Matematyka bez granic. Nasi uczniowie najlepsi w Polsce!

Uczniowie szóstej klasy krzeszowickiej podstawówki wygrali polską edycje międzynarodowego konkursu „Matematyka bez granic”. W finale pokonali 263 klasy z 90 polskich szkół.

matematyka

Konkurs ma niespotykaną jak na polskie warunki formułę, biorą w niej udział całe klasy. Liczą się umiejętność współpracy i podziału zadań w grupie, pomysłowość, wyobraźnia, zdolności językowe i plastyczne (konstrukcje, wycinanki, budowanie modeli brył). Zadania nawiązują do konkretnych sytuacji życiowych i pokazują zastosowanie matematyki w życiu codziennym i w innych dziedzinach nauki – pisze Polskie Towarzystwo Matematyczne, które patronuje wydarzeniu. Konkurs organizowany jest pod auspicjami Rady Europy.

„Matematyka bez granic” ma dwie wersje – senior, dla III klas gimnazjów i I klas szkół ponadgimnazjalnych i junior, dla podstawówek (klasy IV – VI). Klasa VI z krzeszowickiej podstawówki pokonała szkoły z Legionowa, Warszawy, Radomia, Zielonej Góry czy Wrocławia. W nagrodzę pojedzie na wycieczkę ufundowaną przez sponsorów.

Fot. woodleywonderworks / Source / CC BY

Czytaj również:

20 komentarzy

  1. Magda napisał(a):

    Brawo! Duza zasługa dla P.Folty☺

  2. Magda napisał(a):

    Foltyna,przepraszam.

  3. kk napisał(a):

    Super nauczyciel

    • ;) napisał(a):

      doradzam spokój i mniej podniety. W tej szkole uczniowie odnoszą mnóstwo sukcesów. Począwszy od klas pierwszych. 🙂

  4. mm napisał(a):

    A co sadzicie o krzeszowickim gimnazjum?Czy Ci uczniowie nie zmarnuja talentow?Cz ta klasa profilowana matem.-inform. reprezentuje jakis poziom?Ktos cos wie?

    • jj napisał(a):

      klasa informatyczno-matematyczna reprezentuje bardzo wysoki poziom o czym można się przekonać np poprzez to, że wiele osób z tej klasy w zeszłym roku zostało laureatami lub dostało wyróżnienia w ogólnopolskim konkursie matematycznym (indywidualnym). Na lekcjach w drugiej klasie z tego co wiem jest taki poziom, że robi się zadania z matury podstawowej. Naprawdę nie wiem dlaczego jest tak bardzo rozpowszechniona opinia o niskim poziomie naszego gimnazjum.

      • :D napisał(a):

        bo niektórzy znają wyniki wizytacji z kuratorium 😉

      • gh napisał(a):

        Poziom matematyki jest wysoki. Dzieci zdolne, a pani uczy z sercem i dobrze. Szkoda, że w tej klasie mocno szwankuje informatyka. W końcu klasa ma też profil informatyczny rozszerzony

        • rodzice napisał(a):

          O tak – niestety informatyka jest na bardzo niskim poziomie .. aż smutne to jest! Bo dzieci zdolne i warte inwestycji! Matematyka jest ok! Fajna klasa, super wychowawczyni! Jednak szkoła powinna rozszerzyć poziom informatyki. trzeba pamiętać, że dzisiaj młodzież w wieku 14-15 wie więcej niż nauczyciel w zakresie informatyki. Takie czasy i trzeba za nimi nadążać!
          pamiętajmy o tym, bo szkoda talentów, żeby dzieci w programie trzech lat niewiele dowiedziały się o informatyce.

          • absolwentka napisał(a):

            W gimnazjum pedagodzy naprawdę są wspaniali (nie to co w LO).
            Bardzo dobrze wspominam czas swojej edukacji tam – potrafili prowadzić zajęcia w taki sposób by zainteresować uczniów i w każdym znaleźć coś wartościowego – nawet tym tak zwanym „marginesie” co palił papierosy w wc a po lekcjach chodził bić się na garaże. Niestety oni zaniżają poziom jednak jak dla mnie, szkoła doskonale radzi(ła) sobie z takimi przypadkami za moich czasów 😉

          • cyk napisał(a):

            Absolwentko, piszesz o jakimś LO w którym pedagodzy nie są wspaniali. O jakiej myślisz szkole i czy jesteś jej absolwentką a może uczennicą?

  5. wasyl napisał(a):

    Do kk .Człowieku czy nic nie umiesz docenić.Trzeba się z tej informacji cieszyć. A Ty nie wiem czego się chcesz doszukać!

    • kk napisał(a):

      Wasyl czytaj ze zrozumieniem. Nie doszukuję się ale cenię i popieram tego pana jako dobrego nauczyciela

    • ona i on z krzeszowic są napisał(a):

      Oj Wasyl Ty na pewno jesteś z Krzeszowic. ktoś ceni nauczyciela a ty z grubej rury. Skończ jakąś szkołę i czytaj jak piszą – a nie jak wredny charakter ci dyktuje

  6. nikt napisał(a):

    Brawo 🙂

  7. ee napisał(a):

    nie wiem skad te wyniki moze klasa pana Fołtyna ale ogolnie krzeszowicka edukacja jest słaba niestety

    • Ja napisał(a):

      Bo matematyka ogólnie w całym kraju kuleje, więc bycie lepszym od kogoś nie świadczy wcale o szczególnie wysokim poziomie. Niestety

      • abc napisał(a):

        Niestety, ale to właśnie pojmowanie nauk ścisłych, z matematyką na czele najbardziej przekłada się na inteligencję. Coś, czego nie trzeba się uczyć „na blachę” tylko pojąć i zrozumieć, jest najlepszym weryfikatorem inteligencji danej osoby. Szkoły produkują dzisiaj ludzi bezmyślnych. Matematyka rozwija umiejętność logicznego myślenia,a logika w rożnych dziedzinach życia to podstawa ludzkiej egzystencji .

  8. Anonim napisał(a):

    Nie wątpię, że matematyka rozwija umiejętność logicznego myślenia, ale czy akurat najbardziej przekłada się na inteligencję – mam wątpliwości.

    • abc napisał(a):

      Ja odważę się zaryzykować stwierdzenie, iż prawdziwa inteligencja przejawia się w wiecznym powątpiewaniu i podważaniu tego, co udowodnione i ogólnie przyjęte. Bo przecież koło w istocie kołem nie jest a jedynie zbiorem punktów o jednakowej odległości od wspólnego punktu, zwanego umownie „środkiem”.
      Do czasu Kopernika, ludzkość miała dużo większe wątpliwości od twoich 😉
      A jednak pewne kwestie zostały logicznie udowodnione, uzasadnione, a wątpliwości rozwiane.
      A czymże jest wg ciebie inteligencja, jeśli nie zdolnością postrzegania, łapania pewnych kwestii w mig, analizy, adaptacji, rozumienia, błyskawicznego uczenia się i wykorzystywania posiadanej wiedzy. Inteligencja to cecha umysłu warunkująca sprawność czynności poznawczych, takich jak myślenie, reagowanie, rozwiązywanie problemów. A czym jest matematyka jak nie najbardziej racjonalnym weryfikatorem zdolności pojmowania i najbardziej efektywnym testerem zdolności rozwiązywania problemów na płaszczyźnie teoretycznej.
      Matematyka to logika, a logika to inteligencja. Podważanie prawd poznanych jest jak najbardziej akceptowalne. Warto poświecić temu rozprawę. Byle nie życie. Kontemplacyjne dywagacje można prowadzić w nieskończoność, podważając wszelkie prawa tego świata… dopóki społeczeństwo nie zacznie dyskretnie upatrywać w tym cech o znamionach zachowań odbiegających od powszechnie przyjętych i akceptowalnych…

Pozostaw komentarz