Mieszkańcy Dubia protestują. „To nie jest prywatna wieś Trawersu”
Mieszkańcy Dubia zamiast być beneficjentami sukcesu turystycznego swojej miejscowości, stali się jej ofiarami. W ich opinii, ze wsi próbuje się zrobić centrum rekreacyjno-festynowo-rozrywkowe dla turystów. Gmina ma w planach stworzenie kolejnej atrakcji, ale wciąż nie zaspokaja najprostrzych potrzeb mieszkańców, które sprowadzają się do budowy chodników, kanalizacji czy postawienia wiaty przystankowej.
To była jedna z najdłuższych sesji minionego roku. Po ponad półtorejgodzinnej dyskusji na temat projektu uchwały budżetowej, kontrowersyjnej opinii w sprawie skargi na sołtysa Miękini, przyszła kolej na dyskusję dotyczącą apelu radnych Rzetelnej Gminy Krzeszowice, w sprawie wprowadzenia do Wieloletniej Prognozy Finansowej zadania dotyczącego budowy ścieżki turystycznej z punktem widokowym w miejscowości Dubie.
Apel po fakcie i zarzut zatajenia informacji
Chodzi o projekt uchwały przegłosowany na październikowej sesji. Radni jednogłośnie zgodzili się na wprowadzenie do WPF-u dwóch zadań inwestycyjnych dotyczących miejscowości Dubie – budowy ścieżki turystycznej z rekreacyjnym punktem widokowym wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz zagospodarowania terenu Centrum Rekreacyjno-Sportowego w Dolinie Pstrąga. Wartość tych zadań to ponad 1,7 miliona złotych. Przed głosowaniem żaden z radnych nie dopytywał jak ma wyglądać punkt widokowy, ani na czym ma polegać dalsze zagospodarowanie Doliny Pstrąga.
Skąd więc zamieszanie i apel, już po wprowadzeniu zmian? Rzetelna Gmina Krzeszowice zarzuciła burmistrzowi zatajenie przed radnymi informacji o wniosku mieszkańców sołectwa Dubie przyjętym na marcowym zebraniu. Wniosek jest sprzeciwem wobec kolejnych inwestycji w turystykę na obszarze miejscowości. Następnym krokiem mieszkańców, tuż po wprowadzeniu przez radnych zmian w WPF-ie, była petycja skierowana do Rady i burmistrza. Także w niej, po raz kolejny, mieszkańcy mówią „nie” dalszym inwestycjom w turystykę.
„To zamach na nasze prawa”
Temperatura na sesji została podkręcona do maksimum. Emocje nie opadły, choć nie była to pierwsza konfrontacja mieszkańców z radnymi i burmistrzem. W poniedziałek równie gorąca dyskusja odbyła się na komisji rozwoju. Mimo, że punkt sesji miał dotyczyć wyjaśnienia okoliczności wprowadzenia zadań inwestycyjnych do WPF, przerodził się w debetę nad petycją złożoną przez mieszkańców, a finalnie stał się jednym wielkim aktem oskarżenia w kierunku gminy i stowarzyszenia Trawers, za sposób funkcjonowania parku linowego w Dubiu.
Jak wskazywali mieszkańcy, od 2021 roku do miejscowości którą zamieszkuje niespełna dwustu mieszkańców, zaczęły ściągać tłumy turystów. Dwa lata wcześniej, u podnóża skałek, gmina otwarła Dolinę Pstrąga, w kwietniu 2021 roku zaczęła na powrót działać Pstrągarnia Rózin, a od czerwca 2021 roku, na działce wydzierżawionej od gminy, stowarzyszenie Trawers uruchomiło Park Linowy. Ta ostatnia inwestycja najwyraźniej była kamieniem, który uruchomił lawinę.
Na wtorkowej sesji mieszkańcy opowiadali z czym muszą się mierzyć na co dzień. O pozostawionych przez turystów samochodach blokujących wjazdy do posesji, fekaliach na swoich działkach, dronach latających nad ich ogródkami i wiecznych imprezach w weekendy. – To co teraz się dzieje, to jest zamach na nasze wolności i prawa. Na prawo do odpoczynku, prawo do spokoju, prawo do bezpieczeństwa – podkreślała podczas sesji jedna z mieszkanek Dubia.
Z drugiej strony prośby kierowane do burmistrza o stworzenie przejść dla pieszych, nowe przystanki z wiatami, uspokojenie ruchu, kanalizacje czy chodniki – mają według mieszkańców trafiać w próżnie. Gmina inwestuje za to w podest, który ma prowadzić do Parku Linowego stworzonego przez prywatny podmiot – podkreślali.
Park linowy pod lupą mieszkańców
Inwestycja Trawersu budzi skrajne emocje. Mieszkańcy dopytywali, czy na działce leśnej wydzierżawionej przez gminę w ogóle powinna być prowadzona taka działalność, przedstawiali opinie dendrologa, wskazywali, że stowarzyszenie, które zarabia na hektarowej działce płaci zaledwie 138 zł dzierżawy rocznie, punktowali to co znajduje się dziś na skałkach – fotowoltaika, doprowadzony prąd, nowe podesty, w ich opini niebezpieczna huśtawka i już nie 3 a 8 tras. Czy gmina wyrażała na to zgodę? – dopytywali.
Wskazywali, że park powstał 120 metrów od rezerwatu przyrody Dolina Racławki, przez jego niekontrolowaną działalność mogą ucierpieć chronione gatunki zwierząt. W pewnym momencie stwierdzili, że Dubie nie jest prywatną wsią stowarzyszenia. Kolejne zarzuty, głównie dotyczące bezpieczeństwa, padały z ust byłej prezes Trawersa, która współtworzyła park, ten sam z którym problem mają dziś mieszkańcy.
Stanowisko burmistrza
Co na to burmistrz? Po całej tyradzie mieszkanek Dubia Wacław Gregorczyk nie zabrał głosu. Wcześniej odniósł się do wypowiedzi radnego Kłosowskiego, przypominając, że inwestycja w Dubiu to kolejny etap projektu, zgodny ze strategią rozwoju miejscowości. Dojście do parku linowego, czyli połączenie dwóch działek gminnych, było uzgadniane z mieszkańcami, sołtysem i radą sołecką miejscowości. Wskazywał też na modelową współpracę ze stowarzyrzeniem Trawers – park powstał, bo zainwestowali w niego własne pieniądze.
Stwierdził, że wniosek do Otuliny Podkrakowskiej o środki na punkt widokowy, został złożony pod koniec 2024 roku, czyli zanim mieszkańcy podjeli swój wniosek w którym sprzeciwili się inwestycji. Dwa zadania, na które gmina pozyskała już około 1,5 miliona złotych, mają być ostatnimi inwestycjami w turystykę w Dubiu.
Sprawa wciąż otwarta
Dyskusja na sesji nie zamyka sprawy petycji mieszkańców sołectwa. Do jej rozpatrzenia na komisji rozwoju ma dojść 12 stycznia. Przewodniczący Henryk Woszczyna już poinformował, że poza protestującymi mieszkańcami zaprosi na nią również zwolenników inwestycji. Zapowiada się ciekawy początek roku.
Dubie – chronologia wydarzeń
09.06.2019 – otwarcie Doliny Pstrąga w Dubiu
28.01.2021 – zgoda Rady Miejskiej na dzierżawę działki 76/1 w Dubiu (1,10 ha), na czas nieoznaczony w trybie bezprzetargowym za 81,30 zł, + 23% VAT
30.04.2021 – otwarcie pstrągarni Rózin
12.06.2021 – otwarcie Parku Linowego
28.03.2025 – wniosek mieszkańców Dubia, przegłosowany na zebraniu sołeckim, przeciwko budowie platformy widokowej
04.06.2025 – burmistrz w piśmie do sołtysa potwierdza, że nie będzie więcej inwestycji w turystykę w Dubiu (na sesji 30.12.2025 wyjaśnia – tylko tych, na które nie pozyskano już środków)
30.10.2020 – sesja Rady Miejskiej na której radni wprowadzają do WPF m.in. zadanie budowy punktu widokowego w Dubiu
12.11.2025 – petycja mieszkańców Dubia do burmistrza i Rady Miejskiej
12.12.2025 – gmina unieważnia przetarg na sprzedaż starego młyna w Dubiu, cena wywoławcza wynosiła 517 tysięcy zł.
30.12.2025 – wystąpienie mieszkańców na sesji, rozpatrzenie apelu radnych RGK w sprawie wprowadzenia do Wieloletniej Prognozy Finansowej zadania dotyczącego budowy ścieżki turystycznej z punktem widokowym w miejscowości Dubie
12.01.2026 – komisja rozwoju, rozpatrzenie petycji mieszkańców



Klaps, akcja!
02/01/2026 o 01:38
1670 – sezon trzeci.
antyKonfedeRosjanin
02/01/2026 o 02:47
Ja bym byl zadowolony z tego ze moja miejscowosc staje sie bardzo popularna. Oczywscie nalezy zaoferowac rowniez pelna infrastrukture tak mieszkancom jak I przyjezdnym.
jak
02/01/2026 o 08:49
Niby fajnie, że jest popularna, ale… W ładne weekendy Dubie dosłownie pęka w szwach. Od rana do wieczora krzyki na boisku, z parku linowego co chwilę niesie się „aaaaaa”, gdy zjeżdżają na tyrolce, setki samochodów, drony latające nad domami. I proszę uwierzyć – nie da się odpocząć we własnym domu. Problemem jest zachłanność stowarzyszenia Trawers (ciągłe rozbudowywanie parku), brak odpowiedniej infrastruktury (parkingi, chodniki!) oraz… kultura turystów – a raczej jej brak.
„Dolina Pstrąga” to była jedyna inwestycja, jaką zaproponowała gmina. Od lat w Dubiu nie ma kanalizacji, od strony Szklar brak chodnika, brak wiat przystankowych (na całą wieś jest jedna – przy leśniczówce – tam gdzie się wysiada!), brak oznakowań przejść dla pieszych. I tak można wymieniać w nieskończoność.
O ile Dolina Pstrąga jest na miarę XXI wieku, tak cała reszta Dubia zatrzymała się w XIX wieku.
Erazm
02/01/2026 o 15:23
Ciekawy punkt widzenia. Zachłanność Trawersu w tym że wydają więcej pieniędzy na budowanie dodatkowych atrakcji. Czy zachłannością nie jest podnoszenie cen przy tych samych instalacjach? Z wiekiem widzę że postrzeganie świata przez ludzi jest coraz to inne. Dyskusja wychodzi od platformy, skupia uwagę ludzi i atak jest kierowany w stowarzyszenie które w dodatku jest zachłanne na wszystko.
Valdi
03/01/2026 o 12:45
Ale te problemy mieszkancow to tylko zasluga tych ktorych wybierali i którzy nimi teraz „rządzom”.
Olo
05/01/2026 o 21:50
A ja czekam kiedy Pan Kamil Kłosowski wyjaśni jasno swoje niejasne związki z Panem Januszem Żbikiem, ostatnim sekretarzem PZPR w Krzeszowicach oraz jasno określi swoje zamiary po wyborach.
Czy Rzetelna Gmina jest finansowana z prywatnych środków p. Janusza Żbika?
Czy imprezy organizowane przez Rzetelną Gminę odbywają się nieodpłatnie w Pałacu Pana Janusza Żbika, czy też pobierana jest za nie jakąś opłata przez właściciela nieruchomości?
Czy członkowie i interesariusze RGK będą zatrudniani w Urzędzie i instytucjach podległych czy też odbędą się uczciwe konkursy na stanowiska sekretarza i wiceburmistrza?
Czy ujawniona zostanie informacja w jakim trybie Pan Kamil Kłosowski został zatrudniony i powołany na obecnie sprawowane stanowisko w Urzędzie Pracy? Gdzie można zobaczyć dokumenty z konkursu w wyniku którego został powołany?
Czy zostanienujawniona lista darowizn na kampanię wyborczą Pana Kamila Klosowskiego? Ludzie mają prawo wiedzieć, kto wspiera finansowo kandydata i może oczekiwać „wdziecznosci”?
Ciąg dalszy pytań nastąpi…
do zastanowienia
04/01/2026 o 22:54
ktoś im na to pozwolił.
ciekawe za co?
nie każde stowarzyszenie ma takie preferencyjne warunki działania.
Piast
06/01/2026 o 13:07
Mocne, bardzo mocne. Pewnie Rzetelna gmina już debatuje nad odpowiedzią na pytania o swojego Lidera. Ciekawe.
Mieszkaniec
06/01/2026 o 19:48
Jak rozumiem Olo te pytania są w związku z obecną sytuacją w magistracie i powiązaniach obecnego burmistrza? Dmuchasz na zimne, żeby nie doszło do powtórki z „rozrywki”? To taki wyraz twojej troski o losy gminy, gdyby? Dla mnie skoro nie Kamil był w pzpeerze nie ma to znaczenia. Nie takie szychy partyjne z przeszłości przygarnął koalicjant burmistrza. Jedna z nich z medalem Jaruzelskiego wylądowała w TK. Jest ich tam znacznie więcej. Oczywiście ja nie wiem czy wymieniony przez Ciebie człowiek działał w owej partii. Taki sekretarzyk to pionek w porównaniu z tuzami,które przygarnął pis.
wyborca
06/01/2026 o 20:02
Te pytania powinien otrzymać każdy kandydat ubiegający się o stanowisko burmistrza. Czy odpowiedział już na nie obecny burmistrz? O konkursy, o finansowanie kampanii, o układanki w magistracie? O stanowiska na otarcie łez po wyborach, o przerost administracji. Podobno szykują się nowe „organizacje”.Ciekawe kto dostanie w nich posadki? Olo zajmij się tym. Badź obiektywny, Kamil jeszcze nie startuje, nie wiem czy to zrobi, a patologię mamy tu i teraz. Nie jesteś nią zainteresowany?
Kinia Świnia
03/01/2026 o 11:19
Pozdrawiam z Zakopanego. Już rozumienie? Tak się nie da żyć. Życzę mieszkańcom powiedzenia, nie odpuszczajcie. Patrzcie na nas. Ratujcie się póki czas.
Eh
03/01/2026 o 17:27
A mieszkańcy Krakowa nie mają prawa do odpoczynku? Mieszkając nawet nie w centrum, hałas jest cały dzień i całą noc. Trzeba się przyzwyczaić albo wyprowadzić. Zamiast się cieszyć że wieś się rozwija, ktoś tam zarabia i pracuje to problem bo w weekend głośno. Kamieniołom nie był głośno?
Anonim
05/01/2026 o 22:43
Mieszkańcy Krakowa zamykają się na ościenne gminy SCT, a do wsi chcieliby przyjeżdżać odpoczywać.
Niech sobie odpoczywają w Krakowie!
Poza tym grodzą osiedla i jakby ktoś zaparkował blisko wjazdu na osiedle od razu donoszą do Straży Miejskiej.
Niech krakusy siedzą sobie w Krakowie a nam niech dadzą spokój.
Co wieś ma z tego skoro gmina nie planuje im zrobić podstawowych instalacji.
Wstyd!
Mieszkaniec
07/01/2026 o 15:00
Zachowujesz się jak ten co uważa, że „moje jest mojsze”. Ty nie jeździsz do Krakowa? Nie zwiedzasz, nie leczysz się, nie korzystasz z dóbr kultury? Wiele można by jeszcze wymieniać. Jeżeli Twoja odpowiedź brzmi nie, to jesteś ubogim człowiekiem pod każdym względem. Twoje wąskie horyzonty czynią Cię takim jakim jesteś. Żal mi Ciebie. Pomyśl o ludziach, którzy zainwestowali w gastronomię. Tych w Dubiu i tych w gminie. Dają miejsca pracy i utrzymują swoje rodziny. Bez turystów będą musieli zwinąć biznesy. Ludzie z Krakowa niczemu nie są winni oni korzystają z tego co gmina ma im do zaoferowania. „Wieszaj psy” na tych, którzy są winni zaistniałej sytuacji.
Svist4k
02/01/2026 o 20:44
Tak, tak wyraźnie widzę jak byś skakał z radości, mając w każdy letni weekend zapchany parking pod oknem. Niejednokrotnie zablokowaną możliwość wyjazdu z posesji. Widzę też Twój uśmiech słysząc wrzaski dzieciaki bo kawałek od parkingu plac zabaw. Zapewne również cieszył byś się z masy śmieci od małych papierków bo pieluchy walające się przy trochę mniej uczęszczanych ścieżkach w okolicach Twojego domu.
PaKo
03/01/2026 o 08:33
Tylko czy to wina parku linowego, że ludzie to świnie i zostawiają pieluchy gdzie popadnie? Takie maluchy nie korzystają z parku linowego. Mamusia da cukiereczka, 100 przekąsek i wyrzuci Wam śmieci pod drzwi. Pani referujaca stanowisko mieszkańców na sesji w Gminie wyraźnie powiedziała, że nie chcecie dodatkowych parkingów. Nawet nie mówicie jednym głosem o co Wam chodzi. Była Pani prezes stojąca za tekturowymi postulat ami strasznie mętnie tłumaczyła co ma do Trawersu. Zdania bez ładu i składu natomiast 300.000 przychodu odmieniła przez wszystkie przypadki.Dowiedziala się też, że na skałkach i w lesie jest fauna…. Zdrowia życzę.
mieszkaniec
04/01/2026 o 22:52
zrób sobie koło domu taki turystyczny raj!
wtedy pogadamy.
PaKo
05/01/2026 o 09:15
No na ten argument nie poradzę. Nokaut. Poprostu nokaut. Brak mi słów.
myślenie średniowieczne
10/01/2026 o 16:50
Nikt nie chce, by ludzie „zwijali” swoje interesy.
Chodzi o ich uregulowanie
Życzliwy
07/01/2026 o 21:42
Gdzie byliście dotąd? Przecież to się nie stało z dnia na dzień. Czy słychać było jakieś protesty? Nie! Co się teraz takiego wydarzyło? Moim zdaniem pożarto się wewnatrz Trawersu i to jest ta przyczyna. Dotąd mieszkańcy byli ślepi, nie widzieli zaśmiecania miejscowości? Poza tym nikt nie ma prawa wchodzić, a tym bardziej wjeżdżać na teren cudzej posesji. Jak to jest, że w Rudnie jest to wszystko ucywilizowane? Czy tam przyjeżdżają inni turyści? Ich ilość znacznie przewyższa tę z Dubia.
Aga
03/01/2026 o 08:20
Popieram apel mieszkańców. I zachęcam do zaproszenia mediów na następne spotkanie. Nie może być tak, że cele lokalnego biznesu są ważniejsze niż bezpieczeństwo i warunki życia lokalnej społeczności. Korzyści z rozwoju doliny powinny wpływać pozytywnie na każdego z jej mieszkańców a w tym przypadku tak nie jest. No i wysokość czynszu za dzierżawę powinna być zbadana, czy nie doszło do działania na szkodę gminy.
Były działacz Tawersu
06/01/2026 o 20:19
Szczerze, to zanim Trawers wziął się za działania w Dubiu, nic tam nie było.. puste boisko, zero jakiejkolwiek infrastruktury, trawnik nad rzeką i skała… Mieszkańcy już nie pamiętają, jak klub organizował dla najmłodszych BEZPŁATNIE zajęcia w wakacje, wspinaczki, gry, zabawy, wspomagał gminę w organizacji różnych festynów dając BEZPLATNIE I BEZINTERESOWNIE swój czas, ludzi, środki, organizując swoje punkty by zaangażować dzieci i młodzież w zajęcia, warsztat, niezwiązane jedynie ze wspinaczka… Jak mieszkańcy małej wsi w której nic się nie działo, cieszyli się, na organizację nawet niewielkich wydarzeń w ich miejscowości… Przecież to wszystko było dla Was i przez Was, wy motywowaliście ludzi z klubu do dalszych działań i wspierania Waszych dzieci i rozwoju, z tego co wiem, do tej pory dzieci z Dubia i ich goście korzystają z parku linowego BEZ OPŁAT… Zawiść? Czy jakiś znajomy inwestor zwęszył gotowy biznes do obrobienia? Nie mnie oceniać… Jest mi przykro, że coś co budowaliśmy z Wami i dla Was w tym momencie jest widziane jako okradnie Was z kasy i wolności, a środki na budowę Parku były zebrane od członków stowarzyszenia, kolejne atrakcje i rozbudowy z dofinansowan i której stowarzyszenie starali się samo.. nikt Wam nic nie zabierał, dostaliście i Wam mało…
mieszkaniec
10/01/2026 o 16:38
Chcemy by w dyskusji wzięły udział:
mieszkańcy i Burmistrz,
a nie Trawers i mieszkańcy.
Trawers nie jest stroną w tym sporze.
do zastanowienia
10/01/2026 o 16:44
stroną w spotkaniu powinni być mieszkańcy i Burmistrz.
Nie Trawers.
Klaudiaeveline
03/01/2026 o 11:22
Teraz „turysta” to określenie bardzo pejoratywne.. Chamstwo, brak podstawowych zasad kultury, śmiecenie, palenie papierosów na szlakach turystycznych…
Chodzę po górach od dziecka, odkąd skończyłam 6 lat. Kiedyś na wycieczkę trzeba się było odpowiednio przygotować, spakować, zaplanować dojazd i niejednokrotnie nocleg. Na szlaku spotykało się takich samych pasjonatów i zapaleńców. Kultura i wzajemna pomoc była czymś naturalnym.
Teraz, kiedy większość miejsc stała się atrakcjami turystycznymi, gdzie można dojechać samochodem a dalej wyciągiem na szczyt, niestety dosłownie każdy może się tam wybrać..
Bez przygotowania, bez odpowiedniego sprzętu, bez kultury, za to z sześciopakiem piwska w torbie, paczką papierosów w kieszeni i solidnym zapasem chamstwa…
Dzis mam 40 lat i zabieram swojego 8latka na szlaki, które nie są ani łatwe ani popularne, tam gdzie nadal można spotkać tylko najwytrwalszych zapaleńców i poobcować z przyrodą w ciszy i spokoju.
Dojście do początku szlaku z parkingu zajmuje kilka kilometrów a samo wyjście na szczyt to kilka godzin marszu. W tedy możemy powiedzieć że ZDOBYMIŚMY szczyt! Nie wyjechaliśmy autem ani wyciągiem, ale na prawdę go zdobyliśmy.
Takie małe, swojskie miejscowości mają chyba najgorzej, bo blisko i można zrobić szybki „łikendowy” wypad, a że nie ma gdzie zaparkować auta to nic, stanie się byłe gdzie..
Plaga.
Mam nadzieję że to się kiedyś znów zmieni na lepsze, ale to gorsze musimy teraz chyba odchorować niestety..
Pozdrawiam wszystkich górołazów i dolinołazów!
Klaudia
Nadzieja umiera ostatnia
02/01/2026 o 05:46
Z jednej strony fajnie, że turyści dopisują, ale nie można zapominać o inwestycjach dla mieszkańców! W Rudnie to samo – mieszkańcy od lat próbują się doprosić o kawałek boiska z prawdziwego zdarzenia, zagospodarowanie terenu przy remizie i nic (tzn. podobno coś się dzieje, ale mało kto wie, bo ani sołtys ani radny specjalnie się planami nie dzielą, omawiają z wybranymi osobami itp.). Może kiedyś my dorośli się doczekamy, bo dzieciaki wszelką nadzieję dawno już straciły. Walczcie o swoje Dubianie!
PaKo
02/01/2026 o 08:32
Oczywiscie, że tak. Z tekstu wynika, że mieszkańcy wolą zaglądać Trawersowi w kieszeń zamiast zawalczć o swoje. Budy z goframi/ lodami i syf w Dolinie Racławki to też wina Trawersu?. W Gminie cały czas jest lament. Albo nic się nie dzieje i marazm, albo jest niepotrzebny basen. Siłownia w plenerze to Panie tego na co to komu. I zło wcielone – huśtawka na skałkach. A każdy chce mieć spokój we wsi. Ehhh Polska w pigułce.
jak
02/01/2026 o 13:17
Nikt Trawersowi nie zaglądałby do kieszeni, gdyby Trawers był w porządku w stosunku do mieszkańców. Co za problem zwołać zebranie i poinformować, że się chce rozbudować park? I co na to mieszkańcy? Na razie wygląda to tak, że Trawers robi co chce, zarabia na tym coraz większe pieniądze, a mieszkańcy mają z tego jedynie hałas, tłumy przyjezdnych i syf wkoło. Proszę przyjechać i zobaczyć, jak się Park Linowy rozbudował – teraz to doskonale widać. Platforma widokowa, dodatkowe trasy, huśtawka, fotowoltaika, jakieś domki…
Na początku działalności Trawers organizował spotkania dla dzieci, integrację przy skałkach, kino plenerowe… A teraz? Liczy się tylko komercja, nic więcej.
Dymiaca Dolina
02/01/2026 o 14:40
Trochę jest to naciągana teoria, Trawers żyje z Dubiem w zgodzie tylko nie z byłą Panią prezes, która szykanuje ich na każdym kroku. Kino plenerowe i zajęcia z dziećmi organizowali chociażby w ostatnim roku, gdzie Pani prezes przy tym nie było. Co roku klub jest zapraszany przez mieszkańców na sprzątanie świata i na dni pstrąga gdzie zawsze dają darmowe wejściówki dla organizatorów do rozdania. Tutaj jest inna kwestia i trzeba to głośno powiedzieć. Prywata Pani prezes i niespełnione ambicje. A czy do kopalni ktoś chodzi i pyta o rozbudowę w stronę dębnika? Trasy są nowe, dobrze utrzymane, bezpieczne i sprawdzane ZAWSZE przed otwarciem. Od początku działania Parku nie było tam wypadku, a szerzone są herezje że były dwa i nie mogła dojechać karetka.. przychód parku to 300tys – zgadza się, ale zysk to już 20 i tego też nikt nie mówi głośno. Szukają sposobu żeby się zemścić i narobić szkód.
nik
02/01/2026 o 15:19
Być może jest w tym trochę prawdy, że była Pani Prezes robi niedobrą robotę, ale fakty też są takie, że odkąd Park Linowy się rozbudował, to turystów jest coraz więcej. Widać to choćby po przychodach stowarzyszenia Trawers. Rok 2022 – zysk 1378 zł, rok 2023 – zysk 358 zł, rok 2024 – zysk 19 926 zł.
Ile więc ludzi musiało się przewinąć przez park? A taka liczba ludzi jest uciążliwa dla mieszkańców. I kolejne „atrakcje” są zupełnie niepotrzebne. Za to potrzebne są parkingi, przystanki, a nade wszystko kanalizacja!
„Nie będzie kabaretu, będzie CHÓR”
Korekta
06/01/2026 o 21:40
30.10.2025, sesja i wpf, proszę o korektę
do zastanowienia
10/01/2026 o 18:11
Tu nie chodzi o trawers.
Każdy mający mózg to widzi.
Radny Paweł Wiwlgosz
02/01/2026 o 09:02
Proszę nie opowiadać nieprawdziwych rzeczy, nikt nic nie ukrywa przed mieszkańcami Rudna. Założenia zagospodarowania terenu przy remizie OSP Rudno zostały przygotowane przez Sołtysa, Radę Sołecka i również mnie Radnego. Te założenia zostały przekazane do gminy i na tej podstawie została przygotowana koncepcja zagospodarowania terenu przy Remizie. Koncepcja został przedstawiona mieszkańcom na jesiennym zebraniu wiejskim. Jeśli jest pan/pani zainteresowana koncepcja to proszę się zwrócić do sołtysa, lub do mnie to udostepnimy chetnie koncepcje. Pełnię dyżur Radnego w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca i nigdy pan/pani nie zgłosiła się w tej sprawie, więc chyba jednak to pan/pani nie za bardzo interesuje się ta sprawą, która jest omawiana z zainteresowanymi mieszkańcami. Więc precyzując sprawę, w 2025 roku powstała koncepcja zagospodarowania terenu, w 2026 ma zostać wykonany finalny projekt z pozwoleniem na budowę, w kolejnym etapie gdy pojawi się zewnętrzny program umożliwiający pozyskanie środków na to zadanie to ma zostać wykonane o co wspólnie Sołtys Rada sołecka i ja zabiegamy.
Wojciech
02/01/2026 o 12:35
Panie Radny, malkontenci niestety byli i będą, szczególnie w mniejszych sołectwach. Róbcie swoje. Pozostaje zachęcać mieszkańców do uczestniczenia w zebraniach sołeckich, możnaby też proaktywnie komunikować plany np. za pośrednictwem Facebooka – nie czekając aż ktoś przyjdzie i zapyta. Wszyscy wtedy na tym skorzystają.
Edek
02/01/2026 o 08:59
Liczba mieszkańców Dłubia i Rudna spada. Jedyna nadziej w turystach. Biznes to biznes 🙂
Mieszkaniec
03/01/2026 o 19:55
Turyści podniosą dzietności Dubia i Rudna? Z czym wiąże się ta nadzieja? Wyjaśnij?
mieszkaniec
10/01/2026 o 16:43
tak, otwórz taki biznes obok swojego domu!
czekam
przyjadę tam, załatwię się pod Twoim domem (bo TOY TOY wiadomo jaki)
puszcze na cały regulator dicsco-polo jedząc rybę
a na dodatek pod oknami niech otworzę Ci smażalnie ryb.
czekam.
Działaj.
Doo-bop
02/01/2026 o 10:19
Ludziom z Dubia trzeba za wspólne pieniądze gminne postawić porządne przystanki i zadbać o jak najmniejszy wpływ działania kamieniołomu. Reszta sama się ułoży. Wtedy ta protestująca część nie będzie się uciekać do bzdurnych argumentów o wpływie turystyki. A większość z przytoczonych jest kompletnie od czapy, albo śmieszna, albo naciągana.
Jeśli festyny ludziom się nie podobają, to zwyczajnie nie należy ich organizować, albo nie puszczać durnego disco-polo, zadbać o toalety itp.
Mieszkańcy Dubia, popatrzcie na swoją miejscowość na zdjęciu satelitarnym. Zarabia na Was nie burmistrz, nie inni mieszkańcy gminy i nie turyści. Jest Was mało, potrzeby macie stosunkowo niewielkie, żyje z Was wielki biznes, uświadomcie w cywilizowany sposób komu trzeba swoje potrzeby, pogadajcie, dla takiego molocha to żadne pieniądze i w Europie standard, że firma buduje na inwestycji w społeczność lokalną swój PR. A przy tak inwazyjnym biznesie to ważne. Tylko musicie sami to zrobić. Niestety mamy wyjątkowo archaiczną władzę lokalną, nie ma co na nią liczyć, szkoda życia.
Radny
02/01/2026 o 12:55
Dokładnie, czepiają się stowarzyszenia, że płoszy zwierzęta, a kopalnia wykonuje strzały dwa razy dziennie i non stop pracuje tam przesiewacz. Ale to stowarzyszenie które za preferencyjną stawkę dzierżawi kawałek ziemi jest zagrożeniem dla środowiska. Z tego co kojarzę to jedna z pań przecinała nawet wstęgę na otwarciu tego parku. Nagle park stanowi niebezpieczeństwo, ale w dniu podpisania umowy (tak czytałem) nie przeszkadzało to że kwota jest preferencyjna. Widzę to tak, stowarzyszenie po pierwszym roku nie zarobiło, Pani się wycofała i teraz wszystko jej przeszkadza. Jest to prywatna vendetta z wykorzystaniem górnolotnych haseł o obronie przyrody. W tym wszystko jest jeszcze tylko nadzieja na to, że ludzie zobaczą co tak naprawdę szkodzi ich społeczności, ale raczej nie jest to do pojęcia dla wszystkich.
jak
02/01/2026 o 14:40
Kopalnia niestety jest już dawno. Jest uciążliwa, to fakt, ale z tak dużym koncernem ciężko walczyć, skoro władze gminy i sołectwa wchodzą im do tyłka. A mieszkańcom przeszkadza przede wszystkim hałas i najazd turystów w weekendy. Chcą odpocząć od ciężarówek w tygodniu, to mają najazd osobówek w weekend. Bez ich wiedzy i zgody gmina funduje kolejną atrakcję, żeby przyciagnąć jeszcze więcej turystów oraz „zrobić dobrze” Trawersom. Przecież to jakiś absurd jest. „Nie chcecie kolejnej atrakcji, ale ja i tak wam zrobię”.
Nikt złego słowa nie powie ani na Pstrągarnię Rózin ani na Smżalnie pod skałkami. Są tam zrobione pojemne parkingi, jest wszystko zrobione z głową… A pod skałkami? Parking na może 20 samochodów…Sprzęty oddane lata temu nie są modernizowane, bo nie ma pieniędzy, rzekę ledwo widać, bo tak zarośnięta, piasek jak wielka kuweta dla kota… Wymieniać dalej?
Radny
02/01/2026 o 14:59
Skąd narracja, że Trawers chce platformę czy schody? Mają swoje i nikt tam złotówki nie dołożył im do tego. Z tego co wiem, a znam Pana Pawła, nikt z Trawersu się z tym nie identyfikuje, nawet powstał taras w parku, żeby pokazać że im to potrzebne nie jest do szczęścia. Szkoda że narracja jest tak jednostronna.
PaKo
02/01/2026 o 19:20
A ten piasek, stan rzeki i parking to też Trawers? W Rudnie ludzie na własnych działkach zrobili parkingi i zarabiają na turystach. Póki co nikt zamku nie kazał zamknąć. Zróbcie tak samo zamiast być ministrami cudzych finansów. Z Holcimiem nie dajecie rady, to dopierdzielacie Trawersowi.
Jak
02/01/2026 o 19:58
Nikt bezpośrednio Trawersom nie odpierdziela. Ale niestety wygląda to tak jakby gmina na siłę chciała dobrze im zrobic. Bo niby dlaczego sam burmistrz na sesji stwierdził, ze stary młyn tez będzie Trawersow? Jeżeli jest inaczej, to dobrze byłoby, żeby zarząd Trawrsu pojawił sie na sesji 12 stycznia. Mleko sie juz wylało.
Radny
03/01/2026 o 09:35
Młyn, który jest w stanie opłakanym i nadaje się tylko do rozbiórki, z tego co wiem była inicjatywa aby go odrestaurować za pieniądze gminy, nawet były rozmowy z właścicielami sąsiednich działek, ale nie była to inicjatywa Trawersu.
jak
02/01/2026 o 13:24
Brawo. Tylko można odnieść wrażenie, ze Holcim ma w nosie Dubie. I nikt z nimi nie rozmawia. Ciężarówki, huk i pył są uciążliwe, ale każdy, kto tu mieszka, czy zdecydował się na budowę o działającym kamieniołomie widział. Kamieniłom sobie działa i w żadne PR-owe rozgrywki z mieszkańcami się niestety nie bawi. Żadnego wsparcia. Coś tam dołożyli do chodnika lata temu i kilka lat temu „postawili” mieszkańcom po karpiu na święta (SIC!). I to by było na tyle.
A.
02/01/2026 o 10:25
A Pani , która wcześniej była w kierownictwie Trawersu , nie widziała,że powstał 120m od rezerwatu? Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę…
Gie
02/01/2026 o 10:35
Jedni protestują, drudzy protestują, trzeci narzekają. No to może referendum za odwołanie burmistrza/rady Gminy? Wystarczy zebrać ok. 2600 podpisów. Później za odwołaniem musi zagłosować ok. 15200 osób i sprawa załatwiona. I od razy przypomnę że w poprzednich wyborach głosowało „tylko” 10 tys. mieszkańców gminy (na ponad 25 tys. uprawnionych do głosowania). A na obecnego burmistrza oddało głos 6 tys. osób. Czyli jak łatwo policzyć obecny burmistrz i rada są praktycznie nieodwołalni i mogą do następnych wyborów robić co chcą. Dopóki mieszkańcy gminy nie zrozumieją że to oni rządzą, tylko trzeba iść na wybory, w gminie nic się nie zmieni. Można sobie protestować, pisać petycje, narzekać. Nic to nie da.
Podatnik
03/01/2026 o 15:53
Oglądając ostatnia sesję,stwierdzam, że im szybciej ta Rada zostanie odwołana, tym lepiej dla nas podatników.
Małopolanin
02/01/2026 o 11:22
Igły z widły. Skały,las to nie prywatna własność tylko dobro publiczne. Ten komu przeszkadzają ludzie uprawiający sport, którzy dbają o swoją sprawność – niech najpierw spojrzy w lustro , spojrzy na wagę i spojrzy na wyniki badań. Słabo ? No to czas przestać narzekać tylko wyjść i zażyć ruchu.
Mieszkaniec
07/01/2026 o 21:44
Mają prawo, ale w sposób cywilizowany. Dewastacja i zaśmiecanie nie w tym nie mieści.
X
02/01/2026 o 14:13
Była Pani prezes swoje za uszami ma. Nie dość, że sama podpisywała umowę na dzierżawę terenu pod park za przysłowiową „stówkę” (co wtedy jej nie przeszkadzało, to jeszcze kiedy kończyła współpracę ze stowarzyszeniem, Ciężko było odzyskać od niej sprzęt wspinaczkowy, który należy do Trawersu i był u niej przechowywany. Trzeba było zaangażować odpowiednie służby, żeby go odzyskać. Pani prezes ewidentnie próbuje się mścić za to, że już nie może czerpać korzyści ze stowarzyszenia i parku.
Ojej
02/01/2026 o 15:32
A pamiętam jak Pani Joanna chodziła do burmistrza i się chwaliła, że ten jej wyremontuje młyn 😂
Życzliwy
02/01/2026 o 15:35
Może to kopalnia powinna mieszkańcom w ramach rekompensaty uciążliwości zafundować wiaty, chodnik i toalety. Mają w stosunku do nas jeszcze długi „widelcowe” niech staną na wysokości zadania😜😳.
Jak
02/01/2026 o 19:52
Rozumiem sarkastyczny ton, ale to są zadania gminy. Holcim powinien przede wszystkim po sobie sprzątać. Łącznie z chodnikami. Juz i tak mamy dużo sprzątania w domach po ich kurzu.
do zastanowienia
04/01/2026 o 22:51
chyba już wszyscy wiedzą, że deale z burmistrzem to ułuda.
jedno słowo sprzeciwu i … spadasz.
nie tylko ona popłynęła.
Fajnie
02/01/2026 o 16:20
Tam jest 8 tras? 😃 kiedy oni zdążyli tyle ich zbudować po zamknięciu sezonu? 😀
Bez grubej rury cios poniżej pępowiny
02/01/2026 o 20:15
I… 39 strażników miejskich za naszą kasę, Fajnie.
Ale na dniach krzeszowic musi być dodatkowa ochrona, bo nie ma kto bezpieczeństwa ich kasy zapewnić z naszego budżetu.
Czyż nie???…
Anonim
02/01/2026 o 21:47
Czytając te komentarze nasuwa mi się pytanie. Czy bez tych wszystkich małpich gajów i innej małej infrastruktury my ludzie nie potrafimy organizować sobie i swoim dzieciom wypoczynku? Dlaczego nie pozwalamy sobie i im na kreatywność? Dlaczego musimy niszczyć żeby „odpoczywać”? Gdzie czasy kiedy dzieci w rówieśniczych grupach potrafiły same sobie organizować zabawy i tworzyć koleżeńskie i przyjacielskie więzi czasem na całe życie? Są przebodźcowane nie potrafią się skupić jak ludzie po snusach.. Potrzebny im spokój, wyciszenie przy rodzicach, dobrej książce czy z grupą przyjaciół. Sprawność powinny zdobywać codziennie poruszając się na własnych nogach, a nie samochodem. Na lekcjach wychowania fizycznego oraz pomagając rodzicom w pracach domowych.
PaKo
03/01/2026 o 08:56
Można także przyjechać rowerem do Dubia, zjeść Pstrąga i powspinać się w parku. Jedno nie zaprzecza drugiemu. Trzeba chcieć.
do zastanowienia
10/01/2026 o 18:12
bardzo dobre spostrzeżenie…
Koko
03/01/2026 o 14:20
Mieszkańcy Dubia protestują przeciw Trawersowi? To znaczy ilu 2,3, była ankieta w Dubiu? Jaki procent? Były tam krzaki. Teraz jeden z lepszych parków. Kogoś boli… Też wieść rozniósł, ze niebezpiecznie tam a posiada ekspertyzy,dowody? Na tej zasadzie można sie do wszystkiego przyczepić. Zawsze coś komuś przeszkadza. Obok np jest pstragarnia śmierdzi przecież rybami, smród kupa aut i ludzi. Ryby świeże, może nieświeże? Sprzedają też lody niedaleko, dzieci sie drą i śmiecą ludzie. Może lody też nieświeże ?
członek stowarzyszenia
04/01/2026 o 11:27
Z tego co czytam, nikt nie chce zamknięcia Trawersu tylko uregulowania jego działalności.
Nie doczytałam, że ktokolwiek jest przeciwny Trawersowi.
Wręcz przeciwnie.
Sama korzystałam z tego parku linowego, było ok i uważam, że te nieścisłości powinny być uregulowane, by wszystkie stowarzyszenia/fundacje traktować równo.
Nie że jednym stowarzyszeniom buduje się schody i punkty widokowe za miliony, a inne stowarzyszenia muszą płacić za pół strony w Magazynie Krzeszowickim jeśli informują np. o swojej charytatywnej działalności.
Trzeba to po prostu uregulować – najwyższy czas.
członek stowarzyszenia
mieszkaniec
04/01/2026 o 11:14
Kompromitacja.
To podsumowanie sesji grudniowej- dotyczy Pana W.Godynia i Dubia.
Takiego dziadostwa w naszej gminie jeszcze nie było.
pytanie
04/01/2026 o 11:19
Pytanie:
kto głosował za uznanie skargi za bezzasadna jeśli chodzi o Pana W.Godynia?
Przepraszam, wiem, że to nie ten temat, ale jest to istotnie dla wyborców – na kogo już nie głosować w przyszłości.
Mieszkaniec.
06/01/2026 o 22:45
6 radnych było za. Ci sami radni głosowali za tymi statutami, które wsadziły Godynia na minę. Jeden nawet był burmistrzem. Radnym, ktorzy zamiast uchwalać dobre prawo to plują na społeczników podziękujemy w wyborach
Mieszkaniec Dubia
04/01/2026 o 21:56
Ta huśtawka nad skałą to proszenie się o niebezpieczeństwo. Przecież te buki rosną w bardzo płytkiej glebie, ich korzenie są bardzo niszczone przez deptanie w ciągu dnia setki razy (w sezonie). Drzewa te w zasadzie już zamierają, są pełne próchnowisk. Czy ktoś nad tym czuwa? Jest jakaś ekspertyza stanu zdrowotnego drzew?
Dendrolog
05/01/2026 o 14:46
Stowarzyszenie odniosło się do tego, a stwierdzenia oparte na czym? Na opinii dendrologicznej ze zdjęć Pani, która wtargnęła na teren pomimo zakazu wstępu i jeszcze chwali się tym na radzie gminy? Co to za czasy, że rozmowy prowadzi się bez zainteresowanych? Osąd też Pan już wydał? Kto wydał opinię, kiedy drzewa nie są w okresie wegetacyjnym, prochnowiska są wszędzie i nie jest to kwestia korzeni. Aż nie da się czytać tych „opinii”. Można zaproponować jakieś rozwiązanie, a nie odrazu wszystkich uśmiercać i straszyć wypadkami. Ot co!
Mieszkaniec Dubia
09/01/2026 o 12:26
Tacy wszyscy obrońcy Trawersu a czy ktoś z Was widział jak zamontowana jest ta huśtawka? W jakim stanie zdrowotnym są drzewa na których ona się opiera? Jakiej są grubości są te drzewa-podpory huśtawki i czy mają one spróchnienia? Bo ja widziałem to tej jesieni i wygląda to powiem szczerze bardzo słabo. Porażające jest jak lekceważąco wszyscy podchodzą do kwestii bezpieczeństwa użytkowników tego parku. Podesty i przeszkody zrobione z palet wiszące na sporej wysokości a wszystko trzyma się na styk. Jedno proste pytanie czy jest jakiś dokument pod którym ktoś z imienia i nazwiska się podpisał i odebrał te pseudoinstalacje na drzewach??? I nie chodzi o początek funkcjonowania parku linowego (kilka lat temu) tylko o rok 2025 bo drzewa z roku na rok są coraz bardziej obciążone i coraz bardziej uszkadzane. Ciągłe wydeptywaniem korzeni w bardzo płytkiej glebie naskalnej a wrastające w pnie drzew deski i olinowania wcale nie poprawiają ich stanu zdrowotnego. I jeszcze jedno pytanie obrońco tego parku linowego: wiesz jak są zakorzenione drzewa w glebie na skale? Wiesz ile tam jest centymetrów gleby??? Proste pytanie.
Konkrety
09/01/2026 o 20:46
Zgłoś to do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
„Podania i pisma stron w toku postępowania administracyjnego mogą być wnoszone:
• pocztą na adres:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla powiatu krakowskiego-ziemskiego w Krakowie
- Al. Słowackiego 20, 30-037 Kraków
• za pomocą platformy ePUAP (pinb_powiat_krakowski/skrytka)
• za pomocą platformy e-Doręczenia (AE:PL-49720-53407-BISJS-22)
• osobiście na dziennik podawczy
Dziennik podawczy przyjmuje interesantów w poniedziałki w godzinach 9:00 – 16:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach 7:30 – 14:00. Dokumentacja przyjmowana jest bez weryfikacji. Kompletność dokumentów sprawdzimy w trakcie postępowania administracyjnego.
Wizyta w Inspektoracie w celu przeglądania akt możliwa jest wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym zarezerwowaniu terminu (nr tel. 12 633-03-47 ; 12 397-95-05).
W sprawach skarg i wniosków interesanci są przyjmowani osobiście przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w poniedziałki w godzinach 12:00-14:00, po wcześniejszym telefonicznym zarezerwowaniu terminu (nr tel. 12 633-03-47 ; 12 397-95-05).
W sprawach niezwiązanych z konkretnym postępowaniem, informacji ogólnych udzielają wymiennie inspektorowie nadzoru budowlanego według wewnętrznego harmonogramu. Informacje udzielane są telefonicznie (nr tel. 12 633-03-47 ; 12 397-95-05) lub osobiście w siedzibie urzędu w każdy poniedziałek w godzinach 9:00-15:00 bez wcześniejszego umawiania terminu.
Zachęcamy do składania podań w systemie ePUAP za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej (pinb_powiat_krakowski/skrytka), co znacznie skróci obieg dokumentów i pozwoli szybciej rozpoznać sprawę.”
Wyślą ludzi, sprawdzą, dowiecie się czy jest OK czy nie OK. Trawersowi też powinno to odpowiadać.
Dendrolog
15/01/2026 o 21:50
W Dubiu widze sami dendrolodzy teraz 🙂 Palety na wysokosci – widze tutaj poziom przygotowania merytorycznego. Kolejny samozwanczy budowniczy i jego pożal się Boże opinie.
lokalny obserwator
04/01/2026 o 22:30
W tej gminie od dłuższego czasu dzieje się źle.
Brak wizji rozwoju gminy, systematyczne jej zadłużanie, nietrafione inwestycje – to świadectwo niekompetencji jej włodarza.
Taki stan sprawia że inwestorzy omijają szerokim łukiem naszą gminę, a firmy od lat związane z Gminą Krzeszowice przenoszą się do innych gmin.
Jeśli chodzi o Dubie to mieszkańcy od lat proszą się o kanalizacje, o chodniki, o oświetlenie, o uregulowanie kwestii parkowania na poboczach dróg, o wybudowanie w Dolinie toalet dla turystów (nie śmierdzących TOI TOI)ich brak sprawia że nawet na pod ogrodzeniami własnej posesji łatwo w coś wdepnąć – a co dostają – obietnicę zbudowania podeściku/schodów do prywatnej firmy za bagatela 1,7 miliona zł – brawo panie burmistrzu – super inicjatywa – tylko dla kogo? bo na pewno nie dla mieszkańców Dubia. Mam nadzieję iż wcześniej czy później temat podejmą jacyś ogólnopolscy dziennikarze co zmusi gminę do rezygnacji z tak wzniosłej inwestycji.
Stefan
06/01/2026 o 11:32
Bardzo łatwo to zauważyć z perspektywy czasu że immanentną cechą tego Burmistrza jest to że sprzyja prywatnemu biznesowi. Objawia się to tym że publiczne pieniądze służą rozwojowi prywatnego biznesu. Można by wymieniać po koleji inwestycje za środki publiczne które stworzyły lub mają stworzyć podwaliny prywatnego biznesu.
Swoją drogą, roczna opłata dzierżawy 100zł to śmiech na sali i to jest bulwersujące. Opłata powinna być adekwatna do realnych zysków, lecz te mogą być nawet zerowe bo przychód to nie dochód i w zasadzie można by zaksięgować że usługi przejazdu na tyrolce za kilkadzisiąt złotych każdy w podsumowaniu rocznym realizowane były pro publico bono.
zawisc
06/01/2026 o 01:15
DUBIANIE apel do was >>> Ale te piniondzeeeeeeee
mieszkaniec
10/01/2026 o 18:13
Mamy je w d..ie.
mieszkaniecgminy
09/01/2026 o 20:18
Jeśli to prawda że tyle płacą za dzierżawę to jest żenujące. Burmistrz z przyjazną mu radą wiedzą gdzie szukać pieniędzy,opłaty za parking,podatki w górę, tutaj nie mają skrupułów a prywatny biznes dorabia się na gminnej działce. Nie dziwie się mieszkańcom Dubia,że chcą mieć spokoju trochę.Też bym nie chciał takich najazdów w mojej miejscowości. Walczcie o swoje.
do zastanowienia
10/01/2026 o 16:47
Do Olo:
odwróć te pytania do aktualnie rządzącego Gminą.
Zapytaj np. ile osób z list Burmistrza i PIS jest zatrudnionych w Gminie lub instytucjach zależnych od Gminy?
Poproś o podanie nazwisk.
Ps. I naprawdę nawet do 5 takich osób, to nikt by się nie przyczepił. Ale to nie jest 5 osób.
I ilu z nich jest fachowcami? No ile?
manipulacja
10/01/2026 o 17:52
Tu nie o Trawers chodzi.
Ludzie, co z Wami? włączcie myślenie.
Dajecie się manipulować facetowi w szarym garniturku? Ale z was gł..ki, żeby nie napisać inaczej.
mieszkaniec Dubia
10/01/2026 o 18:16
słuchajcie- czemu Burmistrz nami manipuluje i wydaje niepotrzebne nikomu oświadczenia.
My mieszkańcy Dubia chcemy spotkania z Burmistrzem, a nie z Trawersem.
Trawers nie jest decyzyjny.
słusznie
16/01/2026 o 22:51
w końcu ktoś dobrze napisał.
Burmistrz – mieszkańcy.
spotkanie
18/01/2026 o 14:25
Nie było Burmistrza 12-go na spotkaniu. Mieszkańcy byli. Wysłał inne osoby.
strony
24/01/2026 o 18:57
przecież tu nie o Trawers czy smażalnie chodzi.
Burmistrz – mieszkańcy = strony konfliktu.