Gospodarka

Gminna spółka zagrożona. Radni idą z odsieczą

Świadczy usługi na rzecz ponad 6 tysięcy klientów indywidualnych i instytucji, zatrudnia 40 pracowników, głównie mieszkańców Gminy Krzeszowice, jej zysk netto wyniósł w zeszłym roku ponad 22 tysiące. Jeśli nie uda jej się wygrać przetargu na odbiór i zagospodarowania odpadów z terenu gminy, w przyszłym roku może zacząć przynosić straty.

Spółka Usługi Komunalne Krzeszowice powstała w 1995 roku po zlikwidowaniu Zakładu Gospodarki Komunalnej. Głównym źródłem przychodów są świadczenia na terenie naszej gminy – odbiór odpadów, pielęgnacja zieleni, utrzymanie cmentarza komunalnego czy cząstkowe remonty dróg.

Jeszcze w zeszłym roku spółka wygrała kilka przetargów na terenie gmin Trzebinia, Chrzanów i Skawina. Jak wynika ze sprawozdania finansowego, około 60% zamówień firma pozyskuje właśnie poprzez udział w przetargach, pozostałe 40% to umowy cywilnoprawne z osobami fizycznymi i firmami.

Od początku roku, dzięki podjętej pod koniec listopada uchwale, komunalka ma monopol na zadania własne gminy. Dba o czystość na gminnych przystankach, ma też zająć się organizacją Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Coś za coś, spółka nie może świadczyć usług na rzecz innych gmin, co oznacza stratę sporej ilości zleceń, dzięki którym firma przynosiła zysk.

Pod znakiem zapytania stoi także wygrana w kolejnym już przetargu na odbiór i  zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy. Konkurentami spółki będą bowiem duże międzynarodowe firmy – ALBA czy Remondis.

Światełko w tunelu przyniosła zmiana uchwał śmieciowych. Na sierpniowej sesji radni postanowili wykluczyć z nowego systemu przedsiębiorców. Od nowego roku będą oni sami zawierali umowy z firmami świadczącymi usługi w dziedzinie wywozu odpadów. Tym samym komunalka ma szanse na pozyskanie nowych klientów.

Powiększyć pulę dochodów gminnej spółki mogłyby także stałe zlecenia na odśnieżanie dróg powiatowych na terenie gminy Krzeszowice. Jak zaznaczył na ostatniej sesji wiceburmistrz Andrzej Żbik, w tej sprawie toczą się rozmowy z Powiatowym Zarządem Dróg. Jeśli wyda on pozytywną opinię oraz na przejęcia zadania przez gminę wyrażą zgodę Rada Powiatu i krzeszowicka Rada Miejsca, zlecenie wpadnie w pulę zadań własnych gminy i tym samym trafi ono bezpośrednio do komunalki.

Innym pomysłem na utrzymania spółki przy życiu ma być budowa kompostownika, w przyszłości również obsługiwanego przez Usługi Komunalne.

Fot. Wikimedia, Patrick

86 komentarzy

86 Komentarzy

  1. ktoś

    06/08/2013 o 08:01

    no to radni kosy na sztorc i na bur-mistrza.

  2. Ryba

    06/08/2013 o 08:30

    Przecież komunalka odśnieża drogi powiatowe od samego początku, wcześniej wojewódzkie, dlaczego kłamiecie ,że będzie.

    • Anonim

      06/08/2013 o 13:19

      teraz jeśli komunalka odśnieża drogi powiatowe, to robi to po wygranym przetargu, jeśli gmina przejmie to zadanie od powiatu jako własne, komunalka będzie odśnieżać drogi powiatowe bez przetargu. kumasz?

      • igor

        06/08/2013 o 21:08

        przecież przetarg na odśnieżanie to była i jest fikcja
        tylko komunalka zawsze dawała ofertę jako jedyna
        nie bardzo wiadomo co by się miało teraz zmienić ?!

        • Anonim

          06/08/2013 o 21:44

          w przetargu mogą brać udział też inne firmy, nie będzie przetargu będzie pewność, że wygra komunalka i nie będzie już tej całej procedury – o to chodzi.

          • igor

            06/08/2013 o 22:26

            ale nie birą bo po co jak zawsze wygrywa komunalka

  3. pies

    06/08/2013 o 09:04

    Jak komunalka będzie robić wszystko to zwiększy zatrudnienie , …ale zbiednieją urzędnicy.

  4. pies

    06/08/2013 o 09:18

    Myśle,że komunalka robi z pięć zleceń ;reszta………..; przetargi i z wolnej ręki.

  5. SPL

    06/08/2013 o 14:52

    Nowe krzewy w parku kosztowały 600 tysięcy złotych… ciekawe ile będzie kosztowało ich utrzymanie….

    Najlepsze jest to, że przeciwników „majówki Hrabiny..” ucieszy fakt, że właśnie przez te krzewy majówki więcej już w parku nie będzie. Może na rynek ją przeniosą, na betonie lepiej się przecież stoi, i lepiej taka impreza wygląda niż między drzewkami…

    • 1234

      06/08/2013 o 16:14

      tylko ze to nie park jestt tylko planty bo park to jest u potockich …

      • SPL

        06/08/2013 o 16:15

        przepraszam, oczywiście o planty chodzi 🙂
        Ale fakt jednak zostaje faktem – 600 tysięcy w krzaki zamiast w coś co pomóc może…

        • Anonim

          07/08/2013 o 10:34

          skąd wziąłeś ta liczbę? z tego co wiem firma która wygrała przetarg zaoferowało o połowe niższą kwote od tego co podałeś

          • SPL

            07/08/2013 o 12:17

            za samo posadzenie czy utrzymanie ?

  6. Anonim

    06/08/2013 o 19:59

    A zlikwidować ten relikt przeszłości firmy prywatne zrobią to taniej i lepiej. Dość utrzymywania nierobów. Dlaczego my podatnicy musimy utrzymywać bezmyślnych radnych i ich przydupasów. Rachunek ekonomiczny jest prosty nie mogą wyjść na zero do likwidacji. Ja dopłacać nie muszę. Nie będą odśnieżać to co robią do dziś to wielka fuszerka i jeszcze mają dostać więcej dróg to dopiero dopłacimy. Powiat da i to szybko, bo rączki umyje i cześć.

    • E

      06/08/2013 o 20:35

      Czy „taniej i lepiej”? Różnie to bywa. Ustawa „przetargowa”, która wymaga przedstawienie najtańszej oferty jest do bani. Niekoniecznie „najtańsza” oferta jest najlepszą. W praktyce okazuje sie, że wręcz przeciwnie…

  7. e tam.

    06/08/2013 o 20:16

    gminne spółki = gminne stołki = przydupasy władzy. dlatego ich nie zlikwidują 😀

  8. Ryba

    06/08/2013 o 20:50

    Do@anonim

    Zatrudniają pracowników , płacą uczciwie podatki, płacą czynsze gminie a z tymi prywatnymi to różnie bywa. Czarna strefa w Polsce 30% a szara taka sama wszystko tańsze bez faktury.Trzeba dążyć do normalności.

  9. Nu

    06/08/2013 o 21:07

    Przetargi wygrywają często gęsto firmy, które przedstawiły najtańszą ofertę, ale z wykonaniem zadania mają problem, bo zatrudniają przypadkowych (tanich) pracowników, niekoniecznie fachowców. Co nie oznacza, że zawsze tak jest.

  10. Ryba

    06/08/2013 o 21:25

    Dlatego w Polsce jest żle ; bo rząd i samorządy się zadłużają, są wysokie podatki,. biurokracja większa niż w UE, brak inwestycji w sferze produkcji, brak polskich banków, czarna strefa 30% a przede wszystkim mało normalnych stanowisk pracy. Powtarzam naród przez to jest upodlony, bo ludzie pracują jak w XIX wieku.

  11. JK

    06/08/2013 o 22:49

    Rozwalić te komune czy jak kto woli komunalke!!!!!!!!!!!!!!!

  12. Ryba

    07/08/2013 o 07:27

    Jeżeli robią poza Krzeszowicami a w Krzeszowicach np.planty firmy z zewnątrz to czegoś tu nie rozumiem, o co w tym wszystkim chodzi.

  13. yes

    07/08/2013 o 08:10

    Firmy zewnętrzne spoza gminy zrobiły płytę Rynku, my to będziemy spłacać kilka lat. Można się przewrócić przez wypadające kostki. A sadzenie roślinek w parku 600 tys.złotych, to skandal.

  14. Lord

    07/08/2013 o 08:16

    Myśle,że sadzenie tych powoji, to by zrobili interwencyjni za darmo.

  15. E

    07/08/2013 o 09:18

    @Lord
    A może to cena roślin? 😉

  16. Katz

    07/08/2013 o 09:56

    W latach 60,70 Krzeszowice zdobywaly nagrody za czystość i zieleń . Komunalka zrobiła piękne kule kwietniki. Urzędnikow w Gminie było 37. Przecież te 130 osób to chyba sie nudzi, coś robią, tylko co? Sprawozdania do GUSu?

    • Anonim

      07/08/2013 o 10:30

      Katz od lat 60 i 70 wiele się zmieniło np. w 1990 roku weszła ustawa o samorządzie.
      Sukcesywnie następuje delegowanie zadań w dół – 37 urzędników zapewniam Cię, że nie poradziłoby sobie z tym wszystkim z czym mają do czynienia obecnie pracujący ludzie w urzędzie.

      • mieszczan

        07/08/2013 o 11:33

        Skoro tak ZAPEWNIASZ to pewnie pracujesz w Urzędzie Gminy i z pewnością bez Ciebie i kilku innych figurantów miasto by padło plackiem pod ciężarem zadań ;-))))

    • nie bójmy się ludzi mądrych

      08/08/2013 o 10:14

      Może powiesz jak się pracowało w latach 60 i 70, libacje alkoholowe w pracy były na porządku dziennym (imieniny, urodziny, pożegnania).

      • loki

        28/08/2013 o 20:15

        oj biedaku w tym czasie pewnie jeszcze skakałeś z jajka na jajko a tak dobrze wiesz co się działo, może pochwlisz się skąd te informacje?

  17. ktoś

    07/08/2013 o 10:50

    tylko dla kogo i po co to robią to nie wie nikt

  18. Lukasz

    07/08/2013 o 11:07

    Nie wiecie może kiedy Potoccy spakują rzeczy Jaśnie Nam Panującego i wystawią przed Stary Pałac? Podobno jest już przesłane wypowiedzenie z konkretną datą…

  19. Katz

    07/08/2013 o 11:23

    Teraz mają internet, a dawno liczydła , środek transportu PKP a teraz samochody. Ci dzisiejsi urzędnicy to ucieczka ludzi kiepskich przed bezrobociem.

  20. mieszkaniec szkolnej

    07/08/2013 o 11:43

    Zlikwidować komunalkę – teraz jest wolny rynek. Nie mam zamiaru dopłacać do tego reliktu z przeszłości, by utrzymywać ich ciepłe stołeczki

    • mieszczan

      07/08/2013 o 12:20

      Możesz jeszcze zatęsknić za Krzeszowicką komunalką jak Alba / Remendis 2-3 lata po ugruntowaniu swojej pozycji na rynku (wykończeniu konkurencji) podniesie 50-100% ceny śmieci…zagraniczne korporacje nie mają sentymentów a nieudolni urzędnicy ułatwiają im skubanie narodu…;)

      • mieszkaniec krzywej

        08/08/2013 o 12:15

        Komunalka to relikt socjalizmu. Wolny rynek. Nie będę dopłacać do tej prowizorki. widzieliście jak oni łatają, dziury, a jaką mają śmieciarkę?

  21. stawki

    07/08/2013 o 20:47

    za śmieci ustala Rada Gminy

    brak konkurencji na lokalnym rynku to monopol prowadzący do patologii: dla przykładu krzeszowickie wodociągi

    ustawa śmieciowa w zamyśle ustawodawcy ma spowodować pozostanie na rynku tylko dużych firm

  22. czytelnik

    08/08/2013 o 17:26

    W czasie ostatniej wycieczki po Gminie przejechałem drogą obok strażnicy w Czernej w kierunku Krzeszowic i byłbym urwał zawieszenie. Szlak mnie trafiał, bo jak czytam kolejne numery Przełomu w każdym gęba sołtysa i jakie to on ma sprawy do załatwienia, tyle że nic nie załatwił. Liczy chyba, że zrobi to za niego Solakowa pisząc o tym w Przełomie. Może ją mieszkańcy Czernej powinni wybrać na sołtysa. W prasie lokalnej powinny się pojawiać zdjęcia i materiały ludzi skutecznych, a nie marud, które tylko potrafią narzekać i liczą na to, że dziennikarze rozwiążą za nich problemy sołectw, a sława i chwała przypadnie im. Dlatego z byle g….m biegają do mediów, a te z braku tematów lub twórczej weny zajmują się tymi bzdetami. To przecież łatwiejsze niż solidne dziennikarskie śledztwa, analizy, gromadzenie materiałów itd.

    • Sołtys Czernej

      09/08/2013 o 07:02

      Miło mi że wjechałeś do takiego „siedmiogrogu”. Nie piszesz jaki mamy plac dla turystów i że wreszcie będziemy mieli kanalizacje.Nie widzisz jak się nasza miejscowość zmienia . Niestety większość spraw nie jest w jurysdykcji sołtysa. Moim zadaniem jest pilnować żeby prace z położeniem asfaltu na placu budowy było solidne .Nie ja jestem inżynierem kontraktu i nie ja za to biorę wynagrodzenie.Pomyliłeś adres. A tak na marginesie to jeżeli na kogoś plujesz to miej cywilną odwagę i przedstaw się. Myślę że mnie twoja gęba tez by mi nie przypadła mi do gustu.
      Ps. Za rok wybory zapraszam do startowania z naszej miejscowości .
      Pozdrawiam Wojciech Pałka -sołtys

      • oj,

        09/08/2013 o 08:54

        ależ kulturalny PAN SOŁTYS 🙂

      • czytelnik

        09/08/2013 o 18:38

        Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem – ja nie oceniam twojej gęby. Zastanawiam się tylko nad tym jak to jest, że biegniesz do Przełomu z czymś co także nie jest twoją sprawą – bo to problem między mieszkanką, a firmą z którą zawarła umowę, ale już sprawa drogi z której korzysta większość mieszkańców i gości Czernej cię nie obchodzi. Przypisujesz sobie za to zasługi w kwestii kanalizacji, która zgodnie z projektem jest robiona w wielu miejscowościach gminy. Czyżby i tam za twoim wstawiennictwem? Oświeć mnie, gdzie u was znajduje się wybudowany z twojej inicjatywy plac dla turystów. Mam nadzieję, że nie jest to to coś w pobliżu strażnicy z płytą nagrobną do gry w pingponga. Co do sołtysowania, podobnie jak pani Solak nie jestem mieszkańcem Czernej więc byłby z tym problem. Poza tym nie chciałbym konkurować z kimś o tak olbrzymich zasługach dla tej miejscowości jak ty 🙂 :-). A może tylko olbrzymim ego?

        • sołtys

          11/08/2013 o 20:59

          No widzisz piszesz a nie masz pojęcia o czym .Przypominam że śmieci są własnością gminy .Pani nie zawierała umowy z żadna firma tylko wypełniła deklaracje a urząd nie odebrał od niej śmieci .I to jest właśnie rola sołtysa pomagać swoim mieszkańcom jeżeli się do niego zwracają o pomoc. A na temat Twojego gustu nie będę dyskutował ponieważ to kwestia sporna Jak na razie słyszałem tylko pochlebne opine na temat placu rekreacyjnego . Ja zostałem sołtysem po to żeby ludziom pomagać. Praca sołtysa to służba . Jeżeli tego nie rozumiesz to przykro. Sołtys to gospodarz a nie przedstawiciel partii . Dlatego uważam że sołtys powinien być bezpartyjny i taki jestem i taki pozostanę . Pozdrawiam .

        • loki

          28/08/2013 o 20:25

          droga nie jest drogą wiejską, właścicielem jest powiat więc on jest władny podejmować decyzję o remoncie

      • czytelnik

        09/08/2013 o 18:48

        Co do twego wyzwania o odwagę cywilną – co by ci to dało – ty sławny w mikroregionie, brylujący w prasie i na prowincjonalnych salonach, a ja szary, biedny nikt. panie nie jestem godzien… 🙂 🙂

        • do czytelnik

          10/08/2013 o 18:20

          Miło że dotarło do Ciebie kim jesteś ale czytając wasze konwersacje to „czytelnik” pluje jadem a to mi przypomina gada tzn żmije hehe

  23. Ryba

    08/08/2013 o 19:20

    Komunalka to prężna firma nikt do niej nie dopłaca, ma co roku zyski, płaci podatki jest wolny rynek i ma prawo istnieć czy wam się podoba czy nie.

    • mieszkaniec krzywej

      08/08/2013 o 22:38

      Prężna firma? Z zdezelowaną śmieciarką? Jak zarobi to niech istnieje, ale nie pod parasolem gminy.

  24. Ryba

    08/08/2013 o 19:50

    Myśle że, Jak jest dobrze To Polak chce aby to dobre „zdechło” bo on sam jest nieudacznikiem.

    • mieszkaniec krzywej

      08/08/2013 o 22:39

      A co, komunalne nazywasz dobrem? Widziałeś kiedyś prężną firmę, a może pracujesz w niej?

  25. Frustraci

    08/08/2013 o 23:39

    Jasne, najlepiej rozp******* gminną firmę dającą miejsca pracy – bądźmy szczerzy – ludziom słabo wykształconym i często niemłodym. Wszystko kur** zlikwidować, zaorać, posolić.
    Bartl nie jest dobrym burmistrzem, ale nie zasługujecie na lepszego.

  26. Ryba

    09/08/2013 o 07:08

    @ Krzywej

    Jeżeli ja ani ty do niej nie dopłacasz, a ona przynosi podatki do Państwa, Gminy, czyli dla mnie i Ciebie to nie wiem o co Ci chodzi.?

  27. Ryba

    09/08/2013 o 07:24

    Popatrz lepiej na liczbę urzędników wszędzie:w Gminie,w Powiecie .w Urzędzie Marszałkowskim,w Urzędzie Wojewódzkim i w innych urzędach. To oni siedzą i konsumują nasze podatki. Mają czas na studia /Bereza, Tryczyńska/, pracują i się uczą. Inni mają studia i praktykę i są bezrobotni. Pani Tryczyńska poszła do Wodociągów do Zarządu . I co strata/ wynik ujemny./

    • loki

      28/08/2013 o 20:31

      rozłożyła Tenczynek rozłoży i wodociągi

  28. Katz

    09/08/2013 o 09:08

    Ja to się cieszę jak powstają zakłady a najlepiej ,produkcyjne.W Niemczech urzędnicy mają we krwi,że z pracodawcami obchodzą się” jak z jajkami” bo to oni wypracowywują produkt brutto, oni robią na ich pensje. Merkel jak jedzie np. do Rosji to za Nią samolot pracodawców.
    U nas to jadą doradcy historycy i….

    • Ridge Forrester

      09/08/2013 o 11:51

      Po kilkudziesięciu latach komunizmu w Polsce trudno wymagać od urzędników by mieli pozytywne relacje z pracodawcami (prywatnymi) we krwi – bo takich pracodawców w PRL było bardzo mało.

  29. W.

    09/08/2013 o 10:43

    do Ryba
    Strata w Wodociągach jest już teraz? podaj namiar na jakieś dane.

  30. Do frustraci

    09/08/2013 o 14:19

    Ja nierobów i nieuków nie będę utrzymywał z moich pieniędzy. Każdy swój rozum ma . Jak nie mieli czasu na naukę choćby zawodu to z jakiej beki ja mam ich utrzymywać. Wali mnie to , że to firma miejscowa. Jak będzie zamiejscowa, lepsza to ja zaoszczędzę na nierobach. Rozwalić ta komunalkę w trzy dupy.

  31. Anonim

    09/08/2013 o 14:22

    A to place teraz ściągają turystów ?

  32. Nu

    09/08/2013 o 14:46

    @Do Frustraci
    Dlaczego zakładasz, że wszyscy w tej firmie to „nieroby i nieuki”? Nie przesadzaj.

  33. Ryba

    09/08/2013 o 15:53

    Do W. odp. patrz dane z protokołu z sesji 1-go sierpnia b.r

  34. Adam

    09/08/2013 o 22:34

    Wielu z internautów to malkontenci, narzekający stale i złość swą upubliczniają. Są stale na forach, Może chociaż połowę czasu spędzonego przy komputerze przeznaczyli by na inne odstresowujące zajęcie.Frustracje i nadmiar emocji można rozładować w inny sposób.Zrobić coś pożytecznego,uprawiać sport, zająć się bezdomnym kotem lub psem, itp..A pan z ul. Krzywej i jemu podobnym polecam środki uspokajające.Albo jeszcze lepiej startować w przyszłych wyborach.:) Miłego weekendu, uśmiechu.

    • ps.

      12/08/2013 o 22:00

      Jesteś lekarzem lub farmaceutą, że polecasz środki uspokajające? W żadnych wyborach nie mam zamiaru startować…

  35. Nu

    10/08/2013 o 06:49

    @Adam
    Popieram apel 🙂

  36. pijawka

    11/08/2013 o 22:57

    Kto wie jaki jest skład osobowy Rady Nadzorczej spółki Usługi Komunalne Krzeszowice sp. z o. o.?

  37. Elka

    12/08/2013 o 06:03

    @ pijawka

    Popatrz na KRS /Krajowy Rejestr Sądowy/ tam są takie Spółki zapisane, tam składa się bilans, wszelkie zmiany i zatwierdzenia i Sędzia komisarz zatwierdza. Widać że nie bardzo kumacie.

  38. Ryba

    12/08/2013 o 06:13

    Cala Polska i świat wie z KRS u tylko mądrzy z Krzeszowic nie wiedzą.

  39. yes

    12/08/2013 o 07:52

    Wybierajmy ludzi mądrych …a , ta reszta do szkół do roboty.

  40. W.

    13/08/2013 o 15:45

    do Ryba: szukałem tego protokołu, o którym mówisz z 1 sierpnia i nigdzie nie mogę go znaleźć. Jedyne co znalazłem to zawiadomienie o sesji, gdzie wskazano, że przedmiotem ma być sprawozdanie spółki WIK za 2012 roku. Co ma piernik do wiatraka? Wynik za 2012 roku do obecności Pani Tryczyńskiej w zarządzie w tym roku? Jeżeli masz jakiś inny dostęp do tego protokołu- podziel się.

  41. Ryba

    13/08/2013 o 20:29

    Do@ w

    Musisz poczekać lub iść do biura Rady. zapytać o sprawozdanie z Wodociągów … Sp z oo. Pewnie się wstydzą. że mają chyba około 250 000 do tyłu, czytałem sprawozdanie ale pobieżnie, dokładnej kwoty nie zapamiętałem., ale jest strata .

  42. W.

    14/08/2013 o 08:16

    a możesz się odnieść do informacji czy to dotyczy 2012 roku? i jaki to w takim razie ma związek z Panią Tryczyńską w zarządzie w tym roku? Nie potraktuj tego jak czepianie się, ale albo za szybko ferujesz wyroki ( sam stwierdzasz, że pobieżnie przejrzałeś ) albo się po prostu na tym nie znasz. Poza tym – masz dostęp do danych, których my nie możemy znaleźć – dla mnie podważa to Twoją wiarygodność i intencje.

    • ;)

      14/08/2013 o 12:25

      pani Tryczyńska działa tam od ho, ho, albo i dłużej 😀

  43. Ryba

    14/08/2013 o 12:54

    Za 2012r. Ja widziałem materiały do sesji z1.08.2013r , które pokazał mi radny. Zapytaj twojego Radnego lub idż do Biura Rady. To tyle.

  44. pies

    14/08/2013 o 13:01

    Ja też to widziałem.

  45. pies

    14/08/2013 o 13:28

    @ Ryba

    Chyba się nieznasz. Bo Pani Tryczyńska rządzi od początku choroby Pani Prezes.

  46. DO JTC

    15/08/2013 o 12:36

    Proszę mi wytłumaczyć, czy na cenę ścieków ma wpływ odbiór ścieków przez wozy asenizacyjne? Straty wody jak są liczone ? Jeśli wodociągi sprzedają licznikowo np 10 l wody to ścieków do wodociągów powinno ile wrócić? 9l , czy 8l rozumiem że nie będą sie równać idealnie woda do ścieków, bo każdy je, pije może podlewa (zabronione). Czy wiadomo jak każde gospodarstwo oddaje ścieki, czy ktoś to sprawdza, czy jest jakaś statystyka w spółce? Jeśli jest to wiadomo kto nie płaci za ścieki więc ogranicza wpływy spółki. Jak wygląda akcja SM w Krzeszowicach ze sprawdzaniem wywożenia ścieków, to już trwa ponad rok więc powinni skontrolować setki gospodarstw domowych. Czy ktoś to straszenie burmistrza rozliczył do dnia dzisiejszego? Zapewniam że kwot z mandatów powinno być mnóstwo, patrząc po tym co wcieka ,, żródełkami” do Krzeszówki. Ile wpływów z wywiezionych ścieków. SM często jeździ obok wyraźnych w biały dzień wylewek na asfalt i nic nie widzi i nic nie czuje. Ciekawe upośledzeni czy takie zalecenie. Kogo? Proszę o odpowiedź może temat powinna Pani poruszyć na sesji rady niech SM zda sprawozdanie z akcji czysta gmina. Wyjdzie na jaw co SM robi w pracy. Może jeżdżą na chinczyka ? Czy to jest nie popularne działanie lepiej przymykać oko i nie drażnić elektoratu a za podwyżki wody i ścieków zapłacą wszyscy solidarnie. Uczciwi też dwukrotnie, za własna głupotę czyli uczciwość oraz za syfiarzy i ich klakierów czyli wszelkiej maści urzędników.

  47. pies

    29/08/2013 o 07:54

    U pana mecenasa M.Strosznajdera Pani JTC uczyła się przed aplikacją / miała praktykę/. Rada Nadzorcza wodociągów To między innymi Pan Strosznajder , Pan Wrzesień Radca Urzędu i wcześniej z nimi JTC przewodnicząca. Oni i trzech pracownikow wybrali Ją do Zarządu Spółki. Niewiarygodne,że tak można. Ten mecenas też doradza w ZABK. Pochodzi z Chrzanowa. Ktoś by pomyślał , że obcy.

    • hi hi

      29/08/2013 o 22:27

      W ostatnim numerze gminnego kuriera jest o kanalizacji ze spójności.
      Jeszcze nie skończyli zadania, a już piszą, że mogą blisko 100 mln dotacji oddawać.
      Ciekawe podejście to własnej pracy i aktywna motywacja.

      Z drugiej jednak strony czy przepisy polskie nie wskazują, że nie ma obowiązku przyłączenia się do kanalizacji – jest obowiązek posiadania umowy na wywóz nieczystości płynnych lub posiadanie rachunków potwierdzających regularny ich wywóz?
      Jeśli szambo jest szczelne wybór sposobu wywozu ścieków leży w gestii właściciela posesji.

  48. W.

    30/08/2013 o 07:37

    nie masz racji. Wrzuciłem hasło na google i od razu wyskoczyło – tak niewiele wysiłku trzeba, żeby sprawdzić 🙂

    http://samorzad.infor.pl/sektor/zadania/gospodarka_komunalna/artykuly/672448,obowiazek_przylaczenia_nieruchomosci_do_sieci_kanalizacyjnej_kiedy_powstaje.html

  49. Janusz

    30/08/2013 o 10:54

    Dla nowych lub rozbudowujących się domów – TAK
    Dla istniejących, mających szczelne szamba – NIE

  50. kuma

    30/08/2013 o 11:34

    Pensje w wodociągach w górę , to i woda i ścieki w górę, najdroższe w okolicy i tak w”koło Macieju”. To juz lepsze szamba szczelne.

  51. I dlatego

    30/08/2013 o 15:45

    niewielu się podłączy do tego interesu

  52. ol

    31/08/2013 o 13:22

    a ja stoję murem za Panią JTC! kobieta świetnie sobie radzi! ma prawo kierować swoim życiem jak chce! jeżeli każdy z Nas nie zadba o siebie nikt za nas tego nie zrobi – tym powiniensię kierować każdy! JTC proszę robić swoje i iść do przodu!

    • co racja, to racja.

      31/08/2013 o 14:45

      swoim życiem – jak najbardziej 😀

  53. Anonim

    31/08/2013 o 17:54

    ol, co ty bredzisz? Skąd ten …. samozachwyt zainteresowanej ? 🙂

  54. ol

    31/08/2013 o 20:02

    JTC jest osobą, która chętnie niesie pomoc. co do interesów gminy czy wodociągów, są terminy i sprawy, których nie da się przeskoczyć. fajnie byłoby gdyby chociaż 1/3 narzekających ogarnęła się, wzięła do roboty i coś pożytecznego zrobiła. biadolić każdy potrafi.. co do znajomości Pani JTC z Panem Strosznajda, nikt nikomu nie broni uczyć się, zdobywać doświadczenie, poznawać ludzi i ich do siebie przekonywać. i nie zapominajmy, że „na znajomości” też trzeba pracować.. latami.

  55. Beata

    31/08/2013 o 20:27

    Jola Tryczyńska i Strosznajder w radze nadzorczej wodociągów – to dopiero afera się kroi. Jak się nie boją? Ręka rękę myje… Już niedługo potrwa ten proceder. I z Panią Prezes wodociągów itd.. Na dożynkach w Zalesiu było o tym głośno.

Odpowiedz

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © 2024 krzeszowiceone.pl. All Rights Reserved.

W górę