jest dużo głębiej.

  28. OBIEKTYWNY

    22/01/2012 o 08:06

    Największym sukcesem i PIERWSZE MIEJSCE niewątpliwie należy się grupie , która tyle starań i wysiłku wkłada w odbudowę zamku ” RATUJ TENCZYN” – TO JEST NAJWIĘKSZY DOROBEK, W TAK TRUDNYM TEMACIE !!…

  29. OBIEKTYWNA

    22/01/2012 o 08:44

    K’ woli sprawiedliwośći:
    Grupie Ratuj Tenczn – stronę www o zamku i za powstanie kopii obrazu
    Piszącym wnioski aplikacyjne – za uzyskanie dofinansownia na odbudowę zamku

    • Jeśli

      22/01/2012 o 16:20

      chcesz błyszczeć elokwencją to rób to przynajmniej bez błędów – Gwoli «przyimek komunikujący wraz z użytym po nim rzeczownikiem cel czynności, o której mowa w zdaniu»

  30. zerwany napletek chomika

    22/01/2012 o 13:41

    zburzyc ta ruine i kamien oddac na bruk przed kosciolem na cmanach a nie…. albo pomnik budowac …rwa a nie… krola chrystusa pana naszego

  31. W

    23/01/2012 o 12:03

    dziedzinie „szczególne zasługi dla gminy krzeszowice” statuetkę powinien otrzymać artur baranowski, który jest inicjatorem regionalnej izby gospodarczej.
    Pracując w urzędzie był urzędowym omnibusem, teraz widać też ma sporo czasu na działalność, w dodatku pociąga za sobą swojego dyrektora Osiniaka. I to się nazywa pomysł na władzę, kasę i dobrobyt dla społeczeństwa, tylko w budżecie gminy dziura.

    • oj tam oj tam

      23/01/2012 o 14:20

      nie on pierwszy, nie ostatni. Nie ma przy słowie „władza” słowa uczciwość i praworządność.

  32. babajaga

    23/01/2012 o 12:47

    Artur Baranowski ? Nie znam gościa i nie wiem, czy wypada znać czy raczej lepiej go nie znać…

    • skoro

      23/01/2012 o 14:19

      nie znasz, to dlaczego masz wątpliwości przed ewentualnym poznaniem ?

  33. babajaga

    23/01/2012 o 16:44

    bo skoro piszą o kimś jak o lokalnym gwiazdorze, ja mam zwykle wątpliwości, czy wypada się przyznać, że się nie zna jegomościa, czy lepiej raczej nie starać się o to, bo nie wypada znać, bez żadnych podtekstów; to już taka przypadłość zwykłej babajagi niezorientowanej w lokalnych subtelnościach dworskich….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W górę